TeBe Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 Z wysokiego pułapu zacząłeś lądowanie... Bo nie ma klap i jest szybki. Nie doceniłem prędkości. Muszę się go jeszcze nauczyć.
zbjanik Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Tomasz- gratulacje! Udowodniłeś, że da się do przodu, czyli normalnie, oraz tyłem do przodu równocześnie. A zasuwa jak mały odrzutowiec. Super!
awot Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Gratuluję udanego oblotu! Bardzo mi się podobał start i poszukiwanie właściwego kierunku Do lądowania przydały by się kalpy albo hamulce, model ma niezłą doskonałość. Podobnie mam z moim TOTO-7, który przy lądowaniu niesie się jak diabli i ani myśli przyziemić. Rafał.
TeBe Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Opublikowano 2 Marca 2015 Dokładna analiza zdjęć z kamery pokładowej pozwoliła mi odkryć pewne nieprawidłowości w działaniu sztucznej inteligencji pokładowej podczas startu Następne loty w sobotę (zgodnie z prognozami) - mam nadzieję, że będzie lepiej. Może zdążę dorobić klapy.
dukeroger Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 niezle niezle - gratulacje, pozno to ladowanie zaczales
Alex Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Gratuluję oblotu. Lubię takie nietypowe konstrukcje. Niekiedy wymagają opanowania nowych umiejętności pilotażu.
302_Osh Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Gratuluję! Po obejrzeniu filmu mam jeden wniosek: sterowane przednie kółko na takiej trawie daje jedynie tyle, że przy starcie otarłeś glebę i jednym i drugim skrzydłem. Ze względu na nietypową konstrukcję samolotu będzie ciężko poprawnie wystartować z trawy. Goleń podwozia przedniego jest krotka i zawsze będziesz haczył skrzydłami. I tak z głupia frant przyszły mi do głowy dwie rzeczy, po pierwsze jakieś mini płozy pod skrzydłami lub zabezpieczenie pianki, a po drugie, podwójne przednie podwozie, jak np w Boeingu 737. Oczywiście, na asfalcie problem będzie marginalny. Takie podwozie: http://www.polot.net/samoloty/erj170/konstr5.jpg
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 ... wniosek: sterowane przednie kółko na takiej trawie daje jedynie tyle, że przy starcie otarłeś glebę i jednym i drugim skrzydłem. Ze względu na nietypową konstrukcję samolotu będzie ciężko poprawnie wystartować z trawy.[...] Goleń podwozia przedniego jest krotka i zawsze będziesz haczył skrzydłami. Bartek, czy możesz to jakoś rozwinąć? Tzn. związek między przednia golenią a haczeniem skrzydłami.
TeBe Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Hmm, przednie podwozie i tak zamierzam wymienić, bo podczas jego produkcji popełniłem błąd i mam teraz luzy... Ale nie za bardzo rozumiem, dlaczego podwójne podwozie ma być lepsze niż pojedyncze? Myślałem natomiast o amortyzowanym przednim podwoziu, bo jest ono mało obciążone i dziób podskakuje. Chętnie wysłucham wszelkich sugestii. A co do startu... w piątek kolejne loty i wszystko wskazuje na to, że będzie lepiej. Uważni obserwatorzy pierwszego filmu (z kamery pokładowej) zapewne zorientują się dlaczego. Polecam odtworzyć początek w zwolnionym tempie.
302_Osh Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 No tak na chłopski rozum, silniki w tym modelu podczas rozbiegu dociskają nos modelu do ziemi, a nie jak przy silniku z przodu i tylnym kółku ciągną do góry. Przy każdym skręcie efekt jest taki: Podwójne koło z przodu zapobiega takiej akcji. 1
sławek Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Ster wysokości był "luzem" ? A co do podwozia -efekt "trójkołowca" może zmniejszyć przesunięcie podwozia głównego bliżej SC ale to jeszcze bardziej zmniejszy nacisk na przednie kółko... niema co tu zmieniać.
TeBe Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Sławku, dobrze przyuważyłeś, ale to nie luz SW, tylko efekt działania źle ustawionego autopilota/stabilizatora.
302_Osh Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 No i jakby nie patrzeć i nie kombinować, żeby zaprzeczyć moim rewelacjom na temat podwozia, to chyba załatwia temat: http://i.ytimg.com/vi/0ba3-OhzFEU/maxresdefault.jpg
TeBe Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Ech, chyba mi wena siadła. Podrzućcie jakiś pomysł na skrętne podwozie amortyzowane do zrobienia bez spawania i toczenia? Mam drut fi4.
Tomek Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 W każdym trenerku masz takie ,wygięte tylko plus orczyk ze śrubką W mojej iskrze zerknij też samoróbka.
TeBe Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Drut fi4 to żadna amortyzacja przy modelu 1650g. Chcę zrobić wahacz na sprężynce :-)
dukeroger Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 np: wariant1: http://www.epf.com.tw/gallery.php?id=87 wariant2: http://www.epf.com.tw/gallery.php?id=85 zapytaj wojka googla o suspended rc landing gear i od propozycji zakreci ci sie w glowie
TeBe Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Piotrze, kupić to wiem. Ale chcę coś samemu wystrugać. Dobra, jutro będzie
Rekomendowane odpowiedzi