jakuban Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Dolutuj goldy do silnika i po problemie:) z tego co piszesz to problem może być też w regulatorze. Ja bym to odesłał....
leszek-bart Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam . Problem tkwi ewidentnie w pakiecie . Do silnika 460 obrotów /Volt potrzeba więcej cel niż 5 . Może wystarczy 6 , a może nawet 7 . Wymiana śmigła na większe niczego nie da.
radek872 Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 Nie bądzmy lepsi od producenta skoro silnik jest na 5-6 cel to jest ok.Są silniki podobnych parametrów i chodza dobrze np Hacker A 15S
Paweł Rzedzicki Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Też tak myslę. Z prostego wyliczenia przyjmując że masz full naładowany pakiet i obciążenie zabierze 0,1V na celę to zostaje 20V. Jak to pomnozysz przez parametr silnika kV to wychodzi 9430 obrotów. Dochodzi obciążenie silnika śmigłem i pewnie z 8 tysi Ci wykręca. 7S powinno załatwić sprawę.
radek872 Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 Paweł i Leszek rozumiem, że chcecie jakoś zaradzić ale 7S w modelu 1,55m jak regiel jest do 6. Sukhoi 2m lata na 6S 4000mah i AXI 5320/18 8 kg ciągu. Idąc tym tokiem myślenia to w modelach 2m zabrakło by miejsca na cele. Zrobiłem mały test naładowałem aku na max i po 5min gazowania na ziemi silnik ma może 40 stopni, aku i regiel zimne.Pobór prądu niecałe 38A.Wygląda mi na to, że producent popełnił gafę podając śmigło 16x8 jako optymalne. Ten motor, pakiet, regiel musi chyba dostać śmigło 16x12 żeby łykał tak jak piszą 52A. Na razie to 16x8 nie rusza zbytnio tego silnika wszystko jakby w stanie spoczynku.Poprzednie elektryki które miałem grzały się silnik regiel aku było ciepłetutaj jakby na pół martwy :| Zamówie śmigło 16x10 16x12, bo coś nie tak żeby na aku 3000mah latać 12min a pakiet miał jeszcze 40% w sobie
witold_pi Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Ja w swojej katance 1400mm dałem axi 4120 i 6 cel, śmigło 14x10 a po przeliczeniu ciąg statyczny wyszedł 2 kG :!:
radek872 Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 To coś kiepsko 4120 występuje w 3 wersja jaką masz /20 ?
Paweł Rzedzicki Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 A jak Ty policzysz obroty silnika znając kV i napięcie pakietu? Nie ma opcji, za wolno się kręci, dlatego nie ma mocy.
leszek-bart Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Radek 872 . Kupiłeś nie ten model silnika co trzeba , Za małe KV . 5S daje 20 V , spadek napięcia pod obciążeniem do 16 Volt razy 450 obrotów /V to masz 7200 obrotów śmigła razy sprawność silnika 0,8 to masz 5700 obrotów faktycznych . To chyba za mało . Producent proponuje do tego modelu silnik Haker A50 - 16s i zasilanie 6 S oraz śmigło 16/10.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Ja liczyłem bez obciązeń i tez lipa
Boogie Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Mam chinskiego Turnigy 5055 z 400kV i uzywam smigla do spalinki- master airscrew 15x7x3 po przeczytaniu pozytywnych opiniii i Tobie Radku polecam to smiglo. U mnie na tym samym silniku jest moc ok 1kW. Nie jest to moze Szatan, ale nie jest tak tragicznie jak Ty opisujesz
radek872 Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Pan z Axi odpisał na mojego maila expect problem can be strange speed controller or too weak lipols or one bad lipol cell. Expect max current should be about 50-55A so when zou use 100A esc maybe you already overlaoded the motor by overcurrent or as I say bad lipols. You can check voltage of lipole under load of max throttel should be around 18V. In case it it much lower there is lipol problem. Wymienie smigło na takie jak mówi boogie i wytestuję inne APC.Jak poprawa będzie mała to dam pakiet na 6S 3000mah i zostawię śmigło 16x8 Zastanawia mnie ten film i parametry Turnigy 400kv i aku 2650mah waga 2,7kg i jaka moc !! http://www.rcmovie.de/video/18922806925ad4c2894f/Extremkunstflug-mit-SU-29-S50E jego zestawienie to : Spannweite 1,54m / 1,46m / 1,40 m ausgerüstet mit Turnigy Motor 400kV Regler 100A Aeronaut Power Prop 16*8 1 x Hitec Servo HS5245MG 3 x Hitec Servo HS225MG Turnigy Lipo 3000mA 5S U-BEC Dzięki wszystkim za zainteresowanie w temacie sporo się wyjasniło faktycznie lepsza by była wersja 4120/18 Edit :zrobiłem kolejne testy na połowie mocy w pakiecie napiecie przy pełnym gazie spada o 1,2V z 19V spadło na 17,8 obroty powinny wynosic wg wyliczen Leszka 7100 i 4,6kg ciągu a na pewno tyle nie jest.Wszystko już chyba wykluczyłem i zostaje tylko regulator tylko kto i jak to sprawdzi czy jest dobry
Paweł Rzedzicki Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 A mierzyłeś ile rzeczywiście kręci? Przy 7100 najmarniej 4,3 kilo ciągu powinno być- to by była rakieta.
radek872 Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Niestety nie mam czym sprawdzić. Zrobiłem testy przy pomocy dobrego kalkulatora obecnie na smigle 16x8 wyglada to tak Uploaded with ImageShack.us Przetestuje z 17x10 wygląda bardzo obiecująco i pobór jest bliski danych producenta EDIT 03.12.2010 "odpaliłem" silnik na smigle 17x10 ciąg znacznie większy niż na 16x8. Teraz powinno być ok do 3D.Silnik i pakiet w końcu lekko ciepłe, czas lotu wyjdzie w praniu.
Malker Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Nie spodziewałem się, że napisze w tym temacie jakiś post dokładając zdjęcia ale jednak stało się. Wysprzedałem zalegające modele i kupiłem jeden mam nadzieję porządny Dzisiaj przyjechała do mnie nowiutka Suczka prosto z Mix-Model Wersja v2 w malowaniu czerwono-niebieskim - Jest piękna Źródło: google Nie wiem w sumie co do niego włożyć ale na dzień dzisiejszy planuję: Pakiety Zippy 5s 3000mAh lub FlightPower Serwa: SW i lotki Hitec 225MG SK Hitec 5245MG BEC Castle Creations (nie pamiętam typu, kosztuje 100zł w skorpionie i jest niebieski ) Silnik TGY 42-50 650Kv / 1150w Śmigiełko 15x8 Nie jestem jednak pewien czy da radę się wyważyć :/ Serwo od kierunku powędruje do kadłuba na Pull-Pull to jest pewne. Planowałem włożyc większy pakiet, może 3300mAh 5s? Wyposażenie jest zdaje mi się lekkie, przeróbek raczej żadnych nie będzie. Czy ktoś się orientuje jaki ciąg ma ten silnik na tym śmigiełku? Pozdrówka EDIT: Jakość klejenia folii na najwyższym poziomie, wszystko równiutko, tak jak być powinno.
radek872 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Moja wersja ma odchudzony przód, ale silnik 320g a u Ciebie 230g więc masz jakieś 50g lżej z tym silnikiem.Po przeniesieniu serwa kierunku w kadłub model wyważa mi się do 3D a aku jest na swoim miejscu tak jak zrobili to fabrycznie.W planach mam jeszcze węglowe podwozie i kabinę żeby jeszcze trochę zejść z wagi. W drodze sa pakiety nano tech 6s 2650mah PS Wersja z ruskimi barwami tez daje radę.
pilot Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 ...Czy ktoś się orientuje jaki ciąg ma ten silnik na tym śmigiełku? Mam taki silnik w Yaku ok. 2,2kg. Ze śmigłem 15x8 ma naprawdę sporego kopa, myślę, że powyżej 4kg ciągu. Problem tylko z regulatorem bo Spin66 nie wyrabia, potrafi się wyłączyć termicznie Na pełnym gazie ciągnie 70-kilka A. Moim zdaniem do tego modelu lepszy byłby 42-60 ze śmigłem 15-16x8 dobranym w zależności czy 5S, czy 6S. Poza tym z 4250 może być spory problem z wyważeniem, chyba że duże pakiety ale to z kolei dodatkowa waga.
Malker Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Zadecydowałem, że dam pakiety 4000mAh 5s. Silnik jest leciutki więc przy takim pakiecie powinno to się ładnie wyważyć. Celuję w wagę ok. 2.5kg Regulator 80A powinien wystarczyć raczej??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.