Konrad_P Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 Temat jakby trochę zaniedbany Sezon się skończył i nic się tu nie dzieje więc trzeba trochę rozruszać wątek. Dziś oblatywałem nowy model Vertigo 1250g do lotu. Jest to mój pierwszy tak lekki model w dotychczasowej karierze. Przy prawie 4m wydaje się naprawdę lekki. No ale nie o tym chciałem pisać. Model na stole w domu ustawiłem, przetestowałem, wszystko działa tak jak sobie to wymyśliłem. Dziś piękny dzień na oblot 1m/s prawie brak porywów więc zapakowałem model i na lotnisko. Rozkładam i sprawdzam przed pierwszym startem check liste. Lotki działaj, klapy działają, wysokość działa, kierunek dzi.. o kurde nie działa. No kurde co jest. Dłuższą chwilę zajęło ustalenie przyczyny. Nie działa kabelek łączący odbiornik z serwem kierunku. Hmmm.... jeszcze 30 min temu działa teraz nie. Trudno, pewnie źle zacisnąłem konektor i teraz przestał. Ale chęć oblatania modelu była tak wielka, że postanowiłem olać ster kierunku (zakleiłem go taśmą) i oblatać model bez niego. Jak postanowiłem tak też zrobiłem. Lata. Fajnie lata. Po kilku testowych lotach postanowiłem polatać z Tomkiem na czas. Gdyby mi ktoś ze 3 lata temu powiedział, że nie będę umiał latać bez steru kierunku to bym go normalnie śmiechem zabił. Normalnie masakra, czułem się jakbym się cofnął do czasów latania EasyGliderem. Co zakręt to z ust wyrywało się - kur...a czemu nie skręcasz, aaa nie ma steru OK, następny zakręt i znów to samo - do chusteczki haftowanej skręcaj aaaa nie ma steru cholera by wzięła. Naprawdę w najśmielszych moich przypuszczeniach nie sądziłem, że ten "dziwny" ster tak mocno wykorzystuję w czasie lotów. Był onegdaj czas, że się nawet zastanawiałem czy w ogóle dawać serwo na ster kierunku bo tego drążka nigdy nie dotykałem. No i jeszcze jedno spostrzeżenie po dzisiejszych lotach. Lekkim modelem lata się zdecydowanie trudniej i trudniej go dobrze ustawić żeby chciał poprawnie latać. Modelem ciężkim lata się bezproblemowo. Jest naprawdę, przynajmniej dla mnie, ogromna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 No i fajnie Konrad tak trzymaj. Władek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys20000 Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Ster kierunku to najbardziej bagatelizowany ster. A jest to jedna z ważniejszych płaszczyzn sterowych - ale do tego dochodzi się godzinami lotów . Nie bez przyczyny do modeli F3M ( duże akrobaty spalinowe) są specjalne serwa na kierunek. Ja nie kuma jak w F3K latają bez kierunku - Czarek to kiedyś wyjaśniał ale ja dalej nie rozumiem. A z innej beczki - świadom lot niesprawnym model i do tego opisywanie tego na forum - czy to aby na pewno właściwy kierunek? Linczowaliśći gościa za lot modelem w Trzęsaczu a tu takie opisy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 A z innej beczki - świadom lot niesprawnym model i do tego opisywanie tego na forum - czy to aby na pewno właściwy kierunek? Linczowaliśći gościa za lot modelem w Trzęsaczu a tu takie opisy Kurde jaki niesprawny model o czym ty gadasz. Model był bardzo sprawny tylko ster kierunku nie działał. Nie było żadnego zagrożenia typu zwarcie czy coś podobnego. Sam napisałeś, że F3K lata bez kierunku więc można powiedzieć, że była to próba latania ala F3K . Poza tym narażał bym model za 3K Euro w pierwszym jego locie na rozwalenie? I nie porównuj mnie go jakiegoś bezmózgiego oszołoma który lata nad tabunami plażowiczów i rozwala model między nimi. Dobrze wiesz gdzie latamy i że są tam praktycznie same pola i gdyby nawet model spadł to bolałoby tylko mnie i co najwyżej kreta. Poza tym przyganiał kocioł garnkowi. Mam Ci przypomnieć Twoje loty z niesprawną klapą i lotką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Aha... sezon się skończył, adrenaliny z zawodów jakby mniej, to trzeba sobie to jakoś zrekompensować. Krzysiek, Konrad zanim dojdzie do udowodnienia czegoś tam, to łyknijcie myszowatej albo melisy. Ja od zawsze latam bez kierunku, mam go tylko domiksowanego do lotek i co? Hipokryta jestem czy hardcore? Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Wojtek spoko, nie zrobimy sobie z Krzychem krzywdy. Zresztą nawet bym nie próbował, bo co ja, raptem do pępka sięgam Krzychowi a różnica w wadze jest, że się tak delikatnie wyrażę ... no kurde jest. Wojtek Ty chłopie nie gadaj tu o sterze bo sam wiesz, że nawet gdyby, to on jest niedostępny dla Ciebie. Wiem, że można latać bez steru. Ja pisałem przede wszystkim o sobie i o swojej ewolucji a może nawet rewolucji w lataniu. Nigdy bym nie przypuszczał że zrobię takie postępy. I niech sobie tam inni gadają co chcą, ale to co Jurek od dawna głosił sprawdza się w 100%. Tylko latanie na zawodach może podnieść umiejętności pilota. Żadna łączka czy nawet latanie z przyjaciółmi. No ale to jest oczywiście sprawa indywidualna czy ktoś się chce rozwijać czy to co wie wystarcza mu w zupełności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Oj Konrad przecież wiesz, że to co piszę to zawsze trzeba brać z przymróżeniem oka, a że jedne zawody nauczą więcej jak rok latania na łące, to oczywista oczywistość. P.S. pamiętaj, że objętościowo Krzysiu może też więcej "wchłonąć" Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 Kolejne przybliżenie kalendarza na 2020. 27-28 Czerwca są zgłoszone aż 4 zawody. Pozycje 7 i 8 czyli hiszpanie w piątek i sobotę a portugalczycy w sobote i niedzielę. Oberpullendorf z ostatnich we wrześniu przeniesiony na 30-31 Maja. Jeszcze dużo negocjacji zapewne. To jest stan na dzisiaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 16-17.5.2020 Litteam cup Levice/Slovakia Eurotour/World cup 4-5.7.2020 City cup Holic/Slovakia Eurotour/World cup And other World cup in Slovakia 13. - 14.7. 2020 Dubnica F5J 2020 16. - 17.7. 2020 WORLD TRNAVA CUP FAI F5J 18. - 19.7. 2020 WORLD CHALLENGE FAI F5J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Najnowszy harmonogram prosto od organizatora - wygląda, że zakończenie czyli finał w szczecinie! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Wiesławie co to jest to tbd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 To be declared albo to be defined - czyli „będzie podany” w wolnym tłumaczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Aaaa kurde nie wpadłem na to. Dzięki. A tak przy okazji to bardzo duże zmiany w porównaniu z poprzednimi latami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Ano duze. Oberpullendorf wiosna, Niemcy wiosna. Zoooooobaczymy. Myślimy nad Winter Cup w Szczecinie i okolicach. Styczeń, luty i marzec. Ubrać sie ciepło i latać. Z tym tbd to nie jest poprawnie. W takich przypadkach pisze sie zwykle TBA - to be adviced :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Ukazał się nowy firmware do Altisa v 5.7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 U dołu tej strony https://aerobtec.com/altis-v4/#download w zakładce firmware do pobrania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 A co tam nowego w Altisie? Poprawili błędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 No właśnie jest gdzieś jakaś specyfikacja. Doszły jakieś nowe opcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 25 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 dla rozruchu umysłu F5J na jesienne wieczory.... https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3440269-F5J-what-happened https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3440273-F5J-fly-off-flapping co do wstępnego terminarza ET2020, to otwierają się ciekawe, nowe kierunki, a niektóre się zamykają (Malacky, Dubnica, Lanskroun) Będzie trzeba się pogłowić, gdzie jechać .... Interesująco może się zapowiadać Ober w lecie i nowa miejscówka w SK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 dla rozruchu umysłu F5J na jesienne wieczory.... https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3440269-F5J-what-happened https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3440273-F5J-fly-off-flapping Fajnie, że to wyszperałeś. Daje trochę do myślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi