samolocik Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 To dobra wiadomość. Na jakich łopatkach i kołpaku latałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Jaki do niego używasz regulator, śmigło i jaki pakiet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Silnik: XPower F2919/10 F5J LIGHT Śmigło: 11x6 Aeronaut Kołpak: fi 32 metalowy Regulator: Dualsky XC45 lite Pakiet: 3s 1300mAh 45C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Nie tylko Rafał spalił Mege. Ona po prostu sama się pali jak chce się mieć coś lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Rafał to co napisałeś: Napisano wczoraj, 21:09 Śmigło: 11x6 Aeronaut Kołpak: fi 32 metalowy Regulator: Dualsky XC45 lite Pakiet: 3s 1300mAh 45C odnosi się do MEGI, X-Powera czy obu siników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 To dobra wiadomość. Na jakich łopatkach i kołpaku latałeś? Śmigło: 11x6 Aeronaut Kołpak: fi 32 metalowy Regulator: Dualsky XC45 lite Pakiet: 3s 1300mAh 45C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Edytowałem swój post o nazwę silnika, chodziło o X powera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Z tą megą to Wy tak na serio Mam MEGA ACn 16/30/3CE ze śmigłem 12x6,5 na kołpaku 28mm i regulator JETI SPIN 55 PRO. Trzeci sezon śmiga to, póki co, bez problemu, a silnik zazwyczaj wyrabia swoje 30s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Jako kibic obejrzałem ten model w B. Białej na zawodach. Właściciel nic nie mówił o właściwościach kewlarowej belki ogonowej. Ale zgadzam się z kolegami,że to kiepski pomysł. W ogóle dziwię się , że producent wpadł na taki pomysł-chyba nie miał do czynienia z kewlarem wcześniej. Tego materiału nie da się przesączyć żywicą jak szkła czy węgla. Kewlar będzie tylko "oblepiony ". Do całkiem innych zastosowań służy ten materiał. Ponadto model jak model tyle, że "dwuosobowy" patrząc na drugą "kabinkę ". Właściciel wykorzystał ten luk do łączenia kabli ze skrzydeł z kablami do odbiornika . Tak też się da zwłaszcza, że jak powiedział kilka minut dłuższy montaż modelu niczemu nie szkodzi a raczej pomaga w kontroli czynności. Filozofia taka ma uzasadnienie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys20000 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Ja pomacałem tą konkretną belkę - taka sama guma jak moja przez wzmocnieniem - nie stresowałem właściciela. Teraz są ponoć węglowe i to ma szanse działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 ... Ale zgadzam się z kolegami,że to kiepski pomysł. W ogóle dziwię się , że producent wpadł na taki pomysł-chyba nie miał do czynienia z kewlarem wcześniej. Tego materiału nie da się przesączyć żywicą jak szkła czy węgla. Kewlar będzie tylko "oblepiony ". Do całkiem innych zastosowań służy ten materiał. Chyba jednak się mylisz. Wczoraj byłem u innego producenta i widziałem osobiście jak stosuje kewlar na kadłub oraz na inne elementy w skrzydłach. Kewlar bez problemu się przesączał. Obróbka to już inna bajka. Owszem kewlar w obróbce jest wredny. Szlifowałem go wczoraj przez 2h więc mam świeże doświadczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Mówisz, że się przesączał. A jak to stwierdziłeś ? To tylko tak wygląda. Elementarne włókna są otoczone żywicą ale nie przesączone. Kewlar w tym zastosowaniu jest zwykłym nie zrozumieniem działania tego materiału. Te "ozdobne" właściwości kewlaru są znane i właśnie w celu urozmaicenia kolorów stosowane sa takie hybrydy np . na kesony czy kabinki. Jakie rozrywanie lub przecieranie takiego elementu ?? Choć jest to nieco przesadzone z bezpieczeństwem ale AH daje pasek kewlaru właśnie w strefę (zwłaszcza dół skrzydła) rozciągania w swoich modelach i to ma sens a nie belka