Grzdam Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Witam, mam problem z moim regulatorem Hobby King 30A UBEC. Po podłączeniu zasilania, silnik (EMAX BL2215) wygrywa swoją melodyjkę i to by było na tyle. Co bym nie robił silnik nie zaczyna chodzić. Jestem pewien, że to regulator, bo wszystko inne wykluczyłem - odbiornik i te 3 konkretne piny w nim działają(podłączone serwo działa, podłączony regulator daje się programować przez nadajnik), kabel od odbiornika do regla działa(sprawdzone miernikiem - ściągnąłem termokurczke z regla), przewody fazowe do silnika działają(sprawdzone jak poprzednie), silnik działa(sprawdzone "nie w prost" - podłączyłem inny silnik i ta sama reakcja). Pytanie co może z nim być nie tak? Przyznam, że jest szansa, że to wina programowania. Dziś w czasie lotów przez przypadek wszedłem w ten tryb(piki itd.) - nigdy wcześniej tego nie używałem, więc możliwe, że na lotnisku coś poprzestawiałem. Po powrocie poszukałem w manaulu i wróciłem do ustawień farbrycznych - niestety bez zmian. Czy macie może jakiś pomysł jak mógłbym odratować regiel? Przyznam, że jest to tania chińszczyzna, ale mimo wszystko warto, żeby działał. EDIT: Oczywiście nie było to pierwsze odpalenie tego zestawu - wcześniej działało. EDIT2: Dobra, coś mam - między niebieskim, a czerwonym kablem fazowym(obok siebie) miernik oporomierz pokazuje przejście. Nie bezpośrednie - wartoś oporu jest zbyt duża. Być może to połączenie ma istnieć poprzez elektronikę w reglu - tzn. jeśli chodzi o to jest wszystko w porządku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Najlepiej przeprogramować regiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzdam Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Dałem reset na ustawienia fabryczne(czyli tak jak było kiedy go dostałem(?)) - bez zmian. Może inaczej jeszcze zapytam - jaka opcja regla mogłaby powodować takie zachowanie? http://www.rc-electr...uct&prod_id=809 Tutaj są fabryczne(tak jak mam teraz) ustawienia: Ustawienia fabryczne regulatora: Hamulec: wyłączony Detekcja baterii: LiPo automatycznie Low voltage cutoff threshold: średni (3.0V/65%) Timing setup: automatyczny Soft Acceleration Start Up: średni Governor mode : wyłączony Frequency : 8kHz Low voltage cutoff type: stopniowe EDIT: Lipo naładowane, jakby ktoś chciał pytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Ustaw zakres drążka gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Możesz mieć nie zakończone programowanie regulatora, lub masz za wysoko ustawiony trymer gazu. Zjiedź nim zupełnie na dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzdam Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 D.A.R.O - jutro będę próbować Bubu - drążek zdjęty, EP też na minimum. Co do zakończenia programowania - przy tym reglu poprzez zjechania wajchą w dół zatwierdza się daną funkcję; dalej potwierdzenie 2x beep i to by było na tyle chyba(?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e-mir Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Z tego co pamiętam to ten regulator ma programowe wyłączenie "throttle". Jest to pierwsza melodyjka. Spróbuj przeprogramować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzdam Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 E-mir, wielkie dzięki - działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi