Skocz do zawartości

Farby żaroodporne - test


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z nabyciem nowego wydechu postanowiłem przetestować farby żaroodporne. Srebrna i czarna ma wytrzymać 750C, a czerwona 350C. Jak wytrzymają, to podam producenta. Może się komuś ta informacja przyda. 

 

 post-14226-0-22426400-1498745884_thumb.jpg

Opublikowano

Tylko, że to są inne elementy więc i inne temperatury będą.

Ja u siebie ostatni tłumik (mam trzy) pomalowałem zwykła farbą, bo mi po czymś została i jest OK. Wcześniej sprawdziłem, że jest co najwyżej mocno ciepły.

Więc jeżeli ten czarno-czerwony tłumik to ostatni to prawdopodobnie każda farba wytrzyma.

Opublikowano

Wytrzyma każda , jak jest silnik benzyniak to katalizator rozgrzewa się do około 450-550 stopni na postoju w czasie jazdy trochę mniej jakieś 100 stopni mniej , w ropniakach podobnie .

Opublikowano

W trybie wypalania jest około 700-800 stopni na wejściu do turba dalej trochę mniej  ,a w starych klekotach zaledwie około 250-300 .

Opublikowano

Ja robiłem dwa podejścia do pomalowania wydechu w motocyklu , w zeszłym roku malowałem inną farbą , a w tym roku malowałem inną, obie farby miały około 650C .

Różnica jak dla mnie żadna.

Na tłumiku nic sie nie dzieje i farba dobrze wygląda, ale na kolektorze farba nie wytrzyma nawet jednego dnia.

Mimo że kolektor jest dość długi i od cylindra do tłumika jest spora odległość , to na całej długości kolektora czarna farba żaroodporna staje sie siwym pyłem? proszkiem? jak zwał tak zwał.

Opublikowano

 jak jest silnik benzyniak to katalizator rozgrzewa się do około 450-550 stopni na postoju w czasie jazdy trochę mniej jakieś 100 stopni mniej

Chyba jednak nie , jest dokładnie na odwrót  :) .

Po jeździe ,pałowaniu, katalizator ma pod 700 stopni ,na postoju się schładza...

Opublikowano

Ceramika katalizatora przy 800 stapni topi się , na postoju na wolnych obrotach się schłodzi ale daj na 3000 obrotów i po paru minutach masz 500 stopni .

Trochę wiedzy technicznej , aby wykonać test sąd lambda musisz na postoju ktęcić silnikiem do temperatury około 450 stopni wtedy załącza się test sąd  no i system je testuje , mnie się udało uzyskać pare razy tak się udało 550 stopni , w czasie jazdy więcej nie będzie bo przepływ powietrza wychładza kata , to jest moje doświadczenie wieloletnie przy diagnostyce .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.