Skocz do zawartości

TheKuba1414

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, robertus , z tymi prądami w przewodach do silnika to chyba troszkę nie tak, jak piszesz. Ale zostawmy to - nie ten dział.

Ale co się tyczy złącz, to tak, na przewodach silnika wystarczą 3,5mm.

Nie pamiętasz może, jaką obciążalność deklarują producenci dla złącz XT 60 / 90 ? Czy właśnie taką, jak te liczby symbolu?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przebrnąłem kiedyś przez te 30 stron... Łojezusie :o :o :o!

Nie chciałbym prowokować nikogo do utoczenia piany, szanuję czyjeś - nawet wg. mnie błędne - zdanie. Co w końcu bardziej się liczy : CZŁOWIEK czy chwilowy problem,

z którym On się zderzył, zwłaszcza gdy skala tego problemu, częściej sztucznie rozdęta niż rzeczywista, przerasta Go z przyczyn od Niego niezależnych? Łatwo zapędzić

się w zacietrzewieniu i zaszczuć gonionego króliczka...

No to się już wymądrzyłem w OT ;)

A z tym silnikiem to jest z grubsza tak: prąd w trzech przewodach do silnika płynie przez każdy z nich przez 2/3 czasu pracy. Przez 1/3 czasu każdy z nich kolejno jest

przewodem sygnałowym/pomiarowym i znikomo mały prąd tego pomiaru można pominąć w tych rozważaniach. Tak więc w każdej (prawie) dowolnej chwili czasu pracy

mamy dość prosty obwód elektryczny: +żródła > 1 z 6-ciu mosfetów regielka > cewka silnika > środek "gwiazdy" wewnętrznego połączenia cewek > sąsiednia cewka silnika >

> przeciwny sąsiedniej pary klucza mosfet regielka > -- żródła. Dla układu statycznego (zablokowany wałek silnika) jest to obwód szeregowy, a zatem prąd jest w każdym

jego miejscu taki sam.

Gdy uwolnimy wałek silnikowi i zacznie on wirować w ślad za załączanymi reglerkiem cewkami, to w przewodach do tych cewek popłynie prąd przemienny. Sytuacja się

skomplikuje, prawa rządzące prądami przemiennymi mocno różnią się od tych dla prądu stałego.

Tu powinienem napisać o amplitudzie, wartościach szczytowych i skutecznych napięć i prądów, ewent. pominąć przesunięcia fazowe bo się zrobi podręcznik...

I podeprzeć to fotkami z doświadczeń, a potem trzeba by to przenieść do właściwego działu - to chyba możliwe... :unsure:

 Robertus i inni ewent. zainteresowani - co o tym myślicie?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do XT60/90to tak, podobno wytrzymują ciągłego prądu tyle co na złączce

 

To dziwne...

Bo na tym pakiecie jest XT60, a ma prąd max 132A (2,2x60)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem_B.asp?idProduct=53727

 

Czy to też jest tak jak z kablami od silnika? 132/2?

Bo jeśli nie to chyba lepszy by był 2650mah z goldami 4mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kuba , dobrze zauważyłeś tę rozbieżność, to przejaw raczej marketingu niż rzeczywistości, była o tym żywa debata ostatnio, jeszcze nie zamknięta.

Na tym podlinkowanym przez Ciebie pakieciku 2200mAh napisane jest 60 / 120 C. Czyli 132 A prądu ciągłego i 264 A prądu chwilowego.

Prądu o takim natężeniu nie zdzierży wiele elementów obwodu, zwłaszcza sterownik silnika (regielek). Ponadto rozładowanie takim prądem trwałoby

odpowiednio 60 / 30 sekund - żadne latanie tak krótko. Ponadto pakiet tak traktowany nie pożyje długo, a tani nie jest...

Sugerowałbym przyjąć dla tego pakietu wartości 10C / 20C - wtedy masz kilka minut lotu i spokój, że nic się nie sfajczy. Przypomnij mi, ile waży Twój

model, tu są fachowcy lepsi ode mnie, zaraz oszacujemy czy wystarczy mocy napędu :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piętnastej (Mikołaj) czy piętnastego? ;)

A teraz to niech się wypowiedzą liczni fachowcy z praktyką, jaki ciąg / moc napędu jest zalecany do takiej masy motoszybowca. Podałeś masę startową, z pakietem,silnikem,

elektroniką i serwami? Coś niedużo i spory rozrzut... Ale RTF to RTF, gotowy do lotu.

Depronowym Park Flayer'em dla początkujących mało zdolnych ( WS 980mm , 420g ) latałem mocą elektryczną mniej niż 15W, max. miałem 25W, pakiet 2S2P 3000mAh

zwykły - nie wyczynowy, silnik komutatorowy, więc te moce to x0,7 max - tyle miałem na śmigle. Latało to prawie godzinę non-stop, dość spokojnych manewrów i było

przyjemnie łatwe w opanowaniu.

Więc jeżeli do swojego modelu chcesz użyć tak dużej mocy, jak to wynika z rozważań o złączach, to będzie pierwszy naddźwiękowy szybowiec...

Przeciętnie na 1000 gramów (poprawnie powinno być w niutonach - ok.10 N, ale tu większość forumowiczów podaje w kg ) ciągu śmigła potrzeba 200...250 watów mocy

mechanicznej, o ile dobrze pamiętam. WAŻNE - proszę mnie poprawić, jakby co.

Teraz powiedzmy, że dobierzesz silnik i śmigło tak, że max. prąd pobierany z aku będzie 20C, czyli 2200x20=44000, czyli 44A. Pod takim obciążeniem napięcie

na ogniwach "siądzie" gdzieś do ok. 3,8V (normalne, spoko), czyli sumaryczne pakietu 3S będzie 11,4V. Zatem moc elektryczna 11,4 x 44 = 501,6 W ~~ 500W.

Sprawność Twojego silnika (stosunek uzyskanej mocy mechanicznej do wkładanej elektrycznej, wyrażany w % lub ułamku dziesiętnym) przyjmijmy 80%, czyli

0,8 - to jest bliskie prawdy. Tak więc na śmigle będziesz miał 500 x 0,8 = 400 W. Dobre śmigło da Ci z takiej mocy 16...20 N ciągu - tj. ok 1,6...2 kg. To jest

2 do 3 razy tyle, ile przewidywana masa modelu. Bardziej rakieta, niż szybowiec, ale może być ciekawie... Tylko z gazem ostrożnie!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi ,

 

To ja tez troche zamieszam albo moze wyprostuje :),

jesli chodzi o obciazenie mocy w roznych modelach.

Taka fajna tabelka, tyle ze w imperialnych funtach a nie legalnych europejskich  kg.

( 1lb to 0,454 kg, reszta nie wymaga chyba tlumaczenia)

 

 

pozdrowienia

JD


Sorki,

 

 

 

 za piewszym razem cos zle zrobilem, teraz tabelka jest

 

 

JD

post-6092-0-96744400-1449387434.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie proszę o zaproponowanie innego pakietu do tego zestawu:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem_B.asp?idProduct=35394

+ YEP 60/80A

Pakiet 4s lub 3s, 4s chyba jednak bardziej się opłaca, prawie dwa razy więcej mocy.

+ śmigło 4,5x4,5 lub 4,75x4,75 zależnie od pakietu.

 

3s: 35,7 x 11,1 = 396,27

396,27 x 0,8 = 317W

 

4s: 51 x 14,8 = 754,8W

754,8 x 0,8 = 603,84W

 

Lepsze będą zwykłe Turnigy?

Używam aktualnie pakietu Turnigy i nic złego o nim powiedzieć nie mogę :)

 

Model będę miał 15 grudnia.

 

Mały OT się robi ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Qzyn ,dobra robota - +1 :)

Jednak w tabelce nie podano, czy chodzi o moc elektryczną, czy mechaniczną na śmigle. Znając tendencje domniemanych autorów tabelki do uproszczeń podejrzewam, że elektryczną.

Czy na Forum mamy o tym coś bliżej z Naszych wiarygodnych doświadczeń? Kiedyś szukałem, ale znalazłem tylko ogólniki albo kiepsko szukałem... Nic, tylko założyć temacik.

 

 Kuba, brawko, dobre obliczenia, szybko się uczysz, można Ci wróżyć duże sukcesy - czego Ci życzę :)

Pakiet 3000mAh 4s 40C (realnie - 20C) będzie lepszy, bo będąc mniej obciążonym dłużej pożyje, a w razie potrzeby da przez chwilę więcej mocy, co czasem jest zbawienne.

Różnicą zasobu energii skompensuje z nadwyżką różnicę wagi w stosunku do 2650 / 3s.

Regulator 80A będzie miał mniejsze straty własne i większy zapas możliwości (wytrzymałości prądowej), zastosowałbym taki właśnie.

 Podlinkowany silnik ma 3000 obr/min na każdy 1V napięcia zasilania. Przy 15V miałby zatem 3000x15= 45000 obr/min - to o dużo za dużo. Niech się wypowiedzą

znawcy tematu ile powinno być do śmigła, które będzie właściwe do tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze te dwa silniki:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21482__NTM_Prop_Drive_28_36_2700KV_595W.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21481__NTM_Prop_Drive_28_36_2200KV_696W.html

 

Podobne osiągi co do tego pierwszego ale niższe KV.

Regulator 80A do tych dwóch silników byłby jednak już chyba lekką przesadą.

 

przy 2200KV miałby 33000 obr/min

przy 2700KV miałby 40500 obr/min

 

Myślę że 2200 byłby OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.