Skocz do zawartości

FrSky TARANIS


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Upgrade z 1.x do 2.0.15 robić ze starego Companiona czy z nowego...? Kurczę, robiłem to raz w życiu..

 

EDIT: uff.. zrobiłem to.

Tomek napisz w skrócie jak przeszedłeś z wersji 1.xx na 2.xx

wywala mi jakiś bład przy ściąganiu firmware i przy zapisie

OK już doszedłem, trzeba ściągnąć sterowniki http://openrcforums.com/taranis/

zainstalować zadig i wrzucić pliki dfu do kat głównego openTX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItam,

Mam nadzieję że to dobre miejsce do zadania tego pytania. Szukałem i nie znalazłem.

czy ktoś mógłby mnie oświecić co pojawia się na górze wyświetlacza taranisa po podłączeniu zasilania do odbiornika (frsky x8r)?

Chodzi mi o drugą baterię która pojawia się po podłączeniu zasilania do dbiornika. Taka antenka, bateria i napięcie ok 4.91V. O ile dobrze doczytałem to jest to główne napięcie zasilania odbiornika, ale dlaczego 4.91V ? A nie pełne napięcie pakietu 3S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obniża się, regulator o to zadba by nawet przy odłączeniu silnika z rozładowania 5V było na odbiorniku i serwa wciąż pracowały (do bezpiecznego wylądowania i na krótką chwilę oczywiście a nie na wieczność). 5V może się delikatnie wahać przy ostrzejszych manewrach i pracy serw lub usterce / zblokowaniu serwa.

 

Teraz druga opcja, ważniejsza dla pomiaru napięcia odbiornika.

 

Model spalinowy, nie masz regulatora napięcia a odbiornik zasilasz z pakietu napięciem np. 6V. Po kilku lotach napięcie pakietu będzie spadać i może osiągnąc taki poziom, że serwa już nie będą w stanie pracować a prędzej czy później i odbiornik się wyłączy. Do tego w zasadzie bardziej służy pomiar tego napięcia i ustawienie odpowiedniego alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź. Czyli podsumowując. Jeśli mam model z silnikiem elektrycznym i regulatorem to ten pomiar nie nadaje się do ustawienia alarmu niskiego napięcia zasilania. Po prostu jak widzę że silnik już nie działa to lądować.

No chyba że założyłbym dedykowany miernik napięcia z frsky i wtedy mam dostępne w nadajniku informacje o napięciu całego pakietu i już na tej podstawie można ustawić sensowny alarm niskiego napięcia pakietu, który poinformuje mnie o tym zanim jeszcze regulator odłączy zasilanie silnika. Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khmmm ... staraj się nie doprowadzać, że silnik już nie działa bo pod koniec i tak zauważysz utratę mocy i nagły spadek obrotów nawet do zera. Wtedy nie gazuj tylko martw się gdzie i jak wylądować. Alarm możesz ustawić np. na 4V da Ci to zawsze jakąś informację czy z regulatorem nic złego się nie dzieje, ale w elektryku jednak lepiej zainwestować w czujnik prądu (od razu daje napięcie pakietu) jako przejściówka między regulatorem a pakietem lub niezależny pomiar każdej celi pakietu dołączany do złącza balancera pakietu nie pamiętam jak się ten czujnik nazywał, ale jest standardowo w ofercie FrSky.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zależy Ci na pomiarze każdej celi to warto kupić ten czujnik prądu FAS o ile dobrze pamiętam. Podaje Ci w telemetrii od razu prąd jaki pobierany jest z pakietu (informacja o nieprawidłowej pracy silnika), napięcie całkowite pakietu oraz moc. Ja używam obecnie tylko tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ponowię temat tego dziwnego pikania .. Co to jest do cholery ? :) Zauważyłem na 3 różnych odbiornikach X8R ten sam efekt .. przy lekkim oddaleniu to stresujące szybkie "pik-pik" i tak co jakiś czas. Sprawdziłem gdy model był nad głową i było to dokładnie 110 metrów i zaczynało się "pik-pik". Poziom RSSI ok, żadnych problemów ze sterowaniem. Test naziemny ponad 1 km bo i tego się podjąłem lekko wystraszony. Ogólnie dzień dzisiejszy zaliczony i udany, bez katastrof i przygód.

