f2cmariusz Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 13 godzin temu, Granacik napisał: W instytucie na Duchnickiej chłopaki dorabiali mi kiedyś iglice do gaźników. "Kopiowali" pożyczone od kolegi DynoJety. Ale to ponad 20 lat temu było. dzisiaj jak widać dokładnie robię to samo. Przy kosztach bardzo rozsądnych. (20 zł za hartowanie w atmosferze obojętnej 23 cylindrów do silnika SiM 2b) I mam pewność że zlecone hartowanie czy azotowanie będzie wykonane poprawnie. Nigdy nie było jakiegokolwiek problemu. a sama krowa: https://gazetazoliborza.pl/2019/12/kolorowe-mucki-z-ulicy-powazkowskiej/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 odebrałem z hartowania bezzendrowego. Fajnie to wygląda. Pomiary dokładną suwmiarką nie pokazują błędów kształtu. Pewnie wyjdzie że zostawione nadmiary były zostawione za duże. wyrywkowo sprawdzona twardość to 56 HRC. Widać na tulei ślad trójkątny po pomiarze twardości. Pora poszukać szlifierki na okrągło do otworów. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 40 minut temu, f2cmariusz napisał: Pora poszukać szlifierki na okrągło do otworów. Przy okazji nie zapomnij o tym "laserku" do moich inicjalow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 zbrodnią by było nie przekazać dalej. Ten kolor bezzendrowego hartowania ostatni raz sfotografowałem i przekazałem do szlifowania. Jestem pewien że dostanę zgodnie z rysunkiem detale za jakiś czas. W sumie istotna jest zbieżność 0,015 mm średnicy około 14 mm. Pora docieraki dokończyć !!! 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. f2cmariusz Opublikowano 18 Marca 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2021 W dniu 10.03.2021 o 20:14, jarek996 napisał: Przy okazji nie zapomnij o tym "laserku" do moich inicjalow ? zatem, co by można było zrealizować Twoją prośbę musze zrobić parę karterów z duralu co się w miarę dobrze anoduje na niebiesko. logo Replika SiM 2b.mp4 Firma w której zleciłem próby bez problemu anoduje obrabiany przeze mnie dural. Zatem w nocy frezują się kartery które będą anodowane na niebiesko. A to z kolei pozwoli laserem zrobić napis według zapotrzebowania. Na razie kilkanaście sztuk. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek Opublikowano 18 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2021 W dniu 1.03.2021 o 18:26, jarek996 napisał: Jak kazda krowa TAK wyglada w srodku , to juz wiadomo skad problem gazow cieplarnianych ? Jako lekarz weterynarii zaświadczam , że ten piękny poglądowy model wnętrza krowy - jest zbudowany z zachowaniem głębokiej wiedzy anatomii . Jedyna uwaga dotyczy braku narządu rodnego , ponieważ ten osobnik ma wymię. Zwieracz "zakończenia " przewodu pokarmowego tez by się przydał . ( denko od puszki po wołowinie w sosie własnym by się nadało). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nastin Opublikowano 22 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2021 Ciekawy projekt. Taka inicjatywa to zawsze pozytywna strona modelarstwa spalinowego które niestety zanika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 23 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 16 godzin temu, Nastin napisał: Ciekawy projekt. Taka inicjatywa to zawsze pozytywna strona modelarstwa spalinowego które niestety zanika... absolutnie masz rację !!! Spalina zanika bo coraz bardziej rekreacyjna jest strona elektrycznego napędu. Każda kategoria w F2 ma swojego odpowiednika w wersji elektrycznej. Oprócz wyścigu czyli F2C !!! Temat na osobny wątek. Współczesne napędy elektryczne w klasach F2A, F2B, F2D. Ale wracając do Repliki silnika SiM 2b: W celu wykonania gwintu M26x1 w korpusie frezowanego karteru mając do dyspozycji OUS-1 musiałem dorobić planszajbę czyli tarczę dedykowaną mojej OUS. Według schematu: to rozwiązanie mocowania detalu gwarantuje najlepsze zachowanie równoległości detalu w kolejnych operacjach obróbczych. tak, widzę że cała OUS-1 powstanie w 3D. Co by rysunki w książce były kompletne.? moja tarcza zamocowana w uchwycie z tokarki z odpowiednimi podkładkami ( odpady z drutówki skrupulatnie zbieranymi). Tak że wiertło jak i gwintownik ma stosowny wybieg. wjazd i wyjazd gwintownika M8 to chwila a że otworów jest 150 to i ponad godzinę samo gwintowanie się wykonywało. podkładki zabielone to dopiero przybranie 0,02 mm pozwoliło zabielić ślady po ręcznym toczeniu na OUS. Samo wypukanie "zera" to kwestia starannego dokręcenia palcami klem co by wypukiwany detal przesuwał się równolegle w stosunku do wypukiwania. jest filmik i widać drgania w granicach 0,02 mm na skutek mało precyzyjnego zgrubnego frezowania gdzie frezarka ma zwrot kierunku ruchu osi. Ale jest ustawione (wypukane) w pozostałym miejscu do setki. twarda stal jak i grubość ścianki w granicach 1 mm nie sprzyjała szybkiemu wykonaniu tulei. A jest bardzo dobrze wykonana praca. wsuwa się w orginalny karter ciasno suwliwie. A po podgrzaniu do 60 paru stopni samo wypada. wykonanie docieraków to pilna sprawa co by 23 tuleje były gotowe. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 23 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 55 minut temu, f2cmariusz napisał: absolutnie masz rację !!! Spalina zanika bo coraz bardziej rekreacyjna jest strona elektrycznego napędu. Każda kategoria w F2 ma swojego odpowiednika w wersji elektrycznej. Oprócz wyścigu czyli F2C !!! Temat na osobny wątek. Współczesne napędy elektryczne w klasach F2A, F2B, F2D. Ale wracając do Repliki silnika SiM 2b: W celu wykonania gwintu M26x1 w korpusie frezowanego karteru mając do dyspozycji OUS-1 musiałem dorobić planszajbę czyli tarczę dedykowaną mojej OUS. Według schematu: to rozwiązanie mocowania detalu gwarantuje najlepsze zachowanie równoległości detalu w kolejnych operacjach obróbczych. tak, widzę że cała OUS-1 powstanie w 3D. Co by rysunki w książce były kompletne.? moja tarcza zamocowana w uchwycie z tokarki z odpowiednimi podkładkami ( odpady z drutówki skrupulatnie zbieranymi). Tak że wiertło jak i gwintownik ma stosowny wybieg. wjazd i wyjazd gwintownika M8 to chwila a że otworów jest 150 to i ponad godzinę samo gwintowanie się wykonywało. podkładki zabielone to dopiero przybranie 0,02 mm pozwoliło zabielić ślady po ręcznym toczeniu na OUS. Samo wypukanie "zera" to kwestia starannego dokręcenia palcami klem co by wypukiwany detal przesuwał się równolegle w stosunku do wypukiwania. jest filmik i widać drgania w granicach 0,02 mm na skutek mało precyzyjnego zgrubnego frezowania gdzie frezarka ma zwrot kierunku ruchu osi. Ale jest ustawione (wypukane) w pozostałym miejscu do setki. twarda stal jak i grubość ścianki w granicach 1 mm nie sprzyjała szybkiemu wykonaniu tulei. A jest bardzo dobrze wykonana praca. wsuwa się w orginalny karter ciasno suwliwie. A po podgrzaniu do 60 paru stopni samo wypada. wykonanie docieraków to pilna sprawa co by 23 tuleje były gotowe. Mam nadzieję, że i dla mnie taką planszajbę wykonasz :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 23 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 Godzinę temu, Paweł Praus napisał: Mam nadzieję, że i dla mnie taką planszajbę wykonasz :-)) Wy chyba obydwoje , macie niezla SZAJBE ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 23 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 2 godziny temu, jarek996 napisał: Wy chyba obydwoje , macie niezla SZAJBE ? Jeśli już to obydwaj ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 za namową osób dla mnie ważnych kartery będą miały orginalny gwint czyli M26x1 a nie jak pierwotnie planowałem M27x1. Unifikacja przede wszystkim.? całe szczęście wielkość wyfrezowanego otworu pozwala na zrobienie gwintu M26x1. Tak że będzie jak w orginale. A miało być ciut, odrobinkę inaczej.? