robloz Opublikowano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Tak sobie przeglądam różna strony i się zastanawiam. Brnąć w renowację staruszka czy od zera zbudować np to: https://modelarski.com/produkt/szd-51-1-junior-15-kit-3000mm/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 5 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Na to pytanie to już musisz sam sobie odpowiedzieć. Reanimacja z pewnością również może dosyć długo potrwać , model z kita to też troszkę roboty........pytanie czy ci się chce i na ile masz czas na budowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 5 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Zobacz jak mało elementów jest cenie KITa, ile trzeba dokupić i ile pracy trzeba włożyć w montaż. Jest relacja autora projektu na forum adw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia To fakt, kadłub już mam, a wagowo być może wyjdzie podobnie. Nie było tematu.... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 5 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Cześć ! Jeśli masz już kadłub - to nad czym się zastanawiać ? Masz 2 kadłuby - to zrób 2 modele, i porównasz ? Brnięcie w E-205 ??? To dobry profil przy zachowaniu zasady, że nie schodzimy pon. 150mm. Tak przynajmniej radził prof. Eppler ! Ale - osobiście poszedłbym w któryś z profili Patryka - PS- 43 ? Ale, jeżeli to mają być żeberka - osobiście zrobiłbym to na AG-35.... Jeżeli masz problemy z lądowaniem - krótki dolot, to mimo wszystko radziłbym HQ. Przy kadłubie 13-14 % i szybko przejść na 9%.... A, przynajmniej ta koncepcja zaprzątałaby moją głowę w wolnych chwilach. Patryk ma inne zdanie - wiem ! Nie zamierzam dyskutować na ten temat, ale, czasami zupełnie prozaiczne powody czy wymogi wymuszają na nas zupełnie nieoptymalne rozwiązania ? Życzę dobrych przemyśleń i właściwych decyzji... ! - J.M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 5 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Wybór profilu to dla mnie czarna magia, dlatego potrzebna pomoc w projekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 5 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Myślę, że warto go reanimować. Możesz zobaczyć jak my poskładaliśmy model z kadłuba i zupełnie innych skrzydeł. Musieliśmy przeszpachlować skrzydła i dopasować je do kadłuba. Załączam link do wątku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Coś podziałamy w temacie? Mógłbym pomału zbierać materiały. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Dżiżas, zrobiłem Ci te profile już jakiś czas temu, a zapomniałem na forum wrzucić ? W każdym razie - zrobiłem Ci 3 profile, które powinny być w skrzydle jakoś tak: Konkretne położenie nie jest bardzo krytyczne. Końcówkę możesz zwichrzyć jakiś stopień do dołu, zwichrzenie najlepiej jakby się zaczynało tam gdzie jest profil PS-50-2. Jakbyś nie był w stanie pociągnąć wykonania tylu profili to bez przejściowych też będzie OK, ale trochę mniej fajnie I teraz, przyjąłem, że masz profil E393 (bo tak to wygląda). Porównanie z moimi profilami i E393 wypada tak: Czyli moje profile lepiej w praktycznie każdym zakresie lotu, a dodatkowo dużo lepiej się będzie prowadził (bo wykres jest równiejszy). Zyskujesz też dużo na charakterystyce przeciągnięcia. Aczkolwiek - E393 nie jest okropnym profilem, ku mojemu zdziwieniu. Tylko parszywie przeciąga Przeciągnięcie jest zresztą typowe dla profili Epplera, bo były liczone za pomocą kodu obliczeniowego nie modelującej separacji laminarnej (czyli dla niskich Cz i wyższych Re, gdzie to zjawisko nie ma dominującej roli, to są niezłe) Osiągi można by jeszcze troszkę podciągnąć, ale kosztem mniejszej grubości profilu, a to upierdliwe w wykonaniu Profile znajdziesz w załączniku PS-50-1.dat PS-50-2.dat PS-50-3.dat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Super, dzięki. Z wykonaniem profili nie powinno być problemu Jakbyś mi tylko powiedział jeszcze w jakim progrogramie otworzyc pliki...