Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam koledzy jestem poczatkujacym modelarzem wczoraj troszke chcialem polatac i mam pewien problem. silnik odpalony wchodzi na pelne obroty zaczynam startowac nabiera predkosci wznosi sie na wysokosc 1 metra i po chwili jak by nie mial sily dalej leciec..     silnik os max 15    trenerek cessna kadłób laminat    skrzydka depromowo balsowe wzmacniane wzmacniane weglowo


NIE wiem moze ten silnik jest za mały do tego modelu?:P pozdrawiam koledzy prosze o pomoc:P

post-18632-0-82923900-1454850690_thumb.jpg

post-18632-0-31880600-1454850702_thumb.jpg

Opublikowano

podaj jeszcze ciężar modelu , jakie są obroty silnika i na jakim śmigle pracuje silnik./skok ,średnica/ .Czy silnik nie zmniejsza obrotów po wystartowaniu ???

Możesz mieć za ciężki model.

Opublikowano

Niezła kostka ołowiu tam wisi z przodu. Chyba waży tyle co silnik. Patrząc na ten ołów i to,jak piszesz,że zadziera to chyba wiadomo o co chodzi. Niewyważony model. Zadziera i po prostu go przeciąga.

Opublikowano

kostka ołowiu wisi bo byl silnik za lekki podpowiedz co zrobic jak wywarzyc jak zdejme ołów odrazu tyl opada


mowie ze jestem poczatkujacym modelarzem i potrzebuje pomocy porady zeby ktos doradzil:) dziekuje

Opublikowano

Weź go podnieś na palcach gdzieś ok. 1/3 szerokości skrzydła (jeśli nie wiesz gdzie jego środek cięzkości) i zobacz z tym ołowiem czy leci na tył czy na przód. Jak leci na tył to jeszcze mu mało. Najpierw trzeba zobaczyć czy jest jakaś możliwość korekty wyważenia poprzez przestawienie wyposażenia modelu (pakiet,serwa itp). Jeśli nie no to niestety ołów.

Opublikowano

juz tak robilem kolego i jak nie bylo olowiu to lecial w tyl a po dolozeniu tej kostki olowiu jest stabilny stoji w poziomie idealnie


czy tu na zdjeciach zle jest podparty??  do wywazenia??

Opublikowano

Niezła kostka ołowiu tam wisi z przodu. Chyba waży tyle co silnik. Patrząc na ten ołów i to,jak piszesz,że zadziera to chyba wiadomo o co chodzi. Niewyważony model. Zadziera i po prostu go przeciąga.

 

 

Przecie na zdjęciu wyraźnie widać, że z doważeniem jest mniej więcej ok.

 

Mateusz - sam sobie odpowiadasz. silnik .15 do prawie 2kg modelu to wyczyn.

Włożysz większy i polecisz a i pozbędziesz się balastu.

Opublikowano

Mnie uczono lata temu,że model ma lecieć na ryj delikatnie. Górnopłata miałem dawno temu ale z tego co pamiętam to mają właśnie tendencje do zadzierania i trzeba je przeważać na przód. Ale niech się ktoś wypowie bardziej doświadczony. Model bez paliwa ma lekko lecieć na przód.

Opublikowano

Przecie na zdjęciu wyraźnie widać, że z doważeniem jest mniej więcej ok.

 

Mateusz - sam sobie odpowiadasz. silnik .15 do prawie 2kg modelu to wyczyn.

Włożysz większy i polecisz a i pozbędziesz się balastu.

Jak można wysnuć wniosek po zdjęciu ,że model jest wyważony? Dobry jesteś,ja tak nie umiem. Biorę model na paluchy i sprawdzam. No ofense,of course :)

Opublikowano

silnik ktory jest w modelu wazy okolo 170gram +80 gram  olowiu

 

 

 

silnik asp ma wage okolo 340 gram i jeden kon mocy


koledzy moze inaczej czy silnik asp o pojemnosci 5,26 wystarczy do modelu o wadze 1799gram??


koledzy podpowiecie cos?? prosze jestescie starsi starzem niz ja. 

Opublikowano

A latałeś już czymkolwiek czy to twój pierwszy model?

Odnośnie zadzierania to może silnik masz źle ustawiony, powinien mieć wykłon lekko w lewo i dół 

Silnik oczywiście za słaby ale i tak powinno dać się latać.

Opublikowano

Sumując wypowiedzi

zmień silnik na większy. silnik 4 cmm  /0,27/ będzie dobry./model dobrze powinien latać na śmigle 9/6 /

Koniecznie sprawdzi kąt wychylenia silnika /w dół 2-3 stopni ,około 1,5 stop w lewo względem osi modelu.

środek ciężkości ustaw przesuwając graty /wyposażenie modelu/.ołów jak pisał kolega zostaw jako konieczność. 

Opublikowano

okej koledzy dziekuje wam bardzo kupilem juz silnik asp  pojemnosc 5,26cm   

  • pojemność: 5,26 ccm.
  • średnica tłoka: 19 mm.
  • skok tłoka: 18,4 mm.
  • moc silnika: 1,17 PS
  • zakres obrotów (obr/min): 2.000 - 18.000
  • zalecane śmigło: 10x6

a powiecie mi jeszcze dlaczego silnik ma byc przesuniety 1,5 stopnia??


a 2 lub 3 stopnie w dol od strony kolpaka? tak? z gory dziekuje


na tym silniczku powinien latać ma duzo wiecej mocy jak os max 15. koledzy jeszcze jak mozecie powiedziec jak go dotrzec


i czy do dotarcia moze byc paliwo PALIWO RAPICON FLIGHT 5% 4L

Opublikowano

Temat Cesna nie chce wystartować powinien zmienić tytuł na PILOT NIE MA POJĘCIA CO ROBI.

Padło juz kilka rad w zakresie zwiększenia ciągu statycznego modelu i korekty SC ale nikt nie zastanowił się nad tym zdaniem:

 

po ziemi bardzo szybko sie rozpedza i tak jakby zawis po wystartowaniu robil

i spada na ziemie

 

Silnik 2,5 cm daje około 1kg ciągu statycznego zatem przy wadze 1,8kg model będzie miał problemy ze startem i będzie wymagał długiego rozbiegu ale to przecież Cessna o dużej powierzchni nośnej i powinna na tym silniku polecieć. Warunek zasadniczy, nie zostanie przeciągnięta zaraz po starcie, warunek drugi silnik nie jest padnięty i daje tyle ile można oczekiwać.

Niestety młody kolega, moim zdaniem traktuje model jak akrobata i gwałtownie zaciąga SW wchodząc na bardzo dodatni kąt natarcia co przy słabym silniku wiąże się z gwałtowną utratą prędkości i model zwyczajnie spada jak worek ziemniaków.

 

Zwiększenie pojemności-mocy-ciężaru silnika oczywiście jest rozwiązaniem i na pewno po jego wymianie model szybciej odejdzie ale pionowzlotem nie będzie.

Po zmianie silnika wzrośnie również obciążenie powierzchni nośnej i będzie leciał szybciej co dla początkującego nie jest dobrym rozwiązaniem.

Moim zdaniem, zdjęcie tego balastu i przesunięcie wyposażenia do przodu nawet przy słabym silniku powinno wystarczyć do startu i prawidłowego lotu modelu, przy zachowaniu "powietrza pod skrzydłem".

Zwracam też uwagę, że pokazane wyważenie modelu jest raczej tylne i przy małym doświadczeniu w lataniu może stanowić problem gdy ręka na drążku nie jest pewna, cięższy silnik powinien jednak rozwiązać również ten problem.

 

Życzę powodzenia w oblocie i proponuję poczytać nieco w internecie w temacie "dlaczego samolot lata"

Kilka godzin edukacjj mniej kosztuje niż konieczność zakupu nowego modelu.

ms

  • Lubię to 3
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.