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 przymierzając się do zrobienia gwintu M26x1 w karterze silnika SiM 2b skorzystałem ze ściągawki jaką się posługuje od lat: nanosząc moje konkretne wymiary wychodzi mi że przy skoku gwintu 1 mm wysokość gwintu to 0,866 milimetra co po uwzględnieniu promienia i fazy na grzbietach gwintu daje wstępny otwór pod gwintowanie fi 24,8 mm. W posiadanych oryginalnych karterach średnice wewnętrzna gwintu to aż fi 25,4 wzdłuż cylindra i fi25,1 wzdłuż konsolek. w drugim egzemplarzu silnika SiM 2b konsolki są w stanie idealnym a otwór wewnętrznej części gwintu dokładnie ma średnicę fi25,05 i jest okrągły. Jakiś wzorzec do kontroli jest. Ale zdecydowanie zrobię sam wzorce pomiarowe gwintu wewnętrznego i zewnętrznego M26x1. Tak jak ostatnio. Na zdjęciu M19x0,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 8 godzin temu, f2cmariusz napisał: za namową osób dla mnie ważnych Mariusz zaczyna o MNIE w koncu pisac !!!! 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 chcąc wykonać, czy po prostu roztoczyć otwór pod sworzeń w tłoku musiałem trochę poprawić swój park maszynowy i narzędziowy. Kiedyś zakupilem noże tokarskie z serii Mini Horn. A dzisiaj wykonałem wreszcie półfabrykaty mocowania na pełną głębokość 14 mm. Z tyłu dwie śruby M4 skutecznie unieruchomią na klinie mały nóż tokarski do sworznia fi4 mm. To samo dotyczy wymiany powgniatanych śrub M6 na nowe zgodne z oryginałem a na pewno twardsze bo wykonane z materiału o oznaczeniu Qt... gwint M6 toczony. Oprawki do systemu Horn wykonane jak widać z odpadów po drutówce. w powtarzalny sposób mocowanie łba śruby. Jeden frez tu wystarczył na wykonanie kilkunastu kwadratów 6 mm. Dycha na minusie plus na górze dodatkowa zbieżność. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 31 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 Teraz już jestem pewien, że wybrałem zły zawód No, ale to zawsze kwestia dostępu do mentora/fachowca który poprowadzi młodego człowieka we właściwym kierunku. Mieliśmy super faceta - starszego już instruktora, modelarza na modelarni w szkole przy jednostce wojskowej czerwonych beretów. Niestety po pierwszym roku mojego uczęszczania szkolną modelarnię zlikwidowano ? Na szczęście mogę podziwiać pracę Mariusza i innych Kolegów parających się technologią pracy w metalach, drewnie i laminatach na poziomie sporo wyższym niż dobrego fachowca bo już artystycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 31 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 25 minut temu, samolocik napisał: Teraz już jestem pewien, że wybrałem zły zawód Dokładnie mam takie same odczucia jak widzę taką robotę. Do tego potęgowane tym, że jeden z moich dziadków przed wojną miał zakład ślusarski i maszyn u niego trochę było. Tata też potrafił z nich korzystać. Ale za to jedno moje marzenie wkrótce się zmaterializuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 31 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 Godzinę temu, Granacik napisał: jedno moje marzenie wkrótce się zmaterializuje. Błażej, zostaniesz dziadkiem ??? ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 31 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 Uchowaj Boże! Niech córeczka studia wpierw dokończy. A druga ma jeszcze kupe czasu. Jak się zmaterializuje to się pochwale. Ale powiem tak, że ostatnio byłem tak podjarany jak Triumph'a kupowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 31 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 A ja od Kamila wiem o co chodzi :-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi