Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś zaprogramowałem regulator i Altis-a na v_5.5.

 

 

post-10390-0-54262300-1524514530_thumb.jpg

 

 

Zapomniałem napisać, że wczoraj latałem bez hamulca na reglu  :)

 

Przejrzałem logi z Altis-a. Zastosowany napęd umożliwia wyciągnięcie modelu w okolice 200m w 30s.

Maksymalna wysokość we wczorajszych próbach wyniosła 206m, a minimalna 184m.

 

W załączeniu jeszcze fotka pokazująca rozmiar modelu - po lewej stronie Alfa 1500, a po prawej EXTRA 1400.

 

 

post-10390-0-51410000-1524514769_thumb.jpg

Opublikowano

Niestety w dość spektakularny sposób rozwaliłem PULSAR-a na treningu w piątek przed PP we Wrocławiu.

 

Na szczęście obyło się bez innych strat.

 

Model miał wylatane trochę ponad 3 godziny.

 

Być może będę go naprawiał, a przynajmniej zacznę.

 

Co było przyczyną kraksy? Coś grubo zwaliłem / lub popełniłem kilka drobnych błędów przy wyposażaniu modelu.

 

Tego nie jestem w stanie jak na razie ustalić.

Opublikowano

 Ja jednak stawiam na Antene i Regler i Bec  :unsure: Zasilanie dzialalo i silnik chodzil,wiec prad byl :) tak jak widzialem na poczatku miales sterownosc ,ale pozniej straciles kontakt z modelem  :mellow: Moze byc to : brak lacznosci lub brak pradu na odbiorniku  :huh:

Marku spraw sobie na poczatek maszyne troche tansza i tez dobra,cale bebechy wyciagnij z modelu i zamontuj do nowego B)  

F5J modele na poczatek ktore sa moim zdaniem dobre: https://www.pp-rc.de/FLUGMODELLE/Elektro-Segelflugmodell-Silent-E-3-4m-F5J-.htm?SessionId=&a=article&ProdNr=A2471&p=4 

 

https://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=0&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=106447

 

https://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=0&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=92776 

Opublikowano

Ja bym proponował coś bardziej przyziemnego i sprawdzonego u mnie. Serwa mam te same co ty i jedyna moim zdaniem słuszna metoda zasilania to osobny pakiet 2S. Ja mam o pojemności 550mAh i po godzinie latania w termie wyssało 260mAh. Anteny bez względnie na zewnątrz. Na początku latałem na zasilaniu z regulatora ale serwa działały dziwnie oraz regulator po 10minutach lotu był gorący. Obecnie regler po pracy silnika przez 1 minute jest zimny.

Opublikowano

........ Anteny bez względnie na zewnątrz....... I tak jak napisal Rafal to chyba byla glowna przyczyna  :huh: 

Opublikowano

Nie wiem ale wydaje mi się, że warto jednak pospekulować na temat najbardziej prawdopodobnej przyczyny choćby po to żeby uniknąć tego samego błędu w przyszłości.

 

- anteny - oczywiście lepiej jak są na zewnątrz ale model latał ok. 3 godzi i w momencie awarii był 20-30 m od pilota. W kadłubie "niewęglowym" anteny mogą być w środku - sam tak mam w makietach i piankach.

 

- nie obserwowałem modelu - słyszałem tylko mocne "łup" - ale zdaje się model leciał na silniku. To może być istotny szczegół. Po zniszczeniach sądząc, model w momencie uderzenia o ziemię miał wysuniete klapy - o tym świadczyły by pourywane orczyki i popychacze klap. Możliwy oczywiście błąd pilota i włączenie klap/butterfly przy pracującym silniku ale również możliwy "failsafe" (ja w swoich modelach ustawiam failsafe tak żeby włączył się butterfly i lub wszystkie możliwe hamulce).  To może prowadzić do wniosku poniżej. 

 

Po mojemu to winien jest niewydolny BEC w ESC. Serwa cyfrowe biorą sporo prądu nawet w spoczynku. 6 serw na raz to kilka amperów. Wystarczająco dużo żeby w nienajlepszym ESC z BEC spowodować spadek napięcia na wyjściu z BECa zwłaszcza na częściowo rozładowanej baterii i spowodowanym pracy silnika dodatkowym spadku napięcia zasilania ESC/BEC i w konsekwencji spadek na odbiorniku poniżej napięcia minimalnego. Odbiornik się wyłączył, potem - bo spadł prąd serw więc wzrosło napięcie - załączył i tak w kółko macieju. Czas pomiędzy za i wyłączeniem był tak krótki, że praktycznie odbiornik był cały czas na OFF. Takie "migotanie przedsionków" skutkujące utratą kontroli nad modelem. 

 

W zasadzie są dwa wyjścia - albo zewnętrzny BEC lub osobna bateria awioniki - bardzo rzadko stosowane w F5J - albo solidny, sprawdzony ESC/BEC. Mocno podejrzewam, że ta podróbka YGE zwana YEP sobie "yepneła".

 

Tylko w tym roku widziałem dwa inne modele ubite z podobnego powodu - brak prądu i utrata kontroli.

Opublikowano

no to jaki ten prą5d te serwa pobierają? ile tych Amperów?

Ustawiania FS na buterflaya to wg mnie zły pomysł.

 

Uderzyć w stół a cZyNo się odezwie.

 

1 serwo BlueBird pobiera do 1.5A w peaku. Pomnóż przez 6 i BEC YEP leży i kwiczy. YEP podaje że BEC ma niby 5A. Uhmmmmmmmm...... nawet "zapomnieli" podać czy te 5A to ciągłe czy w peaku. Chwalą się to pewnie w peak'u czyli ciągłego ze 2 może 2.5 A. W pulsarze były BlueBird 105HV - zakres pracy 6 do 8.5V. Co się dzieje jak BEC daje 5.5V (YPE 40)? Serwa będą działać ino prund rośnie i to znacznie. BlueBirdy spoczynkowo pobierają ok. 0.2 A przy 7.4V.  P = U * I więc spodziewany prąd przy 5.5V rośnie o blisko 50%. Pewnie dwa max 3 serwa na raz wystarczą żeby zatkać tego BECa. Serwa HV w instalacji 5.5V to zły pomysł.

 

 

W zboczówkach butterfly na failsafe też bym nie ustawiał po to gupi pomysł. W F5J może uratować model.

Opublikowano

No to proponuje najpierw zmierzyć. Bo trochę bajki piszesz. Naprawdę uważasz ze w powolnym modelu o wadze 1500g będzie pobór prądu większy niż 2A we flegmatycznym locie?!?!

Opublikowano

Naprawdę uważasz, że w modelu opór na serwach pochodzi tylko z opływu? A masa samej lotki i jej przyśpieszenie to pies?

W AVA pro ZMIERZONY prąd na jednym serwie na klapie wychylonej na full statycznie (na stole bez opływu powietrza) przekraczł mi 2A. Na jednym serwie HV w instalacj HV. Ile byłoby gdyby servo HV bylo zasilane z 5V. Pewnie ze 3A. Prądy akurat mierzyłem i mierzę przed ulotnieniem modelu więc źle trafileś.

Opublikowano

Sądząc po zdjęciach latasz graupnerem więc jeśli masz kartę w nadajniku to masz zapisanego loga z telemetrii w tym takrze to co działo się z napięciem w odbiorniku.

Opublikowano

Cześć.

Wiesiek, z tym poborem prądu to tak jak pisze Jurek - przesadzasz. Mierzyłeś BEC-a w locie?

Zobacz wątki o modelach Respect i Toxic, są tam logi np z ESC Mezona gdzie max pobór z BEC-a dochodzi do ok 1,8A w locie, a raczej niebyły to loty "termiczne".

 

A czy przypadkiem Marek nie miał zamontowanego BEC-a Castle 10A?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Opublikowano

Trudno się z Wieśkiem nie zgodzić co do wydajności prądowej BEC a jako możliwej przyczyny awarii Pulsara , sam zauważyłem migotanie serw po włączeniu  buterflaya i "deklarowanym" przez producenta prądzie BECa 5 A. 

Opublikowano

A moje zdanie jest Regler YEP to Yep w ziemie  :lol:

Panowie co byscie chcieli za 80zl  :D Jaka cena taki sprzet !!!!!

Opublikowano

BEC był 10A Castle. O ile wszystko było dobrze połączone to raczej nie problem w tym miejscu.

Można postawić także na Bluebirdy. Kolega w F3K też zgłosił problem z nimi.

Opublikowano

Trudno się z Wieśkiem nie zgodzić co do wydajności prądowej BEC a jako możliwej przyczyny awarii Pulsara , sam zauważyłem migotanie serw po włączeniu buterflaya i "deklarowanym" przez producenta prądzie BECa 5 A.

I tylko wtedy jest w miarę duży prąd. Tylko na klapach. Wynika to głównie z oporów mechanicznych. I wzrasta wraz z prędkością i waga modelu. Akurat w F5J ten wzrost jest nieistotny ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.