Bartek Piękoś Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Ja chcę. Zazwyczaj warsztaty z budowy tak zaawansowanych maszyn zaczynają się na etapie zalaminowanego płatowca, ew. przy kładzeniu balsowego poszycia i dopasowywaniu silnika i podwozia. Ja poproszę tak szczegółowo, jak będzie Ci się chciało
mikrus193 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Ja też poprosze że szczegółami
MareX Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Ja też lubię wzrost napięcia i nie tylko. Najpierw trzęsienie ziemi, a póżniej już tylko strach się bać... Brawo! Bardzo lubię od podstaw i te następne kroki, chociż w tej nowej formule komputerowo-laserowej jestem wieki do tyłu.
stema Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 W czym problem pokazać obecny stan modelu i nadal kontynuować pokaz budowy od początku?
kesto Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 Zdrada!!! Waszmościowie! Krzychu! Coś Ty taki niecierpliwy! Musiałeś! Zepsułeś całą zabawę . A może inni koledzy chcieli by zobaczyć jak powstaje model od zera. Ja też chcę zobaczyć jak powstaje od początku do końca... tylko trochę szybciej
mecenas Opublikowano 31 Października 2016 Autor Opublikowano 31 Października 2016 Dobra! Jedna fotka! Dla tych wszystkich którzy "przebierają nogami" . Obecnie pracuję nad oszkleniem kabiny i czekam na zamówioną specjalną folię AL na pokrycie. http://www.flitemetal.com/ chociż w tej nowej formule komputerowo-laserowej jestem wieki do tyłu. Marku, to nie takie straszne, te programy podane na początku wątku naprawdę są świetne, są intuicyjne i prowadzą Cię "za rączkę". Prawdopodobnie byłeś na Pikniku w czerwcu w MLP i widziałeś na żywo wystawiony model. Chwała Ci za dyskrecję . Model obecnie wygląda tak: A tu dalsze prace nad kadłubem Podwozie tylne oczywiście zostało przygotowane wcześniej. C.D.N.
mecenas Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Opublikowano 1 Listopada 2016 Ciągnąc dalej temat. Przed rozpoczęciem budowy centropłata przygotowane zostało podwozie główne. Zaprojektowałem mechanizmy chowania i elementy zostały wyfrezowane na CNC. Golenie główne to przerobione "robarty" średnicy 15,9 mm, do których dospawane są wycięte laserem z blachy stalowej widelce. Okazuje się że podwozie Jastrzębia nie posiadało nożyc przeciwskrętnych i podobnie jak w Karasiu, było zrealizowane na wielowpuście. To jeszcze muszę przerobić. Siłowniki również są mojego pomysłu. Podwozie tylne. Podwozie główne Siłownik I pierwsza przymiarka do centropłata C.D.N. 1
mecenas Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Opublikowano 3 Listopada 2016 Kolejne fazy budowy. Spód kadłuba wstępnie zmontowany więc można go obrócić. I przymierzyć "domek" ze sterem kierunku. Centropłat. C.D.N
jędrek Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Witam Gratuluję wyboru samolotu i projektu . Sam się do niego kiedyś przymierzałem, ale mniejszy. Tak z ciekawości zapytam, na przedostatniej fotce, elementy mocowania serw w centropłacie "patrzą" w jedną stronę. Celowe ?
mecenas Opublikowano 4 Listopada 2016 Autor Opublikowano 4 Listopada 2016 Andrzeju, oczywiście że nie celowe. To jeden z moich błędów w projekcie, a jako że model jest prototypem takie wpadki się zdarzają. Myślę że nie jest to krytyczny błąd, więc tak zostało. Zmienię osadzenie orczyka na ośce serwa i będzie ok.
mecenas Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 Witam ponownie. Ciąg dalszy budowy. Mając centropłat warto byłoby przymierzyć do kadłuba czy wszystko pasuje..... Uffff...... "byków" nie ma! to można się brać za końcówki płatów. Dźwigar główny to listwy sosnowe 3x15, dwa od góry skrzydła i dwa od spodu z przekładką z rowingu węglowego i dodatkowo wzmocnione tkaniną węglowo kewlarową w miejscu łączenia końcówki i centropłata. Podwójny dźwigar (6x15) jest tylko do wręgi C6 (tam gdzie półka serwa lotki). Wyfrezowałem też zawiasy klapy szczelinowej. C.D.N. 1
Volleyboy Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Świetna robota Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
P.K. Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Zbudowałem dużo modeli ręcznie ale jednak wycinanka laserowa to jest przyszłość.Chyle czoła za projekt i wykonanie.
mecenas Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Dzięki Panowie za uznanie . Miło mi że mój wysiłek jest doceniany. ale jednak wycinanka laserowa to jest przyszłość Piotrze, no niestety takie czasy. Sceptycy mówią - "aaa... to już nie modelarstwo jak komputer i laser zrobi za ciebie robotę". No tak, tylko wpierw trzeba "nauczyć" komputer co ma zrobić. Modelarstwo nadal zostanie modelarstwem, zmieniają się tylko narzędzia a pewnych rzeczy nie da się zrobić i trzeba sięgnąć po "starą szkołę" czyli laubzegę, nóż szewski czy klocek z papierem ściernym. Też długo nie mogłem się "przestawić" na te "nowe" narzędzia, ale to kwestia "chciejstwa" i uporu. To mój pierwszy projekt w tej technologi i mam nadzieję że "nie polegnę". Tymczasem kopyto pod formę osłony silnika
kesto Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Też długo nie mogłem się "przestawić" na te "nowe" narzędzia, ale to kwestia "chciejstwa" i uporu. No niestety. Mnie chyba też to czeka.
Iras 11 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Laser to w tej chwili nic nowego , ja z laserem miałem doczynienia już w 2002 roku 14 lat temu . To mój pierwszy model zaprojektowany i wycinany laserem . Chyba jako pierwszy wycinałem za pomocą lasera nawet przez chwilę świadczyłem usługi dla kolegów modelarzy ale to było tak obce że każdy bał się tego jak ognia . Przełamywali się wówczas jak dostawali partię żeberek które były idealnie podobne do siebie .W pewnym momencie doszło do tego że nie wiedziałem w którym ręku trzymać piłkę do cięcia drewna.
Grifon Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Są jakieś darmowe programy do takiego projektowania? Piraty odpadają, kiedyś bawiłem się sketchupem ale to bardziej program poglądowy do 3D
Rekomendowane odpowiedzi