Cybuch Opublikowano 26 Listopada 2022 Autor Opublikowano 26 Listopada 2022 Wszystko fajnie , ale zawsze znajdzie się problem , jak to zrobić . Problemem jest jak zrobić stery wysokości. Jak macie jakieś sugestie w tym temacie to poproszę.
Waldibruch Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 Może inspiracją do rozwiązania problemów będzie wgląd strone . Są tam też pliki pdf do pobrania. https://www.sunshine-modellbau.de/sunshine-flugmodelle/militaermodelle/messerschmitt-me-109/modell-me-109/me-109-g-6-m-1_5-spw1985mm-semi-scale 1
Cybuch Opublikowano 29 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2022 Witam Kolegów. Troszkę czasu upłynęło a ja dalej mozolnie walczę z tym cholernym podwoziem. Jest co kombinować coby to działało i wytrzymało. Na razie wymyśliłem coś takiego , czy się sprawdzi , zobaczymy. Proszę o uwagi . Kilka fotek. 2
Lucjan Opublikowano 29 Grudnia 2022 Opublikowano 29 Grudnia 2022 Polecam tę stronę. Podejrzyj jak podobnego do twojego Messerschmita buduje modelarz z U.S.A. http://evoshangar.homestead.com/me109.html 1
jarek996 Opublikowano 2 Lutego 2023 Opublikowano 2 Lutego 2023 Podwozie stodziewiatki to byla koszmarna rzecz! Wasko rozstawione i mocno "skosne" nie ulatwialo pilotom zycia. Modelarzom podobno tez nie ulatwia. Twoje na razie (obejrzalem filmik) opada za bardzo. Pozniej pogrzebie w mojej literaturze ILE stopni otwarcia mial Bf 109F. Tutaj jest fajny "podwoziowy" watek : The Bf 109 aka ME-109 landing gear myth research thread. | Aircraft of World War II - WW2Aircraft.net Forums Bf 109 gear: How bad was it? - Bing video 1
Cybuch Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Opublikowano 2 Lutego 2023 O kąty jeszcze nie zadbałem . To tylko próba działania mechanizmu. 1
paulusr Opublikowano 2 Lutego 2023 Opublikowano 2 Lutego 2023 Nieźle. Oś i przeguby są z alu czy stalowe?
paulusr Opublikowano 3 Lutego 2023 Opublikowano 3 Lutego 2023 Pomysł naprawdę ok. Ja bym zmienił oś na prosty stalowy wałek 8-10 mm a obsady zrobił z duralu. Jeśli udałoby się złapać geometrię bez tych przegubów, to oś obsadziłbym na łożyskach ew. na tulei mosiężnej lub z igliduru (igus) 1
Cybuch Opublikowano 3 Lutego 2023 Autor Opublikowano 3 Lutego 2023 12 godzin temu, paulusr napisał: Pomysł naprawdę ok. Ja bym zmienił oś na prosty stalowy wałek 8-10 mm a obsady zrobił z duralu. Jeśli udałoby się złapać geometrię bez tych przegubów, to oś obsadziłbym na łożyskach ew. na tulei mosiężnej lub z igliduru (igus) Myślałem o tym , ale walka z wagą swoje wymusza. Może wytrzyma w tej konfiguracji. W dniu 2.02.2023 o 20:27, jarek996 napisał: Podwozie stodziewiatki to byla koszmarna rzecz! Wasko rozstawione i mocno "skosne" nie ulatwialo pilotom zycia. Modelarzom podobno tez nie ulatwia. Twoje na razie (obejrzalem filmik) opada za bardzo. Pozniej pogrzebie w mojej literaturze ILE stopni otwarcia mial Bf 109F. W dniu 2.02.2023 o 20:27, jarek996 napisał: Jarku , biorąc pod uwagę błędy konstruktora związane z podwoziem już wcześniej zwiększyłem jego rozstaw w części przykadłubowej o dwa cm. z każdej strony. W dniu 2.02.2023 o 20:27, jarek996 napisał:
koniorc Opublikowano 4 Lutego 2023 Opublikowano 4 Lutego 2023 Świetna robota Irku!. Wyzwaniem jest jakiś element który będzie amortyzował siły przy lądowaniu. Czy w miejsce tego drewnianego kołka wejdzie jakiś podatny amortyzator, czy raczej dobierzesz podatne koła? Jaki masz plan przeniesienia obciążen z węzła podwozia dalej na kadłub, czy będziesz wstawiał jakieś wzmocnienia wewnatrz kadłuba czy kompozyt wydaje się wystarczająco wytrzymały? 1
Cybuch Opublikowano 4 Lutego 2023 Autor Opublikowano 4 Lutego 2023 Jako goleń zastosowany będzie siłownik olejowo gazowy, a w kadłubie będą odpowiednie wzmocnienia . Będą fotki. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Cybuch Opublikowano 18 Lutego 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 18 Lutego 2023 Działanie mechanizmu po poprawkach. Pewnie jeszcze będzie ich wiele. Jeszcze nie wiem jakie powinny być kąty rozwarcia podwozia. 20230218_175640[2].mp4 5
jarek_aviatik Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Odnośnie kątów podwozia Bf 109, znalazłem tylko takie w ruskiej instrukcji To kąty wyprzedzenia środka ciężkości A to takie ogólne
pietrku Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Wygląda, że w Emilu było 13 stopni. W Friedrichu wygląda to podobnie ale pewności nie ma. Wg mnie świetny wybór modelu jeśli chodzi o Messerschmitty. https://ww2aircraft.net/forum/threads/bf-109-landing-gear-geometry-issue.39747/ Może jakby zasymulował stojącego na trawniku to może by większy zrobić kąt. Byłby pewnie trochę stabilniejszy. Ale ja się na budowaniu nie znam. Powodzenia. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Cybuch Opublikowano 25 Marca 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 25 Marca 2023 Kilka fotek z budowy podwozia. Kilka fotek z budowy podwozia. 6
Cybuch Opublikowano 30 Marca 2023 Autor Opublikowano 30 Marca 2023 Gdzieś kiedyś ktoś pisał , że w tego typu podwoziach warto zastosować ich zbieżność . Czy to prawda ?. I jaka powinna być.
FockeWulf Opublikowano 30 Marca 2023 Opublikowano 30 Marca 2023 Z tego co pamiętam coś około 1.5° - 3°. Ogólnie istotne jest aby była zbieżność (do wewnątrz) niż rozbieżność (na zewnątrz). 1
Rekomendowane odpowiedzi