Skocz do zawartości

PZL P.11c skala 1/5 - spalinowy model w dużym uproszczeniu


Gość horn3t

Rekomendowane odpowiedzi

Razem z moim kolegą planujemy na wiosne budowę dwóch P 24 a do tego czasu trzeba wybrać skale modelu. Do tej pory budowałem niewielkie modele, chciałem się przymierzyć do Twojego, co by wyczuć czy taki duży to nie przesada :lol: Pomyśle nad tym wyjazdem.

Pozdrawiam Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk mój jest mały, jak bym miał więcej kasy i możliwości to robił bym model 2, 500 mm - 3 000 mm  te 2,000 mm to duży kompromis ale daje też frajdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek duży czy mały ma znaczenie ,małe są nerwowe,każdy większy podmuch kąplikuje lot.duże są stabilne można nimi praktycznie latać w każdych warunkach pogody.A jeśli chodzi o nasze szachownice to jak najbardziej się z tobą zgadzam jest multum Polskich pięknych samolotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze indywidualny odbiór wielkości modelu,  jeśli pojadę do Wilczych Lasek to się przekonam czy większe modele mi podchodzą. ^_^

Dodam jeszcze oczywistą oczywistość, że im więcej detali, itd. tym model fajniejszy i można o nim powiedzieć, że ma to coś. U Krzyśka w modelu to widać.

Z ciekawostek tak wygląda P11 po amputacji mordeczki.

post-3617-0-99338300-1469990307_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie, że wszytko jest kwestią gustu i upodobań jak ktoś buduje model pod publikę to wszystkich nie zadowoli. Jestem zdania podobnego, jak Piotr, że większe modele lepiej latają. Trzeba tylko  do swoich warunków i możliwości znaleźć optymalny rozmiar. U mnie samoloty to maks 2,4 m a szybowce 4,2 m.

 

Dziś miałem mniej szczęścia i gorszy dzień przy stracie lekko pogruchotałem P.11 :angry: . Kolega obserwujący i robiący zdjęcia stwierdził że musiałem dostać boczny podmuch pod skrzydło a mała prędkość nie pozwoliła na korektę lotkami co widać na zdjęciu. Wiatru co prawda było dziś nie wiele ale pojawiały się podmuch z różnych stron, ja miałem wrażenie jak by mi lotki działały odwrotnie choć na zdjęciach widać, że wszystko jest ok ???  Jedno jeszcze za mało latam ostatnio samolotami za dużo czasu poświęcone szybowcom, trzeba potrenować na symulatorze i więcej w realu.

 

Straty - podwozie, pogięły się płaskowniki się i popękały owiewki oraz skasowane śmigło. Ale po tym dupnięciu stwierdzam, że model jest mocny statecznik pionowy nie odpadł, skrzydła całe pomimo wątpliwych dźwigarów snapy przy podwoziu nie pękły ;) Do Wilczych naprawię 

post-3269-0-90002800-1469991965_thumb.jpg

post-3269-0-30334700-1469994479_thumb.jpg

post-3269-0-91986100-1469995744_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne zdjęcia!

Wszystkie nity są na swoich miejscach? to znaczy , że nie ma strat. A krążenie szybowcem w kółko jest po prostu nudne...( zaraz mnie zabiją :) )

Nity przeliczone wszystko ok, Krzysiek racja z tym szybowcem, że to nuda troszkę się zaczyna budzenie jak trzeba lądować co jest banale tyle czy dociągnie do lotniska bo nie ma silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam Krzyśki dam nudne  ;)

Szukanie termiki, obcowanie z ptakami szybującymi po niebie, oj wy łobuzy.

Każdy lubi coś innego  :)

szukanie termiki  to po prostu jest przyjemoność, ale kiedy ciebie dopadnie, to ucieczka z takiego komina jest niekiedy prawdziwym wyzwaniem, i tu rzeczywiście kończy się nuda ,a jak wylądujesz   to rzeczywiście miałeś szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybowcem można i poszaleć ale wracając do tematu ma ktoś pomysł czym zabezpieczyć płozę ogonowa z duralu na czas startów i lądowań z betonowego pasa? guma, sklejka ....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.