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Profili2, a jak zmienisz rozszerzenie na txt to mozna zaimportowac do cada, jako chmure punktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RMa Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Osobiście zamiast zabawy w importowanie punktów to polecam przyjazny konwerter https://www.softpedia.com/get/Science-CAD/Concord-Coordinate-Converter.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Patryk ? Dla jakich Re liczyłeś PS-50-1 i PS-50-2 ? Jeżeli dobrze zauważyłem PS-50-3 jest dal 60 000 ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 10 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Patryk ? Dla jakich Re liczyłeś PS-50-1 i PS-50-2 ? Jeżeli dobrze zauważyłem PS-50-3 jest dal 60 000 ? Pozdrawiam - Jurek Profilu nie liczy się dla jednego konkretnego Re, bo szybowce latają z różnymi prędkościami przecież. Pokazałem 60k dlatego, że odpowiada to, mniej więcej, przeciągnięciu na końcówce. To są profile dla modelu wielkości tego ASK i raczej cięższego, bo ten kadłub lekko nie wygląda. Niemiej - jeśli chcesz coś kombinować z tymi profilami, to olej PS-50-1, bo jego on istnieje głównie po to, żeby w miarę płynnie przejść od profilu przy kadłubie, na coś sensowniejszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Nic mi chwilowo nie chodzi po głowie. Ale jak wrzucam do Winfoila to dokładam komentarz. Może kiedyś, komuś się przyda ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia W dniu 5.04.2024 o 22:18, Amadeusz_Modelarz napisał: Myślę, że warto go reanimować. Możesz zobaczyć jak my poskładaliśmy model z kadłuba i zupełnie innych skrzydeł. Musieliśmy przeszpachlować skrzydła i dopasować je do kadłuba. Załączam link do wątku: Robert przepraszam że w Twoim wątku podpytam Amadeusza w kwestii modelu. Czy ten Jantar jest jeszcze w Twoim posiadaniu ? Jeśli tak to miałbym kilka pytań odnośnie skrzydeł jaki profil i rozwiązania napędu SK Pytam bowiem mam kadłub Jantara i wypadało by w końcu dorobić skrzydła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 24 minuty temu, sbogdan1 napisał: Robert przepraszam że w Twoim wątku podpytam Amadeusza w kwestii modelu. Czy ten Jantar jest jeszcze w Twoim posiadaniu ? Jeśli tak to miałbym kilka pytań odnośnie skrzydeł jaki profil i rozwiązania napędu SK Pytam bowiem mam kadłub Jantara i wypadało by w końcu dorobić skrzydła. Tak, mam go dalej. Możesz napisać na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Super ... Dzięki za odzew 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 20 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia W dniu 18.04.2024 o 06:56, sbogdan1 napisał: Robert przepraszam że w Twoim wątku podpytam Amadeusza w kwestii modelu. Czy ten Jantar jest jeszcze w Twoim posiadaniu ? Jeśli tak to miałbym kilka pytań odnośnie skrzydeł jaki profil i rozwiązania napędu SK Pytam bowiem mam kadłub Jantara i wypadało by w końcu dorobić skrzydła. Ale mozecie tez podzielic sie wiadomosciami ze wszystkimi na forum, ku ogolnej edukacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 20 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 10 godzin temu, Andrzej Klos napisał: Ale mozecie tez podzielic sie wiadomosciami ze wszystkimi na forum, ku ogolnej edukacji ? Nie chciałem zaśmiecać tematu pobocznymi sprawami. Skoro tak, to mogę tu również napisać że mój Jantar lata na profilu E-203. Model lata w miarę spokojnie, ale potrafi też robić podstawową akrobację, oraz szybkie przeloty. Serwa do sterów są zamontowane na półeczce wewnątrz kadłuba. Cięgna są poprowadzone w bodwenach. Takie rozwiązanie mam w 2 szybowcach i się sprawdza. Zdjęcie akurat z innego szybowca, ale tak rozwiązuje napędy sterów w szybowcach. Serwo od wysokości jest wymienione na markowe. Stara fotka, gdy jeszcze model był w budowie. Półki są węglowe, więc antenki w wolnej chwili muszę wyprowadzić poza kadłub w jakąś rurkę np. od lizaka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi