Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak Kacper zauważył wręgi podkleiłem balsą 1mm. Miałem akurat luźny kawałek a depron niebieski mam 5 mm, więc akurat będzie OK. Jedyne co bym zmienił na przyszłość to układ słojów w balsie na poziomy, ale teraz tragedii myślę, że też nie ma. Skrzydło jeszcze nie jest skończone (wystająca krawędź natarcia).

A poniżej fotki z montażu "na sucho":

post-7560-0-53782300-1356445909.jpg

post-7560-0-55337400-1356445914.jpg

post-7560-0-30734400-1356445920.jpg

post-7560-0-64666400-1356445925.jpg

Dzięki za życzenia. Wesołych Świąt.

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Malowanie będzie takie jak w Twoim MIG'u. 2 puszki jasnoszarego lakieru i 1 puszka antracyt Eco Revolution już zakupione i czekają na swoją kolej.

Opublikowano

Przemek lata na pakiecie 2200mAh. Ja też mam jeden taki i dwa 1800 mAh. I na takich planuję latać. Silnik będzie za słaby. Po konsultacjach z Przemkiem (za co serdecznie dziękuję :) ) wiem, że min. to 170W (KV 1400 lub więcej), ale lepiej trochę więcej Wat. Do swojego wybrałem również "przeciąg" czyli TEN. (:)

Podejrzewam, że TEN (KV1534KV 260W) byłby całkiem w porządku. Jest jeszcze Emax GF2210/20 KV1534 - 170W w podobnej cenie jak ten podany przez Ciebie.

Opublikowano

Tak jak piszę Marcin ... moje wrażenia po oblocie są opisane w poście nr 20 odsyłam do poczytania. Co do mniejszego silnika to te 120 W to stanowczo za mało na ten model na mocy 170W 1534 kv latał bo latał ale o ostrym wznoszeniu nie ma co mówić czy o prostych akrobacjach nie ma mowy za bardzo no chyba że uda Ci się rozpędzić go dobrze. Dać lżejszy pakiet to może być kłopot z wyważeniem. Tak jak napisał Marcin ja latam na pakiecie 2200 i pakiet mam wysunięty maksymalnie do przodu. Obecny silnik waży około 80 g jak miałem lżejszy około 50 g pakiet miałem delikatnie cofnięty o parę centymetrów do tyłu. Taki silnik co Ty podałeś mógł by się nadać do mniejszego parkjeta w rozmiarach dł około 80 cm rozpiętość 60 cm i pakiet w graniach 1300. Ten Miga ma rozpiętość 81 cm i długość 135 cm i waga mojego do lotu wychodzi jakieś 800 - 900 g. Ten silnik co podał Marcin w linku o mocy 260 W miałem go zamiar kupować ale że już w skrzynce leżał ten mocniejszy 460 W to też taki został zamocowany :)

Opublikowano

Aha,rozumiem.Bo mi właśnie chodziło o to by ten model nie był zbyt szybki,i pomyślałem,że taki właśnie słabszy silnik będzie do takiego latania w sam raz ;),a jeśli chodzi o pakiet to 2s czy 3s ?I jeszcze jedno pytanie,czy jeśli odpowiednio pomniejszę te plany

które zamieściłeś to on będzie latał?

Opublikowano

Ja dysponuje tylko pakietami 3s ... jak pomniejszysz plany i dobierzesz odpowiednio wyposażenie to z pewnością poleci :) przeglądnij wątek z rcgroups o budowie tegoż Miga ktoś tam nawet chyba robił pomniejszoną wersję ... link jest w pierwszym poście tego tematu, :) a o ile chciałbyś pomniejszyć plany ?

Opublikowano

Plany chciał bym pomniejszyć do ok 90cm długości i 70cm szerokości lub 100 cm długości i 75cm szerokości.A jeśli chodzi o temat,to śledzę go od początku :) .

Opublikowano

Kacper ja proponuje udać się do drukarni gdzie dysponują drukiem wielkoformatowym i poprosić żeby pomniejszyli Ci wydruk o jakieś 25% a tym samym uzyskasz wymiary; rozpiętość jakieś 60 cm i długość 100 cm, do takiej wielkości to z pewnością mniejszy pakiet i silnik :) tak na marginesie podobne wymiary ma mój Gripen, który jest już skończony i czeka na oblot ...

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Kilka zdjęć po pomalowaniu.

Jest parę rzeczy, które nie wyszły idealnie. Widać na modelu dość wyraźne ślady po taśmie, którą wykorzystywałem podczas unieruchamiania sklejanych elementów. Na przyszłość myślę, że można by spróbować najpierw depron pomalować np. 1 warstwą lakieru bezbarwnego do drewna, a potem dopiero lakierować kolorem w sprayu. Lakier bezbarwny i spray na bazie wody.

Kabinę ekperymentalnie najpierw pomalowałem białą farbą akrylową Śnieżka, a po wyschnięciu lekko przeszlifowałem i przetarłem spirytusem. Spirytus rozpuszcza delikatnie tą emalię co dało bardzo gładką powierzchnię. Stąd kabina ma wyraźnie większy połysk niż reszta modelu.

 

Pozostało zrobić linie podziału blach, nakleić wycięte oznakowanie, zabezpieczyć lakierem bezbarwnym (VIDARON) całą powierzchnię modelu i zamontować lotki i SW. Od spodu model będzie podklejony folią bezbarwną.

post-7560-0-01870200-1360397542.jpg

post-7560-0-31168900-1360397556.jpg

post-7560-0-32460900-1360397565.jpg

post-7560-0-12925900-1360397585.jpg

post-7560-0-64631100-1360398776.jpg

post-7560-0-23829400-1360397594.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Elegancki Mig Marcinie :) wiosna się zbliża więc film z oblotu również mam nadzieję zamieścisz na forum? :) Jak z wagą ? Mój pusty, czyli sama pianka waży 430 g.

Opublikowano

Aktualna waga to 558g.

W tym:

- regulator Turnigy AE-45A (pewnie z 50g)

- serwo 9g SW

- łącznie 2 m przewodu silikonowego 2,5mm + 3x gold + XT60 (wagę trudno oszacować, ale myślę że z 50g może ważyć)

 

Można przyjąć, że waga pustego oscyluje w granicy 440g.

Oblot będzie jak już się ciepło i sucho zrobi.

 

robertus, dzięki za podpowiedź. Mam TOTO-1 do dokończenia, to będzie na czym testować :)

 

Przy okazji serdecznie dziękuję Przemkowi za pomoc jakiej udzielił mi podczas budowy Mig'a. :)

Opublikowano

Marcinie nie masz za co dziękować każdy by Cię z pewnością wspomógł radą przy budowie modelu, który wcześniej zbudował ;)... liczę że zobaczę jak ta radziecka maszina lata ;) czyli waga podobnie do mojego wychodzi więc jak go ładnie rozpędzisz to powinien ładnie iść pionowo do góry :)

  • 3 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.