Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie do mądrzejszych:

W tym modelu silnik pracują przeciwbieżnie. Ale, czy kierunek obrotów ma znaczenie? I jakie? Nie znalazłem żadnych wytycznych....

Opublikowano

W temacie kierunku obrotów nie powiem słowa, ale za to wspomnę, iż miałem dziś przyjemność zobaczyć zarówno Piaggio , jak i pozostałem modeleTomasza.

 

Piaggio jest w rzeczywistości większy niż wydawał mi się na zdjęciach, ale przede wszystkim tak go "wychuchał", wrzucił do niego tyle rożnych fajnych patentów i elektroniki, co ja ja do swoich wszystkich modeli razem wziętych.

Sam lubię bardziej akrobaty, ale to Piaggio, to prawdziwe cudeńko.

Czekam czwartkowego oblotu i trzymam kciuki !

 

Poza tym zazdroszczę pomieszczenia do oddawania się pasji modelarskiej - jest tam chyba wszystko o czym można zamarzyć :)

Opublikowano

Andrzeju, dziękuję. Ale co do obrotów, to ciekawi mnie strumień zaśmigłowy. Powierzchnia SK jest mała, zatem zapewne konstruktor przewidywał wpływ strumienia zaśmigłowego na skuteczność SK. Stąd moje pytanie, jaki kierunek obrotów będzie skuteczniej działał na SK? 

 

Ja niestety nie potrafię sobie tego zwizualizować.

Opublikowano

tu chyba nie ma jakichs sztywnych regol.... szczegolnie co do steru kierunku, u ciebie ster wysokosci jest wyzej co moze miec jakis zwiazek z kierunkiem obrotu silnikow, wyjdzie w praniu - jakos tak intuicyjnie wolal bym zeby smigla krecily sie na zewnatrz... 

Opublikowano

Gdzieś widziałem taką symulację, ale nie mogę jej znaleźć. Źe w zależności od kierunku obrotów strumień zaśmigłowy albo idzie do kadłuba, albo od kadłuba.

Opublikowano

Gdzieś widziałem taką symulację, ale nie mogę jej znaleźć. Źe w zależności od kierunku obrotów strumień zaśmigłowy albo idzie do kadłuba, albo od kadłuba.

 

to by sie zgadzalo z moja intuicja, choc dalej efekt bedzie dla steru wysokosci nie kierunku

Opublikowano

Zamykamy kadłub. Co zostało źle zrobione, zostanie źle zrobione. W środku niedostępnym

 

 

.14477840689_109dc2c08a_z.jpgDSCN7684 by TeBeWAW, on Flickr

 

Podsumowując, to kadłub jest w zasadzie laminatem. Wewnetrzna warstwa z depronu 6mm, zewnętrzna z czarnego EPP 10/6mm. 

Opublikowano

On ma rzeczywiście jakiś taki smutny wyraz twarzy. Muszę przed oblotem dodać mu optymizmu  ;)

 

Naklej wydrukowane szczęki rękina na dziobie. przez kanardy wygląda jak rekin młot.

post-7718-0-22339100-1405491430.jpg

 

I jeszcze ostatni film przed oblotem. Oglądać z dźwiękiem.

 

 

Co to tak gra na początku. Mógłbyś zrobić muzykę z tego :) Jak tu

Opublikowano

W docelowym modelu wszystkie cięgna w ogonie będą ukryte.


Naklej wydrukowane szczęki rękina na dziobie. przez kanardy wygląda jak rekin młot.

 

 

Piaggio nawet zrobiło prototyp drona, który nazwało "Rekin Młot" (Hammerhead).

 

http://p1hh.piaggioaero.com/

Opublikowano

To jest wersja morska jak mi się zdaje. :)

 Nie.

"The P.1HH HammerHead UAS Mission Management System is based on Selex ES skyISTAR® innovative technology, which redefines the concept of patrolling and ISR missions, to encompass threats that range from terrorist attacks to illegal immigration, as well as protection of Exclusive Economic Zones (EEZ), infrastructures and critical sites."

Opublikowano

Masz stanowczo za duże wychylenia steru wysokości. Zmień połączenie na wyższy otwór w dźwigni steru. Najlepiej na pierwszy od góry.

Opublikowano

Krzysztofie, tak duże wychylenia steru do oblotu są ustawione specjalnie. Ze względu na brak danych co do prawidłowego środka ciężkości modelu - oraz braku danych o kącie natarcia skrzydła przedniego - ustawiłem na oblot tak duże wychylenia SK, "żeby w razie czego mi nie brakło". Jeśli oblot się powiedzie i uda się wyregulować model, to oczywiście wychylenia SK zostaną zmniejszone do "normalnych".

Opublikowano

Duże wychylenia SW przydadzą się jedynie jeśli SC będziesz miał za bardzo z przodu. Przy tylnym wyważeniu lekki ruch SW i model będzie stawał dęba.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.