Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To złącze jest zbyt ważne, żeby zostawić je na goldpinach. MR30 za 2x4.70 zł w ABC-RC i wszystkie problemy jak ręka odjął a było ich sporo i zawsze w najmniej oczekiwanym momencie. Te MR30 na kropelce Hot-glue przyklejone do kadłuba i nic się nie rusza i nie odpada. Altis na rzepie do konektorów. „Trzymie”

Opublikowano

Gównianym konektorom Altisa mówimy zdecydowane NIE. Zmieniłem wszystkie na MR30 bo też miałem problemy z Altisem - nie raz zresztą

Już 3 lata temu rozbiłem przez Altisa mojego ulubionego FS4. Altis zrobił zwarcie, napięcie siadło i model spadł z 300 m. Jak podszedłem do niego to wszystko ok. Pierwsza diagnoza to radio. Pod wpływem emocji przeszedłem z Futaby na Yeti :-( Dopiero kilka dni później jak zacząłem oglądać, to okazało się że z przewodów wyszły metalowe ,,włosy" 32cdbe5329b2fb0f2a4b4dee4a9ce01e.jpg
Opublikowano

Arek pamięta jak ktoś opisywał, bodaj Jurek, Twój przypadek z Altisem.

Od tamtego czasu robiłem kable w "Y". Czyli gdyby spalił się Altis to i tak elektronika byłby zasilana.

Potem na RCGrup udowadniano że Altisy sa super bezpieczne i nie ma co się bać, więc odpuściłem to zabezpieczenie. Teraz już mnie nikt i nic nie przekona i we wszystkich Altisa robię obejście i wymieniam konektory.

Opublikowano

Na MŚ miałem jeden model z bypassem zasilania. Mocno kręcili głowami na pre-processingu. Wpisali w protokół, ze model jest z bypassem. Cała sprawa rozbija się o zapis w regulaminie, że połączenia maja być klarowne i łatwe do sprawdzenia. To jest trochę podobne do „zewnetrznego” balastu na ogonie. Też było sporo dyskusji co wolno a co nie. Finalnie balast „puszczali” grożąc palcem, ze niby źle. Bypass tez puszczali i tez była dyskusja co to jest „klarowne”. Najlepsza była sytuacja kiedy nie chcieli dopuścić chyba Wojtkowi modelu z firmware 5.5. Sami podsunęli mi pod nos stosowne regulations. Z ogromna przyjemnością pokazałem palcem, ze 5.5 jest dopuszczalny a upgrade jest recommended but not required. Kupa ludzi robiła upgrady altisów w trakcie processingu. Sam robiłem takowe Rumunom bo mieli złe.

Opublikowano

Wiesławie mnie daleko do MŚ czy ME :). Wole mieć bajpas i cały model. W Contest nikt do tej pory nie sprawdzał i pewnie tak zostanie więc robię. :)

Opublikowano

Czy jest możliwe, że dwie kraksy Bruna były spowodowane właśnie nieszczęsnym altisem? Altis był wpinany tylko na zawody. Poza nimi nigdy nie było żadnych problemów, a na zawodach dość ostro wyrzucałem model...

Opublikowano

Michał a kiedy był kupiony Altis dla Bruna? Mój na 100% jest z tej trefnej serii i był właśnie kupowany w pierwszym kwartale 2019.

 

Wydaje mi się, że te przypadki Bronka mogą być spowodowane docięciem zasilania przez Altisa.

Na MŚ w tym roku w Trnavie dwa modele spadły w niewytłumaczalny sposób. Jeden to Japoński. Podchodzili do lądowania i jakieś 10m przed taśmą model spadł z 5-8m. Japończyk nic nie robił nie kombinował tylko dolatywał do taśmy. Identycznie spadł Wieśka Jantar w zeszłym roku we Wrocku. Wiesław też dolatywał do taśmy i był jakieś 20m od niej i z niewiadomych przyczyn model spadł.

Opublikowano

I dobrze. Awaria, ulamanie samych kabli to raczej rzadkość i może wynikać z małej dbałości o sprzęt. Kable są dość porządnej jakości a ze się utleniają i łamią na końcu lutowania to nic nowego. Mało kto przemywa kabel po lutowania izopropanolem. Na dwa, trzy lata jest Ok. Potem kabelek się „uksy” przy samej d...

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.