Jump to content

Recommended Posts

Chciałem zbudować coś innego niż samolot więc w oczekiwaniu na silnik do krzyżaka, który zaginął gdzieś w turcji i w wyniku gorszej pogody nie umożliwiającej latania zacząłem budować sobie airboat'a ;). Mając resztki depronu od poprzednich modeli chciałem je też do czegoś wykorzystać i tak powstaję mały ślizgacz. Śnieg właśnie spadł więc będzie gdzie jeździć, ale nie mówię, że pływać też nie będę. 

Na początku jako taki wzór narysowałem sobie w SketchUp'ie po to by zobaczyć w miarę proporcję itp. Potem wziąłem po prostu nożyk i zacząłem wycinanie i klejenie. Docelowo chcę depron zalaminować tkaniną, będzie to moje pierwsze laminowanie, po za niedawnym laminowaniu nart do Wicherka który już czeka na zimowe loty ;), więc nie wiem czy wyjdzie to dobrze. Celuję w śmigło 6-5 cali, w przypadku 5 cali trójłopatowe - zobaczę jak to będzie z prądem, a nie wiem czego spodziewać się po najtańszym silniku - bo z założenia miał to być model jak najtańszym kosztem. Dlatego też akumulator będzie od Ultimate (3s 2200mAh), ewentualnie w późniejszym czasie dwa połączone. 

 

Czyli silnik to: Racerstar BR2212 2200KV

Regulator : XXD HW30A

I serwo: SG90

 

Kadłub ma około 30 cm długości i 16cm szerokości.

 

Nie oczekuje od tego cudów (choć liczę, że będzie w miarę szybki) i chcę to po prostu wypróbować, wykonam też niewielkie pomiary i się zobaczy :).

 

Nacykałem trochę zdjęć podczas składania i na razie wygląda to tak:  

 

37879437945_b653cc079d_b.jpg

Tutaj była pierwsza przymiarka na szpilki:

38049609894_bdc3767998_b.jpg

Boki i górę wzmocniłem listewką, Dodatkowo stanowią one podpórkę pod klapkę.

37879434685_47b29052e5_b.jpg

Wstępnie przykleiłem wszystko na klej polimerowy:

37879432455_9147f04497_b.jpg

Następnie uszczelniłem pieniącym soudalem:

38735000582_406cf7cf39_b.jpg
38734998552_50bc77c079_b.jpg

Przód wyłożyłem resztkami depronu, by w razie czego Airboat nie zatonął (choć nie wiem ile może mieć to wyporności)

26990297339_e1028b14b7_b.jpg

Spód przykleiłem od razu na "puchnący soudal"

38734997032_0b87c5b637_b.jpg
38049596304_f2025ed841_b.jpg
38734991782_eec192e007_b.jpg
38049594704_d0149b23ed_b.jpg

I po szlifowaniu: (od razu wygląda lepiej :) )

38734990252_de369b08c9_b.jpg
38734988832_9e82780f46_b.jpg

No i pierwsze wodowanie :D

38734986872_f114e98f64_b.jpg

 

 

 

Na razie tyle, jak przyjdzie wyposażenie zrobię łoże silnika, okrągłą "klatkę" dla śmigła i stery. I oczywiście wezmę się za laminowanie i wykańczanie.

 

A i dodam, że nic tu nie było jakoś projektowane (po za prostym modelem w SketchUp'ipe), robię to po prostu na żywioł, więc jeśli ktoś miałby jakieś rady czy zastrzeżenia chętnie się dowiem (zresztą dla tego też tu piszę)  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze więc mała aktualizacja :).

 

Powoli idzie jakoś do przodu, pierwsze moje laminowanie za mną ;), na zdjęciu widać, że niestety zrobiły się jakby bąble w niektórych miejscach, ale po małym szlifie przykryłem je właśnie drugą warstwą i tym razem powinno być lepiej. Generalnie postanowiłem pokryć dwiema warstwami tkaniny 80g/m, boki i przód na siebie zachodzą więc tam w sumie zrobiły się nawet po cztery warstwy. Szczególnie sam "dziób" jest naprawdę mocny ;). Na  zdjęciach brakuję jeszcze drugiej warstwy i spodniej warstwy na osłonce śmigła (na osłonce zrobiłem po jednej warstwie). W tym momencie już jest to zrobione i schnie. Następnym etapem będzie zrobienie kilku wzmocnień przed śmigłem i wstawienie listewek na zamocowanie sterów które zrobiłem z balsy 3mm i pokryłem laminatem. Jeszcze później, po dobrym wyschnięciu, przyjdzie pora na szpachlowanie i malowanie i montaż silnika (jeśli w końcu przyjdzie :D) . Co do gifa, to było to jeszcze przed całym laminowaniem- taka przymiarka - z silnikiem z innym kv.

