Skocz do zawartości

PZL P.11c skala 1/5 - spalinowy model w dużym uproszczeniu


Gość horn3t
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Krzychu może jakiś patent z dokładanym na płozę maleńkim kółkiem. Tylko na starty z betonu i asfaltu.

Guma będzie miała spore tarcie a sklejka szybko się zeszlifuje.

Takie nasuwane kółeczko fi 5-10mm za bardzo nie będzie widać wystarczy żeby płoza uniosła się na nim 2-3mm nad pas. A i masy na ogonie nie przybędzie za wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden współczesny samolot komunikacyjny czy wojskowy bez takiej elektronicznej protezy już nie poleci.

A film trochę nie z tej kategorii, PZL to raczej nie szybowiec chyba.

PZL jest wrażliwy na "podwianie" o czym Kolega się przekonał. Więc starty i lądowania jak najbliżej osi wiatru.

 

 

post-5634-0-59001700-1470379273.jpg

 

klatka z filmu model szedł równo do lądowania, aż trafił na taki "podwiew"  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film dla urozmaicenia teamu bo go lubię i fajnie wspominam ten dzień ;) a szybowce kiedyś to był pierwszy krok kariery lotniczej pilota ;)

 

Krzysiek jak się przyklei to będzie jak to mówią pokaz statyczny ;)

 

Nie mam nic do tego filmu jest ok - chodziło mi tylko o argumentację - kojarzenie latania na silnym wietrze modelem PZL-a. Ale wspomnienia -rozumiem    :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jest taki, ze samolotami latam kiepsko bo mało i w dobrych warunkach. :D Słaby start został początkowo przypisany bocznemu podmuchowi co sugerował mój  kolega. Ja to czułem inaczej i bardzo mnie męczyło to zdarzenie bo z wiatrem nie z takich opresji wychodziłem,ale kiedyś musi być ten 1 raz porażki.

Sprawdzając cały model i przygotowując do następnych lotów doszedłem co było przyczyną dziwnego jak dla mnie zachowania modelu przy starcie,  nie wchodząc w szczegóły chodzi odwrotne ustawienie różnicowości wychyleń lotek i tyle. Ucieszyłem się że to odkryłem a dodatkowo potwierdziły to zdjęcia. Następny fakt, że to moja wina i trzeba dwa razy wszystko sprawdzać i to w domu a nie na lotnisku.

Nie  miałem zamiaru tego opisywać bo jak dla mnie jest mało istotne ale zostałem sprowokowany do opisania tego dla jasności sprawy.

 

A czemu wtrącam wątki szybowcowe bo latam nimi dużo i często w bardzo trudnych warunkach i jak napisał to Piotr P.K czasami jest to walka o przetrwanie uczaca pokory do natury.

Śledzę wszystkie istotne opisy związane z modelami które bardzo mi pomogły do wstępnego ustawienia modelu i dziękuję wszystkim co mi pomogli podając swoje spostrzeżenia i cierpliwe udzieli odpowiedzi na moje zapytania.

 

Myślę, że teraz kolejne loty będą już coraz lepsze nawet przy wietrze a żyrskop bardziej by mi sie przydał w szybowcu podczas holowania modelu . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś o myszkowaniu modelu, więc podpowiadam żyro na kierunku i problem z głowy.

Nie lubisz  żyro, trudno i tak model będzie latał ,a odrobina myszkowania krzywdy mu nie zrobi.

Chyba porta zakończyć temat żyra, każdy ma swoje zdanie na tan temat i tyle.

Pewnie się Krzysiek ze mną zgodzisz jako autor wątku?

 

Czekam na kolejne foty/filmy z lotu PSL-ki.

Może jakiś przelot w formacji?

Sporo ostatnio PZL-ek powstaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.