Skocz do zawartości

BF 109 Relacja z budowy.


Cybuch

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Witam Kolegów.

Troszkę czasu upłynęło a ja dalej mozolnie walczę z tym cholernym podwoziem.

Jest co kombinować coby to działało i wytrzymało.

Na razie wymyśliłem coś takiego , czy się sprawdzi , zobaczymy. 

Proszę o uwagi .

Kilka fotek.

100_2634.JPG

100_2637.JPG

100_2638.JPG

100_2639.JPG

100_2640.JPG

100_2641.JPG

100_2642.JPG

100_2643.JPG

100_2645.JPG

100_2646.JPG

100_2647.JPG

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podwozie stodziewiatki to byla koszmarna rzecz! Wasko rozstawione i mocno "skosne"  nie ulatwialo pilotom zycia. Modelarzom podobno tez nie ulatwia. Twoje na razie (obejrzalem filmik) opada za bardzo. Pozniej pogrzebie w mojej literaturze ILE stopni otwarcia mial Bf 109F.

 

Tutaj jest fajny "podwoziowy" watek :  The Bf 109 aka ME-109 landing gear myth research thread. | Aircraft of World War II - WW2Aircraft.net Forums

 

Bf 109 gear: How bad was it? - Bing video

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł naprawdę ok. Ja bym zmienił oś na prosty stalowy wałek 8-10 mm a obsady zrobił z duralu. Jeśli udałoby się złapać geometrię bez tych przegubów, to oś obsadziłbym na łożyskach ew. na tulei mosiężnej lub z igliduru (igus)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, paulusr napisał:

Pomysł naprawdę ok. Ja bym zmienił oś na prosty stalowy wałek 8-10 mm a obsady zrobił z duralu. Jeśli udałoby się złapać geometrię bez tych przegubów, to oś obsadziłbym na łożyskach ew. na tulei mosiężnej lub z igliduru (igus)

Myślałem o tym , ale walka z wagą swoje wymusza. Może wytrzyma w tej konfiguracji.

W dniu 2.02.2023 o 20:27, jarek996 napisał:

Podwozie stodziewiatki to byla koszmarna rzecz! Wasko rozstawione i mocno "skosne"  nie ulatwialo pilotom zycia. Modelarzom podobno tez nie ulatwia. Twoje na razie (obejrzalem filmik) opada za bardzo. Pozniej pogrzebie w mojej literaturze ILE stopni otwarcia mial Bf 109F.

 

W dniu 2.02.2023 o 20:27, jarek996 napisał:

Jarku , biorąc pod uwagę  błędy konstruktora związane z podwoziem już wcześniej zwiększyłem jego rozstaw w części przykadłubowej o dwa cm. z każdej strony.

 

 

 

 

 

W dniu 2.02.2023 o 20:27, jarek996 napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota Irku!. Wyzwaniem jest jakiś element który będzie amortyzował siły przy lądowaniu. Czy w miejsce tego drewnianego kołka wejdzie jakiś podatny amortyzator, czy raczej dobierzesz podatne koła? Jaki masz plan przeniesienia obciążen z węzła podwozia dalej na kadłub, czy będziesz wstawiał jakieś wzmocnienia wewnatrz kadłuba czy kompozyt wydaje się wystarczająco wytrzymały?

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wygląda, że w Emilu było 13 stopni. W Friedrichu wygląda to podobnie ale pewności nie ma. Wg mnie świetny wybór modelu jeśli chodzi o Messerschmitty.

https://ww2aircraft.net/forum/threads/bf-109-landing-gear-geometry-issue.39747/

Może jakby zasymulował stojącego na trawniku to może by większy zrobić kąt. Byłby pewnie trochę stabilniejszy. Ale ja się na budowaniu nie znam. Powodzenia.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.