AKocjan Opublikowano 5 Grudnia 2022 Opublikowano 5 Grudnia 2022 Cała akcja miała miejsce kilka miesięcy temu. 1
RomanJ4 Opublikowano 7 Grudnia 2022 Opublikowano 7 Grudnia 2022 Właśnie, czy nie bezpieczniej dla podwozia byłoby je jednak schować przed przyziemieniem (o ile by się dało)? Pewnie jego wpływ na prędkość lądowania i tak był pomijalny... 1
AKocjan Opublikowano 8 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2022 @RomanJ4 założyłem, że podwozie osłoni klapy przed uszkodzeniem, ewentualnie przejmie część energii w razie kontaktu z podłożem.
Ares Opublikowano 9 Grudnia 2022 Opublikowano 9 Grudnia 2022 W dniu 7.12.2022 o 13:37, RomanJ4 napisał: Właśnie, czy nie bezpieczniej dla podwozia byłoby je jednak schować przed przyziemieniem (o ile by się dało)? Pewnie jego wpływ na prędkość lądowania i tak był pomijalny... W takiej sytuacji Arek powinien schować zarówno podwozie jak i klapy i lądować ( w tym miejscu w którym to zrobił czyli w tym zielsku) z rozsądną minimalną prędkością bez zwisów prosto ,a nad sama powierzchnią chwastów należało ściągnać ster wysokości i przeciągnąć samolot aby płasko klapnął na trawę . Ale to pzeciągnięcie to tak kilka cm nad trawą Boże broń wyżej! Ja bym tak zrobił.
RomanJ4 Opublikowano 9 Grudnia 2022 Opublikowano 9 Grudnia 2022 Z pewnością tak należy zrobić... jak głowa nieco ochłonie wystąpieniem zdarzenia... (drugi krąg?)
sbogdan1 Opublikowano 9 Grudnia 2022 Opublikowano 9 Grudnia 2022 2 godziny temu, Ares napisał: W takiej sytuacji Arek powinien schować zarówno podwozie jak i klapy i lądować ( w tym miejscu w którym to zrobił czyli w tym zielsku) z rozsądną minimalną prędkością bez zwisów prosto ,a nad sama powierzchnią chwastów należało ściągnać ster wysokości i przeciągnąć samolot aby płasko klapnął na trawę . Ale to pzeciągnięcie to tak kilka cm nad trawą Boże broń wyżej! Ja bym tak zrobił. O tym samym pomyślałem co napisałeś ... W dniu 8.12.2022 o 08:44, AKocjan napisał: @RomanJ4 założyłem, że podwozie osłoni klapy przed uszkodzeniem, ewentualnie przejmie część energii w razie kontaktu z podłożem. Arkadiusz to lądowanie się nie liczy, proszę wrócić na miejsce zdarzenia i wykonać ponownie awaryjne lądowanie tak jak wspomniał Arek By mi to było ostatni raz ... nooo ? Oczywiście żarcik, ale sugestia Arka sensowna tak jak i Romana. Z drugiej strony to nam się teraz dobrze pisze a wtedy zapewne tysiąc myśli na sekundę.
Ares Opublikowano 9 Grudnia 2022 Opublikowano 9 Grudnia 2022 2 godziny temu, sbogdan1 napisał: Z drugiej strony to nam się teraz dobrze pisze a wtedy zapewne tysiąc myśli na sekundę. Tak , to prawda pisać to jest bardzo łatwo a gdy zdarzy się awaria to wtedy już jest mniej kolorowo? Dobrą praktyką zaczerpniętą zreszta z dużego latania jest trenowanie symulowanych awarii: tzn. latasz modelem wielosilnikowym to musisz umieć pilotować na jednym pracującym silniku lub właśnie gdy masz model z chowanym podwoziem to dobrze potrenować raz na jakiś czas podejście do lądowania wyobrażając sobie ,że nie ma otwartego podwozia. Czasem warto nawet na dużej wysokości raz na jakiś czas przeciągnąć celowo model aby potem mieć wyczucie przy jakiej minimalnej prędkości się zwala. Oczywiście trzeba przedtem przemysleć wyprowadzenie aby nie uszkodzić modelu. Ot , nic odkrywczego ale przydatne. Generalnie patrząc na filmy Arek jest dobrym pilotem i lata poprawnie.
