Jump to content
Sign in to follow this  
Ramzex

Rambler 30

Recommended Posts

Witam. Stałem się posiadaczem samolotu dolnopłata rambler 30.

 

Rozpiętosć: 140 cm

Długość:110 cm

 

No i tak. Nie wiem jaki do niego silnik. Masa do lotu to pewnie coś koło 2-3 kg

Proszę o jakieś propozycję jaki mogę do niego silnik wsadzić, bo ze spalinami mam dopiero co do czynienia.

 

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio czytałem o przeróbce silników od kosy,piły spalinowej czy dmuchawy.

 

Znalazłem :http://allegro.pl/silnik-podkaszarka-kosa-25-cc-1-40-i2924180829.html

 

Czy takie coś nadałoby się do modelu? Nie mówie ,że koniecznie do tego ale jeżeli taka benzynka by w miare dała rade to czemu nie?

 

Wiem, że te silniki się odchudza, bo masa do mocy nie jest zbyt wielka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no skąd?

 

To 25 cc i w zasadzie oglądałem na forach podobne i były w nie wiele większych modelach.

 

Jeżeli uparłbym się na silnik takiego typu to co potrzebuję aby go odpalić i umieścić w modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większy model.Silnik do twojego modelu ma ważyć max 400g a nie 1200g.Pomyśl logicznie .Do modelu .30 o wadze sugerowanej przez producenta 2000-2200g do lotu ty chcesz włożyć silnik 25ccm o wadze 1200g.Ten silnik nawet Ci się nie zmieści,ponieważ mocowanie jest szersze niż kadłub twojego modelu.Pomijam już fakt że ta benzyna roztrzepała by całość w kilka minut.

Ale powodzenia .Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już poczytałem na ten temat więcej i jestem w stanie przyznać błąd.

 

Za spaliniaki biore się pierwszy raz.

 

Jak narazie sugeruję:http://www.ef3m.pl/1101,silnik-modelarski-asp-s40a-ii-z-tlumikiem.html

 

lub troszkę mocniejszy http://www.ef3m.pl/1239,silnik-modelarski-asp-61a-ii-z-tlumikiem.html

 

Czy oba dadzą radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi odpada,jest za duży.W pierwszym przypadku i tak będziesz miał nadmiar mocy.Wystarczy całkowicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy silnik OS Max 46 LA 7.5 cmm3 byłby w miare? Mam okazję kupić go za dość nie duże pieniądze więc jeżeli byłby ok to czemu nie?

 

Proszę o szybką odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc zakupiłem powyższy silnik, paliwo 10% powinno pasować. Czy rozrusznik z silnika od wycieraczki samochodowej da radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
    • By Szczepen02
      Zapraszam na wczesnowiosenną wyprzedaż!  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/21mTP/
      oraz silniki https://www.olx.pl/oferta/silniki-emax-mt3506-regulatory-little-bee-20a-dron-kopter-CID99-IDDInEG.html
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.