Skocz do zawartości

Replika Polskiego silniczka SiM 2b - ambitny projekt


Paweł Prauss

Rekomendowane odpowiedzi

niby siedzę w obróbce stali gatunkowych od wielu lat i niby nic nie jest w stanie mnie zdziwić a jednak:

IMG_0127.thumb.JPG.68b0511dcd6b8acadb6e846607a67a1d.JPG

 

IMG_0130.thumb.JPG.51b1ba01b2547db6787daee864365461.JPG

 

IMG_0137.thumb.JPG.4bd701a326a08fef035f5fd5447c572c.JPG

 

przyśpieszając obróbkę zmniejszyłem głębokość obróbki minimalnie poniżej (-0,1mm) poziomu kontaktu freza z materiałem co zaowocowało wypływkami jak na fotografiach. Odpada toto praktycznie paznokciem ale że w środku jest średnica poniżej 13,7 mm to patyczkiem bambusowym od rożna usuwam. Dalej to wolno idzie ale... Samo się robi i jest każda sztuka taka sama !!!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To już trzy lata?  Czy tylko trzy lata? Ja nie zapomniałem. Ale tak naprawdę to  jeszcze pojęcia nie mam, gdzie umieścić " Made in Poland". Jutro pewnie w tych dwóch frezowanych przygotówkach natnę gwint a w następnej kolejności o frezuję resztę nie zapominając o dodatkowych napisach. W wersji frezowanego karteru wszystkie napisy, podobnie jak i pierwszy są możliwe. Gorzej będzie znaleźć technologiczne miejsca w formie odlewniczej do odlewania karteru Repliki silnika SiM 2b. 

 A tak wyglądają cylindry do Repliki Silnika SiM 2b umyte i gotowe do zawiezienia do hartowni. Do wtorku mam nadzieję że będzie więcej. Znaczy musi być więcej...

IMG_E0149.thumb.JPG.9062cf1526036d15c7cfe0af4721585a.JPG

 

IMG_E0150.thumb.JPG.d04835d238a87113fac292767f61f87d.JPG 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę na tę piękną pracę i przy okazji zastanawiam się, czy przy dzisiejszych technologiach, tak obróbki, jak i pomiarów -  każdy wytworzony tłok i przeciwtłok -  nadaje się do każdego cylindra, czy też dalej, tak jak kiedyś w wytwórniach silników modelarskich, stosuje się przy składaniu silnika wstępną segregację na grupy wymiarowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 u mnie na pewno każdy cylinder będzie szlifowany do zabielenia powierzchni wcześniej toczonej. Tak że rozbieżności wymiarowe będą występowały. I dopiero po pomiarze zacznę od tych najciaśniejszych docieranie docierakiem z odpowiednimi pastami pewnie diamentowymi. bo takie mam na stanie. Po ponownym pomiarze geometrii średnicówką dwupunktową zacznę dobierać tłok do danej pary. Tłok oczywiście będzie utoczony na mojej CNC tokarce. Przy odrobinie nabranej wprawy będę mógł zostawić minimalne naddatki na dotarcie samego tłoka. 

 Sam docierak do tłoków już został narysowany i jest w trakcie wykonywania.

733466784_ScreenShot01-31-21at08_38AM.thumb.JPG.09cf3637f2b33f2dcfa25d29715703e3.JPG

Kiedyś na bazie swoich wcześniejszych doświadczeń, mając dodatkowo możliwości wykorzystania posiadanych maszyn wykonałem już obudowę aluminiową docieraka. Fotografia wykonanego detalu później bo przy sobie nie mam dysku.

898806231_ScreenShot01-31-21at08_52AM.thumb.JPG.6bd2b66bfde14cd0b9ab346d74ddbafb.JPG

a sam docierak wykonany będzie z żeliwa. Także wymaga przygotowania jeśli chodzi o wymiar dostosowany do wymiaru obrabianego tłoka. Bo na razie to się sezonują tylko przygotówki...

  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam żeby ktoś proponował ale po odpaleniu silniczka powinneś zebrać wszystko do kupy i napisać książkę. Plany mogłyby się też pokazać w Modelarzu gdyby był wydawany. To już prawie rok jak się nie ukazuje Pozdrawiam Piotrek

Wysłane z mojego M2006C3MNG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postawienie PDF-a na stronie superf2c.pl to tylko kwestia czasu. Tym bardziej że jest źródło dożywotniego finansowania w postaci kanału na YouTube/user/f2c 

Pierwszy 1 000 000 zaliczony. Także dzięki "Ozzy Man Reviews" !!!

 

oraz źródło sukcesu zwiększenia popularności kanały f2c:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_0154.thumb.JPG.7f27bada3f935394320575e70741a54e.JPG

 

Tak to wygląda na tym etapie przygotowania oprzyrządowania jakim będzie docierak. Jak będzie wolna maszyna to powstaną następne bo na pewno parę podwymiarów będzie mi niezbędne do produkcji. Powstał prototyp i do pierwszych paru sztuk wystarczy a że już widzę niedoskonałości to następna obudowa docieraka będzie delikatnie zmodyfikowana. Czy w dobrym kierunku? To dopiero jego użycie podpowie mi. Na pewno wnioskami i kolejnymi ewolucjami się tutaj na forum podzielę.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Swift napisał:

Dzięki za wyjaśnienia. Wysłałem też Autorowi wiadomość na priv. 

 

 Dostałem wiadomość od Ciebie na priv a to wymaga pokazania moich początków wyczynowego modelarstwa w modelarni na Sadybie przy ulicy Sobieskiego 64. 

883881_508244645900839_1621745347_o.thumb.jpg.e5ac8de4d0916a5e127ad49887fbcfad.jpg

 

 

883261_507174379341199_1886924896_o.thumb.jpg.4da09a70507f572a41fdf8244bfdd324.jpg

 

Dlaczego o tym wspominam? Bo to czas gdzie przy braku dostępu do wyczynowych silników sami postanowiliśmy zbudować wyczynowe silniki do wyścigu F2C. Całe szczęście zachowały się te wszystkie prace i jak pojadę do kolegi Leszka to będzie to dość duży materiał do publikacji. Jak wyglądał w tamtych czasach zbudowany silnik AAC gdzie sami opracowaliśmy chromowanie aluminium itd...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pora pojechać do hartowni. Bo mam z czym a więcej nie zrobię bo inne detale w kolejce czekają. Więcej też nie zrobię choćby dlatego że do końca nie wiem czy orginalne tuleje mają na prawidłowej wysokości zrobione kanały. Na pewno są zrobione w paro-setkowej tolerancji położenia względem orginalnych tulei. A mam dwie tuleje i wiem że starałem się po środku narysować swoje położenia kanałów w cylindrze. ( Trzy lata temu !!! ).

IMG_E0216.thumb.JPG.06ca9f817eb042fbebbd0d39b907add2.JPG

 

IMG_E0219.thumb.JPG.27abf8ee7956b9cdf4fd38438048edd4.JPG

 z bliska zrobione fotografie to i trochę leci perspektywa.

 

IMG_0202-001.thumb.JPG.d2f1610dbda0c01b9562976ca08511a7.JPG

 

i samo istotne co dwa cylindry frez był traktowany bardzo drobnym iglakiem. Drobnym czyli oznaczenie 400 dowolnej firmy aby nie typowy z Bazaru...

Ja mam parę katalogów a pod ręką ten:

IMG_0221.thumb.JPG.868615f37873682b21f8d59c11c3a35b.JPG

 

i tym trójkątnym diamentowym iglakiem o gradacji 400 jestem w stanie do jakiegoś momentu skutecznie poprawić geometrię ostrza.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 Dlaczego o tym wspominam? Bo to czas gdzie przy braku dostępu do wyczynowych silników sami postanowiliśmy zbudować wyczynowe silniki do wyścigu F2C. Całe szczęście zachowały się te wszystkie prace i jak pojadę do kolegi Leszka to będzie to dość duży materiał do publikacji. Jak wyglądał w tamtych czasach zbudowany silnik AAC gdzie sami opracowaliśmy chromowanie aluminium itd...


A teraz młodzież ma do wszystkiego dostęp a i tak wolą spędzać czas przed komputerem. Wiem o czym mówię bo z młodzieżą współpracuje na co dzień .

Wysłane z mojego M2006C3MNG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach








A teraz młodzież ma do wszystkiego dostęp a i tak wolą spędzać czas przed komputerem. Wiem o czym mówię bo z młodzieżą współpracuje na co dzień .



Nie bądźmy takimi pesymistami, młodzież na tych komputerach całkiem fajne rzeczy tworzy! Nie wszyscy kiedyś zajmowali się modelarstwem i nie wszyscy dzisiaj tworzą na komputerach, ale jest to narzędzie takie jak każde. Nie demonizowałbym. Jest mnóstwo zdolnej młodzieży, która się inaczej realizuje. Może lampy nie powiesi samodzielnie ale z drugiej strony - jak pokazują dyskusje na forum - wielu z nas nie jest w stanie poprawnie zaprogramować modelu, a o Open TX już nie wspomnę.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.