d9Jacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 45 minut temu, Grzesiek napisał: Mam też pytanie odnośnie hmmmm...z tego co przeczytałem to masz wiele pytan... 1/musisz koniecznie zając sie żoną...to podstawa...inaczej nie skończysz modelu 2/tak, os obrotu lotki może być spokojnie tak jak to jest pokazane na planie płata 3/ok, zostaw w spokoju tę regulacje statecznika...na priva napiszę Ci dokładnie co i jak re. regulacja stateczxnika poziomego Modelarz 867 Skąd: Grąbków Imię: Sebastian Opublikowano 3 Grudnia 2017 W dniu 13.11.2017 o 19:51, paweln7 napisał: Witam ?? coś więcej ,pierwsze słyszę Jasne. Te samoloty miały problemy przy obrotach właśnie z brakiem zmiany kąta na stateczniki poziomym . Póżniej inżynierowie to poprawili dodając właśnie ruchomy statecznik. Mimo dobrze wyważonego modelu będzie on ogon ciągnął niżej co nie pozwoli już skorygować sterem wysokości. Robiło kilku modelarzy ten model na forum popytaj ,poczytaj 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 1 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Jacku przeczytałem cały wątek Pawła.Faktycznie jest tam poruszany wątek ST poz.przez Sebka.Paweł to olał z tego co wiem.Jak to ma być regulowane?manualnie?RC?Więcej pytań niż...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 25 minut temu, Grzesiek napisał: Więcej pytań niż W.Schier zastosował to w RWD 5..ogólnie zasada jest taka że tylna krawędz statecznika jest osią obrotu, natomiast zmianę kąta natarcia możesz realizowąc przez mechanizm sruba + nakrętka wklejona ( ruchomo) w krawędz natarcia statecznika ( w osi podłużnej). Przy dzielonym stateczniku os obrotu jak powyżej natomiast kąt natarcia ustalany kołkami wchodzącymi w otwory wywiercone w centalnym żebrze wklejonym w kadlub.Otwory wywiercone in + i in- osi. Połówki statecznika ściagnięte gumą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 1 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 Miałem 5 bis z Schiera planów.Ojciec mój robił jak jeszcze żył.Faktycznie były tam 3 otwory przy natarciu do zmiany kąta,ale zawsze używałem środkowej i nigdy tego nie zmieniałem.Nie zauważyłem by ogon wisiął.A czy ten efekt regulacji nie uzyskam na regulacji płata?W końcu mam regulowany kąt zaklinowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 1 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2023 4 minuty temu, Grzesiek napisał: nigdy tego nie zmieniałem byc może nie było takiej konieczności....Grzesiu, niektórym Wicherki nie chca latac a nam latają 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Wczoraj udało sie wyciąć okucia podwozia.Dural 1,5mm nie wiem czy będzie wystarczajaco wytrzymały,się zobaczy.Rysunek szablonow zrobił kol. Piotr (pacyfic_77).Dziękuję mu bardzo. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 W dniu 1.05.2023 o 13:31, Grzesiek napisał: W zdłuż czy poprzek? Jak juz Jacek napisal - tylko w poprzek. Chodzi o to, ze przy zginaniu dzwigara po polaczeniu, nazwijmy to, "wypelnieniem" gornego i dolnego pasa, powstaja w kierunku wzdluznym dzwigara naprezenia scinajace, ktore przejmowane sa wlasnie przez owo wypelnienie. Natomiast balsa (zasadniczo kazdy rodzaj drewna) wykazuje znacznie wyzsza wytrzymalosc na scinanie w poprzek wlokien i dlatego wlokna wypelnienia powinny byc usytuowane w poprzek. To tak gwoli wyjasnienia przyczyny. Grzegorz, fajnie to zaczyna wygladac, ale na milosc boska wyazuruj te grubasne blachy. Staraj sie nie tak "pancernie" budowac. Na takich drobiazgach da sie sumarycznie oszczedzic sporo wagi, a jak stare "przyslowie" mowi, im model lzejszy, tym lepiej lata. No i az tyle srub raczej nie potrzeba, trzy spokojnie by wystarczaly - jedna w srodku, dwie po bokach chyba, ze do tych dodatkowych jeszcze cos masywnego chcesz montowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Jarku co do ażurowania to masz racje,co do śrub chmmm.Boje się aby mi to nie wyrwało,ja nie mam lotniska betonowego itp.Latam w przygodnym trawiastym terenie,sam wiesz co kępa trawy potrafi zrobić z podwoziem. PS. Te blaszki to tylko dural 1,5mm.Tan model i tak wyważa się dość ciężko wlasnie ze względu na długi ogon.Sam juz nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 9 godzin temu, mr.jaro napisał: No i az tyle srub raczej nie potrzeba ehhhh..Panowie nit zrywany fi 3mm + podkladka załatwia wszystko i lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Z godnie ze wskazówką Jarka troszke ubrałem materiału.Finał taki jak na foto. Godzinę temu, d9Jacek napisał: ehhhh..Panowie nit zrywany fi 3mm + podkladka załatwia wszystko i lekko Te nity można sobie w dupe wsadzć.Nie raz poluzować się potrafiły.Sory Jacek ale ja nie wchodze w to gówno. 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Ok wątek posprzątany dzięki uprzejmosci Rafała,za co bardzo jemu dziękuję.Myśle że to ostatnia taka przemawianka.Piszemy Panowie merytorycznie o RWD 10.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Pytanie do Jacka I Jarka odnośnie wypełnienia pod kabinką,jakiej grubosci balse dać 2czy 3mm?Rozpórki są 3x3mm.Muszę to zrobić w minusie do płaszczyzny,ponieważ poszycie utworzy krztałt kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 6 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Muszę to zrobić w minusie do płaszczyzny,ponieważ poszycie utworzy krztałt kadłuba. a czy tam nie ma listwy profilującej na której opiera sie poszycie boków kadłuba ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Listwa oczywiscie ze jest.A wypelnienie z jakiej balsy dwójki czy trójki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 trójki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Troche wieczorem posiedziałem i zastrzały powstały.Oczywiscie będą oprofilowane balsą jeszcze.I pytanko na jednym ze zdięć jest zaznaczone mocowanie zastrzalu i wspornika zastrzału,czym to trwale połączyć albo jak?Spawanie nie wchodzi w grę bo to amelinium. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Spawanie nie wchodzi w grę bo to amelinium. no jezeli chodzi o to Twoje amelinium to mozesz i pospawac i polutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Lutowanie aluminium,sceptycznie jestem do tego nastawiony.Myśle ze zrobie to tak: Zastrzał główny przewierce przez jedną sciankę,nagwintuje M2 i wkręce na klej szpilkę.Następnie na tą szpilkę na distal lub żywicę wkleje tą stujkę.Oczywiscie w stujkę wbiję w środek jakiś kołeczek bukowy i wywiercę otworek 2mm.(unikam specjalnie fi żeby nie było,ale piszę z telefonu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 kurde Grzesiu...pózniej znowu napiszesz i b?edzie jak z tymi nitami co Ci sie poluzniaja tu masz poniżej....i to działa https://allegro.pl/oferta/lutowanie-aluminium-cyna-ftka-zel-13102780932 możesz to równiez zrobić brz lutowania ale za to z klejeniem... potrzebujesz kawałek wałka bukowego którego srednica będzie odpowiadac srednicy wewnętrznej rurki duralowej z której zrobiłes zastrzały.Wałek wklejasz w opowiednie miejsca na zywice epo w zastrzał i od czoła we wspornik, ten kawałek wałeczka musi mieć wywiercony w osi otworek w który wejdzie drut powiedzmy fi 1,5mm, wklejony w zastrzał- tam gdzie jest równiez wklejony kołek.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Dobra pomyślane i trzeba robić.Myślę że fotki rozjasnią temat.Wstępnie zastrzał i stujka złapana na CA.Będzie taka opaska z blaszki i owinięte to nitką na żywice.I tak bedą zastrzały profilowane balsą,więc tego nie będzie widać.Blaszka to oczywiscie typowo modelarska z puszeczki po piwku. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi