Gacper Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2015 Właśnie sobie pokołowałem po domu, jak na brak kółka ogonowego, to poszło świetnie.
Gacper Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2015 Kółka zrobiłem w ten sposób: Wziąłem nakrętkę od nałęczowianki i zrobiłem w niej dziurkę. Następnie wyciąłem kółko z depronu 3mm, w tym też zrobiłem dziurkę tym razem wzmacniając ją zwiniętym w rolkę kawałkiem słomki. Nakrętkę zamknąłem kółkiem z depronu. Potem wyciąłem większe kółka z depronu 6mm, wyciąłem w nich dziury o wielkości nakrętki i tak zrobiłem opony, po czym obkleiłem boki powstałych kół papierem. 1
modelarz115 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Pięknie wyszły, teraz tylko na czarno pędzelkiem bieżnik pomalować :-)
Gacper Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 Znowu zamknąłem dół. Teraz tylko przymocować skrzydła, zrobić osłonkę silnika, przednią szybę i można lecieć. 1
robertus Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Pakiet wyszedł Ci pod skrzydłem. Wyważałeś ten samolot?
japko95 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Dziób ma do tego stosunkowo krótki, a wożenie ołowiu mija się z celem w modelu do nauki (większe obciążenie powierzchni).
Gacper Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 Zanim wyciąłem dziurę na pakiet, pozważałem gdzie by go umieścić, żeby środek ciężkości był w miejscu gdzie prawdopodobnie będzie środek siły nośnej skrzydeł więc... Tak, wyważałem. Dziób ma do tego stosunkowo krótki, a wożenie ołowiu mija się z celem w modelu do nauki (większe obciążenie powierzchni). To nie jest model do nauki latania. Już umiem latać, a robienie tak skomplikowanego modelu do nauki i tak mijałoby się z celem. Nawet jeśli teraz to jest czołg. Do tego są EPPki.
robertus Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Zanim wyciąłem dziurę na pakiet, pozważałem gdzie by go umieścić, żeby środek ciężkości był w miejscu gdzie prawdopodobnie będzie środek siły nośnej skrzydeł więc... Tak, wyważałem. Rozumiem zatem, że silnik i śmigło równoważy Ci wagę ogona. Trochę dziwnie, ale może tak jest.
Gacper Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 Właśnie zważyłem całość i wyszło mi 434g. To dużo czy mało?
robertus Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Przy 105cm rozpiętości to mało. Jakie Ci wychodzi obciążenie skrzydła?
Gacper Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 Przy 105cm rozpiętości to mało. Jakie Ci wychodzi obciążenie skrzydła? Jeśli dobrze rozumiem, to 2.89 g.
PiotrEryk Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Chciałbyś, latałby jak piórko,obciążenie to stosunek masy modelu w gramach do powierzchni nośnej, czyli skrzydeł w decymetrach kwadratowych. 434g podziel przez powierzchnię skrzydeł. Masz rozpiętość 10,5 decymetra dla ułatwienia.
Gacper Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 Wiem co to jest obciążenie powierzchni nośnej i nie musi mi Pan tego tak dosadnie tłumaczyć. Podałem obciążenie w g/cm2 1
PiotrEryk Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Przepraszam, w takim razie brakuje tylko porządnie opisanych jednostek, z reguły w modelarstwie podaje się w g/dm2, Stąd mój komentarz. 2,89g/cm2 niedobrze , ale jak przeliczysz jeszcze raz, będzie lepiej. No i nie Pan, Piotrek jestem. 1
Gacper Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2015 Już Prawie skończyłem. Właściwie, to została już tylko osłona silnika, z którą mam problem. No i oczywiście kalibracja. Tutaj prosiłbym o pomoc. Po pierwsze, dokładne wyważanie. Po drugie, skłon i wykłon (jeśli dobrze zrozumiałem, skłon lekko w dół, wykłon lekko w prawo). Poza tym, wychylenia sterów, i to by było na tyle. Zacznę ładować akumulatory i może jutro zrobię oblot, jak pogoda dopisze. Oto brudna szybka i trzymajdełka do gumki do skrzydeł
MZWBPiotr Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Nie za krotkie te kołki? Coś niestety o tym juz wiem :/ Zrob dluzsze
robertus Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Już go wyważałeś więc skąd ta niepewność?
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Mnie trochę niepokoją te kołki tkwiące w piance. Licho to wygląda. Wiem, że od tyłu jest trochę drewienka, ale coś mi się widzi, że jest to dość słabe przeciwko siłom wyrywającym. Wyważenie Nie wiem czy chcesz gotowej wartości, na którą masz ustawić, czy podać Ci metodę ustalania? Jak chcesz gotowca (eech ) to ustaw SC na 1/3 cięciwy przy kadłubie, a do oblotu przesuń jeszcze do przodu kilka procent. Lepiej zrobić ciężki na nos, niż na ogon. Skłon wykłon - 2 do 3st. Wychylenia sterów max 10-15st. w każdą stronę od neutrum. Jeśli 15 to expo co najmniej 50-70%. Jak 10 to expo 50%. Expo nie zaszkodzi. Ja bym na Twoim miejscu SC wykreślił. Trochę pomiarów i chwila liczenia a miałbyś niemalże pewność sukcesu.
Gacper Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2015 Założyłem te skrzydła, złapałem za nie i potrząsnąłem. Nic się nie stało, więc chyba nie ma sensu wyrywać tego wszystkiego?
Rekomendowane odpowiedzi