Skocz do zawartości

P51 Mustang XPS 1400mm - budowa


Stearman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2. Pokrycie. XPS jak wiadomo jest sam w sobie twardy, ale mało odporny na wgniecenia i zarysowania. Ostatni model kryłem pasami zwykłej taśmy pakowej i żelazkiem, ale może jest jakiś lepszy sposób? Folia reklamowa? Okleina samochodowa? Przyznam, że próbowałem pomalować model przed oklejeniem, ale zużyłem chyba ze 2 spaye akrylowe i jakoś tak słabo pokryło.

Może pomalować model sama żywicą epoxy?

FOLIA MODELARSKA MATOWA (10 mb) ,można ją malować,jest lekka i może służyć jako pokład pod inne folie czy żywice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak, muszę sobie tez takie sprawić, na wymianie w razie gdyby? u mnie ,,pazurki" są plastikowe.

Co do samych mechanizmów podwozia to będziesz musiał rozkręcić i delikatnie podszlifowac jedną stronę żeby podwozie otwierało się na jakieś 85 stopni, no chyba że wolisz bardziej rozkraczone golenie po otwarciu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad usterzeniem posuwają się powoli. Dwie połówki steru wysokości musiałem usztywnić i połączyć jakimś łącznikiem.

Wybrałem rozwiązanie łamiąc rurkę węglową fi3x1 i wzmacniając ją cyjakiem. Jednocześnie będzie to wzmocnienie i łącznik.20220121_102323.thumb.jpg.4b28976a4de6602cfc86642c74c995f2.jpg

 

Po wklejeniu wzmocnienia wyszło całkiem sztywne. Jeszcze tylko zawiasy....

20220123_135640.thumb.jpg.a9631ecbac6813c57e7ba21022d1e073.jpg 20220124_003519.thumb.jpg.80141260aa9356a7f8b5668c20dd5e03.jpg

 

I usterzenie gotowe....

20220124_003444.thumb.jpg.6ea0e808677389cdf3a397b5e1dd51b9.jpg

 

Przyznam, że z braku wprawy płaty doznały kilku wgnieceń... 

 

Czy macie jakiś patent na wgniecenia w styrodurze, jakąś "szpachlę" do wykończenia powierzchni przed pokryciem?

Normalnie zalewam taki otwór/wgniecenie Soudalem 66, ale on jest o wiele twardszy niż xps i  ciężko się obrabia i marnie sprawdza się jako "szpachla" :(

 

W wolnej chwili wyciąłem kolejne dwa segmenty kadłuba....

p11.thumb.JPG.015fac2591dfcbe64ee0fe5879fbdf75.JPG 20220124_003828.thumb.jpg.1105f502f16ac4df8d286bf8b99c2b78.jpg

 

Trochę je podszlifuję i gotowe.. W jednym będzie tylna goleń podwozia, ale musze ją jeszcze zaprojektować. 

Planuję stałą, niechowaną goleń tylną ze skrętem przez bowden od serwa kierunku.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień walki z usterzeniem. Czas na ster kierunku. W pierwszej kolejności rozciąłem przygotówkę i oddzieliłem statecznik od steru kierunku....

Dopasowałem kształt do usterzenia poziomego i usztywnienia statecznika pionowego.

20220126_003412.thumb.jpg.a01e877607bffcadf0b5caa05e1f557d.jpg 20220126_003729.thumb.jpg.f077f7b255abf3519b99b01f55e258c5.jpg 20220126_003443.thumb.jpg.5704becf06e657dd261d38ec427439e9.jpg

 

Tak to będzie wyglądało... wszystko trzeba skleić i usterzenie gotowe.

 

Nadal nie wiem czy folia i malowanie, czy odwrotnie malowanie i oklejanie taśmą pakową?

20220126_003325.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minutes ago, sp350D said:

Zerknij na folię  w Na Polskim Niebie, prawie nic nie waży, a na piankę byłaby O.K.

 

Mam taką przeźroczystą... tylko czy malować piankę spałem i potem obłożyć folią czy pierw folia A potem farba?

30 minutes ago, robertus said:

Powiększasz stateczniki, czy tak wg skali robisz?

 

Tak wg skali mi wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okleiłem płat szybowca z elaporu po renowacji i wyszło fajnie. Ja bym malował przed oklejaniem. Do styroduru będzie potrzebna farba "styro". Paski z taśmy klejącej, jakoś mi się nie podobają...

Sprawdź w CGcalc jaki wychodzi współczynnik stateczności. Będzie można coś powiedzieć czy łatwo się będzie pilotował.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.