Skocz do zawartości

Model do spokojnego latania-kilka pytań.


Rekomendowane odpowiedzi

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=3682 A co wy na ten silnik ? Mam nadzieję że da radę ? Zastosowanie to np. trenery do 3100 G.

http://abc-rc.pl/ESC-Redox-80A - tutaj regiel niby 80A ale tańszy od 70A

Tylko że ciężko znaleźć silnik pod Li-Fe zostanę przy Li-Po. http://abc-rc.pl/p/129/3643/akumulator-rc1-4000mah-4s-20c-li-pol-14-8v-li-pol-4s-14-8v-akumulatory-i-pakiety.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Typ pakietu nie ma nic do silnika - silnik potrzebuje napięcia. To regulator jest ważny. LiPol to ok 100 ładowań i trzeba odczekać żeby się wystudził przed następnym ładowaniami bo inaczej Ci spuchnie. Przelicz sobie 1 pakiet LiFe ma żywotność 10 pakietów LiPol - wychodzi niezła suma.

 

Regiel możesz kupić tani jeżeli da mu się wyłączyć funkcje odcinania napięcia od silnika wogule. Wtedy latasz na konkretny czas i własne ryzyko. Inaczej regulator będzie Ci odcinał napięcie za wcześnie przy 9 V lub 12 V (zamiast 8V) w zależności czy regulator sam przyjmie, że pakiet jest LiPol 3S lub 4S. LiFe jest nowocześniejszym akumulatorem (co prawda nieco cięższym) stąd nie wszyscy producenci regulatorów za nim nadążają.

 

W modelach mających niedoważenie na nos (np modele historyczne, dwupłaty) taki cięższy pakiet to wielka zaleta - nie trzeba dokładać balastu. Wicherek jest też takim przykładem.

 

Koledzy budujący PZL 11 narzekają na niedoważenie tego modelu na przód i zmuszeni są dokładać balast, a w wersji EP to świetny model właśnie na pakiety LiFe.

 

Ten model poniżej był opisywany w RC Przeglądzie Modelarskim, gdzie przy pakiecie LiPol z racji krótkiego przodu miał problem z wyważeniem, dlatego dodano na jego nosie sporo ołowiu. Ja mądrzejszy już o te doświadczenia dałem większy (cięższy silnik) i akumulatory LiFe i wyważenie jest poprawne a napęd modelu długowieczny.

 

post-5634-0-47414100-1376565365.jpg

 

Pakiet 4x LiFe 2300 mAh to odpowiednik pakietu LiPol 3S 2300 mAh. Koszt takiego pakietu LiFe (z usługą pakietyzacji) to ok. 200-250 zł ale potem już latamy i latamy 1000 razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tanich regulatorów obsługujących LiFe możesz wybrać Turnigy Plush, mają możliwość ustawienia napięcia odcinania zasilania dla silnika (min 2,6V na celę), sprawdzone, działa bez problemu. Ja latam na tych samych pakietach LiFe już trzeci rok, nadal działają bardzo dobrze. Nie zamawiałem gotowych, tylko kupiłem pojedyncze cele A123, kable i konektory serwisowe i sam je polutowałem, potrzebna jest do tego lutownica dużej mocy (ja używam kolby 220W) i trochę wprawy, ale wychodzi dużo taniej (pakiet 3S jakieś 120PLN za sztukę) w stosunku do gotowych pakietów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcięcie 2,6 V na ogniwo LiFe to za wysoko, prawidłowo powinno być 2,0. Mnie w zimie (kiedy napięcie pakietu dodatkowo spada) zdarzyło się przymusowe lądowanie bo miałem właśnie za wysoko ustawione napięcie odcięcia - 2,5 V.

 

W Wicherku 25-M potrzebne są 4 ogniwa LiFe spięte w jeden pakiet i takich pakietów trzeba 2. Jedno ogniwo kosztuje ok. 40-50 zł. Można zbudować samemu pakiet z pojedynczych ogniw jak ma się trochę doświadczenia (bez tego doświadczenia można zniszczyć kosztowne ogniwa), sama usługa nie jest już droga, główne pieniądze to ogniwa.

