Skocz do zawartości

Curtiss P-40C Tomahawk IIB rozp. 120cm


robertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zwykle Sławku jesteś skormny, tymczasem swoją fokę zamierzasz prasować przez papier do pieczenia aby pozbyć się porowatości EPP. Mój kadłub jest ledwo co przeszlifowany i nie prasowany, nie mam cierpliwości do takiego dopieszczania.

Tymczasem obliczyłem Środek ciężkości.

P40_SC.JPG

 

Środek na oko, czyli 1/4 cięciwy przy kadłubie wypada przy 70mm, czyli tez gdzies w powyzszym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przewiduję w tym momencie. Nawet klapy sobie odpuściłem. Model będzie miał obciążenie skrzydła ok 40g/dm2. Nie ma sensu stosować klap, a lądować będzie na podwieszanym zbiorniku paliwa, w trawę.

Choć może mnie najdzie zrobienie podwozia w dalekiej przyszłości. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary silnika ze śmigłem 11x6. Na stole maksymalny pobór prądu to 35A, Na marginesie, ciekawe, że w specyfikacji na śmigle 12x6 pobór prądu jest 24A. Jak oni robią te specyfikacje? Przy czym tak od 70-80% gazu ciągu już jest porównywalnie do wagi modelu, która wynosi w tej chwili 1050gram bez pilota i osłony kabinki.

Czekam teraz na kabinkę. Chciałbym już zobaczyć go w powietrzu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabinka dotarła jednak moje przeróbki czynią ja nie przydatną. Zobrazuję to zdjęciem.

Jak wiecie ściąłem trochę pianki bo kadłub za kabina był zbyt spiczasty a kabinka była tłoczona wg formatek.

IMGP2784.JPG

 

Dodatkowo wiatrochron jest kanciasty a moja wersja ma gładką, półokrągłą szybę.

Nic to trzeba sobie radzić, poszedłem do biedronki. Trzeba się napić. ;)

A potem pieczemy w piekarniku w 200stopniach.

IMGP2779.JPG

 

Pierwsze przymiarki do kadłuba.

IMGP2785.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to tylko na kabinkę czekałem.

Ramki zrobiłem powiększając odpowiednie części z wycinanki MM.

Tomahawk jest już gotowy do oblotu.

Parametry:

Waga 1090gram

Śmigło 11x6

Silnik Hextronic DT900 kV900

Zasilanie 2x3S1300mAh połączone równolegle

Wyważyłem do oblotu na 65mm od krawędzi natarcia

 

IMGP2795.JPG

IMGP2788.JPG

 

I w całości

IMGP2786.JPG

 

IMGP2787.JPG

 

IMGP2789.JPG

 

IMGP2791.JPG

 

Starałem się zrobić samolot, który operuje na pustyni, w kurzu, burzach piaskowych, a startuje w chmurze fruwających kamieni i piasku, które ścierają wszystko w mgnieniu oka.

IMGP2794.JPG

 

Jest też podwieszany zbiornik paliwa, na którym zamierzam lądować

IMGP2796.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, przecież ja tego nie wymyśliłem. Schemat masz na pierwszej stronie.

Przeprowadziłem małe rozpoznanie w temacie barw. W skrócie to Tomahawki na pustynie przybywały w malowaniu standardowym, brązowo-zielonym. Na miejscu był przemalowywany zielony na Middle Stone a spód na Azure Blue. O tych farbach są całe wywody na forach, który lepszy i który ma prawdziwszą barwę.

Ostatecznie proponuje się kolory jakich użyłem w swoim. H29, H225, H157

 

Dam Ci też kalkomanię jeśli nie masz.

Plik w Wordzie, można skalować znaki wg potrzeb

P40decals.doc

Potrzebna jest czcionka RAF, którą również załączam, zainstalujesz przyda się do innych "anglików"

rafww2851.zip

Wnętrze kabiny

p-40 kokpit.doc

A takich ramek użyłem

kabina.doc

post-7718-0-20164200-1390031088_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że uśmiech Roberta na zdjęciu to "szczeki2 "? :)

Dziś mamy pogodę- nie zdziwię się jak Robert jeszcze go oblata -ja bym nie mógł się doczekać na jego miejscu....na oko widać że samolot chce "gryźć" powietrze .

 

PS zamiast wnętrza kabiny podstawiłeś plik z ramką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.