jarek996 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Mysle ze lepiej miec wspolna FREZERKE , jak FREZARKE . Wiekszosc z nas potrafi "FREZEROWAC" natomiast moze tylko ze 3% potrafi FREZOWAC ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Godzinę temu, jarek996 napisał: lepiej miec wspolna FREZERKE... wiesz ale rózne są preferencje.... jak widać Mariusz i Kamił gustuja w takich CNC- ale automat to automat... ja zdecydowanie preferuję? , z racji mojej konserwy, taką manualną ze wszystkim osiami sprawnymi , oczywiście nie mającą luzów ani bicia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 3 godziny temu, d9Jacek napisał: oczywiście nie mającą luzów ani bicia Jacek , w naszym wieku to juz i luzy i bicie ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 żaden opis nie zastąpi zwyczajnych fotografii a tym bardziej filmu: druga strona.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 28.09.2018. Mariusz, wiem ze jestes swietnym fachowcem i zawodnikiem ale kurcze... mamy 25.04.2021 i silnika nie ma. Czemu ten post sluzy? Promocji twojej firmy? OK nie jest to dla mnie problem a nawet ok jestem za. Ale tutaj robiszsilnik 3 lata? 80 lat temu robiono to szybciej bez komputerow i cnc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. f2cmariusz Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Rozumiem, że u Kolegi Leszka wreszcie etat dostanę co by jak 80 lat temu bez problemu czyli 24 godziny na dobę móc zając się budową replik modelarskich silników polskiej produkcji. Znałem osobiście wielu konstruktorów silników modelarskich i wiem na pewno co i jak się w tamtych czasach produkowało. W każdym przypadku mi znanym była to uboczna produkcja w zakładzie przemysłowym gdzie byli oddelegowani zaufani pracownicy na normalnym etacie. Rzeczy typowe były po prostu zlecane i czasami dzięki temu jak choćby partia wałów z wyglądu bardzo ładne po prostu przy czopie pękały bo powstały ze złego materiału. Kokila do wtrysku karteru? Sam widziałem w Pałacu Młodzieży w magazynie 307 gdzie kawał mela robił za kowadło. A stało to na stole, taborecie aż zniknęło. Co do komputerów i CNC. To tylko ułatwia pracę w moim przypadku gdzie trzeba wykonać kilkadziesiąt sztuk na raz. Jak chyba na wielu fotografiach widać używam także konwencjonalnych maszyn jak wielu innych modelarzy. Jak wielu innych modelarzy i ja wprowadziłem technologie CAD/CAM do swojej pracy. Bo inaczej się nie da myśląc o bardziej masowej produkcji. "80 lat temu robiono to szybciej bez komputerow i cnc" jakieś konkrety? Ja służę: chyba jasno i konkretnie opisane gdzie i co produkowano a choćby PZL (wtedy WSK) Mielec trochę są większe od parometrowej mojej prywatnej modelarni w Aninie... silniki "CEZAS" powstawały w Warszawskich Zakładach Mechanicznych numer 2 w grupie modelarzy czynnych których każdego znałem osobiście. wtedy miałem w ręku trzymany przez Janka silniczek ale mnie fascynowały Super Tigre czy MVVS a nie panewkowy silniczek. Dzisiaj właśnie czekam na zakupiony na Ebay-u: w cenie? Rynkowej. Wylicytowanej na aukcji.? Kolega Leszek zadał pytanie: "Czemu ten post sluzy? Promocji twojej firmy?" Jeśli już to marki którą się buduje latami solidnej pracy. Oczywiście życzę Ci miłej pogodnej niedzieli którą ja jak zwykle od trzech lat spędzam przy budowie Repliki Silnika SiM 2b. 6 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Naród malkontentów. Najwięcej mają do powiedzenia, albo krytykują na oślep wszystko i wszystkich, osoby które nic same od zera nie zrobiły a wiedzą wszystko