Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie, pakiet 60C 2200mah, regiel 70A.

Goldy 3,5mm nie wytrzymają 70A, 4mm z tego co napisał AMC są podobne do 3,5mm, następne są tylko 5,5mm.

Jeśli znasz jakieś inne wtyki które wytrzymają 70A+ to daj link, będę wdzięczny :)

Opublikowano

Hej, robertus , z tymi prądami w przewodach do silnika to chyba troszkę nie tak, jak piszesz. Ale zostawmy to - nie ten dział.

Ale co się tyczy złącz, to tak, na przewodach silnika wystarczą 3,5mm.

Nie pamiętasz może, jaką obciążalność deklarują producenci dla złącz XT 60 / 90 ? Czy właśnie taką, jak te liczby symbolu?

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jeśli się mylę to mnie popraw, ja mam taką wiedzę i jeśli jest błędna to z chęcią ją zweryfikuję.

Dokładnie o tym można poczytać np tu

 

Co do XT60/90to tak, podobno wytrzymują ciągłego prądu tyle co na złączce

Opublikowano

Dzięki, przebrnąłem kiedyś przez te 30 stron... Łojezusie :o :o :o!

Nie chciałbym prowokować nikogo do utoczenia piany, szanuję czyjeś - nawet wg. mnie błędne - zdanie. Co w końcu bardziej się liczy : CZŁOWIEK czy chwilowy problem,

z którym On się zderzył, zwłaszcza gdy skala tego problemu, częściej sztucznie rozdęta niż rzeczywista, przerasta Go z przyczyn od Niego niezależnych? Łatwo zapędzić

się w zacietrzewieniu i zaszczuć gonionego króliczka...

No to się już wymądrzyłem w OT ;)

A z tym silnikiem to jest z grubsza tak: prąd w trzech przewodach do silnika płynie przez każdy z nich przez 2/3 czasu pracy. Przez 1/3 czasu każdy z nich kolejno jest

przewodem sygnałowym/pomiarowym i znikomo mały prąd tego pomiaru można pominąć w tych rozważaniach. Tak więc w każdej (prawie) dowolnej chwili czasu pracy

mamy dość prosty obwód elektryczny: +żródła > 1 z 6-ciu mosfetów regielka > cewka silnika > środek "gwiazdy" wewnętrznego połączenia cewek > sąsiednia cewka silnika >

> przeciwny sąsiedniej pary klucza mosfet regielka > -- żródła. Dla układu statycznego (zablokowany wałek silnika) jest to obwód szeregowy, a zatem prąd jest w każdym

jego miejscu taki sam.

Gdy uwolnimy wałek silnikowi i zacznie on wirować w ślad za załączanymi reglerkiem cewkami, to w przewodach do tych cewek popłynie prąd przemienny. Sytuacja się

skomplikuje, prawa rządzące prądami przemiennymi mocno różnią się od tych dla prądu stałego.

Tu powinienem napisać o amplitudzie, wartościach szczytowych i skutecznych napięć i prądów, ewent. pominąć przesunięcia fazowe bo się zrobi podręcznik...

I podeprzeć to fotkami z doświadczeń, a potem trzeba by to przenieść do właściwego działu - to chyba możliwe... :unsure:

 Robertus i inni ewent. zainteresowani - co o tym myślicie?

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Kuba , dobrze zauważyłeś tę rozbieżność, to przejaw raczej marketingu niż rzeczywistości, była o tym żywa debata ostatnio, jeszcze nie zamknięta.

Na tym podlinkowanym przez Ciebie pakieciku 2200mAh napisane jest 60 / 120 C. Czyli 132 A prądu ciągłego i 264 A prądu chwilowego.

Prądu o takim natężeniu nie zdzierży wiele elementów obwodu, zwłaszcza sterownik silnika (regielek). Ponadto rozładowanie takim prądem trwałoby

odpowiednio 60 / 30 sekund - żadne latanie tak krótko. Ponadto pakiet tak traktowany nie pożyje długo, a tani nie jest...

Sugerowałbym przyjąć dla tego pakietu wartości 10C / 20C - wtedy masz kilka minut lotu i spokój, że nic się nie sfajczy. Przypomnij mi, ile waży Twój

model, tu są fachowcy lepsi ode mnie, zaraz oszacujemy czy wystarczy mocy napędu :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mój model jest teraz w sklepie :) będę go miał około 15.

Ale zakładam że RTF będzie ważył około 600-800g

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Piętnastej (Mikołaj) czy piętnastego? ;)

A teraz to niech się wypowiedzą liczni fachowcy z praktyką, jaki ciąg / moc napędu jest zalecany do takiej masy motoszybowca. Podałeś masę startową, z pakietem,silnikem,

elektroniką i serwami? Coś niedużo i spory rozrzut... Ale RTF to RTF, gotowy do lotu.

Depronowym Park Flayer'em dla początkujących mało zdolnych ( WS 980mm , 420g ) latałem mocą elektryczną mniej niż 15W, max. miałem 25W, pakiet 2S2P 3000mAh

zwykły - nie wyczynowy, silnik komutatorowy, więc te moce to x0,7 max - tyle miałem na śmigle. Latało to prawie godzinę non-stop, dość spokojnych manewrów i było

przyjemnie łatwe w opanowaniu.

Więc jeżeli do swojego modelu chcesz użyć tak dużej mocy, jak to wynika z rozważań o złączach, to będzie pierwszy naddźwiękowy szybowiec...

Przeciętnie na 1000 gramów (poprawnie powinno być w niutonach - ok.10 N, ale tu większość forumowiczów podaje w kg ) ciągu śmigła potrzeba 200...250 watów mocy

mechanicznej, o ile dobrze pamiętam. WAŻNE - proszę mnie poprawić, jakby co.

Teraz powiedzmy, że dobierzesz silnik i śmigło tak, że max. prąd pobierany z aku będzie 20C, czyli 2200x20=44000, czyli 44A. Pod takim obciążeniem napięcie

na ogniwach "siądzie" gdzieś do ok. 3,8V (normalne, spoko), czyli sumaryczne pakietu 3S będzie 11,4V. Zatem moc elektryczna 11,4 x 44 = 501,6 W ~~ 500W.

Sprawność Twojego silnika (stosunek uzyskanej mocy mechanicznej do wkładanej elektrycznej, wyrażany w % lub ułamku dziesiętnym) przyjmijmy 80%, czyli

0,8 - to jest bliskie prawdy. Tak więc na śmigle będziesz miał 500 x 0,8 = 400 W. Dobre śmigło da Ci z takiej mocy 16...20 N ciągu - tj. ok 1,6...2 kg. To jest

2 do 3 razy tyle, ile przewidywana masa modelu. Bardziej rakieta, niż szybowiec, ale może być ciekawie... Tylko z gazem ostrożnie!

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hi ,

 

To ja tez troche zamieszam albo moze wyprostuje :),

jesli chodzi o obciazenie mocy w roznych modelach.

Taka fajna tabelka, tyle ze w imperialnych funtach a nie legalnych europejskich  kg.

( 1lb to 0,454 kg, reszta nie wymaga chyba tlumaczenia)

 

 

pozdrowienia

JD


Sorki,

 

 

 

 za piewszym razem cos zle zrobilem, teraz tabelka jest

 

 

JD

post-6092-0-96744400-1449387434.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

W takim razie proszę o zaproponowanie innego pakietu do tego zestawu:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem_B.asp?idProduct=35394

+ YEP 60/80A

Pakiet 4s lub 3s, 4s chyba jednak bardziej się opłaca, prawie dwa razy więcej mocy.

+ śmigło 4,5x4,5 lub 4,75x4,75 zależnie od pakietu.

 

3s: 35,7 x 11,1 = 396,27

396,27 x 0,8 = 317W

 

4s: 51 x 14,8 = 754,8W

754,8 x 0,8 = 603,84W

 

Lepsze będą zwykłe Turnigy?

Używam aktualnie pakietu Turnigy i nic złego o nim powiedzieć nie mogę :)

 

Model będę miał 15 grudnia.

 

Mały OT się robi ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Qzyn ,dobra robota - +1 :)

Jednak w tabelce nie podano, czy chodzi o moc elektryczną, czy mechaniczną na śmigle. Znając tendencje domniemanych autorów tabelki do uproszczeń podejrzewam, że elektryczną.

Czy na Forum mamy o tym coś bliżej z Naszych wiarygodnych doświadczeń? Kiedyś szukałem, ale znalazłem tylko ogólniki albo kiepsko szukałem... Nic, tylko założyć temacik.

 

 Kuba, brawko, dobre obliczenia, szybko się uczysz, można Ci wróżyć duże sukcesy - czego Ci życzę :)

Pakiet 3000mAh 4s 40C (realnie - 20C) będzie lepszy, bo będąc mniej obciążonym dłużej pożyje, a w razie potrzeby da przez chwilę więcej mocy, co czasem jest zbawienne.

Różnicą zasobu energii skompensuje z nadwyżką różnicę wagi w stosunku do 2650 / 3s.

Regulator 80A będzie miał mniejsze straty własne i większy zapas możliwości (wytrzymałości prądowej), zastosowałbym taki właśnie.

 Podlinkowany silnik ma 3000 obr/min na każdy 1V napięcia zasilania. Przy 15V miałby zatem 3000x15= 45000 obr/min - to o dużo za dużo. Niech się wypowiedzą

znawcy tematu ile powinno być do śmigła, które będzie właściwe do tego modelu.

Opublikowano

Są jeszcze te dwa silniki:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21482__NTM_Prop_Drive_28_36_2700KV_595W.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21481__NTM_Prop_Drive_28_36_2200KV_696W.html

 

Podobne osiągi co do tego pierwszego ale niższe KV.

Regulator 80A do tych dwóch silników byłby jednak już chyba lekką przesadą.

 

przy 2200KV miałby 33000 obr/min

przy 2700KV miałby 40500 obr/min

 

Myślę że 2200 byłby OK.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.