Skocz do zawartości

Graupner MZ32hott, JETI DS14/16, Futaba 18SZ


TommyTom

Rekomendowane odpowiedzi

Jest takie menu - fuselage linkage - tylko że tam nie moźna dowolnie przepinać kanałów. Strona 47 manuala.

Nie mam aparatury, aby to zweryfikować, ale w opisie tej funkcjonalności nie widac. Tylko posiadacze 18-tki mogliby to sprawdzić. Chyba, że wchodząc głębiej, jak pokaują Twoje strzałki to tam siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci tak,jezeli szukasz tej funkcji w instrukcji Mz-32 to nie znajdziesz.Instrukcje Jeti (Pdf ze strony Hackera) przeczytalem,pewnie chodzi o "Digitaltrimmung" od strony 55.Jezeli starszy Graupner to ma,to nowy tym bardziej,z ta roznica, ze w nowym zrobisz to bez instrukcji i za pierwszym razem.Instrukcja Mz-32 ponizej(tyle samo mam na papierze) i jak widac prawie nic tam nie ma.Cala reszta jest w nadajniku z fajnym programem pomocniczym z taka ikonka "?".Podpowiada w kazdym punkcie Menu,jezeli oczywiscie ktos tej pomocy potrzebuje.Program w Mz-32 nie jest porownywalny z tym co do tej pory bylo w Graupnerach. Koniec z zasiekami,teraz jest prosto,szybko i precyzyjnie, tak jak u konkurencji :D  Z tej 3-ki nadajnikow jest najmlodszy, to nie moze za bardzo odstawac ;)  .Ja z zakupu jestem zadowolony i czekam na lepsza pogode :).

https://www.airtekhobbies.com/downloads/mz32.pdf

 

Ps: Sorry,ze nic o autach nie bylo :D :D :D

 

Zasieków w starym oprogramowaniu nie zauważyłem :) W MZ nie jest do końca szybko i fajnie, bo trzeba kikać w ekran jach chce sie coś w locie zmienić. A ja lubię łazić po menu. Tak jesz szybciej i bezpieczniej.

Instrukcji do MZ nie czytam bo sa kiepskie. Pytam żeby sie dowiedzieć czy ma czy nie ma takiej możliwości. I dalej nie wiem :)  Instrukcje do Jeti sa na stronie Jeti :)

Konrad, może w F5J nie widziałeś ale np w F3F -ie w Polsce zawodnik z ścisłej czołówki lata na Taranisie i bardzo go sobie chwali :)

I w sumie jego model kosztuje ciut mniej jak te 2,5 tyś. E ;) .

hehehe. Niech Ci będzie :) tańszy model o ponad połowę :)

Ale mimo mojej otwartości na różne aparatury, turnigy nie polecam :) Prędzej Taranisa. Taki mój kaprys :) I wydaje sie że nie tylko mój. Na taranisach kilku dość dobrych zawodników F3F (na świelcie) lata. W Polsce kilku (np. Leszek i Jacek). Na Turnigy nikt z pierwszej światowej stopiędziesiątki, a może i dwusetki. Jednak do latania zawodniczo w termice, to proponował bym jednak Jeti, Futabe, Graupnera czy coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było by fajnie gdyby równolegle były prezentowane funkcje Graupnera i Jeti coś na zasadzie argumentów za i przeciw.

 

                                                                                                                                                  Władek Jeti DS-14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, może w F5J nie widziałeś ale np w F3F -ie w Polsce zawodnik z ścisłej czołówki lata na Taranisie i bardzo go sobie chwali :)

I w sumie jego model kosztuje ciut mniej jak te 2,5 tyś. E ;) .

Rafał jak latacie w F3F  tak z 10cm od swojego nosa to być może Taranis się nada. ;)  :)  Ale jak w F5J co poniektórzy latają w odległości 1km lub dalej od siebie i do tego mając drzewa między modelem a nadajnikiem to ja bym nie ryzykował. 

Futaba, Jeti, Graupner. :)

 

PS

Rekordzistą co do odległości a zarazem najdalszym turystą który wylądował dwie wsie :wacko: dalej jest jeden z naszych kolegów. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było by fajnie gdyby równolegle były prezentowane funkcje Graupnera i Jeti coś na zasadzie argumentów za i przeciw.

