Skocz do zawartości

P51 Mustang XPS 1400mm - budowa


Stearman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

43 minutes ago, Ares said:

Grzesiek ,naprawdę ładny i ciekawy model budujesz. Powodzenia

 

Dzięki Wielkie, pewnie za bardzo go komplikuje, ale nadal się uczę. Mam nadzieję, że będzie latał tak jak będzie wyglądał i jak się zapowiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stearman napisał:

 

Dzięki Wielkie, pewnie za bardzo go komplikuje, ale nadal się uczę. Mam nadzieję, że będzie latał tak jak będzie wyglądał i jak się zapowiada.

 

Dla mnie tego typu technologie to czarna magia ale naprawdę konstrukcja jest poważna i należą Ci sie słowa uznania. Oczywiście trudno ustrzec się drobnych błędów w prototypie ale to nie ma znaczenia. Buduj i lataj a w kolejnych modelach dopracujesz szczegóły.

Ja się zawsze cieszę ,że są jeszcze ludzie którym sie chce budować i latać. Miło ,że nie jestem sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Ares said:

Miło ,że nie jestem sam 

 

Myślę, że jest nas wielu ?

Można albo długo zbierać na upragniony model, albo w tym samym czasie spróbować zrobić go samemu.... a jak się zacznie to już idzie. Uczę się dużo, nabieram wprawy i już wiem... że następny będzie lepszy. ? Jeśli czegoś nie wiem... to tu mam nadzieję, że ktoś mi doradzi... albo ja komuś.

W końcu niedługo zaczyna się sezon ?

 

Dzisiaj zrobiłem kołpak śmigła... wydruk 3D wygładzilem papierem... jest gładki, ale zmatowiał... Ale chyba tak go zostawię....

Będę musiał zrobić jakieś testy czy nie rozpadnie się przy wysokich obrotach. Ma średnicę 94mm... spory dla śmigła 15x8.

 

20220327_095735.thumb.jpg.910748758cf9a39ff28b6682a4b1be2a.jpg 20220327_095715.thumb.jpg.1219ed0bea64a1c6239679b6982b1d81.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając chwilkę chciałem obliczyć gdzie powinien być środek ciężkości dla mojego modelu. Zacząłem nawet coś liczyć w eCalc, ale gubię się.

Może ktoś jest biegły i potrafi policzyłby to szybciej niż ja. Gdzie powinien znajdować się środek ciężkości (wymiar X) dla mojego przypadku?

CG.pdf

 

CG.thumb.JPG.b06229d0bfd28a886bbfb3763276c343.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, japim said:

Czyli X ma byc miedzy 13.22 a 14.55 cm

 

Wow... Wielkie Dzięki ? ja się pogubiłem w tych definicjach...?

 

Czyli jak na start do pierwszego lotu wyreguluje środek ciężkości powiedzmy na X=135mm to model będzie prawidłowo wyważony -  teoretycznie ?

Wychodzi, że CG powinien być w odległości  X=139 +-6mm.

 

Dzięki ??

CG1.thumb.JPG.e31d115c7a44d86f9e0c4fe075bf460a.JPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona kabiny.

Chcę zrobić osłonę kabiny z przeźroczystej folii. 

Wydrukowałem w 3D kopyto... skleję je w całość, może pokryję warstwą żywicy. Sam wydruk nie jest odporny na temperaturę, ale z warstwą żywicy powinien wystarczyć do zrobienia owiewki?

Czy próbować termoformowania podciśnieniowego (póki co nie mam osprzętu) czy spróbować patentu z butelką pet i opalarką?

 

20220330_061457.thumb.jpg.7fa3220c1e0d61b5237d3081a94cc177.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie ma osprzętu to może lepiej spróbować z butelki, ale może być problem bo kabinka dość wielka aby wyszła ładnie.

Mi ciężko wychodziło z butelką, ale znowu podejść profesjonalnie to trzeba mieć odkurzacz , piekarnik, skrzynkę zrobić... to może i się opłaca jak na dużą skalę będzie się robić te kabinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stearman napisał:

Osłona kabiny.

