Skocz do zawartości

Wicherek 10D relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Mam swoje przemyślenia ale wolę się upewnić  ;)

 

Na razie tyle, czekam na odpowiedzi  ;)

Wiesz, mało to zachęcające do produkowania się z odpowiedziami na liczne pytania.

Może zechcesz ujawnić swoje przemyślenia a koledzy podpowiedzą czy idziesz w złą czy dobrą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiasy ok sam je używałem   ale mocowanie  bowdena,i popychacz z drutu stalowego!!  -z węgla  powinien być!! -taki drut to zbędna waga    .lub kupić bowden np taki http://http://abc-rc.pl/p/112/640/bowden-wzmocniony-1mb-mp-jet-3004--bowdeny-linki-i-osprzet-do-nich-akcesoria-modelarskie-drobnica.html  a montaż jego na orczykach steru i serwa poprzez wygięcie go w "zetke"

 "mocowanie bowdena można zastąpić wkładką z kostki elektrycznej przy wersji z popychaczem zamiast bowdena

Drut na podwozie i kółka  ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój koszyk:  

 

ABC-RC Modele RC - sklep modelarski RC - modele samoloty RC - hurt.pdf

Jak pisałem wcześniej silnik, regiel i pakiet dokupię później  :P  

 

Są też pierwsze materiały do budowy wicherka z tradycyjnej konstrukcji listewkowo - sklejkowej  ;)

 

PS. dzięki za rady  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, zapomniałem wspomnieć że piastę kupiłem do śmigieł, które kupiłem wcześniej ;) . Pierwsza piasta się zgubiła więc przerzuciłem się na Prop-Saver który leżał w szufladzie. 

A śmigieł mam na razie pod dostatkiem  :P. Dorzucę jeszcze kilka magnesów neodymowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku czasu postępy niewielkie, ale jednak są  ;).

 

Wstępnie wycięty i przeszlifowany statecznik pionowy. Zdecydowałem się na ten kształt, ponieważ to oryginał z planów W10 s. Nie wie jeszcze jak go zamocuję (ma być odejmowany)

post-14749-0-42909700-1399730915_thumb.jpg

 

Kolejne wzmocnienie przy wrędze silnikowej, tym razem niewielkie  ;)

post-14749-0-69924100-1399731001_thumb.jpg

 

wzmocnienie podłogi w miejscu mocowania SK 

post-14749-0-11132700-1399731061_thumb.jpg

 

Wzmocnienie do mocowania podwozia

post-14749-0-59546100-1399731154_thumb.jpg

 

 

 

 

Po doklejeniu podłogi kadłuba  jak dokręcisz serwo? Jak zapniesz popychacz? Jak nie masz miejsca to trzeba było te 2 serwa ułożyć jedno za drugim - - albo ukośnie //  wtedy byś miał wszystko na wieszchu

 

W tym miejscu nie będzie podłogi, tylko pokrywa mocowana na magnesy  ;)

post-14749-0-68859900-1399731500_thumb.jpg

 

Całość została wstępnie przeszlifowana

 

Co do magnesów, czy takie się nadadzą? Chodzi mi o mocowanie pokryw  ;)

http://abc-rc.pl/p/8/904/magnes-5x5x1mm-n50-neodymowy-wzmocniony--inne-materialy-konstrukcyjne.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienie do mocowania podwozia

attachicon.gifDSC_0228.jpg

Te belki wzmacniające kadłub - są ponacinane? Depron na tej wysokości od wewnątrz sprawia wrażenie poharatanego. Dobrze widzę?

 

Co do magnesów, czy takie się nadadzą? Chodzi mi o mocowanie pokryw  ;)

http://abc-rc.pl/p/8/904/magnes-5x5x1mm-n50-neodymowy-wzmocniony--inne-materialy-konstrukcyjne.html

Zależy jakiej wagi jest pokrywa. Jeśli będzie z samego depronu to moim zdaniem nawet jeden taki magnes wystarczy (z drugiej strony - na kołki).

Ale daj dwa, na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Te belki wzmacniające kadłub - są ponacinane? Depron na tej wysokości od wewnątrz sprawia wrażenie poharatanego. Dobrze widzę?

Wiem, konstrukcja w tym miejscu jest zbyt wiotka - trochę tego nie przemyślałem  ;)

Po wstawieniu podwozia wkleję w burty depron 3mm (może się nie rozleci  :P )

Ten samolot to prototyp ;)

Na pewno będzie jeszcze drugi egzemplarz wykonany lepiej, dokładniej itp.  ;)

 

Tym czasem znów niewielkie postępy

 

wstępnie wycięty i przymierzony statecznik poziomy (śmigło bez komentarza)

post-14749-0-37354400-1399802209_thumb.jpg

 

wzorowałem się tym

12-11-12-13.jpg

 

nowe węższe ścianki (silnik by się nie zmieścił ;) )

post-14749-0-37459700-1399802271_thumb.jpg

 

przy okazji widać wklejony kawałek pokrywy 

post-14749-0-56313700-1399802335_thumb.jpg

 

Z racji tego że części zamawiam dopiero we wtorek, postanowiłem zwolnić i lepiej dopracować poszczególne elementy  ;)

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kawałki nie są konieczne, nie musi ich być.

 

ale będą pięknie wyglądać  ;)

 

tym czasem...

 

statecznik poziomy się klei 

post-14749-0-21985600-1399819492_thumb.jpg

 

I mam górną część kadłuba 

post-14749-0-63865100-1399819584_thumb.jpg

 

Zaczynam też przymierzać się o skrzydła  :)

 

w zaznaczonym miejscu będzie listewka sosnowa 2x8

post-14749-0-38182100-1399819793_thumb.jpg

 

planuję skrzydła po 8 wręg, każde po 60 co długości 

 

dwie połówki łączone na zakładkę, mniej więcej w ten sposób  ;)

post-14749-0-35406800-1399821008.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Twój zapał do robienia żeberek z depronu.

Zrobiłbyś to skrzydło w kfm3 ze wzmocnieniem z rurki węglowej. Wznios skrzydła zrobiłbyś wygiętym gwoździem w V włożonym w rurkę. Styk zalepiłbyś soudalem pieniącym. W 3 godziny miałbyś gotowe skrzydło.

Z czekaniem 2 godziny na wyschnięcie soudalu.

Ale jak tak chcesz to zrób V ze sklejki sklej nią dźwigary a skrzydła na styk, nie na zakładkę. Mam nadzieję, że ten wznios to taki specjalnie przerysowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, konstrukcja w tym miejscu jest zbyt wiotka - trochę tego nie przemyślałem  ;)

Po wstawieniu podwozia wkleję w burty depron 3mm (może się nie rozleci  :P )

Wtedy sens tracą podłużnice sosnowe. To one chyba mają wzmacniać, a nie kolejne warstwy depronu. Podklej podłużnice 5-6cm odcinkami sosny o takim samym przekroju jak podłużnice. Dobrze byłoby pamiętać o pocienieniu ich końców dla uniknięcia karbu.

 

W każdym egzemplarzu, również w prototypie warto unikać błędów, zwłaszcza jeśli o nich wiesz i łatwo można je poprawić.

 

 

nowe węższe ścianki (silnik by się nie zmieścił ;) )

To będzie bardzo delikatny element w miejscu narażonym na wszelkie udary. Albo zrezygnuj albo zrób z 3mm balsy i naklej na boki kadłuba z 1-2cm zakładką. Będziesz miał przód  na długości silnika trochę szerszy (nie będzie raziło, bo tak jest często w samolotach), zyskasz mocniejszą konstrukcję nosa, większą komorę silnika, większą łatwość zrobienia w tych balsowych elementach otworów chłodzenia itd. Przejście tych balsowych boczków w depronowe boki kadłuba możesz zrobic płynne (szpachla, sfazowanie balsy, najlepiej kombinacja w/w, itd.)

 

Łączenie skrzydeł - jak radzi Robert - koniecznie z V-łącznikiem sklejkowym po obu stronach dźwigara. Również tu pamiętaj o unikaniu karbu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To będzie bardzo delikatny element w miejscu narażonym na wszelkie udary. Albo zrezygnuj albo zrób z 3mm balsy i naklej na boki kadłuba z 1-2cm zakładką.

To ma służyć tylko do ozdoby  ;), jak się połamią to z nich zrezygnuję 

Myślałem nad zrobieniem tego elementu ze sklejki ''cytrusowej'' ale stwierdziłem że nie ma to sensu (wiem że głupie  ;))

 

 

 

Podklej podłużnice 5-6cm odcinkami sosny o takim samym przekroju jak podłużnice. Dobrze byłoby pamiętać o pocienieniu ich końców dla uniknięcia karbu.

 

Zgodnie z radą wleję podłużnice, ale po tym jak dostanę podwozie (około czwartku), teraz wyszło by ''na oko''  ;)

 

 

a w tym czasie........

 

statecznik poziomy prawie gotowy 

post-14749-0-92803700-1399900490_thumb.jpg

 

 

co wo wręg na razie mam jeszcze dużo zapału ;)

post-14749-0-63670200-1399900510_thumb.jpg

 

co myślicie o tym: http://abc-rc.pl/p/8/1939/tasma-do-oklejania-modeli-47mm-czerwona-inne-materialy-konstrukcyjne.html

 

czym różnie się od zwykłej taśmy pakowej?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie taśma zbrojona siateczką nylonową -konstrukcyjnie fajna ale estetycznie już mniej i jest znacznie cięższa .Do kupienia w każdym budowlanym :)

Ster wydaje mi się za mały  -   to był projekt z czasów gdy nie było (lub była niedostępna) aparatura proporcjonalna  a w ówczesnych radiach było tylko wychylenie na "max"  w trybie on-off i dla tego za pewnie  ster wysokości jest tak mały...  jeśli mnie pamięć nie myli w wersji na uwięzi gdzie sterowanie jest "analogowe"  ster był powiększony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąłeś żeberka skrzydła z offsetem na grubość poszycia?

 

Żeberka są wykonane według tego schematu

 

post-14749-0-50031100-1399920662_thumb.jpg

 

 

 

Ster wydaje mi się za mały  -   to był projekt z czasów gdy nie było (lub była niedostępna) aparatura proporcjonalna  a w ówczesnych radiach było tylko wychylenie na "max"  w trybie on-off i dla tego za pewnie  ster wysokości jest tak mały...  jeśli mnie pamięć nie myli w wersji na uwięzi gdzie sterowanie jest "analogowe"  ster był powiększony.

 

SK będzie odejmowany z możliwością wymiany  :)

 

Czytałem o tym, ale dzięki za zwrócenie uwagi  ;)

 

 

 

To prawdopodobnie taśma zbrojona siateczką nylonową -konstrukcyjnie fajna ale estetycznie już mniej i jest znacznie cięższa .Do kupienia w każdym budowlanym  :)

 

Więc oklejamy tradycyjnie - taśmą pakową

Mogę zdradzić, że będzie w barwach narodowych (ale bez przesady)  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zbudowałem z podkładów model STS bez żadnych wzmocnień. Dokładnie tak jak w instrukcji http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=354237.

 

Doskonała zabawa takim modelem, do nauki latania wręcz  idealny.

 

post-13455-0-50917700-1400006851.jpg

 

Przeżył wiele kretów, latał z kamerką FlyCamOne. Teraz buduję takiego samego o trochę większej rozpiętości.

 

Wymiary:

 

Długość 715 mm

 

Rozpiętość 995 mm

 

Waga gotowego do lotu z pakietem 3S 1300 około 450g.

 

Dlatego myślę o budowie z depronu Wicherka 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.