Andrzej Klos Opublikowano 10 Grudnia 2022 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Uwazam, ze bylo calkiem dobrze. Kiedy sie szkolilem w Polsce, instrukcja do ladowania szybowcow czy samolotow w wysokich uprawach czy lesie bylo taka: -traktuje sie las i uprawe jako powierzchnie ladowania, czyli laduje sie na zbozu czy lesie a nie w zbozu czy lesie. -lecimy jak najwolnie i tuz na powierzchnia lasu/zboza doprowadzamy do przeciagniecia. Chodzi oczywiscie o ograniczenie przedkosci postepowej. Mogles nie wypuszczac podwozia, no ale nie wszystko wychodzi 100%. Ale klapy bym zostawil. 1
RomanJ4 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Opublikowano 10 Grudnia 2022 6 godzin temu, Andrzej Klos napisał: -traktuje sie las i uprawe jako powierzchnie ladowania, czyli laduje sie na zbozu czy lesie a nie w zbozu czy lesie. https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/glider-pilot-escapes-mid-air-crash-3952510 1
AKocjan Opublikowano 11 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2022 W przypadku tego modelu mam lepiej opanowane lądowanie z klapami niż bez - dlatego zostawiłem je wysunięte. Dodatkowo chciałem maksymalnie zredukować prędkość aby trawa zdążyła zatrzymać model przed kontaktem z podłożem
jarek996 Opublikowano 12 Grudnia 2022 Opublikowano 12 Grudnia 2022 K....a Arek , malo sie kolacja nie udlawilem, jak zobaczylem tutaj nowy post! Myslalem , ze znowu Ci cos nie wyszlo. Prosze, nie stresuj nas w taki sposob ? 1
pietrku Opublikowano 13 Grudnia 2022 Opublikowano 13 Grudnia 2022 W dniu 11.12.2022 o 14:31, AKocjan napisał: W przypadku tego modelu mam lepiej opanowane lądowanie z klapami niż bez - dlatego zostawiłem je wysunięte. Dodatkowo chciałem maksymalnie zredukować prędkość aby trawa zdążyła zatrzymać model przed kontaktem z podłożem Też bym nie składał klap. Co innego jakby jedna nie wyszła, silnik by zaszwankował albo byłyby uszkodzone stery. Jakby ster wysokości miał problem z wychyleniem w górę to trzeba by było koniecznie wciągać klapy. Fajnie, że się nie uszkodził.
AKocjan Opublikowano 14 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2022 W dniu 12.12.2022 o 20:47, jarek996 napisał: K....a Arek , malo sie kolacja nie udlawilem, jak zobaczylem tutaj nowy post! Myslalem , ze znowu Ci cos nie wyszlo. Prosze, nie stresuj nas w taki sposob ? @jarek996 wyszło mi piękne przeciągnięcie - piankowym modelem, który rzekomo nie przeciąga ? @pietrku, dzięki; dużo szczęścia, że nic wielkiego się nie stało
cZyNo Opublikowano 20 Grudnia 2022 Opublikowano 20 Grudnia 2022 W tak wysokie zielsko lepiej wlatywać gładko, bez przeciągnięcia, bez klap i kół. Pięknie amortyzuje. Przeciągniecie powoduje że mode wpada prawie pionowo w trawę, a nie jest elegancko przez nią amortyzowany. Tym razem miałeś farta i ani nos nie musi być naprawiany, jak i łączenie skrzydeł. Ale kolejnym razem nie musi być tak fartownie. Wpadasz w trawę czy zarośla - zamykasz klapy. Zawsze. Jeśli nie zamkniesz, to jedyne co możesz uzyskać w trawie (choć nie musisz, ale szansa spora jest), to naprawa wyrwanych zawiasów i/lub popychaczy.
AKocjan Opublikowano 20 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2022 @cZyNo przeciągnięcie było wynikiem popełnionego błędu; jest to wyjaśnione na filmie. Odnośnie klap - mam znacznie lepsze panowanie nad modelem na klapach niż bez podczas lądowania - dlatego je zostawiłem wysunięte. A tak to powinno wyglądać:
cZyNo Opublikowano 20 Grudnia 2022 Opublikowano 20 Grudnia 2022 Ja nigdzie nie napisałem ze klap do lądowania masz nie używać. Jedynie że wlatując w trawę warto je i podwozie schować. Bo w trawie ich aerodynamiczna przydatność jest żadna. A niepotrzebnej pracy można sobie narobić. ps. Filmy oglądam, słuchanie często mnie … rozprasza ? 1
AKocjan Opublikowano 20 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2022 chowanie klap w ostatniej chwili - o tym nie pomyślałem
Rekomendowane odpowiedzi