najlepiej. Krótko mówiąc: w d...pie byli, g...no widzieli. Żeby chociaż ktoś młotek od A do Z samodzielnie wykonał. Także Mariuszu nie przejmuj się, masz wiernych kibiców i z przyjemnością warsztat Twój bym odwiedził. U Kamila już byłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Modelarnia w Aninie otwarta jest dla każdego. Bo tego typu spotkania tylko rozwijają a na pewno inspirują do rozwijania swoich zainteresowań i realizacji marzeń nawet tych z dzieciństwa a w między czasie wykrystalizowanych do konkretnych działań. I często wizyta u kolegi w jego modelarni napędza do realnych działań. O niedoszłych teoretycznych mistrzach świata już kiedyś napisałem w poście z dnia 20181105. I jak widzę był i jest jak najbardziej to stwierdzenie aktualne... A frezarka robi swoją pracę dzięki czemu mogę spokojnie zająć się obcinaniem wypychaczy na stosowną długość w kokili do odlewania karteru Repliki Silnika SiM 2b VZUZ0265.MOV Tu pozwoliłem sobie wrzucić film z pełnej dostępnej dla mnie rozdzielczości czyli 4K 60 klatek na sekundę. Jak by były kłopoty z odtwarzaniem to na pewno wrócę do telewizyjnej rozdzielczości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Granacik Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 23 minuty temu, f2cmariusz napisał: Modelarnia w Aninie otwarta jest dla każdego. Bo tego typu spotkania tylko rozwijają a na pewno inspirują do rozwijania swoich zainteresowań i realizacji marzeń nawet tych z dzieciństwa a w między czasie wykrystalizowanych do konkretnych działań. I często wizyta u kolegi w jego modelarni napędza do realnych działań. Aaa no własnie, na 76 stronie obiecywałem, że się pochwalę zmaterializowaniem jednego mojego przeszło dwudziestopięcio letniego marzenia co niniejszym naprawiam. Nówka sztuka nie bita, od pierwszego właściciela.Jeżdżone do kościoła tylko. To ten gabaryt z którym się szarpałem dzięki naszemu "kochanemu" DPD. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 7 godzin temu, f2cmariusz napisał: w cenie? Rynkowej. Wylicytowanej na aukcji.? Gratuluję zakupu. Ale licytacja na trzy sekundy przed końcem aukcji , wymaga pewno jakiegoś oprogramowania? Albo masz nerwy ze stali . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 jeszcze jak widać daleko do pierwszej sztuki karteru Repliki Silnika SiM 2b na gotowo ale po dzisiejszym dniu jest coraz bliżej. Brakuje: 1 otwory w konsolkach. Tutaj mam jakieś nie pełne w milimetrach wymiary. Muszę to ponownie sprawdzić. 2 M20x1 3 otwór pasowany pod cylinder na odpowiednią głębokość inną niż w oryginale. Chyba inną, też to do sprawdzenia. 4 frezowany ale raczej drążony kanał płuczący. 5 obróbka powierzchni aluminium jakim jest anodowanie czy jak kto woli eloksalacja w celu utwardzenia powierzchni. Próbkę okazała się dobrze zrobiona i tam będę zlecał anodowanie. Replika SiM 2b karter.mp4 Gwint M8x0,75 powstał z rosyjskiego gwintownika. Stara dobra produkcja. Są pełne zwoje i jestem zadowolony z jakości tego gwintu. Oryginalny gwint na gaźniku o zewnętrznej średnicy gwintu 7,95 wkręca się bezluzowo. Oczywiście gwint na razie nie jest zrobiony do końca. Kończy się 0,6 mm przed otworem fi 16 pod cylinder. Ma to na celu zachowania ciągłości wióra przy roztaczaniu średnicy fi16 w tolerancji H7. na lewej konsolce widać dotykanie freza na powierzchni wykonanej w pierwszej operacji. Nie były większe niż drgania freza podczas zmiany kierunku pracy widoczne dokładnie na drugiej konsolce. Szukając bazy w niesymetrycznej części detalu konsolka obrobiona na gotowo jest dobrą bazą do dalszej pracy. to natomiast minięcie wynika tylko z tego że narysowałem różne naddatki na obróbkę przy wykonywaniu otworu fi16 H7 i gwintu M20x1. Po prostu będzie splanowane na rysunkową wysokość na tokarce OUS-1 gdzie mam drugą gitarę od dawna "nastrojoną", nastawioną na skok 1 mm. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. f2cmariusz Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 obróbka luźnym ścierniwem. W tym wypadku kulki szklane. Ale że nie mam czystych nowych tylko trochę zmieszanych z korundem to właśnie trochę za gruba widoczna faktura. Zamówię nowe to i efekt będzie zdecydowanie lepszy. Niemniej ten egzemplarz to cały czas oznaczony będzie numerem jeden. Na płaskiej części konsolek między otworami fi 3,08 mm na śruby do mocowania idealne miejsce na kolejną numerację każdego silnika.? na pewno miejsce pod podkładkę z glejowanej miedzi będzie podczas obróbki luźnym ścierniwem osłonięte. Teraz nie odkręcałem ze sztyfta technologicznego bo muszę wykonać na tej bazie cztery otwory w konsolkach. i na takim zbliżeniu widać dokładnie, że korund narozrabiał w jakości powierzchni. 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Jeżeli wzrok i pamięć mnie nie mylą, to na zdjęciu które wstawił Kolega f2cmariusz, po prawej jest Pan Jerzy Zwoliński. Już nie żyje. https://dlapilota.pl/wiadomosci/aeroklub-warszawski/odszedl-jerzy-zwolinski 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Mariusz dobrze, że obrazki zamieszczasz bo z tego co piszesz to nic nie rozumie ?? czekam z niecierpliwością na pierwsze odpalenie. Do tego silniczka będziesz budował jakiś model retro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 i tu kolejny drobny problem. Mam dwa egzemplarze silników SiM 2b o zmierzonym rozstawie otworów w konsolkach: na dzień dzisiejszy mój rozstaw otworów o średnicy ~3,08 mm będzie 37x 14 w osi konsolek. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 w moich SiM-ach to 11,77 i 13,02 a z szerokościa to jescze ciekawiej 48 i 47,77 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 25 minut temu, f2cmariusz napisał: i tu kolejny drobny problem. Mam dwa egzemplarze silników SiM 2b o zmierzonym rozstawie otworów w konsolkach: na dzień dzisiejszy mój rozstaw otworów o średnicy ~3,08 mm będzie 37x 14 w osi konsolek. No co, jeden był robiony w piątek, a drugi w poniedziałek??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 7 minut temu, Paweł Praus napisał: jeden był robiony w piątek, a drugi w poniedziałek zgoda jeżeli o "dziury" chodzi ? ale różne szerokosci ??? to ile tych kokili mieli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Oni mieli ewidentnie jedną kokilę a ja zrobiłem błąd w pomiarach i tyle.? Tak że jeszcze raz dziękuję Jacku za mobilizację do sprawdzenia o co chodzi. Aktualny rozstaw według projektu z przed trzech lat to 40 x 12 mm otworów fi 3,08 mm. Podobnie jak i konstruktor silnika SiM 2b (Michał Oldachowski) zmienię od razu na rozstaw 40 x 14 mm. Bo można i jest miejsce a przy trochę grubszych konsolkach przynajmniej na końcach plus płaski spód konsolki poprawi to stabilność mocowania silnika w modelu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 W dniu 24.04.2021 o 14:36, d9Jacek napisał: oczywiście nie mającą luzów ani bicia Jacek , w naszym wieku to juz i luzy i bicie ? Mariusz ; spojrz w lustro ( wiesz pewnie o JAKIE lustro mi chodzi ) i odpowiedz koledze powyzej ; DLACZEGO ten silnik tak dlugo powstaje ? ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi