Skocz do zawartości

Farby żaroodporne - test


TeBe

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z nabyciem nowego wydechu postanowiłem przetestować farby żaroodporne. Srebrna i czarna ma wytrzymać 750C, a czerwona 350C. Jak wytrzymają, to podam producenta. Może się komuś ta informacja przyda. 

 

 post-14226-0-22426400-1498745884_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że to są inne elementy więc i inne temperatury będą.

Ja u siebie ostatni tłumik (mam trzy) pomalowałem zwykła farbą, bo mi po czymś została i jest OK. Wcześniej sprawdziłem, że jest co najwyżej mocno ciepły.

Więc jeżeli ten czarno-czerwony tłumik to ostatni to prawdopodobnie każda farba wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem dwa podejścia do pomalowania wydechu w motocyklu , w zeszłym roku malowałem inną farbą , a w tym roku malowałem inną, obie farby miały około 650C .

Różnica jak dla mnie żadna.

Na tłumiku nic sie nie dzieje i farba dobrze wygląda, ale na kolektorze farba nie wytrzyma nawet jednego dnia.

Mimo że kolektor jest dość długi i od cylindra do tłumika jest spora odległość , to na całej długości kolektora czarna farba żaroodporna staje sie siwym pyłem? proszkiem? jak zwał tak zwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 jak jest silnik benzyniak to katalizator rozgrzewa się do około 450-550 stopni na postoju w czasie jazdy trochę mniej jakieś 100 stopni mniej

Chyba jednak nie , jest dokładnie na odwrót  :) .

Po jeździe ,pałowaniu, katalizator ma pod 700 stopni ,na postoju się schładza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramika katalizatora przy 800 stapni topi się , na postoju na wolnych obrotach się schłodzi ale daj na 3000 obrotów i po paru minutach masz 500 stopni .

Trochę wiedzy technicznej , aby wykonać test sąd lambda musisz na postoju ktęcić silnikiem do temperatury około 450 stopni wtedy załącza się test sąd  no i system je testuje , mnie się udało uzyskać pare razy tak się udało 550 stopni , w czasie jazdy więcej nie będzie bo przepływ powietrza wychładza kata , to jest moje doświadczenie wieloletnie przy diagnostyce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.