Sage Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Tomasz na zdjeciu widac, ze kadlub Twojego modelu zostal przyciety 'fabrycznie'. Pod jaki wymiar kolpaka przycina p.Kwarcinski kadlub wersji moto standardowo ? 34mm ? I pytanie do Damiana. Czy sprawdzales juz wstepnie jak wypada SC przy takim wyposazeniu ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Lis Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Witam Porównałem dwa kadłuby , Kwarcinskiego i kadłub który jest w ofercie pewnej "Firmy " Przody tych kadłubów sa bardzo identyczne. Jaka jest cena tego Dima Kwarcinskiego? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 A ile waży taki kołpak o średnicy 35 mm? kolpak aluminiowy 34/4.0/8 wazy 11.5 gr. A jaka srednice ma wrega silnika z zestawu (dopiero teraz zauwazylem ze jest w zestawie) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Kadłub jest obcięty fabrycznie pod kołpak 30mm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Bardzo fajnie Ci to wyszlo. Krotkie kabelki, brak zlaczy, regler max do przodu, model powinien sie ladnie wywazyc pakietem. Widac ze bedzie lekko. W srodku kadluba widze odbiornik 6ch Spektrum i krotkie antenki. Gdzie planujesz go umiescic ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christopher Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Proponuje zastanowić się na kołpakiem TURBO, zdecydowanie poprawi to chłodzenie silnika, otwory boczne w kadłubie to za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Kołpaka " turbo " nie wybrałem, bo wielu modelarzy wskazuje na niską efektywność działania tej " dziury " z przodu Możesz wskazać źródła? Pytam z czystej ciekawości, bo sam często stosuje tego typu rozwiązanie (kołpak z dziurą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Że się tak nieśmiało zapytam - to po co te "dziury" we wrędze silnikowej ? Tak sobie ? - Jurek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Dobre pytanie Jurek Az się sam zastanowiłem po co robiłem kiedyś te otwory.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Często stosuję kołpaki "turbo" - wtedy naturalną konsekwencją są otwory we wrędze silnikowej. Dla pełnego kołpaka - przepraszam, ale nie rozumiem, dlatego pytam. ------------- Z sąsiedniej beczki - jeśli kołpak "turbo" nie wystarcza do chłodzenia silnika - to raczej napęd niezbyt szczęśliwie dobrany. Czasami nie można się wycofać z decyzji - wtedy dodatkowe otwory w kadłubie. Zwłaszcza, jeśli przewidujemy latać więcej na silniku niż szybować. Ostatnio doświadczenia (i trendy) w tym zakresie uległy zmianom. Zalecana temp. akumulatorów to 45-50 stopni, zwłaszcza przy większych prądach. Odchodzi się od kołpaków "turbo", bo kilkusekundowe włączenia silnika nie dostarczają potrzebnej ilości ciepła do utrzymania temperatury akumulatorów wewnątrz kadłuba. Przepraszam za te dywagacje wokół tematu pięknego modeliku - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Panowie, moje 3 grosze. Uzywam kolpakow 'turbo' ale juz chyba tylko z lenistwa bo nie chce mi sie ich zmienic na pelny. Latam kiedy tylko sie da i gdzie sie da. Ile to juz razy zapchalem kolpak do pelna piaskiem bo akurat byla mala gorka piachu w miejscu ladowania. Ile tego piachu przemielil silnik. Nie wiem i nie chce wiedziec. W zimie zaklejam kolpak i tak tasma izolacyjna co by nie nabic go tym razem do pelna sniegiem. Jesienia, przy duzej wilgotnosci powietrza, przy mzawce czy naprawde chcialbym aby to powietrze chlodzilo silnik. Jesli o mnie chodzi to odpowiedz brzmi nie. Silnika uzywam tylko do wyciagniecia szybowca w gore. U mnie trwa to max 30s. Moim zdaniem przy moim stylu latania silnik pomaga utrzymac odpowiednia temperature w komorze dla lepszej wydajnosci pakietu (lato mamy krotkie). Przy odpowiednim doborze napedu w modelu szeroko pojetym rekreacyjnym nie ma potrzeby na specjalne chlodzenie. Tak, ze jesli ja mialbym sie do czegos przyczepic w tym przypadku chyba tylko do tych otworow w przedniej czesci kadluba. Ot takie moje przemyslenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Dzięki ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Damian kiedy odpalasz Dima? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Piszac, ze 'model wywazyl sie na styk' czy masz mozliwosc, przy tym wyposazeniu, przesunac pakiet jeszcze do przodu w strone silnika i jesli tak to o ile ? Zastanawiam sie czy mozna byloby uzyc pakiet o mniejszej pojemnosci / lzejszy bez dodawania dodatkowego balastu przy tym samym wyposazeniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Dzieki za info. Masa calkowita 976g wydaje sie bardzo dobrym wynikiem. Wedlug producenta model zostal zaprojektowany pod mase wyposazenia 400-500g i tego nalezalo sie trzymac. Tobie udalo sie zejsc do dolnej granicy tej wartosci przy rozsadnym wyposazeniu (dobalastowac ciezszym pakietem zawsze mozna). Dzieki temu, znajac modele p. Kwarcinskiego, model odwdzieczy sie swietnymi wlasciwosciami lotnymi w swojej klasie. Pytanie zadalem bardziej informacyjnie. Chcialem sprawdzic czy podana wartosc 400 g jest faktycznie wartoscia dolna przy umieszczeniu standardowego wyposazenia zgodnie z projektem i bez koniecznosci stosowania dodatkowego balastu. Mysle, ze na podstawie tych informacji potencjalny przyszly klient bedzie wiedzial czego sie spodziewac. Czy moze np pojsc w nieco 'ciezszy' silnik (MVVS 2.0/1120) i lzejszy pakiet np tak popularny w modelach ESA 1300 mAh 30C. Czekamy na relacje z oblotu. Powodzenia. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Też o takim rozwiązaniu myślałem. MVVS jest silnikiem 36mm. Stąd moje wcześniejsze pytanie (#31). - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Patrzac na wymiary/ksztalt MVVS 2.0/1120 wydaje mi sie, ze mozna byloby go zmiescic w kadlubie DIM'a ucietym juz pod kolpak 30 mm. http://www.mvvs.cz/docMVVS/el2en.pdf Chodzi mi po glowie ten model z tym wlasnie silnikiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Przepraszam, pomylilem sie podajac numer silnika. Tak to jest jak czlowiek w pracy zajmuje sie pisaniem na forum majac pod woda ROV na glebokosci 5500 mtr. Piszac mialem na mysli ten mniejszy silnik MVVS 2.0 1120 ktory jest o 7 gramow ciezszy i nieco krotszy od zastosowanego przez Ciebie. Juz edytowalem poprzedni post (chociaz chyba nie powinienem, bo Jerzy juz odniosl sie w swoim poscie do silinka MVVS 2.5, przepraszam Jurku za zamieszanie z mojej winy). Aczkolwiek tak jak napisal Jerzy ten ciut wiekszy tj 2.5 tez by sie swietnie nadal z pakietem Turnigy 3S1300 mAh 30C o wadze 109 g. Model wyszedl by rownie lekko, dobrze by sie wywazyl no i to odejscie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Miałem MVVS-a 2,5/1350 I napędzał mojego Easy Glidera, pakiet 3s 2200mAh. Model wznosił się raczej niezbyt szybko a silnik się grzał. Nie miałem kołpaka "turbo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Przyznaje sie do winy i obiecuje poprawe. Przepraszam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi