Skocz do zawartości

Zlepek czegoś, z niczego, co z tego wyjdzie zobaczymy.


pkikul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to zaczynamy przeglądając masę modeli klasy F3/F5L patrzyłem jak są robione i zrobiłem. Rysowałem, poprawiałem, rysowałem, poprawiałem, 3 płaty poszły w śmietnik ale się udało.

 

Powstał tartak wszystkie elementy ze sklejki jakie są w modelu, waga 186,6g sklejka lipowo-topolowa 3mm

 

IMG_2980.thumb.jpg.9cec392360d1a1ad6109dd1b2ae1b706.jpg

 

Waga wszystkich elementów

 

IMG_2982.thumb.jpg.3fcfbafc96e4a0a6e58a632908501a69.jpg

 

 

Wszystko starałem się numerować

 

IMG_2983.thumb.jpg.091aefa63f3052950ded674c988a9184.jpg

 

Na pierwszy ogień kadłub bo najszybciej i najprościej

 

IMG_2984.thumb.jpg.5a4376a98c9dcd1203592af215bcde48.jpg

 

Waga 61,9g

IMG_2985.thumb.jpg.e0c86c6a9d6990c8c458682e0c19dee4.jpg

 

Waga z rurką 92,7g

 

IMG_2986.thumb.jpg.02a8251234f96f803786aab8a2bee467.jpg

 

Ster kierunku i głębokość niestety już zmontowane oklejone ale jak dojedzie balsa wytnę i będę ważyć tu na gotowo mamy 49,1g

 

IMG_2987.thumb.jpg.cd9007e45fb359ab12a91d9bda482079.jpg

 

Prezentuje się tak

 

IMG_2988.thumb.jpg.1439bc2fdb096ce409b75405eeb99c56.jpg

 

Łącznie mamy 328,6g, dojdzie jeszcze trochę balsy wyposażenie folia, ile będzie to będzie.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tytuł został zmieniony na F5L F3L pewnie nie ale co z tego wyjdzie zobaczymy budowy czas start.

Jako że zarobiony jestem budowa idzie bardzo powoli ale dziś zabrałem się za wycinanie płata.

 

 

IMG_3010.thumb.jpg.bacdefa9366402b86fb2da841933a4fd.jpg

 

Elementy ze sklejki i balsy.

 

IMG_3011.thumb.jpg.707e7510aa555913502e351bd9069318.jpg

 

Ułożenie najpierw wklejam sobie elementy ze sklejki ale zanim zacznę łączę dźwigar i na listwie z balsy 4x4mm znaczę sobie środek środek każdej wręgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy F3L/5L zabraniają stosowania elementów drukowanych... Na RC-network w ubiegłym roku rozpętała się burza na temat. Powodem była wieżyczka pod poziomym w zestawie Miraj - Kavana.  Ludzie, którzy redagowali przepisy F3L/5L orzekli,, że jest to niedopuszczalne. Jest wykaz elementów kompozytowych dopuszczonych do stosowania. Nie mam ambicji zawodniczych więc nie zrobiłem sobie ściągi...

Ot, po prostu zwracam uwagę przyszłym budowniczym z ambicjami zawodniczymi.

Pozdrawiam - Jurek

Od kilku lat stosuję chińską folię. Szczerze mówiąc jest znacznie lepsza niż Oracover ! Lepiej się nią pracuje, lepszy klej, lepiej się napręża, jest sztywniejsza, wytrzymałość porównywalna, masa też. Niektóre kolory przeźroczystej masą zbliżone do Oralight.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jerzy Markiton napisał:

Przepisy F3L/5L zabraniają stosowania elementów drukowanych... Na RC-network w ubiegłym roku rozpętała się burza na temat. Powodem była wieżyczka pod poziomym w zestawie Miraj - Kavana.  Ludzie, którzy redagowali przepisy F3L/5L orzekli,, że jest to niedopuszczalne. Jest wykaz elementów kompozytowych dopuszczonych do stosowania. Nie mam ambicji zawodniczych więc nie zrobiłem sobie ściągi...

Ot, po prostu zwracam uwagę przyszłym budowniczym z ambicjami zawodniczymi.

Pozdrawiam - Jurek

Czytałem ale w nosie to mam model ma być dla każdego i dla przyjemności, a na poważnie to nie ma być model zawodniczy tylko ma latać i dać masę frajdy a druk można zastąpić zamykaczem ze sklejki. A wiecie co jest najbardziej zajebiste jak od podopiecznych słyszysz "ziomek (a każdego tego smroda mógł bym być ojcem) ale są to dzieciaki w których zaszczepiłem chęć) możemy to spieniężyć jak poleci zrobimy kit i na olx sprzedamy i będzie kasa na modelarnie, i to w tym jest najlepsze. A modele "zawodowe" mają cenę z "dupy" a dzieciak 7-10 lat nie kupi kilku kawałków sklejki i balsy za 800+zł, a ja chcę zrobić coś, co za kilka zł będą mogli budować i mieć frajdę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiały selekcjonowane, bo takie są w modelach zawodniczych, wbrew pozorom nie kosztują mało, wręcz słono. Doliczyć jeszcze drukowanie planu, wycięcie wszystkiego, skompletowanie i zgrabne zapakowanie i robi się już spora kwota. A gdzie dziesiątki godzin spędzone na opracowaniu i poprawianiu potem prototypów - sam się zdziwiłem ile czasu spędziłem nad tym żeby dało się to wyciąć

 

IMG20240109211505.thumb.jpg.1152d03b95d5ff070f0d75c9d450fff8.jpg

 

Także z początku też mnie dziwiły ceny zestawów ale już przestały.

 

A co do chińskiej folii to również zgadzam się, z własnego doświadczenia, z Jerzym. Owszem, na model pod zawody pasuje dać lighta ale nie jest to mus - okleiliśmy z kolegą jeden model zwykłym chińczykiem a drugi oralightem i różnica w wadze pokrycia wyszła 20 g, d... nie urywa 🤭 Ale końcowa różnica w wadze modeli już spora (jeden z materiałów standard, drugi z selekcji).

 

I tak na marginesie, skoro wątek jest zatytułowany F3/F5L to wypadałoby aby model był zgodny z wymogami lub jasno zaznaczyć odstępstwa.

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko się zgadza, wiem ile godzin spędziłem na rysowaniu 6 modeli poszło w śmietnik, ale ja nie robię modelu zawodniczego, model ma być tani, a folii nie wywalę mam kilkanaście rolek i dzieciaki mają ja za free, kiedyś budowało się z byle czego i modele latały. A teraz głupia moda jak nie masz ajfona czy samsunga jesteś ble.

 

W takim razie nie ma sensu prowadzenia relacji skoro wszystko jest złe, i wszystko czego używam jest chińskie szkoda mojego czasu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem zamiaru studzić waszego entuzjazmu, bo nie mam nic do waszych modeli, wręcz przeciwnie, takich ludzi i takie pomysły trzeba wspierać. Jedynie sam wrzuciłeś się na tory F3L więc pasuje jedynie być konsekwentnym 😉

A moja wypowiedź to bardziej do cen zestawów się tyczy. Nikt nikomu nie zabroni robić po kosztach czy uprawiać sponsoring. Nie patrz na nas, rób swoje 💪 i miej z tego frajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Elvis napisał:

Nie miałem zamiaru studzić waszego entuzjazmu, bo nie mam nic do waszych modeli, wręcz przeciwnie, takich ludzi i takie pomysły trzeba wspierać. Jedynie sam wrzuciłeś się na tory F3L więc pasuje jedynie być konsekwentnym 😉

A moja wypowiedź to bardziej do cen zestawów się tyczy. Nikt nikomu nie zabroni robić po kosztach czy uprawiać sponsoring. Nie patrz na nas, rób swoje 💪 i miej z tego frajdę.

Racja nie ma co, zostawmy modele zawodnicze i skupmy się na tym, dziś znalazłem mały błąd w skrzydle w ciągu dnia naniosę poprawki i będę kontynuował budowę, oczywiście proszę o porady co waszym zdaniem mam poprawić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pkikul napisał:

... będę kontynuował budowę, oczywiście proszę o porady co waszym zdaniem mam poprawić 

 

To pochwal się jakie to błędy i jak poprawiłeś. Musiałbyś chociaż zdjęcie planów wrzucić żeby było o czym dyskutować. Rób jak najlżejszy ogon, praktycznie zero sklejki no i oczywiście belka kadłuba też ma duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, pkikul napisał:

Racja nie ma co, zostawmy modele zawodnicze i skupmy się na tym, dziś znalazłem mały błąd w skrzydle w ciągu dnia naniosę poprawki i będę kontynuował budowę, oczywiście proszę o porady co waszym zdaniem mam poprawić 

 

Nie masz co poprawiać skoro modele latają. Chciałbym dać kilka uwag (może się przydadzą )jako ,że RES-ów zrobiłem/zrobili inni wg mojego projektu już kilkanaście i bynajmniej nie na zawody ale kilka moich modeli jednak w zawodach startowało.

1. Krawędź spływu skrzydła. Polecam wyciąć ze sklejki gr. 1,0mm z otworami ażurowymi oraz gniazdami na żebra. Wychodzi bardzo lekko i sztywno a spływ ma grubość jednego milimetra.

2. Polecam wykonanie mocowania stateczników wg fotografii. Łatwy montaż i sztywność konstrukcji. Szybki demontaż.

3. Polecam zainwestować w dobry napęd najlepiej z reduktorem w celu zastosowania dużych śmigieł. Z aku o pojemności 1000mAh można latać ponad godzinę !

4. Najlepszy jest podwójny wznios. Lotki w RES się nie sprawdzają (miałem taki MotoRES).

5. Warto przykleić płaskownik węglowy na spływ steru wysokości, który usztywnia ster i zwiększa jego skuteczność (jak kiedyś Amerykanie zwiększali skuteczność klap w modelach akrobacyjnych F2B)

Stat Poziomy.jpg

Statecznik Pionowy.jpg

Stateczniki.jpg

Wyposażenie.jpg

Detale.jpg

Model.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Patryk Sokol napisał:

A w sumie to skąd masz belkę?

 

Zawsze jak mam ochotę zaprojektować sobie RESa to odbijam się od kwestii stożka na ogon :)

A widzisz to jest tajemnica kupuję 4 stożki za 32,90zł ( tylko 4 różne rozmiary) a na poważnie to jest wędka bat najtańszy do kupienia w sieci  mam kilka modeli i jeszcze wszystkie działają https://allegro.pl/oferta/wedka-bat-na-splawik-knight-500-5m-10-30g-300g-12255426670

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki element który potrzebowałem dostałem w zaprzyjaźnionym sklepie wędkarskim. Był to zwrot z serwisu. Jakby dobrze zagadać to może w ten sposób można byłoby załatwić konkretny element wędki. Co robisz z pozostałymi elementami Płacisz za jeden element a nie za całą wędkę. To co podlinkowałeś to wędka z włókna szklanego. To co ja mam to włókno węglowe. Sam jestem na etapie budowy kitu.
Pozdrawiam Piotrek

Wysłane z mojego M2006C3MNG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, pacyfic_77 napisał:

Ja taki element który potrzebowałem dostałem w zaprzyjaźnionym sklepie wędkarskim. Był to zwrot z serwisu. Jakby dobrze zagadać to może w ten sposób można byłoby załatwić konkretny element wędki. Co robisz z pozostałymi elementamiemoji6.pngemoji848.png Płacisz za jeden element a nie za całą wędkę. To co podlinkowałeś to wędka z włókna szklanego. To co ja mam to włókno węglowe. Sam jestem na etapie budowy kitu.
Pozdrawiam Piotrek emoji4.png

Wysłane z mojego M2006C3MNG przy użyciu Tapatalka
 

Kupuje całość każdy element ma po 1 m szczytówka się nadaje bo jest za miękka ale można użyć jako łącznik płatów, najgrubszy element też nie bardzo się nadaje do modeli bo jest za gruby. Ale mimo że włókno szklane to nie ma problemów ze sztywnością, czy wytrzymałością 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tytuł został zmieniony na Zlepek czegoś, z niczego, co z tego wyjdzie zobaczymy.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.