Skocz do zawartości

drukowany An 2 1600 (1800/2000)mm rozpiętości


marek rokowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ciąg dalszy experymentów:)

 

do  wąskich elementów można dawać 100% i jest ok

powierzchnie wewnętrzne kadłuba - też spoko po opanowaniu nakłądania delikatną strugą

stateczniki poziome... tutaj niestety pianka pokazała moc pęcherzyków:)

następną próbkę wypełniłem w 2/3 - zobaczymy co wyjdzie;)

 

przyrosty masy - conajmniej akceptowalne (przy sterach +25%masy)

przy kadłubie wyszło więcej - ale to mea culpa - z dużo dałem:)

 

w następnej próbce spróbuje pzrykleić po wewnętrzenje stronie profilu siatke szklaną do łączenia regipsów. Pianka powinna ją docisnąć i zespolić z wydrukiem...

20220210_211929.jpg

20220210_211942.jpg

20220210_212513.jpg

20220210_212526.jpg

20220210_212555.jpg

20220210_212630.jpg

20220210_211913.jpg

20220210_211923.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysowania ciąg dalszy :)

 

Antoni dostał kola i podwozie

:)

 

macie może jakiś pomysł na silnik do niego?

waga do lotu myślę że ok. 2,5kg

śmigło planuję 13x6

https://www.banggood.com/1pc-or-4pcs-1360-13x6-Propeller-Blade-CW-for-RC-Airplane-Fixed-Wing-Spare-Part-p-1561649.html?rmmds=myorder

 

 

AN2PODW.jpg

an2 podw.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku - nie ma opcji aby model wyszedl 2.5kg do lotu. Juz prędzej 4.5kg...

 

https://www.3daeroventures.com/shop/superchipmunk

 

Tu masz drukowanego Chipmunka za free. Rozmiar 1.6m. A Ty masz dwupłata w tym rozmiarze. W pdfie podany jest też przykładowy zestaw napędowy.

 

Nos modelu jest ultra krótki- będzie problem ze środkiem ciężkości.

 

Poza tym to wyglada super. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Przemku :)

Staram się trochę inaczej konstruować tego Antka 

Ma być lekko;)

Elementami nośnymi będzie węgiel a wzmacniającymi pianka :) dlatego wydruki mają pojedynczą ściankę:)

więc celuję w MAX 3 kg... :)

Chipmunk ma podwójne ścianki i jeszcze drukowaną kratownicę a  i tak suma elementów drukowanych to 1,8kg

 

tak czy siak - zobaczymy :)

ogólnie fajna zabawa z samego projektowania:) i cieszy każdy dołożony detal:)

 

 

Liczyłem że chłopaki z forum coś podpowiedzą co do napędu etc-a tu cisza... ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku,

 

Karas o rozpietosci 1.2m ważył do lotu 1.7kg a był robiony lekko - ze wzmocnieniami z węgla, ale miał podwozie, klapy, dolna gondole, owiewke silnika a i tak musialem sporo dowazac na dziobie. Sam zestaw napedowy na 6s z silnikiem 350W wazyl 550g. Tu potrzebujesz czegos o mocy ok 1kW. 

Nie ma opcji abys wyrobil sie w 2.5kg - ale trzymam kciuki.

Czy masz juz wszystkie wzmocnienia zaprojektowane (wlacznie z mocowaniem rur w kadlubie, wiezary do podwozia, wregi silnikowe, mocowanie serw, kanaly na popychacze)? Mi wychodzi ze w stosunku do gołej bryły same wzmocnienia mogą dodać od 10 do 30% extra masy.

Godzinę temu, marek rokowski napisał:

Liczyłem że chłopaki z forum coś podpowiedzą co do napędu etc-a tu cisza... ?

 

Ja naped do moich modeli dobieram w ecalc.ch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamiar zastosować 4 łopatowe śmigło ?

13" i 4 łopaty będą chciały dla napędu bezpośredniego silnika przynajmniej w rozmiarze, który miałem w Orliku. Czyli silnik klasy 4260 o kv 550-600 i 5s.  A to spowoduje przyrost masy lekko 700 - 800g. To dla akumulatora 2,5 - 3Ah. Zdrowy rozsądek podpowiada większą pojemność. I do lotu powinien to być lekki nadmiar. Natomiast do startu z trawy - mam wątpliwości.  Raczej poszedłbym w silnik klasy 5050 lub 5060. Ale to jeszcze bardziej zwiększy masę. I może wyskoczyć znaczny dysonans pomiędzy tym co zakładasz a realnymi potrzebami. 

To jest tylko "gdybanie" - nigdy takiego modelu i napędu nie ćwiczyłem w realu. Stąd moja ostrożność w podpowiadaniu. 

Trzymam kciuki i pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku, projekt idzie że tak powiem równolegle:

usterzenia już kompletne i po poprawkach po pierwszym wydruku testowym.

Kadłub - tylko jedna sekcja druknięta na próbę żeby sprawdzić organoleptycznie jakie to będzie sztywne

Skrzydła: Na razie bryła i zawiasy.

Najcięższa robota dopiero przeze mną... :)

 

Co do napędu: tutaj nie ma co owijać w bawełnę: do tej pory zajmowałem się raczej modelami "planktonowymi" hehe gdzie 3s było wystarczające

Tutaj niestety bomba idzie w górę - i potrzebna będzie mocniejsza konfiguracja.

 

Antek Akro nie będzie -ale wiadomo: lepiej mieć pod maską zapas mocy

przeglądałem na czym latają pianki półmakiety typu FMS Corsair

i zastanawiam sie czy iść w 4 czy 5s...

