Skocz do zawartości

Piaggio Aero MPA 1:8


Rekomendowane odpowiedzi

Gratuluję udanego oblotu! Bardzo mi się podobał start i poszukiwanie właściwego kierunku  ;)  Do lądowania przydały by się kalpy albo hamulce, model ma niezłą doskonałość. Podobnie mam z moim TOTO-7, który przy lądowaniu niesie się jak diabli i ani myśli przyziemić. 

 

Rafał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładna analiza zdjęć z kamery pokładowej pozwoliła mi odkryć pewne nieprawidłowości w działaniu sztucznej inteligencji pokładowej podczas startu  ;)

Następne loty w sobotę (zgodnie z prognozami) - mam nadzieję, że będzie lepiej. Może zdążę dorobić klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję!

Po obejrzeniu filmu mam jeden wniosek: sterowane przednie kółko na takiej trawie daje jedynie tyle, że przy starcie otarłeś glebę i jednym i drugim skrzydłem. Ze względu na nietypową konstrukcję samolotu będzie ciężko poprawnie wystartować z trawy. Goleń podwozia przedniego jest krotka i zawsze będziesz haczył skrzydłami. I tak z głupia frant przyszły mi do głowy dwie rzeczy, po pierwsze jakieś mini płozy pod skrzydłami lub zabezpieczenie pianki, a po drugie, podwójne przednie podwozie, jak np w  Boeingu 737. Oczywiście, na asfalcie problem będzie marginalny.

Takie podwozie:

http://www.polot.net/samoloty/erj170/konstr5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wniosek: sterowane przednie kółko na takiej trawie daje jedynie tyle, że przy starcie otarłeś glebę i jednym i drugim skrzydłem. Ze względu na nietypową konstrukcję samolotu będzie ciężko poprawnie wystartować z trawy.[...] Goleń podwozia przedniego jest krotka i zawsze będziesz haczył skrzydłami.

Bartek, czy możesz to jakoś rozwinąć? Tzn. związek między przednia golenią a haczeniem skrzydłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, przednie podwozie i tak zamierzam wymienić, bo podczas jego produkcji popełniłem błąd i mam teraz luzy... Ale nie za bardzo rozumiem, dlaczego podwójne podwozie ma być lepsze niż pojedyncze? Myślałem natomiast o amortyzowanym przednim podwoziu, bo jest ono mało obciążone i dziób podskakuje. Chętnie wysłucham wszelkich sugestii.

 

A co do startu... w piątek kolejne loty i wszystko wskazuje na to, że będzie lepiej. Uważni obserwatorzy pierwszego filmu (z kamery pokładowej) zapewne zorientują się dlaczego. Polecam odtworzyć początek w zwolnionym tempie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak na chłopski rozum, silniki w tym modelu podczas rozbiegu dociskają nos modelu do ziemi, a nie jak przy silniku z przodu i tylnym kółku ciągną do góry. Przy każdym skręcie efekt jest taki:

 

Podwójne koło z przodu zapobiega takiej akcji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.