 

                                                                                                                                                  Władek Jeti DS-14

 

Nie wiem jak to zrobić. Jeti z Graupnerem MC/MX czy Futabą wygra (na tabelki, ale to tylko puste cyferki), ale za to z MZ ciężko porównać bo to radia o innej filozofii programowania (czy tabelka to wszystko na co powinniśmy patrzeć). Z drugiej strony co Ci przyjdzie po porównaniu ze jedno radio ma 16 a drugie 12 kanałów, jedno ma 10 faz lotu a drugie 8, że to ma 10 a tamto 9 przełączników logicznych, że to ma mikser pięciopunktowy a tamto 9cio? Z ilu takich funkcji korzystasz i czy zauważysz różnice pomiędzy nimi? I kto jest w stanie zapanować nad tymi wszystkimi funkcjami? Świadomy użytkownik wie co potrzebuje i szybko dojdzie do tego czy dane radio (czy system) to ma czy nie ma.

Lepsze jest pytanie od usera - czy można zrobić to czy to. I odpowiedź użytkownika. Że można albo nie można. albo można dookoła.

Jak chcesz tabelki to najwięcej argumentów za będzie miało Jeti, potem chyba Graupner MX, potem Futaba a na końcu Graupner MX/MC. A mimo tego ja latam na graupnerze MC i MX :D Bo radio i jego czarodziejskie funkcje to tylko dodatek. Nie ma co sie tym tak bardzo podniecać :)

PS

Rekordzistą co do odległości a zarazem najdalszym turystą który wylądował dwie wsie :wacko: dalej jest jeden z naszych kolegów. :D

Wyląduj 900m niżej od swojego nosa bez uszkodzenia modelu :) Mamy takiego magika, który robi to nagminnie :) Więc sie nie podśmiewaj z F3F'a. W górach po utracie wiatru bywa różnie, a wycieczki bywają bardzo odległe. I nie zawsze szczęśliwe. ale to raczej nie w Polsce :D

 

PS. jadnakowoż...ten kolega to ma Jeti. Ale jak jest 800m niżej to piszczy o zasięg jak szalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

                                                       Przełączenie Mode 1.................4 w Futaba 18 SZ

 

System menu  >>>> H/W >>>> Stick mode>>>>>> i ustawiamy według kaprysu 1do 4.

 

Tyle mówi nadajnik a ja też to mówię . Tyle  ewangelii na dzień dzisiejszy . Amen!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek się nie uparł na Graupnera. Jurek kiedyś zastanawiał sie nad Taranisem/Horusa (dla mnie to to samo), ale z modułem Graupnera. Teraz  jakby Jurek miał dużo kasy może by kupił Jeti. Bo to był by jedyny rozsądny wybór jeśli chodzi o funkcje, które teraz Jurkowi by się przydały do latania na zawodach. Ale są rzeczy które w niej mi nie bardzo pasują.

 

Jurek się upiera, że jeśli słabo latasz na tym radiu co masz (w np. zawodach nie masz wyników), to zmiana rada w żadnym stopniu nie poprawi Twoich umiejętności, ani wyników. Jurek sie upiera przy tym, że do latania w niedziele wystarczy każde rozsądne radio. Bo bajerów którymi ścigają się super radia i tak się nie wykorzysta. Lub wykorzysta się wadliwie. Wystarczy wybór cena na modelarza stać i czy mu sie podoba/fajnie leży.

 

Dlatego Graupner mi wystarcza na tą chwilę. Jest pewny, banalny w oprogramowaniu. Ma funkcje i elementy sterownicze, które bardzo mi odpowiadają (dla mnie są rewelacyjne), których konkurencja nie ma. I działa. Od lat. I wybrałem go z rozmysłem i ze złośliwą premedytacją :D Ale zazdroszczę kilku rzeczy kolegom którzy mają Jeti. Innym nie zazdoszczę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego Graupner mi wystarcza na tą chwilę. Jest pewny, banalny w oprogramowaniu. Ma funkcje i elementy sterownicze, które bardzo mi odpowiadają (dla mnie są rewelacyjne), których konkurencja nie ma. I działa. Od lat. I wybrałem go z rozmysłem i ze złośliwą premedytacją :D Ale zazdroszczę kilku rzeczy kolegom którzy mają Jeti. Innym nie zazdoszczę.

Dobre podsumowanie........

ale ........

Wypowiadanie się o sobie w trzeciej osobie to ............ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.