Chcę zrobić osłonę kabiny z przeźroczystej folii. 

Wydrukowałem w 3D kopyto... skleję je w całość, może pokryję warstwą żywicy. Sam wydruk nie jest odporny na temperaturę, ale z warstwą żywicy powinien wystarczyć do zrobienia owiewki?

Czy próbować termoformowania podciśnieniowego (póki co nie mam osprzętu) czy spróbować patentu z butelką pet i opalarką?

 

20220330_061457.thumb.jpg.7fa3220c1e0d61b5237d3081a94cc177.jpg

 

 

 

Zapomnij. Na pewno nie w tym stanie jak teraz. Zeby drukowane kopyto wytrzymalo i temperature i naprezenia to musisz je wydrukowac prawie pelne. Robilem kiedys owiewki silnika i owiewki kabiny z PET po butekach w piekatniku. Tak mocno sie obciagaly ze gielo drewniane kliny rozpychajace. Przy podgrzewaniu opalarka ogrzejesz cale kopyto i to przez wiele minut i warstwa zywicy nie ochroni wydruku przed temperatura.

Podsumowujac aby wykorzystac wydruk to tylko stol podcisnieniowy i rozgrzany material ktory blyskawicznie sie obkurczy i wystudzi. Powolne ogrzewanie zniszczy drukowane kopyto.

 

Ps. A jak juz stol podcisnieniowy to kopyto musi byc od spodu plaskie. Dobrze jest dodac linie oszklenia - bo wtedy przy zassaniu folia ladnie przylgnie i sie uwidocznia jak w oryginale ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, japim said:

Ps. A jak juz stol podcisnieniowy to kopyto musi byc od spodu plaskie. Dobrze jest dodac linie oszklenia - bo wtedy przy zassaniu folia ladnie przylgnie i sie uwidocznia jak w oryginale ramki.

 

Czyli pozostaje ramka i stół podciśnieniowy. 

 

Jak duży zapas folii powinno się pozostawić? Teoretycznie materiał się rozciąga, ale z praktycznego punktu widzenia?

 

Moja owiewka ma takie wymiary:

 

VacuumBox.thumb.JPG.880075160da12e703e5ea6533726099f.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, japim napisał:

To moze wydrukowac negatywowe kopyto. Zalac gipsem + zbrojenie np z patyczkow, bandazu. Wyjac - wyszlifowac i opalarka.

No,to znowu robota,szkoda będzie tego co wydrukował.Tak jak pisałem powyżej,gips usztywni cały wydruk poza tym, będzie odbierał ciepło,ostrożnie powinno się dać wyformować z butelki,butelka nie potrzebuje dużej temperatury,potrzebna tylko opalarka,(a ile wynosi temp.przy drukowaniu ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś próbowałem odbić formę z wydruku petg od DD. Piec był ustawiony na 60 stopni i ta temperatura zdeformowała już kopyto. Kolejny test przy 50 stopniach już był ok. Więc odbijanie oszklenia z butelki moim zdaniem jest skazane na niepowodzenie, żaden gips tutaj nie pomoże bo zanim gips odbierze ciepło petg już popłynie. Ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mmodel napisał:

Kiedyś próbowałem odbić formę z wydruku petg od DD. Piec był ustawiony na 60 stopni i ta temperatura zdeformowała już kopyto. Kolejny test przy 50 stopniach już był ok. Więc odbijanie oszklenia z butelki moim zdaniem jest skazane na niepowodzenie, żaden gips tutaj nie pomoże bo zanim gips odbierze ciepło petg już popłynie. Ale to tylko moje zdanie.

 

Jezeli z PETG bedzie tylko skorupka, a caly srodek odlejesz z gipsu to przeciez cieplo zdeformuje tylko zewnetrzna skorupke o grubosci 1mm a pozostale 99% procent wypelnienia gipsowego sie nie zdeformuje. To jest dobry plan - ale kabinka musi byc wydrukowana z uwzglednieniem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.