Konrad_P Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Taki sam jak Twój 40mm kołpak turbo alu z Nastika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Pytanie do kolegi 'young': czy IDEAL już poleciał? Czy można prosić o zdjęcia lub filmik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 No to pochwale sie pierwszy: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Super Zbyszku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 No i pięknie. Gratuluje oblotu choć z góry było wiadomo że będzie wszystko w porządku bo te modele same latają. Ponieważ nie widziałem dokładnie tego na filmiku to pozwole sobie na małą uwagę dotyczącą loądowania na klapach. Przy tak wysokiej trawie powinieneś w ostatniej chwili wyłączać motylka żeby klapy nie szorowały o trawę. Ja tak straciłem jedno serwo w klapie. Po za tym było pięknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Świetnie,fajny filmik . Widać starą dobrą szkołę modelarską-rzut modelu z ręki przed faktycznym oblotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Columb Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Pogratulować Zbyszku! Widać że model nie bardzo chce lądować. Mam parę pytań, jak pozwolisz : 1. Zauważyłem że wpakowałeś vario, zatem jaki masz czas wznoszenia na określony pułap oraz średnie opadanie? 2. Jaki masz pobór prądu w obecnej konfiguracji? 3. Jak oceniasz sztywność skrzydeł? Testowałeś model przy większych prędkościach lub jakiś figurach? 4. Ważyłeś płaty? Wyszła jakaś różnica? Jeśli tak to korygowałeś ją? 5. Jak oceniasz skuteczność motylka? 6. Możesz podać jakieś plusy/minusy zestawu i subiektywną ocenę? Pozdrawiam i pomyślnych wiatrów albo noszeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Coz to dopiero pierwsze wzloty. Moje doswiadczenie z modelami nie jest zbyt duze. To mój pierwszy tak duzy model. Mimo to lata sie nim dosc łatwo. Jest stabilny w locie i przewidywalny. Zwroty ze sterem kierunku robi prawie w miejscu. Nie stresowalem go zbyt mocno na poczatku ale raczej potrafi latac szybko. Ma sporą mase.Narazie chce opanowac techike ladowania z klapami dobrac sc . itd 1. niestety nie mialem karty SD w aparaturze i nie mam logow z wysokoscia wiec trudno podac jakies liczby. Przy świerzej baterii raczej pnie sie w gore dosc szybko. Konrad polecił smigło 13/6.5 i wydaje sie ze mial racje. Statycznie napewno mialo cieg napewno ponad 3kg. 2. statycznie prad jest niepokojaco duzy bo ok 65A, w locie nie mam czym zmierzyc. Ale za radą Konrada przestalem sie tym przejmowac i chyba w locie prad jest znacznie mniejszy. Bateria raczej nie ucierpiala. 3. Jedynie kilka petli. Skrzydła są dosc sztywne i mysle ze dosc wytrzymałe. Sporo ważą wiec chyba wzmocnienia jakies tam są 4. Mnie ten problem nie dotyczy. Roznica kilku gramów. 5. Mysle ,ze na samych klapach równiez niezle hamuje (zwlaszcza zaciagnietych na max). Wiec mozna sie bez niego obyc. Przyda mi sie wolny miser do klapy/wysokosc. Inaczej na swojej aparaturze nie moge tego ustawic. 6. silnik i duza bateria. Silnik wazy mniej niz zalecany i sprawuje sie dobrze wiec dalem wieksza baterie. Bateria lezy w wygodnym miejscu i nie ma klopotu z wywazeniem. Mam pewne watpliwosci co do regulatora ZTW. Silnik niezbyt miekko staruje. Zdecydowanie nie polecam serw H 82 mg ze wzgledu na koszmarne luzy. Mam je niestety na klapach i bede je musial wymienic. Hitec85 mg sa na lotkch i sprawuja sie dobrze. Jak nazie zadowolony jestem. I tylko albo pogody brak albo czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Columb Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Dzięki za informacje. Na filmiku rzeczywiście widać że model idzie żwawo na napędzie. Jak uda Ci się zgrać logi z vario to się podziel Co do serw hs82mg to również potwierdzę Twoją opinię (u mnie chodzą na hamulcach, na lotkach mam hs125mg i jest znośnie). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 ja też gratuluje koledze oblotu co do mojego modelu - wstyd się przyznać - ale brak czasu (wyjazdy) a model skończony ! jak widać sprawdza się to co radzi Konrad, przy okazji pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Mariusz na razie masz sprzymierzeńca w pogodzie ale za 1,5 tygodnia przyjdzie piękna pogoda i takim tłumaczeniem będzie ciężko się wytłumaczyć. Również pozdrawiam i czekam na wrażenia z oblotu. PS. Chłopki teraz powoli zaczyna się okres z najfajniejszą termiką i szkoda jej przegapić mając takie wspaniałe modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Tak , doświadczenie Konrada jest nieocenione. U mnie pogoda barowa a miałem dwa dni wolnego. Co do termiki. Zastanawiałem się, dlaczego podczas pierwszego lotu tak nieumiejętnie kreci mi się nim kółka. Trochę mnie to martwiło. No i własnie dziś odkryłem, że miałem odwrotnie zmiksowany SK do lotek. Cos kiedys ustawiałem rewers na tym kanale i nie zmieniłem w mikserze. J. Wiec myśle że już będą idealne jak to na Ideała. Mam jeszcze male pytanko. Posiadam opcje fail-safe w apce i po utracie sygnału ustawiam stery w pozycje neutralne ( do lotu poziomego). Jak wy to macie rozpracowane. Czy może ustawic SK do skretu i klapy minimalnie w dół aby model nie poszybował kilka kilometrów z duzej wysokosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Ja gdzieś kiedyś usłyszałem od starego modelarza, że najlepiej ustawić wszystko na neutrum tylko SK wychylić tak aby model krążył. Siła grawitacji i tak i tak ściągnie go prędzej czy później na ziemie a model nie odleci w siną dal. Ponadto przy krążeniu mamy spore prawdopodobieństwo (jeśli nadajnik i odbiornik to potrafią) że przy kolejnym kółku złapiemy zasięg. No ale pytanie jest podstawowe, dla czego model ma stracić zasięg. Czy Wy tak strasznie daleko latacie. Ja na dobrą sprawę już z 700-900m nic kompletnie nie widzę, czy lecę od czy do siebie, a z tego co zauważyłem większość nadajników jest min. do 1000m. No ale przezornego... jak mawiają i na pewno nie zaszkodzi ustawić fail-safe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Czy Wy tak strasznie daleko latacie. Ja na dobrą sprawę już z 700-900m nic kompletnie nie widzę, ww 2012 roku tak daleko odleciałem chwila nieuwagi, że całkowicie starciłem orientację, a zasięg był w dalszym ciągu, model znalazłem 1,5 km dalej w zbożu z uszkodzonym tylko dziobem (silnik wytrzymał), skrzydła też. więc nie sądzę aby zdążył zadzaiałć "file -sawe" bo model być dość nisko. przy 900 m to widać jako tako model powyżej 4 metrów (przynajmniej ja tak widzę) ale nie zawsze jest pewność jak leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Nie myślałem tu o braku zasiegu a raczej o sytuacjach awaryjnych typu uszkodzenie radia. Moje miesiąc po zakupie padło bez powodu (dwa miesiące w naprawie) a niedawno karta mikroSD spowodowała zwarcie w slocie. Na szczeście bez modelu w powietrzu. Różnie bywa… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Nie myślałem tu o braku zasiegu a raczej o sytuacjach awaryjnych typu uszkodzenie radia. Moje miesiąc po zakupie padło bez powodu (dwa miesiące w naprawie) a niedawno karta mikroSD spowodowała zwarcie w slocie. Na szczęście bez modelu w powietrzu. Różnie bywa… Tak to są sytuacje wyjątkowe i nieprzewidywalne i dla takich sytuacji warto się zabezpieczyć. Sam byłem świadkiem jak koledze nagle i niespodziewanie skończył się pakiet w nadajniku i model poszedł do śmietnika. A gdyby był ustawiony fail-safe to kto wie czy nie uratowałby się model tak więc na pewno nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Pierwsze termiki zaliczone. Jednak mam problem z kreceniem w termice i albo to brak umiejetnosci albo cos jest nie tak. Musiałem wymienic baterie i ustawialem SC wg instrukcji dołaczonej tj 100- 105 mm. W instrukcji na stronie producenta jest sprzecznosc jak na załaczonym obrazku ( 78 - 85 mm). Czy to czeski bład czy ja czegos nie rozumiem? W powietrzu robilem dive test i model szybko wychodził z pikowania. Wczesniej wytrymowałem do lotu poziomego. Mam model ze sterem plywajacym. No i teraz nie wiem. Jaki ustawiliscie SC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 To masz 100 czy 105? To całkiem spora roznica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 To masz 100 czy 105? To całkiem spora roznica. mam ustawiony 102. Ale w instrukcji na stronie firmowej sa dwie wartosci 100- 105 i 78-85mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 To nie jest czeski błąd tylko umiejętnie trzeba czytać instrukcje. Tu przecież wszystko narysowali. Zgodnie z instrukcją SC 78-85 jest dla szybowca a 100-105 dla elektro-szybowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi