Skocz do zawartości

MiG-29 1xEDF by Robertus z planami


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Rafał. Do malowania to jeszcze trochę zejdzie. Malował będę raczej po oblocie.

Tak turbinę wkleiłem, w sumie z rozpędu i dlatego, że jest ustawiona trochę pod kątem aby przewody zasilające wychodziły z boku w gondoli silnika a nie pod spodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Bartek, i co ma Robert z tym CMYKiem zrobić? Na offset miga puścić? :)

(Tym bardziej, że według wzorników, jakich używam to trochi inaczej jest, a z wartości CMYK: 0; 14; 32; 53 siakiś beż wychodzi..)

Jaśniejszy:

http://www.e-paint.co.uk/Lab_values.asp?cRange=Federal%20Standard%20595&cRef=36375

Ciemniejszy:

http://www.e-paint.co.uk/Lab_values.asp?cRange=Federal%20Standard%20595&cRef=36270

 

I masz racje Robert, ten drugi, ciemniejszy to neutral grey - to neutralny szary; żeby go uzyskać wystarczy zmieszać biel i czerń.

Ten jaśniejszy jest lekko złamany niebieskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Bartek, i co ma Robert z tym CMYKiem zrobić? Na offset miga puścić? :)

To już musisz go zapytać, czemu info uznał za pomocne. Ja bym to wykorzystał do:

1. Weryfikacji, że "na oko" któryś jest "cieplejszy", jak uważał Robert

2. Wykonania cyfrowego wydruku w drukarni, który już daje dobre pojęcie o kolorze.

 

(Tym bardziej, że według wzorników, jakich używam to trochi inaczej jest, a z wartości CMYK: 0; 14; 32; 53 siakiś beż wychodzi..)

Co do FS36270 to faktycznie są nieścisłości, tzn. Twoje dane są poprawne, a w moje wkradł się błąd i nie mam pojęcia skąd :/. Sorry Robert.

 

Najlepiej byłoby, gdyby mieć do dyspozycji katalog z wymalowaniami (próbkami rzeczywistej farby), ale to dość droga impreza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - procesowy kolor CMYK nigdy w życiu nie wyjdzie Ci tak sam jak spotowy, ze wzornika. A tym bardziej z cyfrowej drukarni laserowej, gdzie wyjdzie satyna, a oryginalny kolor jest matowy.

Stopień podobieństwa będzie jak na kiepsko skalibrowanym monitorze ;)

 

Robert - nie wiem, w jaki sposób będziesz malował swój model i na jakim stopniu autentyzmu Ci zależy.

Jeśli będziesz malował aerografem i zależy Ci na dokładnym odwzorowaniu kolorów oryginału, to moim zdaniem, zamiast tracić czas na mieszanie, lepiej odżałować te 30-40 zł i kupić gotowe farby (np. gunziaki - hobby color - serii H).

Ale jeśli masz zamiar malować pędzlem, to według mnie nie ma się co bawić, a kolory wymieszać "na czuja". (Rada - rób to przy świetle słonecznym i porównuj kolory dobrze wyschniętych próbek - bo inaczej możesz mocno się zdziwić....)

Tym bardziej, że kolory, o jakich mowa - jasne, neutralne, są mocno "robione" przez światło i kolor otoczenia.

Sam zresztą to zauważyłeś, że praktycznie na każdym zdjęciu te Migi wyglądają inaczej.

A gdy będziesz miał już gotowy model, to zobaczysz, że inaczej wygląda przed startem, na trawie, a inaczej na tle nieba.

 

Się offtop kolorystyczny zrobił - sorry :) Jeśli uważasz Robert, że zaśmiecam Ci wątek, poproś o posprzątanie, lub daj znać - to pousuwam swoje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te klapy to takie bardziej ku ozdobie będą (chyba, że jeszcze lotki, jako klapolotki będą działać).

Ale, jak już będziesz miał go skończonego i się trochę w niego "wlatasz" - pokombinuj  z ustawieniem ich jako spojlery (obie w górę), do latania w "high alpha".

Nie wiem co prawda na ile EDFy sie nadają do takiego latania (sterolotki tu nie będą nie będą miały dodatkowego "kopa" przez działanie w strumieniu zaśmigłowym), ale mam takie ustawienie w Migu 29 według planów z  RcPowers - i zabawa przy lataniu na wysokich kątach natarcia jest przednia :)

A tu widać, że LERX masz profilowany, powinien dodać mnóstwo siły nośnej.

 

(Kontynuacja offtopu kolorystycznego :) - widzisz jak się potrafi różnić na zdjęciach odcień tej szarości?)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.