Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze, model uznaje za gotowy do lotu. Obroty jałowe około 1450 rpm, mieszanka bogata wiec trochę wpada w "czterotakt"  pewnie wchodzi na obroty przy szybkim wychyleniu drążka na maksa. Dopóki silnik będzie na dotarciu zostawię tłumik puszkę (oryginalną GP). Jak się dotrze, tak jak pisał Diablo po około 25 litrach, dokładnie go wyreguluje i spróbuję założyć canister. Masa bez paliwa wyszła 8,52 kg, środek ciężkości 180 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie (cięciwa skrzydła przy kadłubie ok 580 mm).

20211219_181607.thumb.jpg.aa8e27ce67c53e5aacbf0ce853889040.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, o owiewkach pomyślę jak w końcu polatam trochę i się nacieszę tym modelem. Ciekaw jestem czy się trafi chociaż jeden dzionek bez wiatru i z ładnym słoneczkiem przed wiosną na oblot. Jutro już na spokojnie wracam do budowy Extry 2,7m.

Spytam jeszcze czy ktoś trzyma modele w nieogrzewanym garażu i czy w takim przypadku zostawiacie akumulatory w modelu zimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, koniorc napisał:

Spytam jeszcze czy ktoś trzyma modele w nieogrzewanym garażu i czy w takim przypadku zostawiacie akumulatory w modelu zimą?

Ja co prawda odkąd mieszkam w bloku mam ogrzewaną piwnicę, ale gdy mieszkałem w domu miałem nieogrzewaną modelarnię.

Miałem wtedy extrę 260 1,8m i właśnie stała w nieogrzewanym pomieszczeniu a zimą temperatura spadała poniżej 20 kresek.

Z akumulatorami nic złego się nie działo , z modelem też nic złego się nie działo ale folia była wiosną do przyprasowania.

Natomiast miała miejsce sytuacja że odstawiłem sprawny model na zimę a wiosną jedna połówka steru wysokości nie działała , serwo przestało działać.

Po rozebraniu serwa okazało się ze jeden z tranzystorów całkowicie odpadł od płytki drukowanej i leżał sobie luzem w obudowie serwa.

Co prawda to było serwo tower pro za 40zł , ale chyba elektronika gdzie do lutowania używano kiepskich stopów nie za bardzo lubi niskie temperatury typu -15 czy -20 stopni,  i jestem prawie pewny że to że wtedy tranzystor odpadł od płytki to miała na to wpływ niska minusowa temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To efekt parcia w kierunku ekologi - cyna bez ołowiu. Pracuje w tym to wiem .

Jak  robimy dla medycyny itp. idzie w ołowiu.

W dniu 6.12.2021 o 14:03, enter1978 napisał:

a jeśli trochę mniej budżetowo to 250*7=1750 i chyba na te się skuszę bo 0,06sek/60 stopni mnie pociąga

Zastanawia mnie jedna rzecz , po kiego grzyba wam tak szybkie serwa 0,06 sek.

To dla żyro , ale nie dla człowieka .

My człowieki nie posiadamy takiej reakcji.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cybuch napisał:

My człowieki nie posiadamy takiej reakcji.?

To ja wyjaśnię My człowieki ? reagujemy w zależności od wieku ( zazwyczaj od wieku ewentualnie od stopnia upojenia ale to...) zazwyczaj w 0.1 do 0.3 sekundy. No super, ale jak dodamy do tego zwłokę przesyłu danych ( jest mała ale jest) i dodamy do tego słabe wolne serwo z reakcją dość późną i długą to robi się od 0.5 do 1 sekundy ?. W sumie to dość krótka chwilką ale nad ziemią I modelem za 30K ma czasami ogromne znaczenie. I to jest właśnie ta podstawowa różnica, o innych już nie wspomnę z przyzwoitości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Graffi_25 napisał:

z przyzwoitośc

Przepraszam , ale właśnie z całej przyzwoitości nie zdajesz sobie sprawę ile to jest 0.06s?.To jest 1/16 .sek. Sławek mnię poprawił. Szlak mnię zaraz trafi. Odnośnie przesyłu danych to dzieje się to z prędkością swiatła tj.trzysta tysięcy kilometrów na sekund w próżni ..Może się mylę? .Nie wciskaj kitu o opóźnieniach .Marcin tego nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Cybuch napisał:

Zastanawia mnie jedna rzecz , po kiego grzyba wam tak szybkie serwa 0,06 sek.

To dla żyro , ale nie dla człowieka .

My człowieki nie posiadamy takiej reakcji.?

 

Nie używałem tak szybkich serw to nie wiem czy da się wyczuć różnicę.

Ale używałem serw 0,20s przez półtora sezonu  po czym w tym samym modelu zamontowałem serwa 0,13s.

Niby różnica niewielka bo to niby tylko 0,07s ale  w użytkowaniu bez problemu zauważalna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, enter1978 napisał:

 

Nie używałem tak szybkich serw to nie wiem czy da się wyczuć różnicę.

Ale używałem serw 0,20s przez półtora sezonu  po czym w tym samym modelu zamontowałem serwa 0,13s.

Niby różnica niewielka bo to niby tylko 0,07s ale  w użytkowaniu bez problemu zauważalna.

 

 

I to jest sedno Wiesiu i nikt nie zrozumie dopuki nie przekona się na własnych doświadczeniach. I tak dla przypomnienia to setnych sekund w sekundzie jest 100 a nie 60 jak sama nazwa wskazuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby filozofować, setna to setna Chętnie posłucham doświadczonych modelarzy - pilotów, czy kilka setnych da się zauważyć w pilotażu. Przekonuje mnie, że czasy się sumują i o ile nie mamy wpływu na naszą reakcję (można potrenować ale poruszamy się w ograniczeniach ludzkiego organizmu) o tyle mamy wpływ na jakąś część łańcucha transmisji sygnału od mózgu do powierzchni sterowej. Czy amator dostrzeże różnicę i na jakim poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, FockeWulf napisał:

o tyle mamy wpływ na jakąś część łańcucha transmisji sygnału od mózgu do powierzchni sterowej. Czy amator dostrzeże różnicę i na jakim poziomie?

Dostrzeże.

Nie jest to jakaś dramatyczna różnica , ale lot na serwach 0,13s i przesiadka na serwa 0,20s będzie zalatywała tym jak bys miał ustawione expo , to nie to samo ale trochę zalatuje expo.

I jeszcze mając serwa 0,20s np na sterach wysokości i model postawiony na ziemi bez latania , machając drągiem góra dół bez problemu mój ruch palca na drążku  wyprzedza ruch steru na modelu.

Ja  machnę max wychylenie w dół , w górę i powrócę do neutrum a ster na modelu w tym czasie zdąży się tylko wychylić w dół i max w górę , a ja juz jestem drążkiem na neutrum z powrotem.

Z serwami 0,13 czy 0,11  ten numer nie przejdzie , nie jestem w stanie wyprzedzić drążkiem w nadajniku  steru na modelu, a to jak mówiłem tylko 0,07s różnicy , niby nic a jednak różnica razi po oczach.

To może specjaliści od latania są w stanie wyłapać szybkości poniżej 0,10s, tego to nie wiem ale po coś montują szybkie mechanizmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie , expo. Czemu służy ?.Szybkie serwa i expo na 50 procent. Ciekawy temat . Warto podyskutować . Prowokacja udana.

1 godzinę temu, enter1978 napisał:

Ja  machnę max wychylenie w dół , w górę i powrócę do neutrum a ster na modelu w tym czasie zdąży się tylko wychylić w dół i max w górę , a ja juz jestem drążkiem na neutrum z powrotem.

To masz dane z papierka mocno przekłamane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Cybuch napisał:

Prowokacja udana.

To nie prowokacja , Irek nie zrozum mnie źle bo nie jest moim zamiarem cię urazić , ale wydaje mi się że chcesz uczyć pilotażu ludzi którzy na tym zęby zjedli.

Ja to za cienki bolek jestem i guzik umiem , ale wiem że to nie jest tak że ktoś sobie myśli że wolne serwo i tak jest szybsze od reakcji pilota , to tylko teoria , nie wiem czy wszyscy znają kawał o różnicy pomiędzy teorią a praktyką , ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Piloci sekwencję i kombinacje  ruchów ćwiczą latami i maja to wykute na blachę i tu nie ma mowy o żadnym czasie reakcji bo czegoś takiego nie ma bo sekwencje sa wyuczone a pilot jest zawsze krok przed modelem i z góry wie co model zrobi i jak sie zachowa, nawet o tym nie myśli co robią palce a reakcja jest zawsze z wyprzedzeniem a nie ze zwłoką.

Był bym skłonny stwierdzić że wirtuozi freestailu szybkością i dynamiką wychylania sterów zawstydzili by żyroskop.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiu , nigdy nie odważył bym się kogo kolwiek pouczać odnośnie pilotażu .Sam latam tylko rekreacyjnie.

Wątek nie był w tym kierunku.

Prowokacja , jak to nazwałem była zachętą do dyskusji celowości stosowania w płatowcu szybkich serw rośnie cena.

Latam też śmigłowcami i wiem , że tak naprawdę szybkie serwo potrzebne jest na ogonie.

 

Był bym skłonny stwierdzić że wirtuozi freestailu szybkością i dynamiką wychylania sterów zawstydzili by żyroskop.

Wiesiu , z całym szacunkiem - czego się nawąchałeś ?.?

To twoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Cybuch napisał:

Był bym skłonny stwierdzić że wirtuozi freestailu szybkością i dynamiką wychylania sterów zawstydzili by żyroskop.

Wiesiu , z całym szacunkiem - czego się nawąchałeś ?.

No dobra przyznaję że może w tej kwestii trochę przekoloryzowałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, napiszcie lepiej jakie serwa sprawdzały się wam w modelach podobnej wielkości, tak aby osoby które wchodzą w temat korzystały z doświadczeń kolegów.

U mnie w mx2 savox 1270 wszędzie. Po 60 litrach paliwa serwa sterów chodzą idealnie. Serwo gazu musiałem oddać do naprawy bo zaczęło piszczeć. Odesłałem do sklepu (Modelemax), naprawili bez problemu na gwarancji. W tym modelu także dałem te serwa wszędzie. 

 

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytasz forum to widzisz , że niczego się nie dowiesz. Jak w internecie .

Prawdę musisz wyłuskać sam.

Przykre , ale prawdziwe.

Co do serw to porada ryzykowna . Ja zaproponuję takie np. xxx i tobie mogą się nie spodobać.

Modelarstwo to rozległa dziedzina wiedzy , którą musisz posiąść sam.

Ja tak się uczyłem. Dzisiaj problem  o dobrą szkołę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.