 

któy z tych silników byście polecali?

https://pl.aliexpress.com/item/32919266067.html?gatewayAdapt=glo2pol&spm=a2g0o.cart.0.0.33f93c00bEr6AW&mp=1

 

Jurku -śmigło MUSI być 4 łopatowe... :) Innego sobie przy Antku nie wyobrażam :)

dzięki za podpowiedź ;) Jak myślisz: jaki ciąg wygeneruje silnik klasy 4260 o kv 550-600 i 5s przy Smigle 13x8?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie 12 modeli wychodzi mi ze w technologii PLA ciezko zejsc ponizej 68 g/dm2 (realnie jest ok 70) - chyba ze drukujesz z LW-PLA. Wieksze modele moga miec nawet wiecej.

Na tej podstawie mozesz sobie policzyc ile realnie bedzie wazyl model do lotu.

Jezeli dobrze licze to 1.6m daje skale 11.375 - co da ok 55.3 dm2 powierzchni.

Przy 70g masz 3.8 kg o ile bedziesz bardzo delikatnie operowal wzocnieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marek rokowski napisał:

zastanawiam sie czy iść w 4 czy 5s...

 

 

Idź Marku w pakiety w 6s, ponieważ większości z nas łatwiej znaleźć u siebie dwa takie same pakiety 3s niż wydawać kasę na pakiet 5s dedykowany tylko do tego modelu. Na pakietach 4s lata się częściej niż na 5s ale raczej w lżejszych modelach niż budowany AN 2. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne - ale jezeli nie planujesz tego drukowac z zywicy to chyba jednak lepiej sobie odpuscic. a) te wszystkie przewody i popychacze nie wydrukuja sie bez podpor w powietrzu, b) rozmiar bedzie raczej malutki c) lepiej zostawic otworki i przewody zrobic normalnie z przewodu a popychacze np z kawalka filamentu.

 

Papier (czyli model 3D) przyjmie wszystko - nawet kulke w kulce - ale nie wszystko da się wydrukować w zadowalającej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dałeś do wyboru powyżej próbowałbym zastosować ten 4258/550 kv. Lepszy dla modelu byłby 5060 ale masa, prawie 500g Cię położy... Tzn: nakręci spiralę - trzeba będzie dobrze powzmacniać konstrukcję która zwiększy masę, itd.

4258/550 powinien dać radę na 6s z 4 łopatowym śmigłem. Tej mocy na "full" będzie potrzeba tylko do startu. Potem prawdopodobnie 1/4 wystarczy o ile masa modelu nie odbiegnie zanadto od zakładanej. 

Ta konfiguracja powinna dać 4 - 4,5 kg ciągu statycznego. Czy to wystarczy, żeby ruszyć i rozpędzić 3,5-4 kg model na stosunkowo małych kołach - nie wiem ! Z asfaltu czy betonu - nie powinno być problemu, ale z trawy ?

Teoretycznie (!) powinieneś dostać jakieś 94-90 km/h strumienia zaśmigłowego, czyli można oczekiwać ok. 70 -80 km/h modelu z gazem na maxa. 

Lepszy byłby kv w okolicach 300 i 8s (2x4s), ale takiego nie zauważyłem. Im wyższe napięcie - tym mniejsze straty, ale Tobie nie muszę tego tłumaczyć.

To w kwestii napędu. Ale należałoby odkopać stare Modelarze i podejść do tematu prawidłowo, czyli metodą p.Wożniaka....

70g/qdcm to nie jest dobry parametr dla Antka w tej podziałce. Może z tego wyjść duży drukowany "warbird". Z drugiej strony - dobry wybór na przetestowanie innej, hybrydowej technologii.

Czeka Cię nie lada wyzwanie, żeby zmniejszyć wartość tego parametru. 

Ale wierzę w Twoje zdolności !

Pozdrawiam - Jurek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Marku ... kibicuje ... niezła ta drukowanka ...

Mam pewien pomysł co do wypełnienia pianką stateczników ( lub całego modelu ) 

Może spróbować wlać do środka wydrukowanych w wazie elementów klej , typu soudal lub hemolan .

Ładnie go rozsmarować od wewnątrz pędzelkiem tudzież palcem :P i poczekać aż spuchnie (spieni się ) ....

Taka wolna myśl ...

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy dzięki za podpowiedź- w końcu zamówiłem silnik ;)

 

Sergio -  dzięki za uznanie;)

z soudalem i chemolanem długo kiedyś walczyłem- nawet mieszając go wstępnie z wodą:) hehe 

pienił się nieźle -ale nieprzewidywalnie i niestety ciężko ?

 

sam proces wypełniania już  pianką chyba już opanowałem.

Ale podzielę się techniką dopiero jak w pełni ją opanuję na wydrukach które się właśnie robią:)

 

wg mnie wychodzi bajka: sztywno i bardzo lekko

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku- parę lat temu był na forum co najmniej film, ale chyba też coś więcej, o Antku z depronu o rozpiętości coś jak w twoim podejściu. Nie mogę go znaleźć, ani na forum, ani w szerszej przestrzeni. Model latał fantastycznie- bardzo realistycznie. Można by mieć jakiś punkt odniesienia co do wagi, czy napędu. Ale twój pomysł z pianką- świetny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny ten depronowy Antek :) 

swego czasu wycinałęm koledze czechowi 1.65 epp i koledze w PL 2,20m - z tego co wiem też już jest na ukończeniu :)

Może zdobędę jakieś fotki - to sie pochwalę:)

 

Tymczasem atrapa silnika znalazła sie pod maską Antka... :)

 

silnik w kdb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.