Skocz do zawartości

LOFTY F5J - zapowiedź i przebieg wykonania (3,96m, profil SynerJ)


Góra

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

 

 Pakiet zostanie max 800mAh... Pamiętam jak w jednym locie na zawodach Tomek Frąk zużył 80~90mAh

Piotrek to jest jakaś ekstrema, :) szczerze to bałbym się wstawić tak mały pakiet. 250-400 to tak. Aż nie chce mi się wierzyć że silnik wyciągnął model na te 30-50m ale skoro byłeś i widziałeś to pewnie tak właśnie było.

 

Piszesz, że jest mało polskich pilotów uprawiających tą dyscyplinę. To prawda, ale są tego powody. Prawie w ogóle nie ma u nas takich zawodów pod egidą AP. Jeśli już to trzeba jeździć do Słowacji lub do Czechów. Ponadto, to dość droga zabawa. Tu wyścig technologiczny jest duży jeśli nie powiedzieć bardzo duży, zarówno w w samych modelach jak i osprzęcie.

 

Wracając do tematu to waga pustego modelu w okolicach 1300g to świetny wynik. Gdyby Ci się udało zrobić taki model i miałby do tego odpowiednią do F5J wytrzymałość to było by naprawdę świetnie.

 

Buduj swój model i pokaż, że po taniości też można to może będzie więcej takich zapaleńców jak Ty i być może się przyjmie ta konkurencja i u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na klasie F5J się nie znam , ale znam się na silnikach Turnigy 3548 . Informację o pakietach 3S przeczytałem tutaj :

 

pfmrc.eu/index.php?/topic/39285-nowa-klasa-f5j/

 

Chcesz zbudować model a przyjęte założenia nawzajem się wykluczają :

1.  średnica silnika 35 mm (a jeszcze są przewody zasilające silnik) a kołpak 30 mm

2. Lekki model a za duży silnik ( wystarczy wielkości 3536 )

3. Silnik  o bardzo małych obrotach na Volt  (potrzeba 1000-1200) a zasilanie 3S

 

Podoba mi się , ze chcesz zbudować fajny model tylko dlaczego nie skorzystasz z doświadczenia Pana Tomka Frąka , który z tego co przeczytałem startuje w tej kategorii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

 Pakiet zostanie max 800mAh... Pamiętam jak w jednym locie na zawodach Tomek Frąk zużył 80~90mAh

 

 

 

 

 

 

 

 

Piotrek to jest jakaś ekstrema, :) szczerze to bałbym się wstawić tak mały pakiet. 250-400 to tak. Aż nie chce mi się wierzyć że silnik wyciągnął model na te 30-50m ale skoro byłeś i widziałeś to pewnie tak właśnie było.

 

 

Konrad ,jak dla mnie to chyba źle zrozumiałeś posta..

Wydaje mi się iż zużycie  użycie  pakietu to dwie różne sprawy ;)

Nie siedzę w temacie takich modeli wiec nic nie dodam ale staram się czytać i przyswajać ze zrozumieniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Rafał informacja jak dla mnie jest prosta :). Piotrek napisał, że Tomek użył w modelu F5J pakietu o pojemności 80 mAh. Moje zdziwienie polega na tym, że te 80 mAh jest strasznie małą pojemnością i przy starcie silnik moim zdaniem wyciągnie praktycznie cały pakiet do zera. A przecież trzeba jeszcze 10 min. latać i celnie wylądować. Chyba, że silnik został wyłączony na 10-20m. To być może udało by się dolatać do końca.

Modelarze na zawodach na których byłem używali pakietów 3s jak już napisałem wyżej o pojemnościach 800-850 mAh i latali na tym samym pakiecie tylko dwa starty. Patrząc na to, to wychodzi, że na jeden lot zużywali jakieś  200-300mAh bo coś w pakiecie pewnie zostawało.

Tak więc moje zdziwienie jest duże a nawet bardzo duże, że ktoś, czyli Tomek odważył się polecieć na pakiecie 80mAh

 

Silniki w zawodach F5J zazwyczaj mają po 430-530W i zazwyczaj wszyscy latają na 3s. 90% modelarzy latało na regulatorach YGE 60A. Tak więc niech mi tu ktoś mądry policzy jak długo taki silnik będzie pracował na 80 mAh. Jam humanista więc liczyć nie będę bo mi pewnie same bzdury powychodzą. 

 

Nie ukrywam, że bardzo mocno patrzę w stronę tej konkurencji. W tym lub pewnie w przyszłym roku jak wszystko pójdzie dobrze będę chciał wystartować w zawodach F5J ale pod egidą FAI bo konkurencja F5E w naszym wykonaniu mnie nie interesuje.

Sprzętowo będę gotów pewnie już po wakacjach chyba, że celnicy przestaną strajkować i paczka dotrze wcześniej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

 

Nie ukrywam, że bardzo mocno patrzę w stronę tej konkurencji. W tym lub pewnie w przyszłym roku jak wszystko pójdzie dobrze będę chciał wystartować w zawodach F5J ale pod egidą FAI bo konkurencja F5E w naszym wykonaniu mnie nie interesuje.

Sprzętowo będę gotów pewnie już po wakacjach chyba, że celnicy przestaną strajkować i paczka dotrze wcześniej. :)

 

 

A jak u nas wygląda konkurencja F5E? Bo teraz to potwierdzasz, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz, chyba że na prawdę chodzi Ci o modele ze słonecznym źródłem prądu... Może miałeś na myśli F3E? Z ciekawości startowałeś choć raz w zawodach w tej klasie?

 

Co do tego, że nie ma u nas takich czy innych zawodów - nie ma co jęczęć - do tego zawsze jest najwięcej osób, a jak przyszłoby co do czego, to zawodów nie mają chęci zorganizować. Prawda jest taka, że zawody w danej klasie najczęściej organizują jednak zawodnicy w niej latający, wystarczą chęci. Dobrym przykładem jest choćby F3F - chcą to potrafią.

 

Z fajnie zapowiadającego tematu zrobiła się kupa offtopu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, cała strona o nie przeczytaniu tego co napisałem - oczywiście, że chodziło o zużycie części energii z pakietu a nie użycie czegoś, co nie wytrzymywałoby pików poboru prądu przez serwa podczas ich ruchu. Nie wiem jakie są zwyczaje na forum ze sprzątaniem takich niezwiązanych dysput (przenoszeniem np do czegoś w rodzaju "tani napęd do motoszybowca 1,5kg - dyskusja") ale proponuję zostawić na razie temat silnika. Oświadczam, że silnik nabędę mniejszy, dziękuję Kolegom, którzy poprzez P.W. zaoferowali pomoc w doborze taniego napędu zgodnego ze sztuką i przeznaczeniem.

Większość prac przy wykonaniu modelu przeprowadzonych zostanie w lipcu w czasie mojego urlopu, wtedy też relacja ruszy z kopyta. Dyskusję o założeniach traktuję jako część wątku dotyczącą tytułowej zapowiedzi, dzięki Wam nieco poprawiłem założenia co podsumowałem na poprzedniej stronie. Przed tytułowym "wykonaniem", napiszę jeszcze, który konkretny silnik oraz jakie serwomechanizmy uzupełnią tabelę budżetowego wyposażenia modelu F5J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I cisza. Czyli na start zabieramy ultralajta  :lol:

Z założeń wnioskuję, że model będzie miał cechy treningowo/zawodnicze. Konstrukcja nie super, hiper wyczynowa ale taka aby zawodnikowi zapewnić porządny trening na jego łące a początkującemu namiastkę lotów wyczynowych i zapewenić mu łatwy start na początku kariery zawodniczej. I to jest TO !  :)   Odkąd sięgam pamięcią zawsze brakuje modeli pośrednich między super wyczynem a rekreacją. Czy to F3J czy F5J. Stare konstrukcje wyczynowe wypadające z użytkowania nigdy nie mają cech pomagających nauczyć się koniecznych odruchów podczas lotu zawodniczego. One do końca swego życia zostają wyczynówkami, które nie wybaczają błędów. Jeżeli ten model będzie latał poprawnie to nie będzie problemu z jego zbytem. Więc będzie miał następną b.ważną zaletę, gdyż dzięki pozyskanym środkom  będzie można pomyśleć nad dalszym rozwojem konstrukcji i stworzeniem modelu typowo zawodniczego.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako amator latacz bez zacięcia zawodniczego (za cienki w uszach jestem  :P ) chętnie bym sobie sprawił takie cudeńko. To, że latam wyłącznie rekreacyjnie, nie oznacza że nie lubię latać dobrymi modelami.

Dlatego też będę obserwował bacznie rozwój sytuacji, i czekam z niecierpliwością na relację z zawodów w sierpniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z założeń wnioskuję, że model będzie miał cechy treningowo/zawodnicze. Konstrukcja nie super, hiper wyczynowa ale taka aby zawodnikowi zapewnić porządny trening na jego łące a początkującemu namiastkę lotów wyczynowych i zapewenić mu łatwy start na początku kariery zawodniczej. I to jest TO !  :)   Odkąd sięgam pamięcią zawsze brakuje modeli pośrednich między super wyczynem a rekreacją. Czy to F3J czy F5J. Stare konstrukcje wyczynowe wypadające z użytkowania nigdy nie mają cech pomagających nauczyć się koniecznych odruchów podczas lotu zawodniczego. One do końca swego życia zostają wyczynówkami, które nie wybaczają błędów. Jeżeli ten model będzie latał poprawnie to nie będzie problemu z jego zbytem. Więc będzie miał następną b.ważną zaletę, gdyż dzięki pozyskanym środkom  będzie można pomyśleć nad dalszym rozwojem konstrukcji i stworzeniem modelu typowo zawodniczego.

pozdrawiam

 

Jeśli ktoś chce nauczyć się latania wyczynowego powinien (jak wynika z twojej wypowiedzi) zaopatrzyć sie w easyglider'a z EPO. Latania zawodniczego nauczy nas tylko model przygotowany na zawody w połączeniu z doświadczeniem w tychże zawodach. Jeśli model nie będzie wybaczał błędów które popełnimy, skąd będziemy wiedzieli czy je popełniamy?

 

Sam projekt skrzydła jest już podciągnięty pod starty zawodnicze, wszystko zależy od inwencji Piotrka. W jaki sposób i z czym połączy dobre skrzydło z własnym kadłubem i statecznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chce nauczyć się latania wyczynowego powinien (jak wynika z twojej wypowiedzi) zaopatrzyć sie w easyglider'a z EPO. Latania zawodniczego nauczy nas tylko model przygotowany na zawody w połączeniu z doświadczeniem w tychże zawodach. Jeśli model nie będzie wybaczał błędów które popełnimy, skąd będziemy wiedzieli czy je popełniamy?

 

Sam projekt skrzydła jest już podciągnięty pod starty zawodnicze, wszystko zależy od inwencji Piotrka. W jaki sposób i z czym połączy dobre skrzydło z własnym kadłubem i statecznikami.

 

 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Dla przeciętnego 16 latka to na pewno to co proponujesz.  A jakie  ty chłopcze masz doświadczenie w lotach i treningach zawodniczych? Najpierw zalecam pokorę i zasięgnięcie rady u starszych wyjadaczy. Zalecam też,tak jak podczas testu gimnazjalnego czytanie ze zrozumieniem a później wyciąganie wniosków. Czy bez Nawałki nasi doszli by do ćwiećfinału ? Pewnie takie Kapusty same zostają Misczami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.