Skocz do zawartości

TommyTom

Rekomendowane odpowiedzi

UWAGA ZAWODY

 

W dniach 25-27 czerwca lub 2-4 lipca 2021 roku odbędzie się zgrupowanie Kadry Narodowej połączone z zawodami typu OPEN w F5J.

Zawody odbędą się w Jaworze - Starym na miejscu jak w zeszłym roku. Lokalizacja Google maps 51.077431, 16.149475.

Uwaga kadrowicze: dla kadrowiczów obecność jest obowiązkowa.

 

W tej chwili są dwa terminy ponieważ dopiero po 22 maja będę wiedział dokładnie czy Hotel(Bursa) w Jaworze będzie czynna i czy będą wolne pokoje. Ponadto musi być termin rezerwowy w razie złej pogody. Łąka będzie przygotowana tak jak w zeszłym roku na dwa kierunki.

 

Wpisowe (startowe) dla zawodników chcących wziąć udział w zawodach to 90zł. Do tego dodatkowo będzie można zamówić obiad podobnie jak w zeszłym roku. W tej chwili jeszcze nie znam ceny ale myślę, że trzeba liczyć około 35 zł/za dwa obiady bez popitki. Jak ustalę dokładnie skąd będziemy zamawiali to wówczas podam już dokładną cenę oraz menu, choć tu nie należy się spodziewać cudów. Schabowy lub kotlet z kurczaka.:)

 

I na koniec jeszcze ważna sprawa. Zawody się odbędą tylko w tedy gdy liczba zgłoszonych zawodników przekroczy 20 osób. W przeciwnym wypadku będzie to zwykłe zgrupowanie kadrowiczów którzy będą sobie latać na swoje gadaczki.

 

Rejestracja będzie poprzez maila rejestracja (na) f5j.pl   Proszę o podanie Nazwiska i Imienia i jak ktoś posiada licencję to proszę podać również numer Licencji Sportowej

Myślę, że liczba zgłoszeń nie przekroczy 40 osób ale to będzie graniczna ilość zgłoszeń do zawodów.

 

Będę na bieżąco informował jeśli coś się zmieni.

 

PS

Oczywiście to (na) proszę zamienić na @ i pisać wszystko bez spacji. 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś do Włoch chce pojechać? 

 

Dear friends,

 

we have decided to run the first  date of Italian F5J Competition on 3-4 July 2021, is listed on Fai World Cup calendar soon.

All participants must follow the covid rules and restriction evolution, we hope no quarantine needs from most country, but anyway we restrict the participation to 50 competitors.

The registration will be open the first week of June, when the rules are more clear.

 

Best regards

 

Massimo Verardi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ME F5J odbędą się. Jest już biuletyn a w nim  punkt 12.

 

12. Deadlines

1. Intent to enter team with number of senior and junior (male/female) competitors (Preliminary Entry Form): 30th May 2021.

2. Official entry (Final Entry Form) including competitors names: 30 th June 2021.

3. Receipt of all entry fees: 10 th July 2021. Entry fees submitted after 10 th July 2021 +10 % penalty. Any submitted after 30th July 2021 + 20 % penalty. Entry fees will not be accepted on arrival. The preliminary entry form is attached to this Bulletin.

Edytowane przez papuga
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2021 o 19:41, papuga napisał:

No to ME F5J odbędą się...

 

 

Hiszpanie się burzą. Jeszcze będzie sporo dyskusji na ten temat.

 

Hello Marko Laszlo,
 
I want to point out the situation we had in Spain in the last year and a half. We had many Regional States under strict lockdowns. It meant pilots were not able to compete neither to train due to city lockdowns. In fact we had VERY FEW trainings and a couple of official competitions that happened last summer.
Due to the exceptional situation we think that we had no opportunity to really do something at European Championship level. We would like to participate in a fair European Championship. 
Given current circumstances, we don't think it's fair to participate in a contest where we didn't have any possibility to prepare properly.
 
That's why we think that ECH should be postponed to next year. Looking at vaccination rates and openness policies, we will have a fair opportunity to prep the ECH in the conditions that will represent the high level and expertise that European pilots have all over the countries. Anyway we are not limiting our pilots to participate on the ECH if finally happens but for sure we could have a very minimal representation.
 