 

2BEoSk.jpg

 

Z przodu piękny Ideal kolegi "mmarkow", dziś odbył się oblot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie. Z wyłączaniem spaliny (wracając do rozmowy telefonicznej)  już sobie poradziłem, nie bawiłem się w krzywe itp. tylko tak wyregulowałem, że z trymerem na max. silnik lekko pyrkoce i tak też się bez problemu odpala a jak chcę zgasić całkowicie to 3 kliknięcia trymerkiem i gaśnie. Teraz mam zagadkę z tym servo testem, chciałem załączyć na jakiś czas i w ten sposób oszacować na ile średnio wystarczy mi obecnie zamontowany pakiet NiMh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper z tym gazem toś przegiał ....

post-8137-0-81191300-1430861188_thumb.png

 

Dokladnie obejrzyj kanał 3.

zabawa trymerem to dzisiaj jakiś bezsens. Miało to zastosowanie jak były analogowe trymery ale teraz ?

Wstyd że sie z tym męczysz tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestałem kombinowac jak działa najprostsza sprawdzona latami metoda :-)

 

Druga opcja jaka bralem pod uwagę to właśnie "zapasowa" krzywa gazu ustawiona na zero włączana przełącznikiem. Tylko po co ? By omyłkowo ja włączyć w trakcie lotu i wyłączyć silnik ? Trymera gazu omyłkowo nie rusze (i na pewno o kilka klikniec) bo i po co ? Nadmiar opcji Taranisa staje się dla mnie bezsensem a nie logika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butterfly to klapy w dol lotki w gore o ile dobrze pamietam...
Logike miskerow ustawiasz tak samo jak na przelaczniku.
Natomiast:
1.zrodlem mikserow musi by potencjomert.
2. Wagi w mikserze ustawiasz tak zeby calosc chodzila jak trzeba z tym ze w tym kroku 0 bedziesz mial w zerze potencjometru ale tym sie nie przejmuj. Wagi ustalaja i kierunek i wielkosc wychylenia.
3. Definiujesz krzywa moze byc liniowa lub expo lub jaka Ci sie zamarzy jednaknpowinna spelniac nastepujace warunki
- dla f(-100)=0 , f(100)=100.
- musi byc rosnaca.
3. Do kazdego miksera dodajesz te krzywa.

Efekt calosci dla suwaka skreconego do minimum masz neutrum dla rozkreconego masz pelne wychylenie.

W wersji bardziej zaawansowanej myslowo ale latwiejszej w ustawieniu :
Wejscie i krzywa ustawiasz w mikserrze z waga 100 na kanale ktory masz wolny np. 20 a wejsciem do miserow wlasciwych robisz wlanie ten pomocniczy kanal. Wtedy mnjej pitolenia jest ze zmiana np. Krzywej czy potencjometru bo zmieniasz to tylkow jednym miejscu czyli wlasnie w tym kanale pomocniczym.

Mozesz rodac tez bajer czyli przelacznik aktywujacy (w obu metodach ustawien) pozwalajacy aktywowac badz dezaktywowac dzialanie butterflaja.

Pisze to z glowy i na teleonie jakbys mial dalej problem to wieczoem moge podeslac tu plik z ustawiwniwm tego.

 

 

Obiecany plik w załczniku - ustawione metodą z kanałem pośrednim.

txt trzeba zmienić na eepe

 

butterfly.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W przedziwny sposób, także stałem się szczęsliwym posiadaczem TARANISA :) . Czytam namiętnie to co mądrzy koledzy  tu piszą o tym radiu, i być może już było o tym ( ja doszedlem do 10-tej strony, bo czytam uważnie i powoli ;) ) ale zadam pytanie: czy za pomocą tego czujnika temperatury można w jakiś sposób zmierzyć temperaturę silnika spalinowego? A jeżeli mozna to gdzie ten czujnik podłączyć? bo ta malutka wtyczka do niczego mi nie pasuje. Właśnie nabyłem taki czujnik, oraz moduł GPS i dodatkowy odbiornik.Jeszcze jedno pytanie:moduł GPS ma dwa wyjścia. Jedno ok, do odbiornika, a to drugie poco? Może moje pytania wydadzą się naiwne, ale pomimo wieloletnich doświadczeń modelarskich, odnośnie aparatur to jestem tylko i wyłącznie skromnym ich użytkownikiem i takie nowoczesne radia jak to sa dla mnie dużym wyzwaniem :wacko: . Jakby któryś fachowcow zechciałby mi na moje pytania odpowiedzieć.... Wdzięczny będę :)

A.C.

post-197-0-48918700-1431869245_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.