Platon Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Przecinak do toczenia żeberek się tępił i co ostrzenie stawał się węższy, więc można było więcej żeber wytoczyć Kolejny ciekawy motorek- SIM-1 poj. 5ccm konstrukcji Jana Staszka. Plany wykonawcze były opublikowane w tygodniku "Skrzydła i Motor" w 1948-49 r. w ramach akcji "Motoryzujemy małe lotnictwo".Z założenia miał to być prosty silnik przeznaczony do budowy amatorskiej przy użyciu tylko jednej obrabiarki.Na foto z młodszą siostrą dla porównania wielkości
MASK Opublikowano 21 Maja 2016 Opublikowano 21 Maja 2016 Była inicjatywa zbudowania tego silnika na tym forum, niestety projekt został porzucony http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45096-budowa-samozap%C5%82onu-staszek-5ccm-temat-moderowany/ 1
MASK Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Z braku ciekawszych wieści ponawiam apel ze strony 5 tego wątku o identyfikację tych silników: Skan pochodzi z archiwum MLP. Teraz przynajmniej wiadomo, że pierwsza seria została wyprodukowana w 1959 roku, a silnik trafił do sprzedaży pewnie w 1960 r. W międzyczasie silnik został niemal oficjalnie zidentyfikowany jako Jaskółka 1,5 http://adriansmodelaeroengines.com/catalog/product.php?cat_id=121&pid=184 na podstawie znanej w środowisku kolekcjonerów stronie: http://www.meca-region16.de/ Do tej pory myślałem, że to absurd, ale konstrukcja iglicy i rozpylacza nasuwa jednoznaczne skojarzenia. Mam nadzieję, że pośród 12 tys. zarejestrowanych użytkowników tego forum znajdzie się ktoś, kto zechce podzielić się wiedzą na temat tego silnika 1
bynek Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Silniczek chyba podobny do tych z gazety?
MASK Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Tak, to ten. Na dodatek kompletny. Masz moze gdzieś pod ręka Jaskółkę, żeby porównać rozpylaczee ii iglice? Moze wiesz jak sie nazywa, bo osobiście nie mam przekonania ze faktycznie nazywa sie Jaskółka 1,5?
przytek Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Była inicjatywa zbudowania tego silnika na tym forum, niestety projekt został porzucony http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45096-budowa-samozap%C5%82onu-staszek-5ccm-temat-moderowany/ projekt nie zostal porzucony. Ciachoband -autor projektu to dziecko internetu. Wydawalo mu sie ze umiejac narysowac rysunek w 3d jest to jednoznaczne z tym ze moze wykonac silnik. Tyle na temat ale -please- nie porzucony tylko debilny to blizsze prawdy o autorze projektu
Artur Lis Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Witam Ile jest warta, taka Jaskółka 1,5 Bo tak się składa, ze mam w moich zbiorach Kompletna ? niekompletna bez iglicy Pozdrawiam
MASK Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Będziesz rozczarowany :/ Zdjęcia poprosimy. 1
Paweł Prauss Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 To dość popularny motorek, więc jego wartość nie jest zbyt wysoka....co innego jeśli byłaby to nówka w pudełku, z instrukcją i wszystkim co fabryka dawała...takie egzemplarze osiągają znacznie wyższe ceny :-))
Artur Lis Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Silnik był używany, brak iglicy . 1
Paweł Prauss Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Nie tylko brak iglicy, ale i całego rozpylacza. Z zewnątrz widać, że los go nie oszczędzał. A jaka kompresja?
bynek Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Tak, to ten. Na dodatek kompletny. Masz moze gdzieś pod ręka Jaskółkę, żeby porównać rozpylaczee ii iglice? Moze wiesz jak sie nazywa, bo osobiście nie mam przekonania ze faktycznie nazywa sie Jaskółka 1,5? Silniki te produkowane były prawdopodobnie w Warszawie , przez grupę entuzjastów pod kierownictwem znanego modelarza wyścigowca , Jana Rosińskiego. Takie informacje uzyskałem od jednego z modelarzy ze Szczecina, pioniera modelarstwa lotniczego w Polsce. Postaram się jeszcze potwierdzić tą informację w innym zródle. 2
MASK Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Silniki te produkowane były prawdopodobnie w Warszawie , przez grupę entuzjastów pod kierownictwem znanego modelarza wyścigowca , Jana Rosińskiego. Takie informacje uzyskałem od jednego z modelarzy ze Szczecina, pioniera modelarstwa lotniczego w Polsce. Postaram się jeszcze potwierdzić tą informację w innym zródle. Dzięki za informację
bynek Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że produkcja tych silników była w Warszawie , w Zakładach Mechanicznych PZL-Wola. Konstruktorami tego silnika byli : Jan Rosiński , Waldemar Salach , Zdzisław Piątkowski oraz Stanisław Grabowski. Wyprodukowano ich około 200 szt , sprzedaż odbywała się w CSH. Takie informacje uzyskałem od kolegi , Antoniego Sulisza , znanego mistrza modelarstwa lotniczego , który w tamtych czasach mieszkał w Warszawie. 2
Paweł Prauss Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Na moje oko to musiało tych silniczków powstać sporo więcej, Cezasa było 1000 sztuk, a rzeczona Jaskółka 1,5 jest zdecydowanie częściej spotykana w dzisiejszych czasach. 1
stema Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Takie informacje uzyskałem od kolegi , Antoniego Sulisza , znanego mistrza modelarstwa lotniczego , który w tamtych czasach mieszkał w Warszawie. i był mechani8kiem Jana Rosińskiego w wyścigu (F2C), a Waldemar Salach latał w zespole z żoną lub Janem Jóźwiakiem. 1
Platon Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 i był mechani8kiem Jana Rosińskiego w wyścigu (F2C), a Waldemar Salach latał w zespole z żoną lub Janem Jóźwiakiem. Moja najnowsza zdobycz- samopał SIM 0,8. 1
RomanJ4 Opublikowano 17 Marca 2017 Opublikowano 17 Marca 2017 A takie coś znalazłem... http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/2012/03/sim-2-polish-model-diesel-engine.html I ciekawe strony o silnikach.. http://www.airplanesandrockets.com/motors/global-engine-review-1963-annual-edition-am.htm http://collectair.org/vintageengines.html http://adriansmodelaeroengines.com/catalog/main.php?cat_id=4 9 http://adriansmodelaeroengines.com/catalog/main.php?cat_id=40 http://adriansmodelaeroengines.com/catalog/main.php?cat_id=62 http://www.modelaviation.com/enginehistory https://pl.pinterest.com/stevebetts1460/australian-low-production-run-model-ic-engines/ http://aero-modeller.com/online-content-for-aeromodeller-937/ http://www.henribaigent.com/early_years/early_new.htm
MASK Opublikowano 19 Marca 2017 Opublikowano 19 Marca 2017 Silniki te produkowane były prawdopodobnie w Warszawie , przez grupę entuzjastów pod kierownictwem znanego modelarza wyścigowca , Jana Rosińskiego. Takie informacje uzyskałem od jednego z modelarzy ze Szczecina, pioniera modelarstwa lotniczego w Polsce. Postaram się jeszcze potwierdzić tą informację w innym zródle. i był mechani8kiem Jana Rosińskiego w wyścigu (F2C), a Waldemar Salach latał w zespole z żoną lub Janem Jóźwiakiem. Dzięki Panowie za garść informacji o tym silniku. Wciąż nie wiemy jak się zwał, ale przynajmniej wiadomo coś więcej niż było wiadomo do tej pory Moja najnowsza zdobycz- samopał SIM 0,8. Dużej klasy ciekawostka, gratuluję!!! Odlew bardzo partyzancki A ten obok, to czeski Atom? Oryginał czy kopia?
Paweł Prauss Opublikowano 19 Marca 2017 Opublikowano 19 Marca 2017 Na moje oko to Letmo 0,6ccm, a sądząc po stanie zachowania raczej replika. MP JET swego czasu takimi handlował. U mnie od dawna mieszkają takie egzemplarze i tu zdziwienie, bo do tej pory myślałem, że mam dublet ale jak się okazuje to zupełnie inne motorki...
Rekomendowane odpowiedzi