BIZON Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Pogoda wybitnie nas nie rozpieszcza. Udało mi się nagrać krótki filmik z działania buzzera. AKTUALIZACJA !!! Wczoraj pod wieczór trochę przeschło i zapanował względny spokój. Więc..... Poniżej mój pierwszy mini teścik lotu po punktach. Co dalej - przydał by się jakiś bardziej złożony test - ale do tego trzeba się przygotować - więc będę informował o postępach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Po drobnych poprawkach i ponownej kalibracji APM zachowuję się poprawnie (w miarę) Poniżej krótki filmik pokazujący tryb lotu CIRCLE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Witam. Tym razem będzie o... przełączniku. A dokładniej o modyfikacji mojej aparatury i zastosowaniu przełącznika 6-pozycyjnego do wyboru trybu lotu. Od użytkownika serwisu Ebay: absens-carens otrzymałem do testów przełącznik 6 pozycyjny który znacznie ułatwiający korzystanie z APM`a . W serwisie dostępne są przełączniki oparte na nieco innym pomyśle i sposobie konfiguracji – musimy wyregulować wszystkie dołączone na taśmie potencjometry, potem wszystko to jeszcze zmieścić w aparaturze i właściwie zabezpieczyć.Czym wyróżnia się ten przełącznik ?Generalnie prostotą montażu – doskonale sprawdza się technika: „wkręć i zapomnij” Zestaw testowy wygląda następująco: Wymagania które musimy spełnić aby cała operacja wymiany przebiegła pomyślnie: - umiejętność posługiwania się młotkiem i przecinakiem w stopniu podstawowym ,- zgromadzenie odpowiednich narzędzi: kombinerki, nożyczki, cążki do paznokci, pilnik, nożyczki, lutownica (na upartego nie wymagana) Możemy przystąpić do pracy. Po rozkręceniu aparatury lokalizujemy oryginalny potencjometr i bierzemy się za jego demotaż. Poprawnie odkręcony potencjometr: Teraz musimy wylutować nasz przełącznik (jeśli nam się nie chce to go po prostu odcinamy) – zapamiętując ułożenie kabelków Szybkie porównanie starego i nowego przełącznika: Czas przygotować miejsce na nowy przełącznik.Usuwamy stare mocowania potencjometru – za pomocą kombinerek, następnie wyrównujemy wycinając pozostały plastik obcążkami. Za pomocą nożyczek powiększamy otwór tak aby przełożyć przez niego nowy przełącznik, krawędzie wypiłujemy pilnikiem. Sprawdzamy – jeśli wszystko pasuje przystępujemy do montażu włącznika. Całość ogranicza się do wkręcenia wylutowanych kabelków we właściwe miejsca W tym momencie pozostaje nam montaż przełącznika na swoim miejscu w aparaturze Teraz tylko przygotowanie w Mission Plannerze czyli: kalibracja aparatury – dokładnie kanału 5 i dalej przypisanie do poszczególnych stanów odpowiednich trybów lotu. Czas montażu – maksymalnie 40 minut.Poziom trudności – mały. Musimy w sumie powiększyć otwór na nowy przełącznik i wylutować stary. Jak działa ?Na razie bezproblemowo.Pozostaje tylko skrócić trzpień przełącznika tak aby poprawić wrażenia estetyczne. Minusem jest tylko element wskazujący położenie przełącznika. Lepsze są plastikowe które bardziej intuicyjnie wskazują położenie przełącznika. Jednak, że jest to zestaw testowy można przypuszczać że autor dopieści docelowy zestaw, doda też tarczki z trybami lotu itp. Jak się tym lata? Bezproblemowo Skok jest odczuwalny a przekręcając przełącznik na kolejną pozycję dobrze czujemy przeskok "pod palcami". Nie ma też mowy o przypadkowym przełączeniu. Na apce niestety przyda się ściąga z trybami lotu, albo wspomniana już wcześniej tarcza z trybami lotu. Słowem podsumowania – doskonała alternatywa dla obecnych przełączników, charakteryzująca