Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Super wybór. Bedę śledził. Co do wagi to w tej skali dwusilnikowiec będzie ważył trochę więcej niż zakładane 6kg, ale to szczegół.

Opublikowano

Bardzo ambitnie Mirek , brawo . Z rysunku widać ze będzie to wersja z dwoma statecznikami kierunku, trudniejsza , problematyczna , wymagająca , ale jak pięknie się prezentuje się w powietrzu.

RWD-11_4_wersja_03.jpg.9e70fe657dfd6cceb374c69366bb7efe.jpg

 

Zanosi się na bardzo długą relację co jest też w obecnych czasach niesamowite i wciągające. Trzymam kciuki. Nie przejmuj się wagą dwa silniki dadzą radę .

M

 

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Gratulacje, swietny wybor.  To chyba bedzie pierwszy latajacy RC RWD11!

 

Czy jest jakis powod dla ktorego dales dosyc gruby profil na koncowce? 

Nie wiem a jakich rysunkow korzystales, ale to co ja mam, pokazuja dosyc zbierzne skrzydlo.  Czy zwichrzenie 1.5deg bedzie wystarczajace?

 

Uwazam tez, ze powinienes zwrocic uwage na wage; RWD11 nie mial klap do ladowania, tylko skrzela.

Opublikowano

Mirek to świetny wybór na makietę dwusilnikowca, sam chciałem budować, ale szanse powodzenia całego projektu przy moich umiejętnościach budowlano-lotnych są niewystarczające, będę kibicował.

Opublikowano
Cytat

Z rysunku widać ze będzie to wersja z dwoma statecznikami kierunku

Tak, ostatecznie zdecydowałem się na IV wersję rozwojową która ma chyba najładniejszą linię a fragment archiwalnego filmu w którym ten samolot pokazano stanowił dobrą bazę do podglądania i odwzorowania :)

 

Cytat

Czy jest jakis powod dla ktorego dales dosyc gruby profil na koncowce ....pokazuja dosyc zbierzne skrzydlo.  Czy zwichrzenie 1.5deg bedzie wystarczajace?

Poniekąd odpowiedź zawiera się już w pytaniu... skrzydło (jak napisałeś) jest bardzo zbieżne, dlatego cieńszy profil wyglądał na końcówce marnie. Pierwotnie planowałem właśnie 15% przykadłubowo a 10% na końcówce ze skręceniem 2,5 stopnia. Skrzydło miało być konstrukcyjne w centropłacie i balsowe na rdzeniu za miejscem podziału. Taka technika wykonania pozwalałaby na łatwą zmianę wysokości przekroju a tym samym na lepsze zbliżenie kształtu modelu do oryginału. Ostatecznie ta "żyletka" na końcu skrzydła mnie zaniepokoiła a po chwili namysłu nawet przeraziła 😬. Zdecydowałem się na bardziej nośne rozwiązanie w całości na profilu 15% a to pozwoliło na tradycyjną metodę wykonania (moim zdaniem lżejszą) i zmniejszenie koniecznego skręcenia końcówki skrzydła. Model z założenia powinien latać wolno i nie jest dedykowany do gwałtownych manewrów zatem gruby profil nie będzie mu przeszkadzał. Moje założenia nie są poparte żadnymi obliczeniami a jedynie dobrym doświadczeniem z zastosowania tego profilu.

 

Nie wiem czy to będzie pierwszy latający RWD-11, nic nie znalazłem w temacie takiego modelu RC ale nie ma też żadnej pewności. .... że mój poleci 😉

ms

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Poleci , poleci .... wcześniej czy później ale poleci , tak to sobie ustaw...

Jest na tym forum sporo osób z odpowiednią wiedzą ,  którym na tym zależy i na pewno pomogą , gdyby cię  TWOJA intuicja i wiedza zawiodła. Najwyżej dorobisz drugie skrzydła .... 😉 -

To zbyt cenny projekt, żeby się nie powiódł.

Opublikowano

Wrzuć 

1 godzinę temu, mirolek napisał:

Zdecydowałem się na bardziej nośne rozwiązanie w całości na profilu 15% a to pozwoliło na tradycyjną metodę wykonania (moim zdaniem lżejszą) i zmniejszenie koniecznego skręcenia końcówki skrzydła. Model z założenia powinien latać wolno i nie jest dedykowany do gwałtownych manewrów zatem gruby profil nie będzie mu przeszkadzał. Moje założenia nie są poparte żadnymi obliczeniami a jedynie dobrym doświadczeniem z zastosowania tego profilu.

To tak nie działa.

 

Gruby profil nie robi więcej siły nośnej, przy małych liczbach Re może jej za to robić dużo mniej przez to, że szybciej dochodzi do separacji opływu na górnej powierzchni.

Do latanai wolno są profile nie grube, a z dużym ugięciem szkieletowej.

 

Gruby profil na końcówce, może spowodować, że zamiast wolnego latania, to będziesz miał model z wredną charakterystyką przeciągnięcia 

 

Tak patrząc po kształcie skrzydła, to proporcje ma podobne Klemma KL-25, którego swego czasu koeldze projektowałem, w rozmiarze 2m.

Wrzuciłem tam SD7034 i powstała maszyna nad wyraz wyogdna w pilotażu.

Tutaj też się sprawdzi, siły nośnej dużo, odporne na przeciągnięcie i dosyć grube skrzydło tak powstanie

Opublikowano
4 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

Tutaj też się sprawdzi, siły nośnej dużo, odporne na przeciągnięcie i dosyć grube skrzydło tak powstanie

A czy przy tym profilu wskazane jest skręcenie końcówki  skrzydła ?

Opublikowano
9 godzin temu, mirolek napisał:

 

 

Nie wiem czy to będzie pierwszy latający RWD-11, nic nie znalazłem w temacie takiego modelu RC ale nie ma też żadnej pewności. .... że mój poleci 😉

ms

Wiem o jeszcze jednym budowanym w Krakowie 

Opublikowano

Wow! .... super, że ktoś jeszcze wziął na tapet ten model 😀

Zapewne książka o dolnopłatach z rodziny RWD rzuciła nowe światło na ten mało znany samolot ..i dobrze, bo zamiast powielanych do znudzenia Piperków powinny latać "napolskimniebie" modele z całej serii udanych konstrukcji RWD 👍

 

EDIT 20.12.24

Wycinanka odebrana i przygoda sie zaczyna😉

image.thumb.jpeg.d35a90a792262ea0fe3522426f2a2f0f.jpeg

  • Lubię to 4
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.