 

Koledzy ile mam kupić foli do oklejenia ?? Kupuję SolarFilm kryjący na rolce 2m x 0.68m. Tak żeby starczyło na skrzydła,kadłub i stateczniki.

 

Radziłbym Ci kupić folię Oracover jest sprzedawana w rolkach o 1m szerokości. Rozplanuj długość kadłuba, długość skrzydeł i długość statecznika pododawaj i masz potrzebne wymiary.

 

Ale może najpierw wykonaj model w drewnie - to są zakupy na później po co od razu wydawać pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcięcie 2,6 V na ogniwo LiFe to za wysoko, prawidłowo powinno być 2,0. ...

 

2V to jest krytyczna wartość rozładowania LiFe poniżej której cele ulegają uszkodzeniu. Ustawianie takiego napięcia odcięcia w regulatorze nie wydaje mi się rozsądne. Zasilanie silnika ma być odcięte w takim momencie, aby wystarczająco dużo energii zostało w pakiecie do zasilania odbiornika i serw żeby spokojnie wylądować. Należy też wziąć poprawkę na nierównomierne rozładowanie cel - większość regulatorów mierzy napięcie pakietu i dzieli je przez ilość cel (wyjątek jaki znam to Turnigy Sentry który mierzy napięcie każdej celi). Oznacza to, że przy odcięciu na 2V jedna cela może być już poniżej tej wartości, bo inna, mocniejsza będzie lekko powyżej, a sumaryczne napięcie pakietu będzie się dla regulatora zgadzać. Szczególnie ważne jest to właśnie w przypadku LiFe ze względu na ich bardzo płaską charakterystykę rozładowania (w trakcie rozładowania napięcie spada bardzo nieznacznie, dopiero na końcu kiedy w pakiecie zostaje naprawdę niewiele energii zaczyna spadać bardzo szybko, więc mamy mało czasu przed całkowitym rozładowaniem).

 

Ustawienie na 2,6V pozwala mi zachować sensowną ilość energii i nie martwić się o potrzebę lądowania w panice kiedy braknie prądu, ani o to że elektronika zdechnie w powietrzu z braku papu. Wcześniej latałem z ustawieniem 2,85V i nie przeszkadzało mi to wisieć Phoenixem w powietrzu ponad godzinę przy dobrych warunkach. A poza tym to i tak jest scenariusz awaryjny, który zdarzył mi się może kilka razy. Normalnie latając z LiFe lata się z timerem i nie dopuszcza do odcięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info na przyszłośc się przyda :) ale okazyjnie kupiłem nowy Li-Po 4S 4200 Mah. Mam pytanko jeszcze odnośnie stateczników. Statecznik pionowy wydaje mi się że może być bez profilu ale poziomy też ?? W planie jest chyba profil dwuwypukły. Konstrukcja pozostawia wiele do życzenia ale latał będzie :) Mocowanie skrzydeł będzie tak samo jak u Piotrka (rurka w rurkę) i na śruby lub gumę.I nie wiem czy robić zastrzały ?

 

PS: Jak zrobić skrętne tylnie kółko ?? Mam to: http://images.kangoo..._zestaw_iii.jpg

post-9571-0-47589700-1377437422_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej nieobecności, głównie z powodu nowej szkoły (technikum, dużo nauki).Przez ten czas zrobiłem skrzydła i stateczniki oraz wszystkie lotki. Wpadłem na pomysł aby całą tą misterną konstrukcję pokryć depronem zamiast folii. Dla mnie będzie to duże ułatwienie ( i o wiele tańsze).Na depron dopiero taśma pakowa kolorowa.Co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z serwetkami to był żart ....też śniadaniowe

 

Jak szukasz taniego pokrycia spróbuj starego sposobu jeszcze z PRL, kiedy nie było folii. Pokryj model szyfonem, klei się go na celon, najpierw listewki i węzły a po wyschnięciu maluje się całość pokrycia celonem, który napręża pokrycie. Potem kolor też nitro.

 

Ten Wicherek 25 na zdjęciu właśnie jest pokryty szyfonem, potem malowany farbami nitro a ponieważ to spalina potem jeszcze ochronną warstwą bezbarwnego chemolaku co u Ciebie nie jest konieczne.

 

post-5634-0-75874100-1384090219_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.