się maksymalną prostotą montażu. Nie ma czego zepsuć. Nic nie trzeba dodatkowo konfigurować. Zakładamy i zapominamy ! Tak prezentuje się testowy zestaw : Na razie tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Nie dało by się przyciąć ten wystający przełącznik, coby tak schował się podobnie do fabrycznych gałek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mig Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Ściąga z trybami lotu to podstawa, w stresie zdarzało mi się zapominać ustawień jednego przełącznika 3-pozycyjnego, a co dopiero 6-pozycyjnego. Z pewnością jest dużym ułatwieniem posiadanie 6 różnych trybów pod jedną gałką, w innym razie zostaje obsługa 6 trybów lotów za pomocą dwóch przełączników, ale wtedy połapanie się i szybka zmiana trybów w sytuacji stresującej jest niezłym wyzwaniem A jak wygląda przełączanie się np. z trybu 1 do 6-go, gdy po drodze przełącznik przechodzi przez pozostałe 4? Ardu nie świruje? Da się odczuć te przeskoki po kolejnych trybach czy jak się to zrobi od razu np. z 1 do 6 to ignoruje te środkowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Nie dało by się przyciąć ten wystający przełącznik, coby tak schował się podobnie do fabrycznych gałek? Napisałem przecież: cyt - "Pozostaje tylko skrócić trzpień przełącznika tak aby poprawić wrażenia estetyczne." Odnośnie przełącznika Podczas zmiany trybów - czas na zmianę to około sekundy. Więc spokojnie można się przełączyć z 1 na np 4. Ja generalnie i tak mam na przełączniku 2 pozycyjnym ustawiony np. tryb RTL i na kolejnym tryb AUTO - wykorzystałem do tego kanał 7 i 8 ponieważ na razie jest mi tak wygodnie. Pewnie potem tryb auto powędruje do przełącznika 6 pozycyjnego ale... na razie poręczniej jest go mieć w osobnym miejscu. Jutro sprawdzę jeszcze raz jak wygląda zmiana trybów w trakcie lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Niestety czas pożegnać dotychczasową ramę - która zresztą doskonale nosiła APM`a. Jednak mała ilość miejsca uniemożliwia jakąkolwiek rozbudowę koptera. Co do rozbudowy - quad zostanie doposażony w : - kamerę - mikrofon - osd - nadajnik video - telemetrię - sonar Więc jak widać "pare" elementów jeszcze przybędzie. Aby to wszystko sensownie poukładać potrzebujemy większej ramy. Na chwilę obecną brakuje ostatnich dwóch rzeczy z listy - dotrą pewnie za jakieś 2-3 tygodnie. Więc spokojne można zacząć przygotowania do przesiadki. Na razie małe porównanie starego i nowego: Wstępnie zamontowana już kamera do lotów FPV. A odnośnie FPV udało mi się nabyć Quanum DIY FPV Goggle Set with Monitor (KIT) więc będzie o czym pisać jak przybędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mig Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Jeśli te gogle wraz z monitorem kosztują tyle co widzę (22 EUR?) to jest jakaś kosmicznie niska cena. Czekam z niecierpliwością na ich "recenzję" i na dalszy opis rozbudowy (szczególnie jeśli chodzi o zastosowanie sonaru . Czy ta nowa rama ma gotową zaślepkę na kamerę - dobrze widzę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Rama nie ma zaślepki. To zamontowana już kamera do FPV. Tak to wygląda z bliska: W dniu wczorajszym czekała na mnie jeszcze jedna niespodzianka: TELEMETRIA Oględziny były - czas podłączyć. Instalacja praktycznie bezproblemowa. Czyli: w komputerze instaluje się automatycznie pod odpowiednim portem COM - w moim przypadku COM8 APM - wpinamy kabelek który jest w zestawie do portu telemetrii podpinamy "dinksa" sprawdzając dla spokoju ducha czy piny się zgadzają (masa i + ) Podpinamy baterię, podpinamy kabel USB, uruchamiamy Mission Planner Nie łączymy się z APM ! Wybieramy do komunikacji port COM8 i ustawiamy prędkość 57600. W Mission Planer przechodzimy do zakładki 3RD Radio: Klikamy Load Settings. W tym momencie zczytywana jest konfiguracja z urządzenia podłączonego lokalnie do komputera i zdalnego do APM (odpowiednio lewe i prawe okienko). Poprawny odczyt powinien nam dać te same wartości w obu okienkach: Klikamy na Save Settings i.... to wszystko Odłączamy kabel USB od APM, klikamy Connect w Mission Plannerze i cieszymy się działającą telemetrią. Dziś wstępny test zasięgu. Pewnie ze względu na warunki pogodowe APM będzie siedział w domku, a ja w samochodzie z lapkiem zobaczę jak daleko uda mi się odjechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Pewnie nie daleko. Samochód jako klatka faradaya + sciany domu. Lepiej taki test przeprowadzić na otwartym terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Jak Bozia da pogodę to będzie na otwartym terenie. Bozia pogodę dała. Kopter w ogrodzie, na samochodzie przymocowany moduł i przedłużką USB połączony z laptopem. Osiągnięty wynik 1495 m - po drodze 2 linie wysokiego napięcia las i niesprzyjające ukształtowanie terenu. Generalnie ostatni odczyt RSSI przy 1463 metrach to 23%. Dalej droga prowadziła w dół, więc cudów nie było sygnał musiał się urwać. Myślę że spokojnie podczas lotu będzie można uzyskać 2-2,5km. Ale to już praktyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Dziś w skrzynce czekały na mnie : Quanum DIY FPV Goggle Set with Monitor (KIT) Nawiasem mówiąc są aktualnie na stanie ! Wrażenia na szybko: - lekkie - małe w sensie zgrabne Monitor - mile mnie zaskoczył - po podłączeniu na szybko kamery - obraz jak za te pieniądze bardzo dobry. W monitorze można ustawić: jasność, język i tryb 16:9 lub 4:3 W trybie 4:3 obraz wygląda naprawdę fajnie. Jutro postaram się zamontować soczewkę i zobaczę jak to wygląda "z bliska" Ekran faktycznie ma wbudowany tryb "śnieżyca". Na moje oko to wersja 2.1.5 bo wygląda dość efektownie No to tyle zachwytów. Zobaczymy jak będzie z wartością użytkową i jak na całość będą reagowały oczy. A wracając do tematu przewodniego - APM jest w trakcie przesiadki na nową ramę - mam nadzieję że jutro uda mi się wzbić w powietrze na nowej konfiguracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Witam. Wyczerpałem przez wakacje wszystkie powody, żeby odłożyć grzebanie przy kopterze i na koniec sierpnia projekt został skończony. Jak się okazało najwięcej problemów przysporzyło mi takie rozmieszczenie elementów aby nie zagłuszacz sobie GPS`u. Mój 700mW nadajnik został zastąpiony 200mW a sam kompas otrzymał "podkładkę" z podwójną warstwą miedzi jako ekran. Wszystko się udało i bez problemu uzyskuję teraz 10 satelit przy włączonym torze video. Wcześniej było tak, że będąc w domu łapałem bezproblemowo 8-9 satelit. Włączałem video, kopter na dworze i w porywach miałem 5 satelit Poniżej kilka fotek z gotowego koptera. Antena od video jeszcze luzem, ale do lotów jest już przymocowana, więc nic nie lata Wszystko działa prawidłowo. Telemetria - OK. OSD - OK Postaram się dodać krótki filmik z lotu. Zostało jeszcze podpiąć sonar i.... nauczyć się latać FPV Przesiadka na nową ramę nie zmieniła za wiele w charakterystyce lotu. Przybyło na pewno troszkę gramów do udźwignięcia - no ale stara rama by tego nie pomieściła. Więc w tym zakresie trzeba było się przyzwyczaić że kopter nie jest już tak zrywny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 W swoim APM mam dokładnie to samo z "łapaniem" satelit. Dużo zależy od pory dnia i http://www.n3kl.org/sun/noaa.html W okolicach pory południowej zazwyczaj jest najgorzej, niezależnie od pogody. Pozostaje wówczas latać w trybie ATTI. Bardzo ciekaw jestem Twoich rezultatów latania z podpiętym sonarem do APM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Znaczy aż takich problemów nie mam.przy wyłączonym video - czyli standardowo sam apm+telemetria satelity łapie praktycznie od ręki - max 30 sekund dla 8 satelit w bardzo kiepską pogodę (100% zachmurzenie i gruba warstwa chmur). W sumie największe zakłócenia generowała kamera! a nie nadajnik. Przy małym zachmurzeniu - można powiedzieć słonecznej pogodzie z włączonym video stabilnie utrzymuje 10 satelit. Jeśli odlecę od domu to wtedy oscyluje od 10 w górę. nigdy poniżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellukasz Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Mam pytanie dot. ogólnie autopilota: jaka jest różnica miedzy uBlox LEA, a uBlox NEO??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 uBlox LEA odbiera w przeciwieństwie do serii NEO, system GLONASS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellukasz Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 a tak na polskie nasze warunki ma to znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitar Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Stary temat ale się podepnę bo wszystko jak najbardziej związane z APM Wczoraj zaliczyłem kreta z 20m, na szczęście a może na nie szczęście rozwaliłem tylko GPS, kopter wbił się w pole do góry nogami. stało się to gdy przełączyłem z trybu follow me na tryb stabilize, silniki po prostu zgasły. W domu sprawdziłem logi, bo cała elektronika dalej działała, silniki też. Okazało się ,że po lataniu manualnym gdy przełączyłem się na tryb "follow me" przez przypadek dałem przepustnicę na 0. Wszystko było pięknie do momentu przejścia w tryb stabilizacji. Wina ewidentnie moja, ale mam pytanie. Czy jest możliwość ustawiania w APM aby silniki nigdy nie wyłączyły się gdy kopter jest ponad ziemią? Czyli miało by to tak działać ,że gdy jestem w powietrzu i dam gaz na 0 to ciąg zejdzie np do minimum 30% do momentu zetknięcia z ziemią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellukasz Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Próbowałem dziś ustawić turnigy 9X pod quadrocopter, ale nie udaje mi się przyporządkować i zmiksować przełączników do ustawiania trybów lotu. Czy ktoś mi w tym pomoże? Udało mi się dodać przełącznik gear na 5 kanale. I działa to w ten sposób, że przełączam nim pomiędzy flight modes 1, a flight modes 6. Ale chciałem domiksować do tego przełącznik trójpozycyjny, żebym mógł nim wybierać jeden z trybów: stabilize, auto, loiter. A tym dwupozycyjnym, który już dział, chciałbym przełączać na rtl. Nie mogę domiksować tego 3-poz. Co prawda prosto można dodać do tego 5 kanału pokrętło na aparaturze, zamiast przełącznika i wtedy można przełączać pomiędzy wszystkimi flight modes, ale jest to płynne i ciężko o ustalić dany tryb szybko jak jest płynny ruch pokrętła. Na 5 kanale mam GEAR i tak jak wyżej napisałem przełącza on te 2 tryby lotu. Jak miksuje GEAR z PITCH (sprawdzałem w DISPLAY i te kanały działają), gear jako master i pitch jako slave to przełączanie gear powoduje ruch w kanale pitch (na pasku). A odwrotnie już nie. I też nie mam pojęcia czemu tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi