Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kris13 Opublikowano 8 Października 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Cześć modelarze. Chciałbym się wam pochwalić nowym nabytkiem. Szybowiec Jump o rozpiętości 3.6m wykonany przez Krzysztofa Koconia, a zaprojektowany przez Patryka Sokoła.Jest to nowy projekt.Powstało dopiero kilka sztuk.Model wykonany jest starannie, estetycznie i lekko. Całość bez wyposażenia waży 1140 gramów.Przede mną teraz wyposażenie i oblot. Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Jak długo czekałeś, jaka cena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 8 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Jak długo czekałeś, jaka cena?Na szybowca czekałem półtora miesiąca. Cena szybowca wykonanego z włókna węglowego 5500 zł.Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Bardzo ładny termik. Szykujesz się na zawody czy bardziej będzie rekreacyjne latanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 8 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Bardzo ładny termik. Szykujesz się na zawody czy bardziej będzie rekreacyjne latanie?Dzięki. Jak na razie latanie rekreacyjne. To mój pierwszy model typu F5j. Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 2 minuty temu, kris13 napisał: To mój pierwszy model typu F5j. Aha , super . Jak będziesz składał zestaw zrób proszę jakąś fajną relację , będziemy śledzić A model naprawdę ciekawy i cieszy fakt ,że to polski produkt choć szkoda że nazwa jakaś taka "nie nasza". Lubię polskie patriotyczne nazwy jak choćby Jantar magic.....Ale to już sprawa gustu producenta. latanie na termice to fajna sprawa a takie modele wręcz nie chcą lądować i łapią każdy bąbelek ciepłego powietrza.Będziesz zadowolony. Powodzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Ten Jump to przeskalowany Quantum czy całkowicie przeprojektowany model pod rozpiętość 3,6 m ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 20 minut temu, flyszman napisał: Ten Jump to przeskalowany Quantum czy całkowicie przeprojektowany model pod rozpiętość 3,6 m ? Zupełnie inne profile niż 3m Quantum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 Zapowiada się ciekawie, prosimy o dalsze informacje w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 8 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2023 49 minut temu, Ares napisał: latanie na termice to fajna sprawa a takie modele wręcz nie chcą lądować i łapią każdy bąbelek ciepłego powietrza.Będziesz zadowolony. Skoro Patryk go przekazał do produkcji to musi latać jak wygląda.... czyli " MIODZIO " .. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 19 godzin temu, Ares napisał: Lubię polskie patriotyczne nazwy jak choćby Jantar magic..... Zwłaszcza "magic" to takie piękne polskie słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 Oj tam , ale Jantar to polskie słowo...... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 20 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2023 Brak wolnego czasu powoduje że prace przy szybowcu idą bardzo wolno. Dzisiaj wklejam belkę ogonową. I szlifuje zawiasy ponieważ mają lekki opór przy wychyleniach w jednym kierunku. Muszę jeszcze popracować nad klapami by mogły wychylać się do góry. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 20 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2023 Fajny szybowiec, podoba mi się malowanie w Sektagony które są teraz na top-ie, napisz proszę coś więcej o nim np. jakie planujesz wyposażenie itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 7 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Dawno już nic nie wrzucałem w temacie. Postaram się nadrobić zaległości. Przez ten czas wyposażyłem Jumpa w elektronikę i wstępnie przygotowałem do oblotu. Do napędu użyłem silnika DUALSKY XM2838EG-11L LONG Regulator DUALSKY 45A XC-45 LITE Serwa Klap SAVOX SG-0212MG DIGITAL LOW PROFILE Serwa lotek DUALSKY DS169F DIGITAL Serwo steru wysokości SAVOX SH-0255MG+ DIGITAL Serwo steru kierunku DUALSKY DS169F DIGITAL Mam teraz mały problem z wyważeniem. Pomimo wstawionego sporego aku to środek ciężkości wypada na ponad 100mm, a według producenta powinien znajdować się około 92 mm. Jak na razie myślę nad ogonem. Może uda się gdzieś coś lżej wykonać. W tym modelu serwo kierunku jest zamocowane w sterze pionowym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Nie da się zrezygnować z serwa w pionowym stateczniku i umieścić je w kadłubie a napęd linkami zrobić? To zniweluje problem z wyważeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Serwo na kierunku zmień na lżejsze. 6-8g serwo powinno wystarczyć. Nie wiem, jak rozwiązałeś napęd wysokości. Jeżeli drut 0,8mm to zamień na pręt węglowy. Powinieneś odczuć wyraźną różnicę. Te ciężkie serwa na lotkach i klapach są za ś.ć. Jeżeli zmiana wyposażenia nie wchodzi w grę to pozostaje ołów pod silnikiem. Przy tak długim nosie - nie będzie tego dużo. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 9 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 17 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Serwo na kierunku zmień na lżejsze. 6-8g serwo powinno wystarczyć. Nie wiem, jak rozwiązałeś napęd wysokości. Jeżeli drut 0,8mm to zamień na pręt węglowy. Powinieneś odczuć wyraźną różnicę. Te ciężkie serwa na lotkach i klapach są za ś.ć. Jeżeli zmiana wyposażenia nie wchodzi w grę to pozostaje ołów pod silnikiem. Przy tak długim nosie - nie będzie tego dużo. Pozdrawiam - Jurek Dziękuje za dobre rady. Zastanawiam się jeszcze nad 6 gramowym serwem w ogonie i pewnie ołów za silnik i na tym poprzestanę. Bowden na wysokości jest z pręta węglowego, wiec lżej na razie w tym przypadku nic nie zrobię. Pozostaje tylko czekać na lepszą pogodę do oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego A tak z czystej ciekawości - ile w tej konfiguracji wyszła masa do lotu ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 9 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Na wcześniejszym zdjęciu jest wyświetlona masa i środek ciężkości. Trochę słabo widoczna. Masa do startu wyszła 1650 gramów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi