robertus Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Czyli z pakietu chcesz ciągnąc circa 210A?
TheKuba1414 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 Nie, pakiet 60C 2200mah, regiel 70A. Goldy 3,5mm nie wytrzymają 70A, 4mm z tego co napisał AMC są podobne do 3,5mm, następne są tylko 5,5mm. Jeśli znasz jakieś inne wtyki które wytrzymają 70A+ to daj link, będę wdzięczny
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Nie rozumiesz w ogóle co piszę. Z pakietu gdy ciągniesz 70A to na kablach silnikowych będziesz miał 70A/3=23A
TheKuba1414 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 aha.... Zapomniałem że kable są przecież 3... Czyli goldy 3,5mm będą OK. Przepraszam za pomyłkę
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Wystarczą, ewentualnie góra 4mm, większych nie ma sensu. Na zasilaniu owszem, XT90 lub 5,5mm
AMC Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Hej, robertus , z tymi prądami w przewodach do silnika to chyba troszkę nie tak, jak piszesz. Ale zostawmy to - nie ten dział. Ale co się tyczy złącz, to tak, na przewodach silnika wystarczą 3,5mm. Nie pamiętasz może, jaką obciążalność deklarują producenci dla złącz XT 60 / 90 ? Czy właśnie taką, jak te liczby symbolu? Pozdrawiam
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Jeśli się mylę to mnie popraw, ja mam taką wiedzę i jeśli jest błędna to z chęcią ją zweryfikuję. Dokładnie o tym można poczytać np tu Co do XT60/90to tak, podobno wytrzymują ciągłego prądu tyle co na złączce
AMC Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Dzięki, przebrnąłem kiedyś przez te 30 stron... Łojezusie :o ! Nie chciałbym prowokować nikogo do utoczenia piany, szanuję czyjeś - nawet wg. mnie błędne - zdanie. Co w końcu bardziej się liczy : CZŁOWIEK czy chwilowy problem, z którym On się zderzył, zwłaszcza gdy skala tego problemu, częściej sztucznie rozdęta niż rzeczywista, przerasta Go z przyczyn od Niego niezależnych? Łatwo zapędzić się w zacietrzewieniu i zaszczuć gonionego króliczka... No to się już wymądrzyłem w OT A z tym silnikiem to jest z grubsza tak: prąd w trzech przewodach do silnika płynie przez każdy z nich przez 2/3 czasu pracy. Przez 1/3 czasu każdy z nich kolejno jest przewodem sygnałowym/pomiarowym i znikomo mały prąd tego pomiaru można pominąć w tych rozważaniach. Tak więc w każdej (prawie) dowolnej chwili czasu pracy mamy dość prosty obwód elektryczny: +żródła > 1 z 6-ciu mosfetów regielka > cewka silnika > środek "gwiazdy" wewnętrznego połączenia cewek > sąsiednia cewka silnika > > przeciwny sąsiedniej pary klucza mosfet regielka > -- żródła. Dla układu statycznego (zablokowany wałek silnika) jest to obwód szeregowy, a zatem prąd jest w każdym jego miejscu taki sam. Gdy uwolnimy wałek silnikowi i zacznie on wirować w ślad za załączanymi reglerkiem cewkami, to w przewodach do tych cewek popłynie prąd przemienny. Sytuacja się skomplikuje, prawa rządzące prądami przemiennymi mocno różnią się od tych dla prądu stałego. Tu powinienem napisać o amplitudzie, wartościach szczytowych i skutecznych napięć i prądów, ewent. pominąć przesunięcia fazowe bo się zrobi podręcznik... I podeprzeć to fotkami z doświadczeń, a potem trzeba by to przenieść do właściwego działu - to chyba możliwe... Robertus i inni ewent. zainteresowani - co o tym myślicie? 1
TheKuba1414 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 Co do XT60/90to tak, podobno wytrzymują ciągłego prądu tyle co na złączce To dziwne... Bo na tym pakiecie jest XT60, a ma prąd max 132A (2,2x60) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem_B.asp?idProduct=53727 Czy to też jest tak jak z kablami od silnika? 132/2? Bo jeśli nie to chyba lepszy by był 2650mah z goldami 4mm?
AMC Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Kuba , dobrze zauważyłeś tę rozbieżność, to przejaw raczej marketingu niż rzeczywistości, była o tym żywa debata ostatnio, jeszcze nie zamknięta. Na tym podlinkowanym przez Ciebie pakieciku 2200mAh napisane jest 60 / 120 C. Czyli 132 A prądu ciągłego i 264 A prądu chwilowego. Prądu o takim natężeniu nie zdzierży wiele elementów obwodu, zwłaszcza sterownik silnika (regielek). Ponadto rozładowanie takim prądem trwałoby odpowiednio 60 / 30 sekund - żadne latanie tak krótko. Ponadto pakiet tak traktowany nie pożyje długo, a tani nie jest... Sugerowałbym przyjąć dla tego pakietu wartości 10C / 20C - wtedy masz kilka minut lotu i spokój, że nic się nie sfajczy. Przypomnij mi, ile waży Twój model, tu są fachowcy lepsi ode mnie, zaraz oszacujemy czy wystarczy mocy napędu 1
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Mój model jest teraz w sklepie będę go miał około 15. Ale zakładam że RTF będzie ważył około 600-800g Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
AMC Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Piętnastej (Mikołaj) czy piętnastego? A teraz to niech się wypowiedzą liczni fachowcy z praktyką, jaki ciąg / moc napędu jest zalecany do takiej masy motoszybowca. Podałeś masę startową, z pakietem,silnikem, elektroniką i serwami? Coś niedużo i spory rozrzut... Ale RTF to RTF, gotowy do lotu. Depronowym Park Flayer'em dla początkujących mało zdolnych ( WS 980mm , 420g ) latałem mocą elektryczną mniej niż 15W, max. miałem 25W, pakiet 2S2P 3000mAh zwykły - nie wyczynowy, silnik komutatorowy, więc te moce to x0,7 max - tyle miałem na śmigle. Latało to prawie godzinę non-stop, dość spokojnych manewrów i było przyjemnie łatwe w opanowaniu. Więc jeżeli do swojego modelu chcesz użyć tak dużej mocy, jak to wynika z rozważań o złączach, to będzie pierwszy naddźwiękowy szybowiec... Przeciętnie na 1000 gramów (poprawnie powinno być w niutonach - ok.10 N, ale tu większość forumowiczów podaje w kg ) ciągu śmigła potrzeba 200...250 watów mocy mechanicznej, o ile dobrze pamiętam. WAŻNE - proszę mnie poprawić, jakby co. Teraz powiedzmy, że dobierzesz silnik i śmigło tak, że max. prąd pobierany z aku będzie 20C, czyli 2200x20=44000, czyli 44A. Pod takim obciążeniem napięcie na ogniwach "siądzie" gdzieś do ok. 3,8V (normalne, spoko), czyli sumaryczne pakietu 3S będzie 11,4V. Zatem moc elektryczna 11,4 x 44 = 501,6 W ~~ 500W. Sprawność Twojego silnika (stosunek uzyskanej mocy mechanicznej do wkładanej elektrycznej, wyrażany w % lub ułamku dziesiętnym) przyjmijmy 80%, czyli 0,8 - to jest bliskie prawdy. Tak więc na śmigle będziesz miał 500 x 0,8 = 400 W. Dobre śmigło da Ci z takiej mocy 16...20 N ciągu - tj. ok 1,6...2 kg. To jest 2 do 3 razy tyle, ile przewidywana masa modelu. Bardziej rakieta, niż szybowiec, ale może być ciekawie... Tylko z gazem ostrożnie! 1
Qzyn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Hi , To ja tez troche zamieszam albo moze wyprostuje , jesli chodzi o obciazenie mocy w roznych modelach. Taka fajna tabelka, tyle ze w imperialnych funtach a nie legalnych europejskich kg. ( 1lb to 0,454 kg, reszta nie wymaga chyba tlumaczenia) pozdrowienia JD Sorki, za piewszym razem cos zle zrobilem, teraz tabelka jest JD 2
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 To nie motoszybowiec, tamten kołpak i silnik z drugiego tematu to do innego modelu.Ten model to Funjet Ultra.
robertus Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Jak wyciągniesz z tego pakietu 120A prądu ciągłego to postawię Ci ... lody ze względu na Twój wiek. 1
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 W takim razie proszę o zaproponowanie innego pakietu do tego zestawu: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem_B.asp?idProduct=35394 + YEP 60/80A Pakiet 4s lub 3s, 4s chyba jednak bardziej się opłaca, prawie dwa razy więcej mocy. + śmigło 4,5x4,5 lub 4,75x4,75 zależnie od pakietu. 3s: 35,7 x 11,1 = 396,27 396,27 x 0,8 = 317W 4s: 51 x 14,8 = 754,8W 754,8 x 0,8 = 603,84W Lepsze będą zwykłe Turnigy? Używam aktualnie pakietu Turnigy i nic złego o nim powiedzieć nie mogę Model będę miał 15 grudnia. Mały OT się robi 1
robertus Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Od podania jakiego chcesz używać silnika i jakim pakietem go zasilać powinieneś zacząć.
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Dobrze Silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem_B.asp?idProduct=35394 + regulator 60/80A + Turnigy 2650mah 3s 40c http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__35965__Turnigy_2650mAh_3S_40C_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html?strSearch=Turnigy%202650mah%203s%2040c lub Turnigy 3000mah 4s 40c http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__35970__Turnigy_3000mAh_4S_40C_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html?strSearch=Turnigy%203000mah%204s
AMC Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Qzyn ,dobra robota - +1 Jednak w tabelce nie podano, czy chodzi o moc elektryczną, czy mechaniczną na śmigle. Znając tendencje domniemanych autorów tabelki do uproszczeń podejrzewam, że elektryczną. Czy na Forum mamy o tym coś bliżej z Naszych wiarygodnych doświadczeń? Kiedyś szukałem, ale znalazłem tylko ogólniki albo kiepsko szukałem... Nic, tylko założyć temacik. Kuba, brawko, dobre obliczenia, szybko się uczysz, można Ci wróżyć duże sukcesy - czego Ci życzę Pakiet 3000mAh 4s 40C (realnie - 20C) będzie lepszy, bo będąc mniej obciążonym dłużej pożyje, a w razie potrzeby da przez chwilę więcej mocy, co czasem jest zbawienne. Różnicą zasobu energii skompensuje z nadwyżką różnicę wagi w stosunku do 2650 / 3s. Regulator 80A będzie miał mniejsze straty własne i większy zapas możliwości (wytrzymałości prądowej), zastosowałbym taki właśnie. Podlinkowany silnik ma 3000 obr/min na każdy 1V napięcia zasilania. Przy 15V miałby zatem 3000x15= 45000 obr/min - to o dużo za dużo. Niech się wypowiedzą znawcy tematu ile powinno być do śmigła, które będzie właściwe do tego modelu.
TheKuba1414 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Są jeszcze te dwa silniki: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21482__NTM_Prop_Drive_28_36_2700KV_595W.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21481__NTM_Prop_Drive_28_36_2200KV_696W.html Podobne osiągi co do tego pierwszego ale niższe KV. Regulator 80A do tych dwóch silników byłby jednak już chyba lekką przesadą. przy 2200KV miałby 33000 obr/min przy 2700KV miałby 40500 obr/min Myślę że 2200 byłby OK.
Rekomendowane odpowiedzi