Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tomasz na zdjeciu widac, ze kadlub Twojego modelu zostal przyciety 'fabrycznie'.

Pod jaki wymiar kolpaka przycina p.Kwarcinski kadlub wersji moto standardowo ? 34mm ?

 

I pytanie do Damiana.

Czy sprawdzales juz wstepnie jak wypada SC przy takim wyposazeniu ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam

Porównałem dwa kadłuby , Kwarcinskiego i kadłub który jest w ofercie pewnej "Firmy "

 

Przody tych kadłubów sa bardzo identyczne.

Jaka jest cena tego Dima Kwarcinskiego?

Pozdrawiam

Opublikowano

A ile waży taki kołpak o średnicy 35 mm?

 

kolpak aluminiowy 34/4.0/8 wazy 11.5 gr.

 

 

A jaka srednice ma wrega silnika z zestawu (dopiero teraz zauwazylem ze jest w zestawie) ?

Opublikowano

Bardzo fajnie Ci to wyszlo.

Krotkie kabelki, brak zlaczy, regler max do przodu, model powinien sie ladnie wywazyc pakietem.

Widac ze bedzie lekko.

 

W srodku kadluba widze odbiornik 6ch Spektrum i krotkie antenki.

Gdzie planujesz go umiescic ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kołpaka " turbo " nie wybrałem, bo wielu modelarzy wskazuje na niską efektywność działania tej " dziury " 

z przodu

Możesz wskazać źródła? Pytam z czystej ciekawości, bo sam często stosuje tego typu rozwiązanie (kołpak z dziurą).

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Że się tak nieśmiało zapytam - to po co te "dziury" we wrędze silnikowej ?  Tak sobie ?

- Jurek

  • Lubię to 1
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Często stosuję kołpaki "turbo" - wtedy naturalną konsekwencją są otwory we wrędze silnikowej. Dla pełnego kołpaka - przepraszam, ale nie rozumiem, dlatego pytam.

-------------

Z sąsiedniej beczki - jeśli kołpak "turbo" nie wystarcza do chłodzenia silnika - to raczej napęd niezbyt szczęśliwie dobrany. Czasami nie można się wycofać z decyzji - wtedy dodatkowe otwory w kadłubie. Zwłaszcza, jeśli przewidujemy latać więcej na silniku niż szybować.

Ostatnio doświadczenia (i trendy) w tym zakresie uległy zmianom. Zalecana temp. akumulatorów to 45-50 stopni, zwłaszcza przy większych prądach. Odchodzi się od kołpaków "turbo", bo kilkusekundowe włączenia silnika nie dostarczają potrzebnej ilości ciepła do utrzymania temperatury akumulatorów wewnątrz kadłuba.

Przepraszam za te dywagacje wokół tematu pięknego modeliku

- Jurek

Opublikowano

Panowie, moje 3 grosze.

Uzywam kolpakow 'turbo' ale juz chyba tylko z lenistwa bo nie chce mi sie ich zmienic na pelny.

Latam kiedy tylko sie da i gdzie sie da. Ile to juz razy zapchalem kolpak do pelna piaskiem bo akurat byla mala gorka piachu w miejscu ladowania.

Ile tego piachu przemielil silnik. Nie wiem i nie chce wiedziec. W zimie zaklejam kolpak i tak tasma izolacyjna co by nie nabic go tym razem do pelna sniegiem. Jesienia, przy duzej wilgotnosci powietrza, przy mzawce czy naprawde chcialbym aby to powietrze chlodzilo silnik. Jesli o mnie chodzi to odpowiedz brzmi nie.

Silnika uzywam tylko do wyciagniecia szybowca w gore. U mnie trwa to max 30s. Moim zdaniem przy moim stylu latania silnik pomaga utrzymac odpowiednia temperature w komorze dla lepszej wydajnosci pakietu (lato mamy krotkie). Przy odpowiednim doborze napedu w modelu szeroko pojetym rekreacyjnym nie ma potrzeby na specjalne chlodzenie. 

Tak, ze jesli ja mialbym sie do czegos przyczepic w tym przypadku chyba tylko do tych otworow w przedniej czesci kadluba.

 

Ot takie moje przemyslenia.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Piszac, ze 'model wywazyl sie na styk' czy masz mozliwosc, przy tym wyposazeniu, przesunac pakiet jeszcze do przodu w strone silnika i jesli tak to o ile ?

 

Zastanawiam sie czy mozna byloby uzyc pakiet o mniejszej pojemnosci / lzejszy bez dodawania dodatkowego balastu przy tym samym wyposazeniu ?

Opublikowano

Dzieki za info.

 

Masa calkowita 976g wydaje sie bardzo dobrym wynikiem. 

 

Wedlug producenta model zostal zaprojektowany pod mase wyposazenia 400-500g i tego nalezalo sie trzymac.

 

Tobie udalo sie zejsc do dolnej granicy tej wartosci przy rozsadnym wyposazeniu (dobalastowac ciezszym pakietem zawsze mozna). Dzieki temu, znajac modele p. Kwarcinskiego, model odwdzieczy sie swietnymi wlasciwosciami lotnymi w swojej klasie.

 

Pytanie zadalem bardziej informacyjnie.

Chcialem sprawdzic czy podana wartosc 400 g jest faktycznie wartoscia dolna przy umieszczeniu standardowego wyposazenia zgodnie z projektem i bez koniecznosci stosowania dodatkowego balastu.

Mysle, ze na podstawie tych informacji potencjalny przyszly klient bedzie wiedzial czego sie spodziewac. Czy moze np pojsc w nieco 'ciezszy' silnik (MVVS 2.0/1120) i lzejszy pakiet np tak popularny w modelach ESA 1300 mAh 30C.

 

 

Czekamy na relacje z oblotu. Powodzenia.

  • Lubię to 2
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Też o takim rozwiązaniu myślałem. MVVS jest silnikiem 36mm. Stąd moje wcześniejsze pytanie (#31).

- Jurek

Opublikowano

Przepraszam, pomylilem sie podajac numer silnika. Tak to jest jak czlowiek w pracy zajmuje sie pisaniem na forum majac pod woda ROV na glebokosci 5500 mtr.

 

Piszac mialem na mysli ten mniejszy silnik MVVS 2.0 1120 ktory jest o 7 gramow ciezszy i nieco krotszy od zastosowanego przez Ciebie. 

 

Juz edytowalem poprzedni post (chociaz chyba nie powinienem, bo Jerzy juz odniosl sie w swoim poscie do silinka MVVS 2.5, przepraszam Jurku za zamieszanie z mojej winy).

 

 

Aczkolwiek tak jak napisal Jerzy ten ciut wiekszy tj 2.5 tez by sie swietnie nadal z pakietem Turnigy 3S1300 mAh 30C o wadze 109 g.

Model wyszedl by rownie lekko, dobrze by sie wywazyl no i to odejscie ...

Opublikowano

Miałem MVVS-a 2,5/1350 I napędzał mojego Easy Glidera, pakiet 3s 2200mAh. Model wznosił się raczej niezbyt szybko a silnik się grzał. Nie miałem kołpaka "turbo".

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.