ogonowa. Właśnie dla tego jest taki podły do obróbki , że się nie przesącza i trzeba wspomagać się CA przy wykańczaniu krawędzi. Są też inne sposoby ale o tym nie teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 15 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Jak rozróżnić kewlar od włókna węglowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Kewlar (włókno aramidowe) jest żółty (albo żółtawy). Węgiel jest czarny jak węgiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Roman jestem również dziś u producenta F3K i zadałem mu pytanie żeby potwierdzić lub zaprzeczyć moje spostrzeżeniami z wczoraj.Odpowiedź była jedna, tak kewlar się przesądza ale tworzy strukturę niejednorodna w przeciwieństwie do szkła i węgla. A zastosowanie ma spore w modelarstwie. Np. Niemcy biorą kadłub tylko z kewlaru. Kewlar nie pęka jak węgiel. Moja Maxa też miała kadłub z kewlaru i sobie bardzo chwaliłem. Jak mocno walnąłem tak z 10m. Kewlar tylko się lekko zarysował. Gdyby był węgiel to pewnie by pękł.A za chwilę wstawię Ci relacje foto z przesadzanie kewlaru Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Proszę bardzo. Przesadzanie kewlaru. Ostatnie zdjęcie pokazuje chyba jasno ze się przesadził. Przesadził czytać przesączył.Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Można też połączyć zalety obydwu materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Kevlar jest mniej urazowy bo bardziej się odkształci zanim pęknie . Nie , nie pęknie;pęknie żywica a włókno pozostanie nieprzerwane Właśnie-hybryda kewlar z węglem w kadłubie łączy zalety obu materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Czasami się przerwie jak papier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Pogoda nie rozpieszcza nas w tym roku więc i prace postępują powoli bo nie ma dopingu w postaci pięknych cumulusów. W międzyczasie parę rzeczy zostało zrobionych. Jak widać powyżej zrezygnowałem z linkowo - bloczkowego napędu steru wysokości. Zamiast tego jest rurka węglowa 4x3mm który w/g mnie zapewnia większą pewność działania w tym najważniejszym sterze. Do rurki wklejony jest nagwintowany pręt stalowy 3m długości około 6 cm Do rurki plastikowy snap i cięgno do statecznika poziomego pływającego. Następnie zamontowałem serwa. Do wysokości cyfrowa Corona DS238, do kierunku Redox M160 Dodatkowo widać wzmocnienia z włókna szklanego. cdn Kolejne prace to wklejenie zawiasów do statecznika pionowego. to poszło bez problemów. Następnie nastąpiło sklejenie belki ogonowej ze statecznikiem pionowym żywicą i wymiana snapa na bardziej solidny. cdn Po wyschnięciu kleju wkleiłem listwę mocującą statecznik pionowy i do jednej połówki statecznika poziomego pręty węglowe stabilizujące. Okazało się, że pręt o średnicy 5mm jest lekko stożkowy przez co klinuje się po wciśnięciu. Nie wiem czy to wystarczy takie zaklinowanie w czasie lotu. Czy druga połówka nie będzie się rozsuwać w locie. nie ma jak tego sczepić taśmą, bo statecznik nie wystaje przed ster kierunku. Może ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam czytających Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 12 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 Po zamontowaniu silnika XPower ze śmigłem włożeniu pakietu, okazało się że silnik jest trochę za lekki i trzeba będzie chyba model doważyć z przodu. Tak wyszło na wyważarce palcowej mało dokładnej. W każdym razie bateria poszła maksymalnie do przodu. Silnik + regulator 60A na luzie tzn bez śmigła pobiera max ok 2A. Problem pojawił się także na stateczniku pionowym. Po złożeniu okazało się że pionowy statecznik jest blokowany przez poziomy. Muszę się zastanowić co z tym teraz zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi