Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawił się nowy, uaktualniony regulamin F5J https://www.fai.org/sites/default/files/documents/sc4_vol_f5_electric_20.pdf

 

Trochę zmian jest. Nowości to zakaz "team protection" na zawodach innych niż MŚ i ME z jednym wyjątkiem dla juniorów i ich opiekunów o ile latają w zawodach. Start tylko z korytarza w odległości mniejszej niż 2 m od markera z numerem stanowiska.

 

Najciekawsze jest na stronie 6. 

 

...Additional rule to allow the possibility of a motor restart in World Cup and Open International events...  Czyli "awaryjne włączenie silnika w trakcie lotu"

 

W przepisach szczegółowych jest, że Altis (AMRT) musi pokazywać jak niżej: 

To reset the start height displayed to “---” if the motor is restarted at any time during the flight.

This rule can be used as a local rule at FAI World Cup and Open International events, but not at Category One events. 

 

Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero.

 

Można tego używać na wszystkich zawodach z wyjątkiem Cat I  czyli MŚ i ME

Opublikowano
11 minut temu, Wiesiek1952 napisał:

Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero.

 

przedszkole ?

Opublikowano
49 minut temu, Wiesiek1952 napisał:

Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero.

Czyli lobbing z dużego kraju za wielka wodą sie udał. Słyszałem już o tym na początku zimy w 2019 roku że bardzo oni i ci co chodzą do góry nogami lobbują za takim rozwiązaniem.

 

38 minut temu, cZyNo napisał:

przedszkole ?

No cóż gdyby ta opcja była dostępna od dwóch sezonów to pięć modeli o jakich wiem (w samych zawodach) uratowałoby się.

 

 

Opublikowano
5 minut temu, Konrad_P napisał:

No cóż gdyby ta opcja była dostępna od dwóch sezonów to pięć modeli o jakich wiem (w samych zawodach) uratowałoby się.

 

gdyby przesadnie nie ryzykowali też by sie uratowało. Banał.

Mnie i tak nic nie przekona - latam szybowcami bez napędu. Moich modeli nic nie uratuje. I od tego uzależnia sie strategie.

Przedszkole i tyle. Ryzykanci będą bezkarni ? Dobrze że chociaż na Mistrzostwach będzie normalnie.

Opublikowano

Jurek ale w czym masz problem. Włączą silnik to lot mają za zero, identycznie jakby nie dolecieli do lotniska. A opcja zachowania modelu w całości jest jak dla  mnie dość sensowna. 

 

Ty nie porównuj swojego latania bo latacie przy nodze więc jest to spora różnica. Latając 2km od siebie na wysokości 50-80m to zupełnie inna sprawa. Cóż teraz będą dopiero piloci ryzykować wiedząc, że mają możliwość powrotu.  

Ja się własnie zaliczam do tych co bali się zaryzykować i bardzo często odpuszczałem żeby móc wrócić cało. Teraz przez tą drobną jak dla mnie, acz bardzo istotną zmianę, otwiera się dla mnie zupełnie nowe latanie.

Ja jestem bardzo zadowolony.

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

To ogólnie nie jest dobry pomysł. Ci co ryzykowali mieli minimalny hamulec “utrata modelu”. Teraz beda ryzykowac bardziej. No i w Altisie tez musza byc zmiany bo firmware na MŚ/ME musi byc jak dotychczas czyli brak mozliwosci właczenia silnika i inny na wszystkie inne zawody. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Konrad - ja nie mam problemu. To nie moja klasa. Tak se tylko napisałem.

Dla mnie kara zera za lot to nie kara. To nic w porównaniu utraty modelu, który w innych klasach się dba, bo ma się tylko 3. I sie bardzo zastanawia co można a co nie. A tu...przedszkole. Ten przepis nie zabezpiecza najlepszych , tylko promuje ryzykantów średniaków.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

No tu akurat ja jestem zwolennikiem tej opcji, wiem że to tym dobrym lub bardzo dobrym pilotom się nie spodoba bo właśnie takie leszcze jak ja zaczną bardziej ryzykować i być może trochę punktów im odbierać a jak nie to zmuszać do jeszcze większego ryzykowania. Dla mnie to nowe otwarcie tej dyscypliny z czego jak już napisałem się ciesze.

 

PS

Wiesławie w Altisie jest już firmware dające tą możliwość wersja 2.1

Opublikowano
2 minuty temu, Konrad_P napisał:

PS

Wiesławie w Altisie jest już firmware dające tą możliwość wersja 2.1

Ale nie w opcji F5J, tylko CUSTOM

Opublikowano
1 minutę temu, cZyNo napisał:

A ja nie lubię słabeuszy farciarzy (sam taki bywałem) - na sukces trzeba zapracować :)

Ja myślę że tym słabeuszom farciarzom to się może raz na zawodach pofarcić i to wszystko. Trzeba być dobrym lub bardzo dobrym żeby plasować się w pierwszej dziesiątce, tu im (farciarzom) możliwość włączenia silnika niewiele pomoże.

Tak na dobrą sprawę to najwięcej rozwalanych modeli jest w czasie krążenia i lądowania więc aż tak bardzo tu się nie zmieni.

 

Hmm.. no na pewno na tych bardzo dobrych spadnie większe ciśnienie czy presja, tu nie ma co nad tym dyskutować.

A tak już na koniec to polatamy popatrzymy czy w ogóle będzie wykorzystywana ta możliwość i w jakich sytuacjach.

Opublikowano

Ja już dawno odwołałem swoje rezerwacje. Cóż w tym roku raczej możemy zapomnieć o zawodach. 

Będę mile zaskoczony jak uda się w tym roku zorganizować zawody w Szczecinie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.