 

Zdjęcia są oczywiście z kilku dni.

 

 

 

Wręga silnika i pierwsza podpora do osłonki śmigła

27616173359_1f683e7c57_b.jpgIMG_20171221_173632 by czarobest, on Flickr
38515415335_d7e0d896b7_b.jpgIMG_20171221_180527 by czarobest, on Flickr
27616172319_09effe2789_b.jpgIMG_20171221_180816 by czarobest, on Flickr

 

I przymiarka w kadłubie.

27616171309_2e9c2fc2b4_b.jpgIMG_20171221_182920 by czarobest, on Flickr
25523087378_c7f745c6a2_b.jpgIMG_20171221_182950 by czarobest, on Flickr
27616170359_ea4cf0b352_b.jpgIMG_20171221_183018 by czarobest, on Flickr
38685267724_e6189e64fc_b.jpgIMG_20171221_183053 by czarobest, on Flickr

 

I efekty mojego laminowania..

 

24527726717_0ef9b60c56_b.jpgIMGP0213 by czarobest, on Flickr
38515305405_81e7facd13_b.jpgIMGP0215 by czarobest, on Flickr
39363104892_e608cabb6b_b.jpgIMGP0216 by czarobest, on Flickr
24527720757_4227ab2ce0_b.jpgIMGP0217 by czarobest, on Flickr
39393159141_c583f41333_b.jpgIMGP0218 by czarobest, on Flickr

38515310275_e196867843_b.jpgIMGP0211 by czarobest, on Flickr

38515298105_085f631413_b.jpgIMGP0212 by czarobest, on Flickr

 

Stery (nieskończone oczywiście :) ):

 

38515314625_35192a8b84_b.jpgIMGP0209 by czarobest, on Flickr

 

39363110532_7b7dd0773f_b.jpgIMGP0210 by czarobest, on Flickr

 

 

 

I GIF :D

 

post-18299-0-66231300-1514662981.gif

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś tu zagląda, ale kontynuuję. Niestety nie otrzymałem jeszcze farby i szpachli, ale dostałem wyposażenie i zdążyłem niechcący spalić regulator  :rolleyes: . Otrzymałem jednak odpowiedni od Jacka (@Jacek Walenciak) za co jeszcze raz bardzo dziękuję :).

 

Zdjęcia pokazują działanie sterów:

 

39858524851_8dc38cbb7f_b.jpgIMGP0229 by czarobest, on Flickr
39858520091_02ca23918c_b.jpgIMGP0230 by czarobest, on Flickr
39858515891_2a697a1f03_b.jpgIMGP0232 by czarobest, on Flickr
39858510571_9b7256fb94_b.jpgIMGP0233 by czarobest, on Flickr

 

 

I mając wyposażenie przeprowadziłem "test wannowy" :). Wyposażenie oczywiście będzie lepiej ułożone po skończeniu.

 

 

Pozostało więc porządne szlifowanie i zdobycie szpachli i farb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No... Po dość długim czasie wreszcie ukończyłem model. Spadł znowu śnieg więc mogłem nieco go przetestować :)
 

Nie wyszło idealnie, niestety mimo starań nie wyrównałem wszystkiego i wyszło trochę niedoskonałości na lakierze, po pierwszym ślizganiu stwierdzam jednak że i tak wszystko poszło by na marne :P. Tzn widać ślady jak rysy czy pęknięcia (niestety, choć od środka wszystko jest szczelne). W każdym razie nabrałem trochę doświadczenia w laminowaniu i następnym razem zrobiłbym to lepiej :).

 

Pierwsze próby ze ślizgania wyszły fajnie, ważne jest wyważenie pakietem aby model skręcał dobrze w obie strony i "jechał" prosto. Niestety w jednej z pierwszych jazd kamerka odpadła niszcząc śmigło oraz ster kierunku, wszystko jednak naprawione i kręciłem dalej :). Potem znowu odpadła :P, nie niszcząc jednak modelu.

 

Model jest szybki, i na tej nawierzchni wymaga wprawy, być może na puchu byłoby lepiej. Można kręcić bączki i driftować :D, ogółem - sprawia mi dużo radości.

 

Tak prezentuję się gotowy model:

26008544687_89aa81c7b9_h.jpgIMGP0386 by czarobest, on Flickr

40172674394_0753a52691_h.jpgIMGP0384 by czarobest, on Flickr

40172672754_fa802e0de1_h.jpgIMGP0388 by czarobest, on Flickr

40172672204_6b60f4f534_h.jpgIMGP0389 by czarobest, on Flickr

40172671814_c8c7b67fdb_h.jpgIMGP0391 by czarobest, on Flickr

 

No i oczywiście film, zachęcam do obejrzenia całości mimo długości :).

 

https://www.youtube.com/watch?v=L_fuqZBfoUE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie pomyka! Jest nawet dość szybki  :)  tylko jakby trochę mało stabilny. Może to przez wysoki środek ciężkości? tak mi się wydaje...

No ale zabaweczka FAJNA!  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, niestety trochę brakuje stabilności, gdyby nie to byłby jeszcze szybszy bo nie da się praktycznie użyć pełnego gazu, chyba że bardzo krótko jak na końcówce filmu. Z drugiej strony dzięki temu można spokojnie pływać z 30 minut na akumulatorze 2200mAh :). Tutaj wydaję mi się, że to nie tylko kwestia samego środka ciężkości, choć to pewnie głównie ma wpływ, ale też trochę złych proporcji, sądzę że gdyby był dłuższy też byłoby lepiej :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może że gdyby kadłub był dłuższy/ większy było by lepiej. Pomyślałem też że mógł byś na próbę podkleić na dnie kadłuba takie listwy wzdłużne. Może by to trochępoprawiło stabilność. Czasem łódki mają takie coś na dnie... Ale to tylko moje gdybanie bo nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie    :)

A sprzęcik i tak FAJNY!    :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :),

też nad takim czymś myślałem, ale obawiałem się przewracania po ostrzejszym zakręcie, poza tym model fajnie jeździ bokiem a to by mogło to wyeliminować. Jadnak możliwe, że spróbuję coś takiego zrobić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Hans-polon
      Witam,
       
      Jaki czas temu postanowiłem zbudować model airboat`a.
       
      Wybór padł na MT-14 Szuwarek
      http://www.rcclub.pl/opis-budowy-modelu-lodki-bagiennej-mt-14-szuwarek/
       
      Model zbudowałem z wyciętych na laserze elementów sklejkowych, zgodnie z planami ze strony. Po zamontowaniu wyposażenia, wyruszyłem na testy. Model przy lekkim dodaniu gazu, nurkuje dziobem pod wodę. Wyposażenie umieszczone jest wg. zaleceń. Silnik jaki użyłem w łodzi to Emax RS2205 (śmigło pchające). Co może być przyczyną nurkowania? 
       
      1. Złe wyważenie?
      2. zły kąt montażu silnika? Kąt silnika wymusza jego mocowanie. Wg. planów, montaż jest lekko pochylony w górę.
      3. śmigło pchające ? ma to jakiekolwiek znaczenie?
       
      Z góry dzięki za pomoc. Jestem świeżynką w kwestii modeli pływających.
       




    • By Vesla
      Witam. 
      Wywołany do tablicy przez Roberta, rozpoczynam relacje z budowy MiG-19 PM w wersji z depronu z napędem EDF. Model na obecną chwilę czeka na instalacje napędu i oblot ale w relacji opisze kolejne fazy budowy. 
       



    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By Slawek_9000
      Dla przeciwwago do fokkera Dr1, (link http://pfmrc.eu/index.php/topic/67775-fokker-dr1-parkflyer-wg-rcgroups/ ) , postanowiliśmy z młodym zrobić Sowith Camel. Ponieważ dobrej starej pianki pod panele już nie można kupić, robimy z tego co się da, czyli jakaś zielona pianka gr. 5mm ale niestety z naprasowanymi liniami podziału, co powoduje że nie można jej użyć jako płytki dwustronnej (np. na stateczniki, czy płaskie skrzydła). Ale sama pianka zaskakująco dobra. Używamy też niebieskiej pianki karbowanej grubości 3mm, jest ona bardzo miękka i bez trudu można nią zawinąć jako skrzydła, co zrobiliśmy.
        Technika skrzydeł jest następująca: naklejenie żeberek z pianki 5mm co ok. 10-12cm, na arkusz pianki 3mm w poprzek karbowania - na klej na gorąco, potem zawinięcie wokół noska profilu i zaklejenie (też klejem na gorąco, trochę trzeba się spieszyć). W miejscach początku lotek, podwójne żeberka, a lotki potem odcinam i doklejam piankę 5mm. Niestety pianka 3mm jest za wąska i pokrycie skrzydła musi być sztukowane. Poza tym, żadnych dźwigarów listewek nic, klasyczna skorupowa konstrukcja. Poprzednia pianka, żeby zawiniąć wokół noska, wymagała oklejenia taśmą klejącą i prasowania widelcem, a i tak pękała.
       
      Kadłub klasyczny, wzmocnienia balsowe są tylko ze względu na to, że wejdą w nie patyczki od stójek skrzydeł, zamierzam wykorzystać pałeczki od sushi, bambusowe.

      Stateczniki niestety trzeba zrobić z podwójnej pianki, co oczywiście doda wagi, lepiej byłoby z pojedynczej pianki 6mm ale ta zielona jak wspomniałem się nie nadaje. Tył z uwagi na wagę kleję uhu-por.

       
      Sterowanie SK będzie tradycyjnie na nić dentystyczną, SW na popychacz z drutu.
      Wkrótce więcej zdjęć, no i skrzydła.
    • By SKYLMT
      Po kilkuletniej przerwie od modelarstwa, postanowiłem powrócić do tematu i zacząć od przypomnienia sobie wszystkiego na modelu, którego nie będzie mi żal. Oczywiście nie chodzi mi o sam projekt, uważam go za bardzo fajny i łatwy do wykonania, tylko o kwestie materialne. Mnie sam model na pusto nie wyszedł nawet 40zł
       
      Zacząłem od wycięcia wszystkich elementów z depronu

       

       

       
      Pierwszy raz ugryzłem depron na frezarce, jakość krawędzi przeszła moje oczekiwania

       
      Następnie wyciąłem wszystkie elementy sklejkowo-balsowe

       
      Na poczciwej krajzedze zostały docięte "pręty" depronowe 6x6

       
      Wszystko zacząłem sklejać na klej UHU Por

       
      Skrzydła też postanowiłem uprościć jak się dało

       
      Powstało kilka wersji z różnych pianek, wybór padł na styrodur o różnych twardościach

       

       
      Następnie w ruch poszły taśmy pakowe. Porobiło się kilka zmarszczek i bąbli, później w domu wszystko ładnie wyprasowałem żelazkiem i model wyszedł na gładko Zdjęcia jeszcze pomarszczonego

       

       
      Więcej zdjęć z budowy nie mam. Przód został od środka wylaminowany Epidianem 5 i drobną tkaniną, cały spód od środka nieco grubszą tkaniną. Model ze styrodurowymi skrzydłami z natarciem z balsy 5mm i tak wzmocnionym kadłubem stał się pancerny. Lotki wykonałem ze spływu balsowego z doklejoną trójkątną listwą, coś na ten wzór

       
      Wyposażenie:
      Silnik EMAX xa2122 980kv - to aż nad to na ten model w dosyć ciężkim setupie
      Śmigło 10x4,7 APC
      Regulator EMAX 30A simon K, był kupiony w zestawie z tym silnikiem i był od nowości problem z odpaleniem zestawu, trzeba było przeprogramować ESC z nadajnika na inny timing. Już miałem reklamować
      Pakiety 2200mAh 3S
      4 serwa 9g
       
      Model został już i oblatany i rozbity kilka razy. Ucierpiał jedynie statecznik poziomy, w który to został wklejony płaskownik węglowy i dalej można ubijać krety. Wrażenia i uczucia? Mieszane. Model lata poprawnie, wykonałem dosyć duże lotki więc kręci szybkie beczki, napęd bowdenowy steru wysokości nie pozwala na bezpieczny lot plecowy, model lubi zwalić się na skrzydło i bardzo łatwo go przeciągnąć, za bardzo też nie szybuje. Nigdy nie wylatałem całego pakietu do końca, a już się nudziło. Zaleta większego silnika i latania na 1/4 gazu

      Nie przedłużając pierwszego posta, dodam jeszcze kilka fotek z oblotu

       

       
      I zadowolony pilot, że jeszcze coś pamięta

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.