Skocz do zawartości


Zdjęcie

2600 FPV Powerzone + Pitlab&Zbig Autopilot z OSD

FPV Futaba Pitlab

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 21 lipiec 2016 - 10:10

Obecnie po zmodyfikowaniu podwozia mam z powrotem śmigło 11x5,5, które daje ciąg statyczny przy naładowanych pakietach 2,2 kg. 

 

A ja w dalszym ciągu podtrzymuję stwierdzenie, że model w mojej ocenie nie bardzo nadaje się do rzutów z ręki - ale każdy użytkownik 2600 FPV  sam pewnie sobie wyrobi własne zdanie. :)

 

Filmy z 2600 FPV wychodzą stabilne, mam już kilka, ale na razie zbieram materiał, żeby zrobić jakąś składankę z kilku najciekawszych ujęć

 

 

z powietrza.jpg

 

lądowanie.jpg


  • 0

#62 oko

oko
  • Modelarz
  • 721 postów
  • Age: 44
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 22 lipiec 2016 - 11:13

Bardzo ale to bardzo dziękuję za informację o ciągu, przystępuję do pomiarów. Jak to mierzysz? Zapewne wprost na podwoziu, bo masz je dobrze zrobione. Za niecałych 5$ kupiłem "10KG Scale Load Cell Weight Weighing Sensor +HX711 Weighing Sensors AD Module"

 

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

 

i na tej podstawie buduję hamownię z automatycznym zdejmowaniem charakterystyk, ale na razie mierzę wagą "rybacką" (mało dokładna, trzeba kalibrować) kładąc samolot na wózku-pchaczu pożyczonym od 2-letniego synka. Opory toczenia są nieduże.

 

Co do puszczania z ręki to każdy lata jak może jeden lepiej drugi gorzej itd ale naturą samolotu albo szybowca jest dynamika i zmienność, do rzadkości należą takie które latają tylko z jednego miejsca. Może szybowiec "Bocian" wykorzystywany tylko w szkoleniu podstawowym? Mój 2600 chce zwiedzać świat :) Zmontowałem wreszcie katapultę i może ten sposób startów też będzie wypróbowany?


  • 0

#63 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 22 lipiec 2016 - 13:59

Bardzo ale to bardzo dziękuję za informację o ciągu, przystępuję do pomiarów. Jak to mierzysz? Zapewne wprost na podwoziu, bo masz je dobrze zrobione. Za niecałych 5$ kupiłem "10KG Scale Load Cell Weight Weighing Sensor +HX711 Weighing Sensors AD Module"

 

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

 

i na tej podstawie buduję hamownię z automatycznym zdejmowaniem charakterystyk, ale na razie mierzę wagą "rybacką" (mało dokładna, trzeba kalibrować) kładąc samolot na wózku-pchaczu pożyczonym od 2-letniego synka. Opory toczenia są nieduże.

 

Co do puszczania z ręki to każdy lata jak może jeden lepiej drugi gorzej itd ale naturą samolotu albo szybowca jest dynamika i zmienność, do rzadkości należą takie które latają tylko z jednego miejsca. Może szybowiec "Bocian" wykorzystywany tylko w szkoleniu podstawowym? Mój 2600 chce zwiedzać świat :) Zmontowałem wreszcie katapultę i może ten sposób startów też będzie wypróbowany?

 

Pomiar ciągu robię prosto - stawiam model na twardej posadce, za ogon zaczepiam smycz i do elektronicznej wagi wędkarskiej. Gaz na max i ile uciągnie to przyjmuję że to ciąg statyczny - jest to jakieś przybliżenie ale zupełnie mi wystarczające do oceny napędu.  Budowa hamowni choć chwalebna i celowa dla napędów wyczynowych, myślę, że dla modelu FPV to trochę przerost formy nad treścią. Ja zawsze badam ciąg napędu w zabudowanym i gotowym modelu a nie w warunkach idealnych.

 

Start jest prostszą częścią lotu - potem przychodzi lądowanie i w byle jakim terenie modelu nie posadzisz. 2600 FPV nie nadaje się do "zwiedzania świata" bardziej  do zwiedzania miejsc z lądowiskami modelarskimi -  jest za duży. Kolega klubowy ze swoim Pingwinem 1,6 m spacerował po górach Słowackich nosząc go przytroczonym do plecaka - i wtedy faktycznie zwiedzał z modelem świat. :)

 

 

Film Kolegi - azajac


  • 0

#64 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 66
  • SkądBestwinka
  • Imię:Marek

Napisano 22 lipiec 2016 - 21:54

 

Start jest prostszą częścią lotu - potem przychodzi lądowanie i w byle jakim terenie modelu nie posadzisz.

Co do lądowania również mam inne doświadczenia i pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Mogę jedynie pozadrościć Ci lotniska. Ja mam na codzień do dyspozycji tylko polną drogę pomiędzy uprawnymi polami, która nawet nie jest prosta. Dopóki ląduję na niej precyzyjnie, a nie w zbożu, żyję w zgodzie z okolicznymi rolnikami i tak jest od lat. Jak to wygląda widać na filmiku poniżej.

 

https://www.youtube....h?v=G4V9iEde62c

 


  • 0

#65 oko

oko
  • Modelarz
  • 721 postów
  • Age: 44
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 22 lipiec 2016 - 22:34

Ja też uważam że ląduje się nim precyzyjniej niż mniejszymi samolotami bez klap. Tu się konfiguruje hamulce aerodynamiczne z klap i lotek, można też lądować z dużym opadaniem, można wytracać wysokość wyślizgami i esowaniem - wszystko to robi chętnie. Tak jak z airbusem A380 - rozmiar staje się problemem po wylądowaniu :) 


  • 0

#66 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 27 lipiec 2016 - 16:03

Ale Koledzy to latają w pierwszej lidze  - a ja dopiero się uczę :) .  

 

Zdjęcie modelu z nowymi kołami i kamerą Mobius i odbiornikiem RC przeniesionym na ogon modelu.

 

loty 2600 FPV 12.jpg

 

i start wiatrakowca

 

wiatrakowiec.jpg


  • 0

#67 oko

oko
  • Modelarz
  • 721 postów
  • Age: 44
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 01 wrzesień 2016 - 11:27

 

 

A ja w dalszym ciągu podtrzymuję stwierdzenie, że model w mojej ocenie nie bardzo nadaje się do rzutów z ręki 

 

Jako że na mojej łączce ten szkodnik nawłoć kanadyjska wyrosła już chyba na metr, to intensywnie zgłębiałem temat takich startów. Powerzonowi przybyło kilka zmarszczek na nosie a mi kilkaset pogryzień komarów i jest konkluzja: trzeba dać do startu +5 milimetrów wychylenia steru wysokości i wtedy z ręki zbiera się świetnie, praktycznie bez utraty wysokości. Dałem tę korektę na przełącznik, bo trymowanie jest nieprecyzyjne i zajmuje za dużo czasu, a zwłoka grozi przeciągnięciem. Większy problem mam z lądowaniem, na nawłoci ląduje się źle, bo jest twarda i sztywna, i są między jej egzemplarzami spore dziury. Gorsze to niż wysoka trawa czy nawet trzcina.

 

Właściciela wątku te rozważania zapewne nie zainteresują, ale innym może się przydać informacja o technice startu z ręki. Piękny jest ten samolot :)


  • 0

#68 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 23 październik 2016 - 09:08

Jako że na mojej łączce ten szkodnik nawłoć kanadyjska wyrosła już chyba na metr, to intensywnie zgłębiałem temat takich startów. Powerzonowi przybyło kilka zmarszczek na nosie a mi kilkaset pogryzień komarów i jest konkluzja: trzeba dać do startu +5 milimetrów wychylenia steru wysokości i wtedy z ręki zbiera się świetnie, praktycznie bez utraty wysokości. Dałem tę korektę na przełącznik, bo trymowanie jest nieprecyzyjne i zajmuje za dużo czasu, a zwłoka grozi przeciągnięciem. Większy problem mam z lądowaniem, na nawłoci ląduje się źle, bo jest twarda i sztywna, i są między jej egzemplarzami spore dziury. Gorsze to niż wysoka trawa czy nawet trzcina.

