Skocz do zawartości

Polskie silniki spalinowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo ja sobie tego dopasowałem, ale to pewnie inny model :wink:

 

Uzyskanie 0.13 KM maksymalnej mocy z 2.5cm3 przy tak wyglądajacym siniku byłoby nie lada sztuką. :wink: Po za tym w książce są wymiary wskazujace na skok dużo większy niz średnica. To pewnie Fegad z lat 50 tych. No i jeszcze "guru" Schier nigdy nie zaliczyłby silnika ze zdjęcia do "popularnych"
Opublikowano

Książka "Popularne Mikrosilniki Spalinowe" to okrojone wznowienie "Miniaturowych Silników Spalinowych". A "Miniaturowe...", to książka napisana jeszcze w latach 60., a nieco uzupełniona w 70. Fegad o którym mowa, to już lata 80. Natomiast Fegad z tabelki, to druga połowa lat 40. i na dodatek samozapłon.

Opublikowano

Oj gdybym potrafił wstawiać foto to owszem ,ale różnica między żarowym, a samozapłonem jest w głowicy .Posiadam obydwa.Samozapłon mam z niekompletnym mocowaniem śmigła i tam też była mała różnica(Inny kształt kołpaka) w stosunku do żarowego.

Opublikowano

Nie jest to takie trudne, ale jeśli nie chcesz się w to bawić to podeślij mi fotkę na maila i ja ją wstawię, maila podałem na PW.

Opublikowano

Natrafiłem na pewien ślad dotyczący silnika o który pytał Paweł Praus na piątej stronie tego wątku:

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4544

 

Co prawda tego konkretnego silnika nie znalazłem, ale jego cechy konstrukcyjne i technologia budowy pozwalają sądzić, że być może jest to amerykański TWA (Theobald Wisniewski Association), lub jego kopia. Swoją drogą polskie nazwisko jednego z konstruktorów mogło zasugerować, że jest to polski silnik.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Musze przyznac ze to dla mnie tez zagadka ...slyszalem juz kilka nazw tego silnika(Bredschneider,Piatkowski i jeszcze jedno nazwisko) ... ale nikt nie wiedzial na 100% nawet w literaturze nic nie znalazlem ...a moze to CEZAS ?

Według informacji u W.Schiera, Włodzimierz Bredsznajder z Łodzi, wyprodukował serię silników o pojemności 1,5 ccm. Ciekaw jestem, jaką pojemnośc mają silniki, które pokazali Paweł i Mask ?

Opublikowano

MASK - dziwny troche ten motorek z obrazka. Wszystko jest slicznie, wyglada bardzo wyczynowo ale umieszczenie gaznika (w osi) sugeruje ssanie membranowe - wysoce nieefektywne i w czyms wyczynowym zupelnie nie na miejscu. Na pewno nie ze stajni Billa Wisniewskiego

Opublikowano

Silniczek zasilany jest przez stawidło tak jak wszystkie wyczynowe silniczki z tylnym gaźnikiem....z membraną to on nie ma nic wspólnego.

Opublikowano

Silnik z dyskiem nie powinien miec gaznika w osi, zgodzisz sie ze mna Pawel? Chyba ze pokrywa karteru ma jakis cudaczny kanal. Wyciecie w dysku zdecydowanie nie jest w osi. Chyba ze czegos nie wiem. Jezeli tak to z czystej ciekawosci zapytam - czego nie wiem?

Opublikowano

Dysk to dysk, a stawidło to stawidło wot i cała różnica....

Opublikowano

Tak latwo sie mnie nie pozbedziesz - co znaczy stawidlo? Cos w ksztalcie garnka z wycieciem w sciance? Cos takiego w OPS-ach uzywano i w niektorych HP. W OPS faktycznie gaznik byl w osi.

Opublikowano

Dołączona grafika

Tu masz schemat takiego rozwiązania....

Identyczne rozwiązanie jest stosowane w popularnym KMD-2,5.

a tak to wygląda np. w OS-ie:

Dołączona grafika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.