Wiesiek1952 Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Pojawił się nowy, uaktualniony regulamin F5J https://www.fai.org/sites/default/files/documents/sc4_vol_f5_electric_20.pdf Trochę zmian jest. Nowości to zakaz "team protection" na zawodach innych niż MŚ i ME z jednym wyjątkiem dla juniorów i ich opiekunów o ile latają w zawodach. Start tylko z korytarza w odległości mniejszej niż 2 m od markera z numerem stanowiska. Najciekawsze jest na stronie 6. ...Additional rule to allow the possibility of a motor restart in World Cup and Open International events... Czyli "awaryjne włączenie silnika w trakcie lotu" W przepisach szczegółowych jest, że Altis (AMRT) musi pokazywać jak niżej: To reset the start height displayed to “---” if the motor is restarted at any time during the flight. This rule can be used as a local rule at FAI World Cup and Open International events, but not at Category One events. Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero. Można tego używać na wszystkich zawodach z wyjątkiem Cat I czyli MŚ i ME
cZyNo Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 11 minut temu, Wiesiek1952 napisał: Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero. przedszkole ?
Konrad_P Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 49 minut temu, Wiesiek1952 napisał: Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero. Czyli lobbing z dużego kraju za wielka wodą sie udał. Słyszałem już o tym na początku zimy w 2019 roku że bardzo oni i ci co chodzą do góry nogami lobbują za takim rozwiązaniem. 38 minut temu, cZyNo napisał: przedszkole ? No cóż gdyby ta opcja była dostępna od dwóch sezonów to pięć modeli o jakich wiem (w samych zawodach) uratowałoby się.
cZyNo Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 5 minut temu, Konrad_P napisał: No cóż gdyby ta opcja była dostępna od dwóch sezonów to pięć modeli o jakich wiem (w samych zawodach) uratowałoby się. gdyby przesadnie nie ryzykowali też by sie uratowało. Banał. Mnie i tak nic nie przekona - latam szybowcami bez napędu. Moich modeli nic nie uratuje. I od tego uzależnia sie strategie. Przedszkole i tyle. Ryzykanci będą bezkarni ? Dobrze że chociaż na Mistrzostwach będzie normalnie.
Konrad_P Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Jurek ale w czym masz problem. Włączą silnik to lot mają za zero, identycznie jakby nie dolecieli do lotniska. A opcja zachowania modelu w całości jest jak dla mnie dość sensowna. Ty nie porównuj swojego latania bo latacie przy nodze więc jest to spora różnica. Latając 2km od siebie na wysokości 50-80m to zupełnie inna sprawa. Cóż teraz będą dopiero piloci ryzykować wiedząc, że mają możliwość powrotu. Ja się własnie zaliczam do tych co bali się zaryzykować i bardzo często odpuszczałem żeby móc wrócić cało. Teraz przez tą drobną jak dla mnie, acz bardzo istotną zmianę, otwiera się dla mnie zupełnie nowe latanie. Ja jestem bardzo zadowolony. 1
Wiesiek1952 Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 To ogólnie nie jest dobry pomysł. Ci co ryzykowali mieli minimalny hamulec “utrata modelu”. Teraz beda ryzykowac bardziej. No i w Altisie tez musza byc zmiany bo firmware na MŚ/ME musi byc jak dotychczas czyli brak mozliwosci właczenia silnika i inny na wszystkie inne zawody. 1
cZyNo Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Konrad - ja nie mam problemu. To nie moja klasa. Tak se tylko napisałem. Dla mnie kara zera za lot to nie kara. To nic w porównaniu utraty modelu, który w innych klasach się dba, bo ma się tylko 3. I sie bardzo zastanawia co można a co nie. A tu...przedszkole. Ten przepis nie zabezpiecza najlepszych , tylko promuje ryzykantów średniaków. 1
Konrad_P Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 No tu akurat ja jestem zwolennikiem tej opcji, wiem że to tym dobrym lub bardzo dobrym pilotom się nie spodoba bo właśnie takie leszcze jak ja zaczną bardziej ryzykować i być może trochę punktów im odbierać a jak nie to zmuszać do jeszcze większego ryzykowania. Dla mnie to nowe otwarcie tej dyscypliny z czego jak już napisałem się ciesze. PS Wiesławie w Altisie jest już firmware dające tą możliwość wersja 2.1
cZyNo Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 A ja nie lubię słabeuszy farciarzy (sam taki bywałem) - na sukces trzeba zapracować 1
Wiesiek1952 Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Pytanie czy wyświetla “—-“ bo chyba nie.
cZyNo Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 2 minuty temu, Konrad_P napisał: PS Wiesławie w Altisie jest już firmware dające tą możliwość wersja 2.1 Ale nie w opcji F5J, tylko CUSTOM
Konrad_P Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 1 minutę temu, cZyNo napisał: A ja nie lubię słabeuszy farciarzy (sam taki bywałem) - na sukces trzeba zapracować Ja myślę że tym słabeuszom farciarzom to się może raz na zawodach pofarcić i to wszystko. Trzeba być dobrym lub bardzo dobrym żeby plasować się w pierwszej dziesiątce, tu im (farciarzom) możliwość włączenia silnika niewiele pomoże. Tak na dobrą sprawę to najwięcej rozwalanych modeli jest w czasie krążenia i lądowania więc aż tak bardzo tu się nie zmieni. Hmm.. no na pewno na tych bardzo dobrych spadnie większe ciśnienie czy presja, tu nie ma co nad tym dyskutować. A tak już na koniec to polatamy popatrzymy czy w ogóle będzie wykorzystywana ta możliwość i w jakich sytuacjach.
Wiesiek1952 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 FAI zawiesiło wszystkie zawody do 31 maja z możliwością przedłużenia - wiadomość oficjalna.
Konrad_P Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Ja już dawno odwołałem swoje rezerwacje. Cóż w tym roku raczej możemy zapomnieć o zawodach. Będę mile zaskoczony jak uda się w tym roku zorganizować zawody w Szczecinie.
Wiesiek1952 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Otwarcie sezonu bedzie we wrześniu w Szczecinie. (Adaś ma takie prognozy).
Konrad_P Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Jak by tak było to strach się bać ilu zawodników będzie chętnych do polatania.
TommyTom Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Może, wcześniej, jak już trochę odpuści to jakieś lokalne małe zawodnicze co nie co? We Wrocławiu? Bez fajerwerków, ale z zegrem?
Konrad_P Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Bez dwóch zdań. Na spokojnie ale na poważnie.
Wiesiek1952 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 MŚ i ME w 2020 odwołane - nawet te co miały być w październiku https://www.facebook.com/ffaeromodelisme/?__tn__=kCH-R&eid=ARALftONprcP50hBDiX1lX2n_X0xlV_pMSuwH9H3SRPdT-9KGsrID1rjus4IFy_2SLwVnJT4Yd6I4C3K&hc_ref=ARTwv_o2gy5o_4attIZwNVjHwlA4G8JtdnemBSm_7I_sXfLnc0-AZGRCa4iBZchW7D4&fref=nf&__xts__[0]=68.ARC9uFGT1W4sQ8vc3ibKD_sxGWdjWky5C6ZZuw22eXCDfy3GjHu5lN34Z6FSo-MO_N3H1iIaLhBxaGRx8aHJdFXNnQsjFqBms740Gm4mW5VbS9mSH1GsPiGvTdDJar4ey4JLYVT3uuIKSdbGJvWTA-gRjImyNm8XF5fEnTojlXTirGdtX2zwHz99DO_Vbac-gkUmYtBdDgtatgcWfCh6PARGqNl46ELBV08pqyMD2mi9-dukgy_fLVZLNUU9kkhkqemdauvnRhQXxZQlbarmNusF_jzxDZ2NeID0iIieKrUlY1pkejvpV48RLpxpqtdWSwFEac05BgEjIX0Bd6x3zGu6fVRXT9s4kz3KAoamj0JSCfhWi90
Rekomendowane odpowiedzi