Skocz do zawartości

Pierwszy zestaw


Xeo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym zmienił motorek na taki http://www.hobbyking...idproduct=21480 9chyba zalecany do tego modelu.

 

Co do mode nadajnika sam sobie odpowiedziałeś Mode 2

kabelek do symka ten http://www.banggood....or-p-57051.html

 

Czy do tego silniczka nie potrzebuję jeszcze dokupić http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34489__NTM_Prop_Drive_2836_Series_Replacement_Shaft_EU_warehouse_.html ?

Odnośnie kablelka do symka to czy nie można kupić czegoś w Polsce zamiast ściągać z Chin? Zależy mi na czasie aby zanim złoże model poćwiczyć na symulatorze, a na paczkę z Chin będę czekał 3-4tyg :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do tego silniczka nie potrzebuję jeszcze dokupić http://www.hobbyking...warehouse_.html ?

Odnośnie kablelka do symka to czy nie można kupić czegoś w Polsce zamiast ściągać z Chin? Zależy mi na czasie aby zanim złoże model poćwiczyć na symulatorze, a na paczkę z Chin będę czekał 3-4tyg :/

 

Ośka silnika nie potrzeba to napęd pchąjacy , wiec oś skrzywić jest trudno.

Kabelek powinien być na Allegro np: http://allegro.pl/ka...3680576420.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aparatura i kabel do symka już na pokładzie. :D - aktualnie walczę z "widzialnością" TGY 9X na Win7 32bit

Pozostałe rzeczy już w drodze, ale mam pytanie do bardziej doświadczonych oblatywaczy czy czegoś nie pominąłem.

Zestawienie

1x ESC Redox 40A 2-3S - BEC 3A - Regulator ESC

1x Ładowarka cyfrowa - IMAX B6 - 1S-6S Li-pol - 5A -złącza DEAN

4x Wtyki XT60 - 1 para - złącze prądowe

1x Zasilacz impulsowy 12V 5A - zasilacz do ładowarki

1x Kabel USB symulator lotu do Turnigy 9X realflight

1x Hobbyking Bixler 2 EPO 1500mm w/Optional Flaps (KIT)

1x NTM Prop Drive 28-36 1800KV / 438W

6x Turnigy 1800A Servo 8g/1.7kg/.10sec

1x Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack

1x Turnigy 2650mAh 3S 1C LLF Tx Pack (Futaba/JR)

1x Buzzer Security - alarm zaginięcia modelu

1x Tools - Wyważarka do śmigieł - MP-JET 4160

2x Pręt węglowy 0.8 mm -1mb

1x Taśma szklana z klejem - 25mm/50mb - zbrojenie krzyżowe

1x Rzep z klejem 75mm x 200mm

1x Rzep z klejem 20mm x 200mm

1x Rzep dwustronny 20x300mm - opaska mocująca z klipsem - 1szt

4x Magnes 10x10x4mm N38H - do blokady skrzydeł - neodymowy

4x Magnes 10x5x2mm N38H - do blokady skrzydeł - neodymowy

6x Mocowanie bowdena na serwo 1,6mm - nakrętka

 

Nie wiem jaki rzep będzie pasował i czy w ogóle będzie potrzebny ale wolałem zamówić, podobnie magnesy. Jak nie tutaj to się gdzieś później wykorzysta.

Podobnie z taśmą szklaną, myślę ją wykorzystać celem wzmocnienia krawędzi skrzydeł i dołu samolotu.

Dzisiaj wyczytałem że warto zmienić śmigło na 6x5,5 ale na początek wydaje mi się że wystarczy mi to co jest w zestawie :)

 

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi/sugestie czy coś jeszcze powinienem ewentualnie domówić jako must a co jako ewentualną opcję.

 

Tak się zastanawiam na ile czasu lotu wystarczy mi pakiet 2200mAh.

Gdzieś czytałem o tym na forum ale nie mogę odnaleźć tego wątku :/

Ktoś pomoże? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dotarł Bixler.

Po wstępnej weryfikacji wyszło że potrzebuje więcej kabli na przedłużki do serw i silnika. Zastanawiam się czy robić je samemu czy bezpieczniej jest zaopatrzyć się w gotowce? Kolejna sprawa jaka mnie zastanowiła to montaż silnika na łożu bo trochę mizerne w sensie plastikowe jest przez co obawiam się że mogą być z nim problemy. Jaka jest wasza opinia?

Ostatnia sprawa to montaż śmigła na osi/wale silnika. Generalnie oś/wał ma znacznie za dużą średnicę vs standardowa część do montażu śmigła jaka jest w zestawie.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy to jest standard czy jednak wymaga to zmiany?

 

~wysłane z LG p760 przy użyciu Tapatalk~

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zamiast przedłużaczy tnę kable i lutuję wstawki.

 

Co do średnicy wału silnika, to lepiej kupić pasującą piastę śmigła, chociaż przetoczyć wał się da :D jest to proste i nie zamiera za dużo czasu. Silnik w imadło (delikatnie, acz pewnie) włączony na średnie obroty i zbierasz nadmiar grubości flexem budowlanym. Przerabiałem tak silniki do autek, tylko tam nie można było dostać zębatek na średnicę osi silnika... DO SAMOLOTÓW NIE POLECAM - to jako ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pakiet do apki strasznie ciężki :/ a pakiety do bixa lepiej wes ze 2, regulator natomiast 40A to bez sens max 30A lub 25A w 100% wystarczy :) pakiet na ile wystarczy to zalezy od latania jezeli bedziesz sie windował do gory i szybował to 30 min do 120 min max powinno wystarczyć wszystko zależy od pogody a jak cały czas na silniku to pewnie z 20 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pakiet do apki strasznie ciężki :/ a pakiety do bixa lepiej wes ze 2, regulator natomiast 40A to bez sens max 30A lub 25A w 100% wystarczy :) pakiet na ile wystarczy to zalezy od latania jezeli bedziesz sie windował do gory i szybował to 30 min do 120 min max powinno wystarczyć wszystko zależy od pogody a jak cały czas na silniku to pewnie z 20 min.

 

Pakiety 2200 kupiłem 2, co do regulatora to taki mi polecono. Możesz powiedzieć jaka jest różnica pomiędzy 40/30/25A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, to jest Bix 2 - regulator 40A nie musi być przesadą. Silnik ma 30A. Śmigło można wsadzić już duże, a są przeróbki podnoszące silnik i wtedy wejdzie 8 czy 9 cali.

 

Różnica między ESC jest dokładnie taka jak widać - jeden obsłuży 40A, inny 30A lub 25A. Policz sobie różne konfiguracje nr tutaj: http://drivecalc.de/ będziesz widział od czego zależy prąd i co osiągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z montażem silnika do oryginalnego łoża.

Chodzi o silnik NTM Prop Drive 28-36 1800KV / 438W i łoże jakie jest dostarczane wraz z modelem.

CAM00425.jpg

 

Jako że jego montaż jest możliwy jedynie od części wału (cała reszta się kręci z wałem) wg mojej opinii jedyny sposób to montaż na przedłużce nad jego standardowym umiejscowieniem co znalazłem na innym forum

CPO+Bixler+2+Build-4-2.jpg

 

z użyciem

CPO+Bixler+2+Build-13.jpg

tylko że z drugiej strony, zgodnie z możliwym jego sposobem mocowania.

 

Przy czym nie mogę znaleźć nic takiego u nas w Polsce :/

 

Chyba że ktoś ma jakiś pomysł jak można zamontować ten silniczek w Bixlerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz po prostu wykręcić śrubki zabezpieczające wał do tego klips i przesunąć go na druga stronę stukając delikatnie drewnianym klockiem, potem zabezpieczyć i przykręcić chyba ze po przesunięciu nie będzie gdzie włożyć klipsa trzymającego wirującą cześć silnika wtedy trzeba inny wał kupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz po prostu wykręcić śrubki zabezpieczające wał do tego klips i przesunąć go na druga stronę stukając delikatnie drewnianym klockiem, potem zabezpieczyć i przykręcić chyba ze po przesunięciu nie będzie gdzie włożyć klipsa trzymającego wirującą cześć silnika wtedy trzeba inny wał kupić :)

 

Generalnie nie ma żadnych śrubek na silniku, jedynie zawleczka zabezpieczająca wał.

Możesz coś więcej napisać o tym wale? bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić jak by to miało wyglądać bo u m nie wraz z wałem obraca się obudowa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest przygotowany do montażu za wręgą. Ty potrzebujesz silnik zamontować przed wręgą. Potrzebujesz http://www.hobbyking...ssory_Pack.html takie coś lub, tak jak pisze Patryk, możesz przesunąć oś. W silniku NTM jest to o tyle utrudnione, że nie ma drugiego rowka na E-clips. Trzeba go dorobić.

Po kolei:

1. Odkręcasz robaczka mocującego wirnik do osi (tutaj wirnik jest na zewnątrz) - ta śrubka widoczna po lewej stronie silnika na górnym zdjęciu.

2. Zdejmujesz wirnik i wysuwasz oś.

3. Mocujesz oś w wiertarce i nacinasz tarczką dremela rowek na E-clips 1-2 mm od końca ośki (tej okrągłej). Wiertarka robi za tokarkę. od biedy można naciąć przykładając pilnik, ale trwa to wieki

4. W takiej samej odległości jak pierwotnie nacinasz spłaszczenie. Nie jest konieczne, ale warto chociaż skaleczyć oś w tym miejscu

5. Składasz silnik do wykonanych oporów. Masz silnik do montażu przed wręgą.

 

Stosujesz klej do gwintów lub min. lakier do paznokci

 

20 min. roboty

 

Jak by co to części masz w http://www.rctrax.pl/product/ntm-zestaw-mocowania-silnika/?id=7574

Edytowane przez bart07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zestaw pozwala na montaż http://www.hobbyking...warehouse_.html

Przy okazji zyskujesz piastę na śmigło i silnik z możliwością montażu przed jak i za wręgą .

Zestaw zalecany do tego silnika.

 

Szkoda że nie wiedziałem wcześniej bo teraz zamawiać cos, a 2$ i 10$ za przesyłkę to trochę mało opłacalne :-

Jeśli ktoś mógłby sprawdzić co jeszcze potrzebuję do w/w zestawienia to byłbym wdzięczny. To co dzisiaj dokupiłem to przedłużki do serw i silnika.

Chciałbym skompletować wszystko i wziąć się za budowę zamiast co chwila ciszy domawiać czy biegać do sklepu.

 

To mój pierwszy model stąd też opieramy się na Waszych sugestiach, radach w tej materii :-)

 

~wysłane z LG p760 przy użyciu Tapatalk~

 

Silnik ten został mi polecony i specjalnie dopytywałem czy będę czegoś do niego potrzebował i nie było w ten czas mowy o takich komplikacjach

 

~wysłane z LG p760 przy użyciu Tapatalk~

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.