 

Właściciela wątku te rozważania zapewne nie zainteresują, ale innym może się przydać informacja o technice startu z ręki. Piękny jest ten samolot :)

 

 

Każda informacja o 2600 FPV jest tu mile widziana  :)


  • 0

#69 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 05 listopad 2016 - 10:57

A tak 2600 FPV filmuje z powietrza - kamera bez gimbala:

 

 


  • 0

#70 ahaweto

ahaweto
  • Modelarz
  • 929 postów
  • Age: 59
  • SkądJastrowie
  • Imię:Adam

Napisano 05 listopad 2016 - 15:49

Piotrze jak uniknąłeś "falowania" obrazu podczas lotu z włączonym napędem ? W moim Sky Cruiserz-e również jest zamontowany Mobius i to zjawisko występuje.


  • 0

#71 oko

oko
  • Modelarz
  • 721 postów
  • Age: 44
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 05 listopad 2016 - 17:13

Powerzone 2600 jest na tyle duży że zjawisko falowania obrazu nie występuje. Sprawdziłem to zarówno w lotach z gimbalem jak i bez niego. No chyba że to jakieś inne zjawisko za to odpowiada, nie tylko wielkość samolotu. Nie wyważam śmigła.


  • 0

#72 mac

mac
  • Modelarz
  • 143 postów
  • Age: 44
  • SkądLublin
  • Imię:Maciej

Napisano 05 listopad 2016 - 18:22

Piotrze w tym filmie model lata na autopilocie czy z nadajnika RC? Poznaję te tereny.


  • 0

#73 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 06 listopad 2016 - 08:39

Piotrze w tym filmie model lata na autopilocie czy z nadajnika RC? Poznaję te tereny.

 

 

Pitlab ma trzy tryby lotu: Manual, Autopilot i Lot Autonomiczny. Ja najczęściej latam w trybie Autopilota (sterowanie z RC z stabilizacją) i film był zrobiony w tym trybie. Trybu Lotu Autonomicznego używam najczęściej do szybkiego powrotu modelu do pozycji Home.


Piotrze jak uniknąłeś "falowania" obrazu podczas lotu z włączonym napędem ? W moim Sky Cruiserz-e również jest zamontowany Mobius i to zjawisko występuje.

 

Falowanie obrazu nie występowało w tym modelu, bo to jak pisali Koledzy duży model. Falowanie można próbować ograniczać siłą stabilizacji modelu. Natomiast miałem drgania obrazu z którymi poradziłem sobie dając podkładki wibracyjne.

 

2600 FPV 25.jpg

 

2600 FPV 26.jpg


  • 0

#74 Baqsthc

Baqsthc
  • Modelarz
  • 11 postów
  • Age: 27
  • SkądLegnica
  • Imię:Jarek

Napisano 26 listopad 2016 - 06:34



attachicon.gifodbiornik 02.jpg


Patrząc na to zdjęcie widzę że masz śmigło CCW. Bardzo przechyla model jak dasz w palnik?
  • 0

#75 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 26 listopad 2016 - 08:54

Przy tak dużej rozpiętości modelu nie zauważyłem żadnego wpływu śmigła na model.


  • 0

#76 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 31 grudzień 2016 - 18:43

Przeglądając mój dysk znalazłem film ze startu modelu z zmodyfikowanym podwoziem:

 


  • 1

#77 Jacekleśnik

Jacekleśnik
  • Modelarz
  • 5 postów
  • Age: 29
  • SkądDrezdenko
  • Imię:Jacek

Napisano 07 październik 2017 - 10:07

Ale Koledzy to latają w pierwszej lidze  - a ja dopiero się uczę :) .  

 

Zdjęcie modelu z nowymi kołami i kamerą Mobius i odbiornikiem RC przeniesionym na ogon modelu.

 

attachicon.gifloty 2600 FPV 12.jpg

 

i start wiatrakowca

 

attachicon.gifwiatrakowiec.jpg

Witaj,

 

Mam pytanko na jakim modelu Aparatury latasz tym modelem oraz jaki maksymalny zasięg masz na tym sprzęcie zamontowanym ? 

Planuję na wiosnę uzbroić sobie ten model i zbieram informacje na temat sprzętu itd. :) 

 

Na filmach wszystko się prezentuje bardzo ładnie :)


  • 0

#78 Pioterek

Pioterek
  • Blue sky
  • 3540 postów
  • Age: 66
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 08 październik 2017 - 08:32

Latam na Futaba 14SG.  Zasięg wideo był większy niż zasięg aparatury.


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: FPV, Futaba, Pitlab

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych