Skocz do zawartości

Szybowiec - reanimacja


robloz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na to pytanie to już musisz sam sobie odpowiedzieć.

Reanimacja z pewnością również może dosyć długo potrwać , model z kita to też troszkę roboty........pytanie czy ci się chce i na ile masz czas na budowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

Jeśli masz już kadłub - to nad czym się zastanawiać ?  Masz 2 kadłuby - to zrób 2 modele, i porównasz ? Brnięcie w E-205 ???  To dobry profil przy zachowaniu zasady, że nie schodzimy pon. 150mm. Tak przynajmniej radził prof. Eppler !

Ale - osobiście poszedłbym w któryś z profili Patryka  - PS- 43 ? Ale, jeżeli to mają być żeberka - osobiście zrobiłbym to na AG-35.... Jeżeli masz problemy z lądowaniem - krótki dolot, to mimo wszystko radziłbym HQ. Przy kadłubie  13-14 % i szybko przejść na 9%.... A, przynajmniej ta koncepcja zaprzątałaby moją głowę w wolnych chwilach.  Patryk ma inne zdanie - wiem !  Nie zamierzam dyskutować na ten temat, ale, czasami zupełnie prozaiczne powody czy wymogi wymuszają na nas zupełnie nieoptymalne rozwiązania ?

Życzę dobrych przemyśleń i właściwych decyzji... ! - J.M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dżiżas, zrobiłem Ci te profile już jakiś czas temu, a zapomniałem na forum wrzucić 😐

 

W każdym razie - zrobiłem Ci 3 profile, które powinny być w skrzydle jakoś tak:
image.thumb.png.acd9bb793f37d2a5d4fc7058e2875897.png

 

Konkretne położenie nie jest bardzo krytyczne.

Końcówkę możesz zwichrzyć jakiś stopień do dołu, zwichrzenie najlepiej jakby się zaczynało tam gdzie jest profil PS-50-2.

 

Jakbyś nie był w stanie pociągnąć wykonania tylu profili to bez przejściowych też będzie OK, ale trochę mniej fajnie :)

 

I teraz, przyjąłem, że masz profil E393 (bo tak to wygląda).

Porównanie z moimi profilami i E393 wypada tak:

CLCD.thumb.png.dea430da65e8f9643be46a17bb88f865.png

116455426_CLCDVx.thumb.png.f2db0b9f16f3cdb9ed4b1894c6204be8.png

 

Czyli moje profile lepiej w praktycznie każdym zakresie lotu, a dodatkowo dużo lepiej się będzie prowadził (bo wykres jest równiejszy).

Zyskujesz też dużo na charakterystyce przeciągnięcia.

 

Aczkolwiek - E393 nie jest okropnym profilem, ku mojemu zdziwieniu. Tylko parszywie przeciąga :D

image.thumb.png.fe18bbdb5f6347a9b00527600312d08d.png

Przeciągnięcie jest zresztą typowe dla profili Epplera, bo były liczone za pomocą kodu obliczeniowego nie modelującej separacji laminarnej (czyli dla niskich Cz i wyższych Re, gdzie to zjawisko nie ma dominującej roli, to są niezłe)

 

Osiągi można by jeszcze troszkę podciągnąć, ale kosztem mniejszej grubości profilu, a to upierdliwe w wykonaniu

Profile znajdziesz w załączniku


 

PS-50-1.dat PS-50-2.dat PS-50-3.dat

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Patryk ? Dla jakich Re liczyłeś PS-50-1 i PS-50-2 ?  Jeżeli dobrze zauważyłem PS-50-3 jest dal 60 000 ?

Pozdrawiam - Jurek

Profilu nie liczy się dla jednego konkretnego Re, bo szybowce latają z różnymi prędkościami przecież.

 

Pokazałem 60k dlatego, że odpowiada to, mniej więcej, przeciągnięciu na końcówce.

To są profile dla modelu wielkości tego ASK i raczej cięższego, bo ten kadłub lekko nie wygląda. 

Niemiej - jeśli chcesz coś kombinować z tymi profilami, to olej PS-50-1, bo jego on istnieje głównie po to, żeby w miarę płynnie przejść od profilu przy kadłubie, na coś sensowniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2024 o 22:18, Amadeusz_Modelarz napisał:

Myślę, że warto go reanimować.
Możesz zobaczyć jak my poskładaliśmy model z kadłuba i zupełnie innych skrzydeł.

Musieliśmy przeszpachlować skrzydła i dopasować je do kadłuba. 

Załączam link do wątku: 

 

Robert przepraszam że w Twoim wątku podpytam Amadeusza w kwestii modelu.
Czy ten Jantar jest jeszcze w Twoim posiadaniu ?
Jeśli tak to miałbym kilka pytań odnośnie skrzydeł jaki profil i rozwiązania napędu SK 
Pytam bowiem mam kadłub Jantara i wypadało by w końcu dorobić skrzydła. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sbogdan1 napisał:

Robert przepraszam że w Twoim wątku podpytam Amadeusza w kwestii modelu.
Czy ten Jantar jest jeszcze w Twoim posiadaniu ?
Jeśli tak to miałbym kilka pytań odnośnie skrzydeł jaki profil i rozwiązania napędu SK 
Pytam bowiem mam kadłub Jantara i wypadało by w końcu dorobić skrzydła. 

Tak, mam go dalej.

Możesz napisać na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2024 o 06:56, sbogdan1 napisał:

Robert przepraszam że w Twoim wątku podpytam Amadeusza w kwestii modelu.
Czy ten Jantar jest jeszcze w Twoim posiadaniu ?
Jeśli tak to miałbym kilka pytań odnośnie skrzydeł jaki profil i rozwiązania napędu SK 
Pytam bowiem mam kadłub Jantara i wypadało by w końcu dorobić skrzydła. 

 

Ale mozecie tez podzielic sie wiadomosciami ze wszystkimi na forum, ku ogolnej edukacji 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej Klos napisał:

 

Ale mozecie tez podzielic sie wiadomosciami ze wszystkimi na forum, ku ogolnej edukacji 😊

Nie chciałem zaśmiecać tematu pobocznymi sprawami. 

Skoro tak, to mogę tu również napisać że mój Jantar lata na profilu E-203. Model lata w miarę spokojnie, ale potrafi też robić podstawową akrobację, oraz szybkie przeloty.

Serwa do sterów są zamontowane na półeczce wewnątrz kadłuba. Cięgna są poprowadzone w bodwenach. Takie rozwiązanie mam w 2 szybowcach i się sprawdza.

Zdjęcie akurat z innego szybowca, ale tak rozwiązuje napędy sterów w szybowcach.

Serwo od wysokości jest wymienione na markowe. Stara fotka, gdy jeszcze model był w budowie. Półki są węglowe, więc antenki w wolnej chwili muszę wyprowadzić poza kadłub w jakąś rurkę np. od lizaka.

20240115_193546.thumb.jpg.440b4a992c1d70ac06466e1ce334b75d.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.