Regards, Javier.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest. W innych krajach latać można tylko na lotniskach klubowych i jak pada oficjalny przymus zamknięcia takich miejsc to ludzie siedzą i nie latają więc taka skarga moim zdaniem jest jak najbardziej zasadna. Nie było w zeszłym roku ME to nic sie kompletnie nie stanie jak ich nie będzie i w tym roku. Zasada fer play moim zdaniem powinna w tym przypadku zostać zastosowana. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej FAI CIAM zadecyduje a ten mail był adresowany też do Lozanny do "wszystkich świętych".  Na razie węgrzy mają swoją "ostateczną decyzję" podjąć do 5 czerwca. Podejrzewam, że większość krajowych federacji (w tym i my) wyśle zgłoszenie. 

 

Po mojemu to Hiszpanie mają rację. Będzie się działo. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy na forum znajdzie się ktoś używający silnika Schambeck Powerline micro 1015 wersja 3s. Interesuje mnie pobór prądu na śmigle GM 15x8. Producent proponuje 16x8,5 RF/GM/VM lub 13x10 GM. Sprawdziłem na 16x8 GM ponieważ takie miałem i pobór prądu znacznie przekracza dopuszczalne 34A. W momencie załączenia silnika po upływie czasu na rozbieg tj. około 1,5 sek. prąd 43A. Więc na śmigle 16x8,5 będzie jeszcze gorzej. Sprawdziłem również na śmigle GM CL 13x10 i na tym śmigle jest tak jak powinno być prąd po rozruchu około 37A spada do około 33A w 30 sek. Chciałbym jednak mieć również śmigło o mniejszym skoku i tu pomyślałem o GM 15x8. Czy ktoś z kolegów używał tego śmigła z tym silnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak używałem zarówno łopatek GM 16x8,5 jak i CFK 16x8. Latałem na YGE 40A i nigdy nie miałem problemów. Może powiem tak, nie sprawdzałem poboru prądu więc latałem ze spokojnym sercem. Przelatałem tak 3 sezony i nic się nie stało. 

 

PS

Oczywiście mówimy tu o silniku 1015.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryszard_I napisał:

Czy na forum znajdzie się ktoś używający silnika Schambeck Powerline micro 1015 wersja 3s. Interesuje mnie pobór prądu na śmigle GM 15x8. Producent proponuje 16x8,5 RF/GM/VM lub 13x10 GM. Sprawdziłem na 16x8 GM ponieważ takie miałem i pobór prądu znacznie przekracza dopuszczalne 34A. W momencie załączenia silnika po upływie czasu na rozbieg tj. około 1,5 sek. prąd 43A. Więc na śmigle 16x8,5 będzie jeszcze gorzej. Sprawdziłem również na śmigle GM CL 13x10 i na tym śmigle jest tak jak powinno być prąd po rozruchu około 37A spada do około 33A w 30 sek. Chciałbym jednak mieć również śmigło o mniejszym skoku i tu pomyślałem o GM 15x8. Czy ktoś z kolegów używał tego śmigła z tym silnikiem. 

 

 

Jak producent proponuje to bym się go słuchał. Prąd mierzysz najpewniej na Ziemii z nieruchomym modelem a ten prąd ma się nijak do prawdziwego obciążenia po 5 czy 10 sekundach lotu jak model ma jakąś tam prędkość. Fakt, że na ziemii (statycznie) prąd powinien być mniejszy bo płat śmigła pracuje w przeciągnięciu ale... producent, zwłaszcza Schambeck, zwykle wie co mówi. Tu raczej krytyczna będzie pojemność baterii bo te silniki są liczone na ogniwa ok 1000 do 1300 mAh. W takim ogniwie bardzo szybko spada wydajność prądowa i po 10 sekundach pracy ogniwo nie da prądu większego niż 30A. U mnie (na 1025) jest podobnie - na początku prąd przekracza ten niby dozwolony ale to trwa 2-3 sek i po 10 sęk już jest niżej od nominalnego. To nie jest tak, że się silnik spali jak go przez 2-3 sek przeciążysz prądem.  99% silników to spokojnie wytrzymuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śmigle 16x8 prąd początkowy 43A i dopiero po około 30sek zbliża się do 34A. Czyli przez cały czas pracy silnika prąd jest przekroczony i to na kolanie. Zasilanie 3s 850mAh. Mam również silnik 1025 ale on ma prąd dopuszczalny 50A a producent zaleca do niego śmigło GM 16x8. Natomiast dla silnika który ma prąd dopuszczalny 34A producent zaleca śmigło GM16x8,5. Dla mnie jest to niezrozumiałe zwłaszcza, że zaleca to Schambeck który zwykle wie co mówi.  Przed chwilą sprawdziłem silnik 1015 na śmigle GM CL 14x10 - jest to co prawda śmigło polecane przez producenta do silnika 1025  i okazało się, że pobór prądu jest identyczny jak na śmigle GM 16x8. W dalszym ciągu interesuje mnie pobór prądu dla silnika 1015 wersja 3s (17 zwojów) na śmigle GM15x8.   Raz jeszcze przyjrzałem się rozmiarom i typom śmigieł polecanych przez producenta dla silnika 1015. Schambeck poleca 16x8,5 FR/GM/VM lub GM13x10. Na GM13x10 sprawdziłem i jest dobrze, 37A i w 30 sek.  33A. Natomiast jeżeli chodzi o śmigła 16x8,5 to GM takich nie produkuje, przynajmniej ja takich nie znalazłem a śmigła 16x8,5 FR i VM mają węższe łopaty i  na nich może być pobór prądu inny - niższy, zbliżony lub nawet mniejszy niż na łopatach GM 16x8. Dochodzi do tego jeszcze jeden czynnik a mianowicie profil łopaty. Ciekaw jestem czy łopaty RF i VM mają cieńszy profil od łopat GM. Wiem, wiem, za dużo filozofii a za mało latania ?. Pogoda niestety nie dopisuje. W Legnicy i okolicach wieje niemiłosiernie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. tego co jest na Hyperflight to są to dość różne silniki. Ten 1015 może mieć mniejsze - i pewnie ma - kV i mniejsze obroty. Jak są mniejsze obroty to śmigło ciągnie bez "zerwania strugi" i wówczas prąd jest większy na ziemii niż w locie. 16x8 z 1025 na ziemii pobiera nieznacznie mniej niż w pierwszej fazie lotu (EDIT: sprawdzałem z loggerem na ESC Castle). Dla 1015 zalecają max 3S 1000 mAh - taka bateryjką szybko "siada" i napięcie bardzo leci w dół no i obroty też. Prąd rośnie ale generowana moc spada. Jak możesz to zmierz obroty na obu silnikach i będziesz miał odpowiedź. Ja tam wierzę Schambeckowi i Hackerowi. ?

 

W Szczecinie podobnie z pogodą. Leje, wieje, pada, zimno albo jeszcze bardziej zimno i znowu wieje (mocniej) i tak od stycznia. ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to są różne silniki. 1025 ma 10 zwojów a 1015 ma 17zwojów w wersji 3s lub 12 zwojów w wersji 2s. Oprócz ilości zwojów różnią się długością a co za tym idzie mocą. Mój model waży do lotu 1300g. Myślę, że silnik 1015 wersja 3s będzie jak najbardziej odpowiedni nawet z dobalastowanym modelem. Na pierwszy start założę śmigło GM 13x10 CL. Regulator YGE 65LVT posiada telemetrię i prąd mam na wyświetlaczu nadajnika oraz zapis logu na karcie SD nadajnika. Po oblocie dam znać jak się ma prąd mierzony na kolanie do prądu zmierzonego w locie. Przy okazji zakupów na Hyperflight wezmę śmigło GM15x8 które przyda się do eksperymentów i coś czuję, że do lotów również. Wiesław, dziękuję za porady i sugestie. Korzystając z okazji i możliwość kontaktu z Tobą mam do Ciebie prośbę. Czy znalazłbyś czas aby zrobić dla mnie "gadaczkę"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ryszard_I napisał:

.... Korzystając z okazji i możliwość kontaktu z Tobą mam do Ciebie prośbę. Czy znalazłbyś czas aby zrobić dla mnie "gadaczkę"? 

 

 

Uuuuuummmm... od półtora roku nie robię. Mogę Ci dostarczyć "know-how" czyli oprogramowanie na Arduino, wykaz potrzebnych części i pliki .stl do druku na dowolnej drukarce 3D + pliki dźwiękowe. Chyba ze 4 osoby już sobie same zrobiły. Jakby co to służę pomocą w budowie - telefon 601 72 22 52.  EDIT: Moja drukarka 3d jest aktualnie "w naprawie" tj. rozebrana na czynniki pierwsze i jakoś nie mam czasu i chęci też tego poskładać. ?

 

 

EDIT2: Przypomniało mi się. Piotr (Bayern) chciał sprzedać swoją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.